Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Entingen, wel of niet elk jaar??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kaatje1983
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Aantal honden: 1

Entingen, wel of niet elk jaar??

Ongelezen bericht door Kaatje1983 »

Hallo allemaal,

Graag jullie advies.
Mijn 8 jarige staffordje Bo krijgt elk jaar alle entingen die de dierenkliniek noodzakelijk acht. Inmiddels kost me dit 120,- euro per jaar.
Ik wil niet besparen op medische zorg voor mijn hond maar ik lees her en der verschillende verhalen over de noodzaak van de verschillende entingen. De 1 zegt wel doen, de ander zegt dat bepaalde entingen overbodig zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Ter verduidelijking, ik heb nu een oproep gekregen voor entingen tegen de ziekte van Weil en kennelhoest.

Bedankt alvast.

Groet,
Karin
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: Entingen, wel of niet elk jaar??

Ongelezen bericht door Browny »

niet.

coctail is ongeveer 3 jaar werkzaam en mijn dierenarts werkt niet mee aan jaarlijkse enting. die doen 1x in de 3 jaar :wink: enting tegen weil doen ze wel elk jaar en als je twijfelt kun je een titer bepaling laten doen.

wij zijn in het verleden bijna een hond kwijt geraakt door overenting (elke jaar enten), gelukkig werken steeds meer dierenartsen mee ipv hun zakken te vullen :ok:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik lees even mee, want Joy kreeg ook zo'n oproep, maar ik zit erg te weifelen of dat nu wel verstandig is.
Weet iemand hoe het zit met de rabies enting, ze gaat wel mee naar het buitenland namelijk.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Fabiola17 schreef:Ik lees even mee, want Joy kreeg ook zo'n oproep, maar ik zit erg te weifelen of dat nu wel verstandig is.
Weet iemand hoe het zit met de rabies enting, ze gaat wel mee naar het buitenland namelijk.
Veruit de meeste Rabies-entingen hebben een geldigheid van 3 jaar. Dus is 1 x per 3 jaar enten voldoende.
Zorg er wel voor dat dat correct in het boekje staat.

En, mijn tip, laat Rabies niet tegelijkertijd met de andere entingen zetten; het is een vrij belastende enting.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Normaliter is, afhankelijk van het merk / soort stof waarmee geent wordt 1 x per 3 jaar de grote cocktail genoeg. In ieder geval is Nobivac / intervet met een 3-jaars geldigheid. Niet elke DA weet dat of houdt zich eraan overigens.

Tussenliggende jaren kun je dan Weil of Weil en kennelhoest laten enten.

Deze wijze van enten is ook voor show's e.d. accoord, maar let erop dat die cocktail voor 3 jaar wordt afgegetekend in het boekje!

Suzanne
Kaatje1983
Vaste gebruiker

Ik heb haar paspoort hier liggen. Afgelopen jaar heeft ze de Nobivac leptop en de Nobivac KC gehad (Kennelhoest & Weil). Het jaar daarvoor heeft ze ook deze 2 gehad met daarbij de Nobivac DHP. Weet iemand hoe Rabies genoemd wordt in het dierenpaspoort?
Omdat ik aan de duitse grens woon vind ik de Rabies wel belangrijk. Voor zover ik begrijp uit haar paspoort heeft ze die in 2011 voor het laatst gehad.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Rabies staat bij ons in het paspoort op een andere pagina, in het blauwe gedeelte.. De rest staat in het paarse gedeelte. Rabies krijg je niet standaard..

ik geloof dat ik rond 6 maanden bij de dierenarts zou worden ontboden voor een pubercheck en een gesprekje over sterilisatie. Nou vind ik dat nogal onzinnig, maar denk dat ik dan wel de rabies laat zetten.
Kaatje1983
Vaste gebruiker

Aha top! Gevonden inderdaad. Rabies heeft ze vorig jaar nog gehad en is geldig tot 2-3-2015.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik ent wel jaarlijks, zeker de sporthonden want die komen op heel veel plaatsen en de terreinen/honden zijn niet overal even proper :hmmm:

Ds laat ik niet meer enten, die gaat niet zo vaak meer mee, al helemaal niet naar het buitenland.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Kaatje1983 schreef:Ik heb haar paspoort hier liggen. Afgelopen jaar heeft ze de Nobivac leptop en de Nobivac KC gehad (Kennelhoest & Weil). Het jaar daarvoor heeft ze ook deze 2 gehad met daarbij de Nobivac DHP. Weet iemand hoe Rabies genoemd wordt in het dierenpaspoort?
Omdat ik aan de duitse grens woon vind ik de Rabies wel belangrijk. Voor zover ik begrijp uit haar paspoort heeft ze die in 2011 voor het laatst gehad.
Gaat ze naar een kennel of pension?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Kaatje1983
Vaste gebruiker

Nee ze gaat niet naar een kennel of pensioen. Wel gaat ze gemiddeld 4x per week met een uitlaatservice mee.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Kaatje1983 schreef:Nee ze gaat niet naar een kennel of pensioen. Wel gaat ze gemiddeld 4x per week met een uitlaatservice mee.
Hmmm zonder kennel en pension zou ik zeggen geen kennelhoest.
Maar 4x uitlaatservice per week en dus busje met hokken en andere honden, dan weet ik t niet meer :mrgreen:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Kaatje1983
Vaste gebruiker

Ik twijfel heel erg. Als ik op internet ga zoeken dan vind ik overal dat die Nobivac 3 jaar geldig is en toch krijgt mijn hond elk jaar een cocktail van Nobivac entingen. Als ze echt 3 jaar werken dan is nu opnieuw enten complete onzin en weggegooid geld...
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Je kunt je hond ook laten titeren, dan weet je hoe het er voor staat met de antistoffen.
Bij mijn honden van 5 jaar oud, die ieder jaar geënt zijn waren de antistoffen hoog genoeg om de volgende controle op 2018 te zetten.
Laten titeren is ook nog eens goedkoper dan die 120 euro, 2 honden titeren kostte me 88 euro.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

In Joy haar paspoort staat Rabies geldig tot 11-03-2015, dus die laat ik mooi dan pas weer zetten.

Bij vaccinaties staat dat ze vorig jaar maart Nobivac Pi en Lepto gehad heeft.

Wat is nu wijsheid?
Als ik Google kom ik niet veel verder, alleen jaarlijkse prikschema's van da's.

Ze heeft ze trouwens vorig jaar allemaal tegelijk gehad. Geen problemen gelukkig gehad toen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Guardiano Danna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardiano Danna »

Ik denk dat iedereen zo zijn bedenkingen (terecht) heeft over jaarlijks enten. Ik ent de eerste 5 jaar en ga daarna titerbepalingen doen. Nee, het is niet persé goedkoper maar enten heeft zo zijn bezwaren! Enten is een makkelijke bron van inkomsten voor je d.a. Ik snap echt niet dat hier zo weinig aandacht voor is!
Wie gelooft dat geluk niet te koop is vergeet de puppies *Gene Hill*
www.puppyteaching.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb sporthonden, kom overal en ik laat ze alleen enten wat nodig is. Dus eens per 3 jaar Rabies, eens per 3 jaar coctail en elk jaar Weil.
Verder niks, geen kennelhoest oid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Guardiano Danna schreef:Ik denk dat iedereen zo zijn bedenkingen (terecht) heeft over jaarlijks enten. Ik ent de eerste 5 jaar en ga daarna titerbepalingen doen. Nee, het is niet persé goedkoper maar enten heeft zo zijn bezwaren! Enten is een makkelijke bron van inkomsten voor je d.a. Ik snap echt niet dat hier zo weinig aandacht voor is!
Waar is die 5 jaar op gebaseerd? En wat vaccineer je precies in die jaren?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kaatje1983 schreef:Ik twijfel heel erg. Als ik op internet ga zoeken dan vind ik overal dat die Nobivac 3 jaar geldig is en toch krijgt mijn hond elk jaar een cocktail van Nobivac entingen. Als ze echt 3 jaar werken dan is nu opnieuw enten complete onzin en weggegooid geld...
Jouw hond krijgt niet elk jaar de cocktail :neenee: .
Met de cocktail wordt DHPPi + lepto bedoeld en die krijgt je hond dus niet elk jaar, zei jezelf.

Het entschema tegenwoordig is cocktail, dan 2 jaar alleen Lepto (=weil) en dan weer de cocktail, al dan niet met kennelhoest.

Zelf laat ik mijn honden NOOIT tegen kennelhoest enten, maar ik kom dan ook nergens waar dat gevraagd wordt.
Ik wil bij de cocktail dan ook dat de Pi (=para-influenza) achterwege wordt gelaten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Hier ook de oproep gehad. Zal ook eens kijken/ vragen wat ze ieder jaar krijgen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik laat mijn honden alleen het eerste jaar volledig enten en daarna nooit meer ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”