Ik ben Roxanne, 22 jaar(1990) en ik woon samen met 2 Groenendaelers in Amsterdam! Ik woon bij mijn moeder en deel het huis met mijn broertje en een kat, een stoere zwarte kater genaamd Gizmo.
Mijn liefde voor honden heb ik altijd al gehad. Ik liep vroeger toen ik een jaar of 11 was heel veel met 2 honden uit de buurt, een Duitse Staander en een Mechelse herder. Ik kon lezen en schrijven met die 2 en bijna elke dag dat ik vrij was ging ik met hen het park onveilig maken. 2 zeer sociale en stabiele honden, die op niets en niemand lette dus ze waren een genot om destijds mee te wandelen. De eigenaar had zelf een uitlaatservice en in mijn schoolvakanties ging ik graag met haar mee, ik vond het echt heerlijk om met zoveel honden te wandelen.
Je kunt natuurlijk begrijpen dat toen ik op 13 jarige leeftijd hoorde dat we een pup kregen ik door het dolle was. We hadden al eerder in het asiel gekeken naar een hond, maar daar zat helaas niets voor ons tussen. Omdat mijn moeder in haar eigen jeugd een Groenendaeler had, is ze weer naar dit ras op zoek gegaan en via de pupbemiddeling bij Devil zijn fokker uitgekomen. Wij wilden een reu en toen mijn moeder belde was net de enige reu uit het nest afgebeld, mensen wilde toch liever een oudere hond. Dus hop de trein in en zo is de Groenendaeler-liefde begonnen...
Nu bijna 9 jaar na die treinreis ben ik nog steeds verliefd op "mijn" ras en heb ik er vorig jaar zelf een teefje bij genomen; Farah. Ik ben met Dev op latere leeftijd in de sport begonnen en hij heeft zijn VZH gehaald, maar verder zijn we helaas niet gekomen. Nu met Farah wil ik een nieuwe start maken en trainen wij momenteel voor de IPO en Engelse Obedience. Ook staat schapendrijven tussen nu en 2 weken op de planning en ben ik me aan het oriënteren in de Agility en Canicross. Kortom, als het sport en honden is, sta ik er open voor! Farah voelt echt als een dream come true, ik kan alles met haar en ze is gehoorzaam geboren. Alles gaat ons zo makkelijk af, ik kan dan ook niet wachten tot we wat verder zijn en ik aan wedstrijden van het een en ander mee kan doen.
Ik heb afgelopen november voor het eerst meegedaan aan een hondenshow; de Winner. Het was een vermoeiende dag, voor baas en hond. Ze heeft het goed gedaan, een zg en een mooi keurrapport. Omdat Farah uit werklijnen komt was de verwachting niet heel hoog maar toch ben ik zeer tevreden met het resultaat.
Verder ben ik geslaagd voor Kynologisch Instructeur en geef ik les op mijn NVBH kringgroep. Ik geef de puppen les en mensen onderweg naar het VZH, de gewone gehoorzaamheid dus.
Daarnaast werk ik ook nog gewoon en heb ik een sociaal leven dus zoals je kunt merken een druk maar gezellig leven! Ik zou me geen leven zonder honden voor kunnen stellen.
Hier mijn boeven samen:

[/url]