Sumo en Sascha

Sumo en Boris

We hebben altijd afgestane herders gehad, eerst Zoraja vd Posthoeve en daarna kwam Vanja vd Tiekerhoek erbij. Toen de Westie van een vorige hoefsmid zijn dochtertje gebeten had maakte Jacky het spul compleet.
Toen Zoraja wegviel, ben ik op Marktplaats gaan zoeken en kwam Sascha tegen die 6 maanden was en door echtscheidingen al aan het 4e adres toe was. Toen later ook Vanja ons ontviel en mijn vriendin een kruisingsnest had, zat daar Boris tussen. Ik zat niet te wachten op een pup, (nooit gedaan, onregelmatig werken) maar hem moest ik hebben. Alleen hem, ook geen ander. Gelukkig was het een hele makkelijke pup die zelfs op de cursus iedereen verbaasde. Hij is mijn grote hulp omdat hij graag alles draagt van borstelkoffertje, emmers tot colaflessen komt brengen.
Uiteindelijk is ook Jacky doodgegaan en twee honden was wel genoeg. Maar onverwacht kwam mijn vriend thuis met de vraag of we een pitbull konden opvangen. Totaal niet mijn ras en heb er dus wel over getwijfeld. Maar toen ik ze zag was ik overstag. Gewoon leuke speelse pups. Zo is dus Sumo in huis gekomen en na twee weken grommen van Boris (er is voor die kleine maar 1 plaats natuurlijk) is ze helemaal opgenomen.
Na wat googlen blijkt ze dus niet echt een pitbull te zijn maar een Amerikaanse Bully. Niet helemaal mijn type hond (grof, dik en kortbenig) maar wel een veel makkelijker karakter. Daarbij was zij de kleinste van het spul dus ik hoop dat ze een meer gezonde bouw heeft.