Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sandra

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Sandra

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ook ik kom me even voorstellen. Mij naam is dus Sandra, 21 jaar en ik woon in Noord-brabant met mijn shih tzu x malthezer/westie kruising Desi en haar dochtertje Bibi.

Ik heb me aangemeld omdat ik op zoek ben naar mensen die ervaring hebben met honden die hun kaak gebroken hebben.
Het verhaal zal ik wel bij 'medisch' plaatsen.

Desi
Afbeelding

Bibi (met Desi en Tessie, mijn overburen hebben ook 2 shih tzu kruisingen)
Afbeelding

Deze foto is van net voor de operatie, duidelijk haar scheve bekje te zien he?
Laatst gewijzigd door Desi&Bibi op 08 mar 2013 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Sandra

Ongelezen bericht door JLPaco »

Welkom :)
Ben benieuwd naar je verhaal ;)
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Welkom hier.
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

welkom
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier, wat een scheet van een hond heb je :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Dankjewel voor jullie berichtjes. Bij deze het verhaal:

Mijn shih tzu pupje Bibi van 5 maanden heeft 3 weken geleden haar kaak gebroken doordat zij is aangevallen door een andere hond. Dat was zaterdagavond. Het was een open botbreuk. Mijn dierenarts heeft het toen gehecht en een cerclage 'gemaakt' van oplosbare draad... in de hoop dat het bij haar kleine bekje voldoende zou zijn.
Dat bleek donderdag dus niet het geval, toen stond haar bekje ineens een beetje scheef. Bij het in haar bekje kijken zag ik een of andere rare ontsteking/wildvlees.
Bibi had door de pijn (ondanks dat ik haar iedere dag per injectie pijnstiller gaf) al een week niet gegeten en was van 4,5 naar 3,4 kg gegaan. Voor zo'n klein hondje behoorlijk veel afgevallen dus.

Diverse klinieken gebeld... uiteindelijk een afspraak gemaakt bij de dierenkliniek in Berkel-Enschot, dierenarts Rasenberg. Daar kon ik de volgende dag terecht.
Daar aangekomen heeft hij even wat gekeken en besloten er niets aan te doen. Alleen een snuitbandje aan om de kaak te ontlasten.
Dat was super fijn, Bibi ging weer goed eten (kreeg pap, vlees e.d. in de blender)

Echter vorige week was het bekje helemaal scheef, onderkaak stond echt een cm opzij ten opzichte van de bovenkaak. Weer rond gebeld waar ik terecht kon met haar en zo in Almerk terecht gekomen, bij Binnenhof.
Daar zijn foto's gemaakt. Daaruit bleek dat door de groei van haar kopje de afgelopen weken er een stuk bot ontbreekt van 1 cm tussen beide kaak helften. Die zijn dus niet mee gegroeid.
Ze is daar een nacht gebleven zodat de dierenarts kon nadenken over hoe dit nog op te lossen was.
Uiteindelijk is ze dan geopereerd. Het slijmvlies was aan beide kanten van de breuk over het bot heen gegroeid... het zou dus nooit vanzelf aan elkaar gegroeid zijn. Van de voorkant van haar onderkaakje werd het bot al dunner, doordat het niet gebruikt werd.
Nu zit er een pin in, cerclagedraad en een grote kap op zodat ze niks vast kan pakken en ook niet kan krabben aan haar kaak. Over 4 weken weer controle.

Mevr. Bibi eet als een wolf (alleen voedsel dat ze gelijk door slikt, ivm het open slijmvlies in haar bekje) en wil eigenlijk de hele dag alleen maar spelen.
Ze moet nu 4 weken lang rust houden, zoveel mogelijk in de bench. Moeilijk... want ze voelt zich super fit. Wil eigenlijk het liefste heel de dag spelen.
Het wordt dus 4 weken 'hard' zijn, voor haar eigen bestwil. De dierenarts hoopt dat die 2 stukken bot weer naar elkaar toe groeien......

Dit bovenstaande stuk scheef ik 2 dagen geleden. Gisterenavond toen ik thuis kwam van mijn werk zag ik het vrijwel onmiddelijk, Bibi's bekje weeeer scheef!! Vanmorgen om 9u gebeld en kon gelijk komen.
De dierenarts heeft haar bekeken en kwam tot de conclusie dat de pin inderdaad een heel stuk naar voren was gekomen en hierdoor niet meer 'over' de breuk zat.
Ze hebben vervolgens haar weer geopereerd, er zit nu een langere pin in met cerclage draad die er in principe niet uit kan (en zolang hij niet gaat ontsteken ook nooit hoeft)
Nu met die lange pin is haar bekje dus weer stabiel. 4 weken benchrust en een kap op. Die bench rust is nog wel het moeilijkste, bij een gebroken poot kan je ze allerlei kluiven enz. geven maar Bibi mag dus niets.

Tips om haar bezig te houden?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Welkom :mrgreen:
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Welkom :wink: . Veel sterkte, hopelijk heb je wat aan dit forum en ik hoop voor je dat alles goed komt met Bibi en dat ze zich een beetje rustig kan houden. :19:
Afbeelding

9,5 jaar
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Welkom hier, en heel veel beterschap met Bibi!!!
Afbeelding
BuddyLeiden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Siberishe Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door BuddyLeiden »

Welkom
Afbeelding

Afbeelding
Gesloten