Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

longeer lijn

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

longeer lijn

Ongelezen bericht door sonja »

En weer een vraagje..... :oeps:

Ik ben met Luna erg aan het oefenen met alles wat ze eng vind....en dat is best veel :mrgreen: . Maar gelukkig is het een hond die zich snel herstelt, en goed af te leiden is, dus het gaat super goed.
Het grootste gedoe maakt ze nog als we andere honden tegen komen in het bos.
Ze snapt er werkelijk niets van, en vind het dan ook nodig om er met een rotvaart op te deuken, en bij gebleken geschiktheid vrolijk mee te spelen :denken:
Dus de "hoe begroet en passeer ik vreemde hond" etiquette moeten nog wat aangescherpt worden :schrik:

Aan de lijn is ze goed te corrigeren, dus zoek ik nu een lange lijn van zo'n 8 tot 10 meter, die geen pijn doet aan je handen als je de hond kort moet houden en een klein rukje aan wilt geven.
Heb nu twee leren lijnen aan elkaar geknoopt maar dat is best zwaar. En een nylon lijn snijd in je hand bij het corrigeren van de hond. Daarom was ik naar een voordelige longeerlijn aan het kijken en zag dat bol.com ze nu ook verkoopt.

Heeft iemand hier deze lijnen wel eens in zijn handen gehad, en zouden ze voor mijn doel geschikt zijn?
Epplejeck Soft - Longeerlijn, deze bedoel ik.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: longeer lijn

Ongelezen bericht door Domor »

Longeerlijnen kunnen ook branden. Daar kan ik je van verzekeren (paard stond opeens 15 meter verderop met de schriktraining, 1 brandblaar en 1 plek met rare huid). Maar het scheelt dat je hond gelukkig minder weegt (zo maar 10-20x zo weinig)

In die prijscategorie zou ik eerder voor een katoenen gaan:
http://www.equimatch.nl/hoofdstellen-en ... ngeerlijn/

Een simpele longeerlijn als die je bedoeld, is normaal 10€.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Gut, ik las als titel: Logeer nijn :piew:

Tot zover mijn uiterst nuttige bijdrage.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Domor schreef:Longeerlijnen kunnen ook branden. Daar kan ik je van verzekeren (paard stond opeens 15 meter verderop met de schriktraining, 1 brandblaar en 1 plek met rare huid). Maar het scheelt dat je hond gelukkig minder weegt (zo maar 10-20x zo weinig)

In die prijscategorie zou ik eerder voor een katoenen gaan:
http://www.equimatch.nl/hoofdstellen-en ... ngeerlijn/

Een simpele longeerlijn als die je bedoeld, is normaal 10€.
Ja, branden kunnen ze zeker. :schrik: En ze worden zwaar van water/vuil, de hond voelt de lijn nog zitten. Nee, longeerlijn gebruik ik voor paard, voor de hond heb ik andere lijntjes. Hoewel een fijne, lichte, niet brandende nog niet gevonden is. :D
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

nou als ik dit zo lees zijn twee aan elkaar geknoopte leren riemen nog de beste oplossing hahaha
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Ik heb ook Nigelloh zweetlijnen (zowel een van 12 als een van 20 meter) en die snijden een stuk minder dan de ronde nylon lijn die ik eerst had. Ze zijn daarnaast heel licht.
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

Veiligheid staat altijd boven alles.
Daarom moet je eigenlijk tijdens het longeerwerk en grondwerk dan ook handschoenen aan doen om brand balren te vermijden.
menners doen ook standaard handschoenen aan en de grootmeesters van vroeger die deden ook steevast handschoenen aan.
Dus handschoenen aandoen bij de training van je hond vind ik niet zo een vreemde gedachte.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb gewoon een lange stoffen lijn van 5 meter. Heb me in 13 jaar nog niet aan gebrand, zou ook niet weten hoe. Een waslijn, daar verbrand je je zeker aan. Heb ik ook een, 20 meter lang, maar heb hem 2 keer gebruikt en daarna nooit meer. Ik heb de lange lijn gebruikt voor mijn Franse Bulldogen Tibetaanse terrier en beide hadden er geen probleem mee dat deze te zwaar zou zijn of zo.
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Waarom geen flexi? Fijn handvat en rolt nog zelf op ook ;) als je er een met band neemt is het hetzelfde idee als een longeerlijn, lijkt me zo? :)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Een flex geeft veel mindere controle over de hond en als je uit reflex in de band grijpt en die door je handen getrokken wordt is dat niet fijn. Ook niet met band.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Gewoon handschoenen aan, het is hartstikke koud.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Domor schreef:Een flex geeft veel mindere controle over de hond en als je uit reflex in de band grijpt en die door je handen getrokken wordt is dat niet fijn. Ook niet met band.
Dat laatste moet je ook niet doen ;) daarom zit er een knop op. Over de controle ben ik met je eens, gebruik zelf de flexi zelden, alleen als ze ergens niet los mogen lopen..
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Ik heb het niet over inhalen, want dat is nog een ander verhaal. Maar echt over de controle. En de verfijnde communicatie. Dus het rustiger geven van lijnen (in plaats van vol gas en dan in de ankers i.v.m. einde lijn), het kneepjes geven. Dat soort dingen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”