Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pompoenzaadjes als ontwormingsmiddel?
Moderator: moderatorteam
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
- Aantal honden: 1
Pompoenzaadjes als ontwormingsmiddel?
Via Facebook kwam ik een link tegen naar onderstaande site. Daar staat op dat pompoenzaden een effectief ontwormingsmiddel zijn. Heeft iemand hier al eens eerder van gehoord, of zelfs ervaring mee?
http://www.dogsnaturallymagazine.com/pu ... orms-dogs/
http://www.dogsnaturallymagazine.com/pu ... orms-dogs/
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Re: Pompoenzaadjes als ontwormingsmiddel?
ik geef zeer regelmatig een zadenmix in hun yoghurt met honing voor ze gaan slapen. Ik heb er eerder van gehoord dat dit tegen wormen werkt. Ik geef KVV en mijn honden hebben nooit wormen. Dus wie weet komt het mede door de zaden 
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hahahaha dan heeft het niet echt gewerkt blijkbaar
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Nou, dan weten we dat ook weerInge O schreef:een collega van mij heeft dat op haar varkens uitgeprobeerd, de beesten kregen de hele winter lang onverkoopbare pompoenen van een buur-groententeler en in de lente.....bleken ze vol wormen te zitten dus.
-
Safari
Ik kreeg het ooit als tip om kinderen te ontwormen. Heb het nooit uitgeprobeerd.
- dagmar88
- Zeer actief
Sucha schreef:ik geef zeer regelmatig een zadenmix in hun yoghurt met honing voor ze gaan slapen. Ik heb er eerder van gehoord dat dit tegen wormen werkt. Ik geef KVV en mijn honden hebben nooit wormen. Dus wie weet komt het mede door de zaden
Mijn honden krijgen niets van dat al en hebben ook zelden wat aan ongedierte.
-
jeanine
- Actief
geef regelmatig gemalen zadenmix, pompoen, pijnboom, zonnebloempit.
heb al in geen jaren ontwomd.
wel ontlasting laten onderzoeken.
maar voer ook rauw, af en toe knoflook en regelmatig kefir
heb al in geen jaren ontwomd.
wel ontlasting laten onderzoeken.
maar voer ook rauw, af en toe knoflook en regelmatig kefir

-
Goldendelicious
Mijn honden hebben nooit wormen. Ik kan niet bevestigen dat dit door het beetje gemalen pompoenzaad komt dat ze zo'n 3x per week met hun kiem- en kruidenmix krijgen. Er is nog zoveel naast pompoenzaad dat parasietafdrijvend kan werken en wat mijn honden dan ook geregeld krijgen. Dat pompoenzaad 'iets' doet aan parasietafdrijving is wel bekend.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22910218
http://www.desu.edu/sites/default/files ... ms_DJO.pdf
Als mijn honden een flinke worminfectie zouden krijgen, dan is wat alternatief aangaat pompoenzaad niet direct iets dat bij mij zou opkomen als 'effectief'.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22910218
http://www.desu.edu/sites/default/files ... ms_DJO.pdf
Als mijn honden een flinke worminfectie zouden krijgen, dan is wat alternatief aangaat pompoenzaad niet direct iets dat bij mij zou opkomen als 'effectief'.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 19 mar 2013 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sita
- Zeer actief
Hoe weten jullie dat jullie honden geen wormen hebben? Laten jullie dat checken of is dat een aanname doordat je niets in de ontlasting ziet?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Goldendelicious
Nooit zichtbaar wormen of klachten direct herleidbaar aan worminfectie. Door middel van faecesonderzoek kun je een redelijk beeld krijgen van de situatie van dat moment. Aan de hand van eitelling kan dan bepaald worden of er sprake is van infectie of de hond gewoon parasietvrij is. Een hoge wormeitelling wil niet zeggen dat er meteen sprake moet zijn van ontworming. Ze kunnen ook de darm passeren en bij een volgend faecesonderzoek hoeven er weer helemaal geen wormeieren aanwezig te zijn.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Belangrijk is dat de pompoenzaden worden fijngemalen, het werkzame bestanddeel zit binnenin de harde schil 
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Tja als je online gaat zoeken naar betrouwbaarheid homeopathische middelen kom je ook stukken tegen waarin wordt gezegd dat het allemaal hocus pocus is. Toch gebruik ik het voor mijzelf en voor mijn honden bij ontstoken oren bijvoorbeeld werkt primaInge O schreef:dat kan in het geval van die varkens het probleem zijn geweest maar uit de tweede link van goldendelicious kan ik toch opmaken dat de werking allesbehalve goed betrouwbaar is.Sarah5 schreef:Belangrijk is dat de pompoenzaden worden fijngemalen, het werkzame bestanddeel zit binnenin de harde schil
Echt betrouwbaar is niet veel maar preventief ontwormen 2x per jaar lijkt mij ook gewoon overbodig. Ten eerste omdat je niet preventief kán ontwormen en ten tweede omdat honden zo vaak geen wormbesmetting hebben. Ik hou het bij natuurlijke middelen en gezonde voeding en alleen ontwormen als het nodig is (of bij terugkomst vakantie van een hoger risico gebied bijv.)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geef kvv, mijn honden zijn voor het eerst na 7 jaar ontwormt in september omdat het moest voor hartwormpreventie en geen wormenSucha schreef:ik geef zeer regelmatig een zadenmix in hun yoghurt met honing voor ze gaan slapen. Ik heb er eerder van gehoord dat dit tegen wormen werkt. Ik geef KVV en mijn honden hebben nooit wormen. Dus wie weet komt het mede door de zaden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Goldendelicious
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Je kunt je reactie ook gewoon verwijderen hoor.
Ja, nu niet meer, omdat ik er nu onder sta. Maar even als tip voor de volgende keer
Ja, nu niet meer, omdat ik er nu onder sta. Maar even als tip voor de volgende keer
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Goldendelicious
Nee, Jaap. Dat kan niet........... 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien dat bij mensen die overal puntjes van maken en berichten weghalen die knop wordt verwijderd ? Ik kan gewoon mijn bericht weghalen hoor zolang niemand heeft geantwoord onder mij.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh , je kan het nu zelf ook zie ik 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wel als je de laatste bent.
Wat je nu niet meer bent dus
Wat je nu niet meer bent dus
-
Goldendelicious
Ik haalde dit bericht weg, omdat het niet van toepassing is in dit topic en om gegevens van iemand anders gaat. Dat is nl. niet zo netjes.sirene schreef:Misschien dat bij mensen die overal puntjes van maken en berichten weghalen die knop wordt verwijderd ? Ik kan gewoon mijn bericht weghalen hoor zolang niemand heeft geantwoord onder mij.
-
Goldendelicious
Misschien dat jij je toon iets kunt matigen, zeg.Inge O schreef:Goldendelicious schreef:Een hoge wormeitelling wil niet zeggen dat er meteen sprake moet zijn van ontworming. Ze kunnen ook de darm passeren en bij een volgend faecesonderzoek hoeven er weer helemaal geen wormeieren aanwezig te zijn.daar gaan we weer hoor, sandra weer aan het werk
.
hoezo, 'de darm passeren', als ze eitjes produceren zijn ze gewoon volgroeid en voelen zich daar kiplekker - niks 'passeren', paren en baren, dat doen ze. en dat een volgende telling negatief kan zijn komt gewoon doordat de eitjes niet homogeen verdeeld zijn in de faeces, je zou dus altijd een aantal stalen na elkaar moeten onderzoeken om een correct beeld te hebben.
maar een lage eitelling is ook geen probleem - 'een paar' wormen mag een volwassen dier wel hebben, houdt juist hun immuniteit tov. dat type wormen in stand.
Er zijn bepaalde grenswaardes van wormeitelling. En om dan te bepalen of het echt een eigen infectie is of passage, zal na een week nog 2x onderzoek nodig zijn. Bij bijv. zweepwormen die ook in de omgeving voorkomen, kan er sprake zijn van passage door bijv. het vreten van iets waar eitjes aan zitten. Je collega's van het Spoelworm Team in Utrecht zijn al een tijdje bezig met spoelwormonderzoek bij honden, waar dit inmiddels wel regelmatig bij is geconstateerd. Passage dus, ondanks een hoge eitelling.