Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo Allemaal
Moderator: moderatorteam
-
JolandaBoxem
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruizing Duitse Herder / Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Hallo Allemaal
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Jolanda, getrouwd en moeder van 2 kinderen van 3 en anderhalf jaar oud. Mijn ouders en schoonouders hebben altijd honden gehad, dus mijn man en ik zijn er beide mee opgegroeid. Tot dus ver hebben we altijd te klein gewoont of waren de kinderen nog te jong en nu zijn we dan op het punt uitgekomen dat we toe zijn aan een viervoeter.
We hebben al een hond gevonden. Het gaat om een 3 jarige teef, kruizing Duitse Herder / Berner Sennen. Ze is van vrienden, maar ze werken nu allebei full time en willen van de hond af. Ze is opgegroeid met kinderen en het is een hele lieve hond, dus ze verdient gewoon een huisje waar er genoeg tijd voor haar is.
Ze komt komende donderdag en voor die tijd wil ik me graag iets verdiepen in voeding e.d. Ook vraag ik me af waar ik rekening mee moet houden omdat het niet om een pup gaat, maar om een hond die al een baasje heeft. Ik zal dus ook wat vragen willen stellen op het forum hierover.
Mijn naam is Jolanda, getrouwd en moeder van 2 kinderen van 3 en anderhalf jaar oud. Mijn ouders en schoonouders hebben altijd honden gehad, dus mijn man en ik zijn er beide mee opgegroeid. Tot dus ver hebben we altijd te klein gewoont of waren de kinderen nog te jong en nu zijn we dan op het punt uitgekomen dat we toe zijn aan een viervoeter.
We hebben al een hond gevonden. Het gaat om een 3 jarige teef, kruizing Duitse Herder / Berner Sennen. Ze is van vrienden, maar ze werken nu allebei full time en willen van de hond af. Ze is opgegroeid met kinderen en het is een hele lieve hond, dus ze verdient gewoon een huisje waar er genoeg tijd voor haar is.
Ze komt komende donderdag en voor die tijd wil ik me graag iets verdiepen in voeding e.d. Ook vraag ik me af waar ik rekening mee moet houden omdat het niet om een pup gaat, maar om een hond die al een baasje heeft. Ik zal dus ook wat vragen willen stellen op het forum hierover.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Re: Hallo Allemaal
Welkom hier.
Veel plezier met jullie nieuwe huisgenoot.
Veel plezier met jullie nieuwe huisgenoot.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Welkom en veel plezier met je nieuwe huisgenoot! Spannend hoor, het zal wel even duren voor de hond zich echt thuis voelt bij je en door heeft dat ze echt bij jullie blijft.
-
JolandaBoxem
- geregistreerd lid
Tja, dat is nu eemaal een nadeel als je kiest voor een volwassen hond in plaats van een pup. Het voordeel is wel dat ze niet meer springerig is naar de kids en visite e.d. en dat ik zeker weet dat ze heel erg lief is. Vind het zo zonde als mensen een hond nemen, terwijl ze van te voren al weten dat ze er eigenlijk helemaal geen tijd voor hebben. Weet zeker dat ze bij ons een goed huisje zal vinden en uiteindelijk zal ze wel in de gaten krijgen dat wij er altijd voor haar zullen zijn.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Dat is toch geen nadeel? Ik vond dat heerlijk, vooral toen hij na 2 maanden echt doorhad dat hij bij ons hoorde. De eerste nacht na 2 maanden dat hij met de poten in de lucht op zijn rug lag te snurken en te dromen
O toen was ik zielsgelukkig toen ik dat zag 
Fijn dat ze niet springt en lief is, dat scheelt al, hoef je niet volledig aan het heropvoeden!
Ach ja en helaas zullen er altijd mensen blijven die niet nadenken bij de aanschaf van een hond, gelukkig zijn er dan ook mensen zoals jullie die het hondje toch een plekje geven
Fijn dat ze niet springt en lief is, dat scheelt al, hoef je niet volledig aan het heropvoeden!
Ach ja en helaas zullen er altijd mensen blijven die niet nadenken bij de aanschaf van een hond, gelukkig zijn er dan ook mensen zoals jullie die het hondje toch een plekje geven
-
JolandaBoxem
- geregistreerd lid
Niet echt een nadeel, maar je moet wel even wennen aan elkaar en een band opbouwen, maar dat moet je met een pup natuurlijk ook. Ik vind je handtekening wel grappig. Dat is precies hoe wij er ook over denken.
Hoe lang duurt het trouwens voordat je wordt toegelaten tot de vaste gebruikers?
Hoe lang duurt het trouwens voordat je wordt toegelaten tot de vaste gebruikers?
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier!
- [A]nneloes