Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maltezer krullende haren, lang laten groeien?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Maltezer krullende haren, lang laten groeien?

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Mina is dus een maltezer, maar ik gok gekruisd met een poedeltje vanwege oa haar krulletjes (vooral in de nek en op haar pootjes).
Nu wil ik haar haren lang laten groeien, maar weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Is het gewoon een kwestie van laten groeien en de andere delen bijknippen/trimmen waar nodig, en de rest gewoon blijven borstelen/kammen tot het ooit goed valt?
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Re: Maltezer krullende haren, lang laten groeien?

Nanna schreef:Ze zal ws nooit echt sluik haar hebben.
Maar als je het lang wilt laten groeien is dat best leuk hoor, ik vind dat in ieder geval mooier dan al die zo lekker praktisch kortgeknipte hondjes.
Inderdaad goed borstelen en de probleemplekjes (achter de oren, anus en oksels) extra in de gaten houden of dat iig kortknippen.
Okee, ja ik verwacht het niet glanzend sluik haha, ben wel benieuwd.
Ik kan het beter rond de ogen ook wel kort houden denk ik he? Vanwege het tranen ook?

Oja, nog iets..de vorige eigenaar (opvangster) beweerde dat knippen uit de oren beter was ipv plukken, ivm kans op infectie als je ze plukt.
Naar mijn weten is plukken nog steeds het beste :denken:
Toch?
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Nanna schreef:
Mina2006 schreef:de vorige eigenaar (opvangster) beweerde dat knippen uit de oren beter was ipv plukken, ivm kans op infectie als je ze plukt.
Toch?
Bij Bakkie knip ik het rond de gehooringang kaal, de haren in de oren zelf trek ik er handmatig uit (eerst wat oorpoeder erin)
NIET met een schaar in die gehoorgang gaan klooien :neenee:
Nee dat dacht ik ook al idd :piew: Ik zal het over een maand laten bekijken door de dierenarts, die plukt het geloof ik ook, en dan kan ik meekijken enzo.
Dankje!
Afbeelding

9,5 jaar
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mina2006 schreef:Ik kan het beter rond de ogen ook wel kort houden denk ik he? Vanwege het tranen ook?
Ik doe dat niet zo kort bij Fien (2-3 cm), omdat de piekjes anders in die oogjes prikken en dan gaat ze dus juist tranen. En normaal traant ze niet.
Fien is wel een hava, die hebben gewoon een normaal hoofd, zij het wat klein.
Ik kan zo niet zien wat voor hoofd jouw Mina heeft.
Oja, nog iets..de vorige eigenaar (opvangster) beweerde dat knippen uit de oren beter was ipv plukken, ivm kans op infectie als je ze plukt.
De meningen zijn verdeeld. Ook onder vakmensen bedoel ik.
Er zijn mensen die vinden dat het plukken irriteert en dat dat problemen geeft en dus moet je knippen.
Er zijn ook mensen die vinden dat knippen irriteert en onvoldoende weghaalt en dat je daardoor problemen in de hand werkt en dus moet je plukken.
Dus :19:

Ikzelf pluk altijd, ik kiep dat hele oor binnenstebuiten zeg maar en dan pluk ik de piekjes eruit. Fien vindt dat wel stom maar die vindt wel meer stom.
Oorproblemen heeft ze in elk geval nooit.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mina2006
Zeer actief

Nanna schreef:
Mina2006 schreef: Ik zal het over een maand laten bekijken door de dierenarts, die plukt het geloof ik ook, en dan kan ik meekijken enzo.
Dankje!
Het is geen hogere wiskunde hoor ;-)
Die haren in de oren steeds met kleine (ik herhaal: kleine) plukjes beetpakken en er met een kort rukje uittrekken.
Handigst als het hondje ligt, met de kop op tafel. Met één hand die kop dan tegenhouden anders rukt steeds dat harsesje van links naar rechts :LOL:
Hahaha ja ik merkte al wel dat haar oren niet haar favorietje plekje zijn om aan te zitten, maar hier zal ze dan even aan moeten wennen.
Afbeelding

9,5 jaar
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Kun je de oren van elke hond plukken of heeft dat een bepaald soort vacht nodig?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou plukken, maar wel in gedachten houden dat het een gevoelige plek is. Dus het hoeft echt niet compleet kaal, als de haren die echt uit de gehoorgang komen maar weg zijn. Dat er omheen kun je wel knippen, of gewoon laten zitten. En niet plukken als het oor al geirriteerd is natuurlijk.
Mina2006
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Mina2006 schreef:Ik kan het beter rond de ogen ook wel kort houden denk ik he? Vanwege het tranen ook?
Ik doe dat niet zo kort bij Fien (2-3 cm), omdat de piekjes anders in die oogjes prikken en dan gaat ze dus juist tranen. En normaal traant ze niet.
Fien is wel een hava, die hebben gewoon een normaal hoofd, zij het wat klein.
Ik kan zo niet zien wat voor hoofd jouw Mina heeft.
De meningen zijn verdeeld. Ook onder vakmensen bedoel ik.
Er zijn mensen die vinden dat het plukken irriteert en dat dat problemen geeft en dus moet je knippen.
Er zijn ook mensen die vinden dat knippen irriteert en onvoldoende weghaalt en dat je daardoor problemen in de hand werkt en dus moet je plukken.
Dus :19:

Ikzelf pluk altijd, ik kiep dat hele oor binnenstebuiten zeg maar en dan pluk ik de piekjes eruit. Fien vindt dat wel stom maar die vindt wel meer stom.
Oorproblemen heeft ze in elk geval nooit.
Okee, ik zal anders even fototje toevoegen van haar hoofd.
Nja, ikzelf denk wel dat plukken beter is, dan doe ik dat gewoon maar haha :blah:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Grrr :boos: photobucket is langzaam...

Fotos komen nog :tongue:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Gollum schreef:Kun je de oren van elke hond plukken of heeft dat een bepaald soort vacht nodig?
Geen flauw idee eigenlijk :19:
Maeve schreef:Ik zou plukken, maar wel in gedachten houden dat het een gevoelige plek is. Dus het hoeft echt niet compleet kaal, als de haren die echt uit de gehoorgang komen maar weg zijn. Dat er omheen kun je wel knippen, of gewoon laten zitten. En niet plukken als het oor al geirriteerd is natuurlijk.
Ja, dat het gevoelig is merkte ik al, volgens mij heeft Mina geen leuke ervaringen met plukken :ugh: Komt goed.
Kells schreef:Mijn advies. Oren uitplukken zonder gebruik van poeder. Een beetje haar in de gehoorgang kan geen kwaad. Rond de ogen kun je het haar gerust inkorten, het haar op de neusrug niet. Dat zijn juist de haren die de ogen kunnen irriteren. Verder zou je de voeten kunnen knippen, d.w.z. alles wat onder de voetzolen uitkomt weg knippen.
Hoe bedoel je de zin: het haar op de neusrug niet. Niet inkorten bedoel je zodat het voorbij de ogen gaat groeien in principe?
Laatst gewijzigd door Mina2006 op 22 mar 2013 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

9,5 jaar
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Erboven kan wel, maar op de neusrug dus niet en onder de ogen doe ik ook niet.
Als je zeg maar een lijn trekt dwars door haar oogjes (op de foto in je os): daarboven kan het korter. Eronder moet je niet korter gaan dan 2-3 cm.
Althans, dat is dus wat ik doe bij Fien.
Eerder was het wel korter en dat ging irriteren (had de trimster gedaan overigens, en die mag dat dus niet meer nu).
Met tegenwind heeft Fien dus geen oogjes (zie mijn onderschrift :mrgreen: ) maar tranen doet ze niet meer ;)

Afbeelding

Mina2006
Zeer actief

Marjoleine schreef:Erboven kan wel, maar op de neusrug dus niet en onder de ogen doe ik ook niet.
Als je zeg maar een lijn trekt dwars door haar oogjes (op de foto in je os): daarboven kan het korter. Eronder moet je niet korter gaan dan 2-3 cm.
Althans, dat is dus wat ik doe bij Fien.
Eerder was het wel korter en dat ging irriteren (had de trimster gedaan overigens, en die mag dat dus niet meer nu).
Met tegenwind heeft Fien dus geen oogjes (zie mijn onderschrift :mrgreen: ) maar tranen doet ze niet meer ;)
Haha ja ik moet steeds lachen als ik die foto zie :LOL: Hilarisch gewoon :mann:

Alleen ik begrijp niet waarom het, als het kórter is, eerder gaat irriteren dan wanneer het langer is (sorry, ik heb er niet heel veel verstand nog van)
Afbeelding

9,5 jaar
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Als het langer is gaat het omlaag hangen en kan niet in de ogen prikken.
Kammen kun je het dan bv. met een vlooienkammetje met een scheiding op de neus.
Iedere dag even kammen dan heb je ook de eventuele slaapjes meteen weg uit de ooghoekjes.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Het is proefondervindelijk ;)
Bij Fien gaat het dus de oogjes raken, die heeft een ander soort gezichtje dan bv Bakkie.
En als ik het heel kort zou doen ging het vast goed maar dat vind ik dan weer geen gezicht. En bovendien groeit het ;)
En dan komt er een moment waarop het in de oogjes prikt en tegen de oogbollen komt en gaat ze tranen.
Ze heeft zo'n model gezichtje, Bakkie heeft een heel ander soort hoofd.

Ik heb een langharig hondje en dat vind ik leuk. Als ik dat niet wilde had ik een korthaar moeten nemen. :19: En dus zoek ik de modus voor langharig waarbij ze geen last heeft van dat haar.
Dit even in reactie op Nanna ;)

En dank je wel. Ze is een hilarisch hondje en absoluut ontzettend leuk. Dat vindt ze zelf ook trouwens :mrgreen:

Afbeelding

Mina2006
Zeer actief

Yeufke schreef:Als het langer is gaat het omlaag hangen en kan niet in de ogen prikken.
Kammen kun je het dan bv. met een vlooienkammetje met een scheiding op de neus.
Iedere dag even kammen dan heb je ook de eventuele slaapjes meteen weg uit de ooghoekjes.
Ja precies, dat dacht ik ook eigenlijk. Haha is dat duidelijk :ok:
Marjoleine schreef:Het is proefondervindelijk ;)
Bij Fien gaat het dus de oogjes raken, die heeft een ander soort gezichtje dan bv Bakkie.
En als ik het heel kort zou doen ging het vast goed maar dat vind ik dan weer geen gezicht. En bovendien groeit het ;)
En dan komt er een moment waarop het in de oogjes prikt en tegen de oogbollen komt en gaat ze tranen.
Ze heeft zo'n model gezichtje, Bakkie heeft een heel ander soort hoofd.

Ik heb een langharig hondje en dat vind ik leuk. Als ik dat niet wilde had ik een korthaar moeten nemen. :19: En dus zoek ik de modus voor langharig waarbij ze geen last heeft van dat haar.
Dit even in reactie op Nanna ;)

En dank je wel. Ze is een hilarisch hondje en absoluut ontzettend leuk. Dat vindt ze zelf ook trouwens :mrgreen:
Dankjewel voor de uitleg, het is me helemaal duidelijk :D :LOL:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Kells schreef:
Mina2006 schreef: Hoe bedoel je de zin: het haar op de neusrug niet. Niet inkorten bedoel je zodat het voorbij de ogen gaat groeien in principe?
Ik ben een beetje lui vandaag, maar Marjoleine gaf net een redelijke uitleg. Kortgeknipt haar op de neusrug groeit recht omhoog en kan de ogen irriteren. Als ik de foto in jouw onderschrift bekijk is die neusrug al gekortwiekt. Mijn advies is om dat weer aan te laten groeien. Gebruik desnoods tijdelijk gel om de haren uit de ogen te houden tot het weer op lengte is.
Dat is een goede tip inderdaad, gel (oid) gebruiken. Ik wil het lang laten groeien inderdaad. Ben benieuwd naar het resultaat haha, Mina langharig :mann:
Afbeelding

9,5 jaar
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik pluk de haren in de oren niet. Kai kreeg daar continu ontstekingen van (deed ik overigens niet zelf, maar een heel ervaren hondentrimster), volgens een dierenarts zou uit nieuw onderzoek gebleken zijn, dat niet plukken in veel gevallen beter is, daarom dat ik dan Kai zijn oren na de zoveelste ontsteking niet meer geplukt heb. Kai zijn oren zijn nu al jaren niet meer geplukt en hij is ook al jaren vrij van ontstekingen. Bij de rest pluk ik ook niet.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara krijgt ongeplukt vieze oren en ook ontstekingen. Sinds ik haar oren uitpluk (nouja, dat laat doen) heeft ze er nauwelijks last meer van, tot de oortjes weer vol beginnen te zitten, dan gaat ze er ook aan zitten krabbelen met haar achterpootjes.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mina2006
Zeer actief

Linsey schreef:Ik pluk de haren in de oren niet. Kai kreeg daar continu ontstekingen van (deed ik overigens niet zelf, maar een heel ervaren hondentrimster), volgens een dierenarts zou uit nieuw onderzoek gebleken zijn, dat niet plukken in veel gevallen beter is, daarom dat ik dan Kai zijn oren na de zoveelste ontsteking niet meer geplukt heb. Kai zijn oren zijn nu al jaren niet meer geplukt en hij is ook al jaren vrij van ontstekingen. Bij de rest pluk ik ook niet.
Knip je het dan wel bij of laat je het gewoon eruit groeien?
Jacksel schreef:Cara krijgt ongeplukt vieze oren en ook ontstekingen. Sinds ik haar oren uitpluk (nouja, dat laat doen) heeft ze er nauwelijks last meer van, tot de oortjes weer vol beginnen te zitten, dan gaat ze er ook aan zitten krabbelen met haar achterpootjes.
Met andere woorden, even kijken wat voor Mina wel werkt :tongue:
Afbeelding

9,5 jaar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lekker kort doen, veel leuker voor het hondje. Als je hondjes die niks doen aan show ed lang gaat laten groeien vind ik dat lijken op van die kleine meisjes met veel te lang haar. Elke dag weer tranen bij het uitkammen en nooit eens lekker normaal kind zijn. Dat geldt ook voor honden. Trek eens aan je eigen haar en bedenk dan eens hoe vervelend het is voor hondjes om overal in te blijven hangen buiten en vol met zand en takjes te zitten na een boswandeling. Natuurlijk elke keer weer dat gekam met dat dwingen om rustig te blijven. Hond zelf vind ik geen reet aan om lang haar te hebben. Snap dus niet zo waarom dat zo nodig zou moeten zelf.
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

laeken schreef:Lekker kort doen, veel leuker voor het hondje. Als je hondjes die niks doen aan show ed lang gaat laten groeien vind ik dat lijken op van die kleine meisjes met veel te lang haar. Elke dag weer tranen bij het uitkammen en nooit eens lekker normaal kind zijn. Dat geldt ook voor honden. Trek eens aan je eigen haar en bedenk dan eens hoe vervelend het is voor hondjes om overal in te blijven hangen buiten en vol met zand en takjes te zitten na een boswandeling. Natuurlijk elke keer weer dat gekam met dat dwingen om rustig te blijven. Hond zelf vind ik geen reet aan om lang haar te hebben. Snap dus niet zo waarom dat zo nodig zou moeten zelf.
Niet zo nodig..ik vind het gewoon leuk..mag dat niet?
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Nanna schreef:
Mina2006 schreef:ik vind het gewoon leuk..mag dat niet?
Tulijk wel. Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je niet onbesnut aan die haren moet gaan lopen trekken maar dat het rustig en met beleid moet.
Als ik hier de borstel tevoorschijn haal staat Glenn als een dolle om me heen te springen "borstel mij, borstel mij". Dat zou ie vást niet doen als het hem pijn deed. Integendeel, hij geniet van het borstelen en van de bakken aandacht die het genereert. :ok:
Ja natuurlijk, Mina is een echt dametje dus dat doe ik met beleid haha
Leuk dat hij er zo van geniet haha :E:
Afbeelding

9,5 jaar
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Gewoon laten groeien en proberen of je het wat vindt. Ik heb ook een maltezer gehad en heb in het begin geroepen dat ik het lang wilde houden want ik vond al die geschoren maltezers heel lelijk! Ik was er na een jaar borstelen wel achter dat het kort veel praktischer was. Alles bleef in de vacht hangen, modder, takjes, sneeuw, noem maar op... Er was geen beginnen aan! Toen toch maar eens laten knippen en dat beviel veel beter. Daisy was zelf ook altijd veel actiever als ze weer geknipt was, alsof ze blij was dat al dat haar niet meer in de weg zat...
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Bij ons is het kammen ook gewoon een momentje van aandacht, hoor.
Oké, er zijn leukere dingen maar het hoort erbij. Ik heb ook niet echt de indruk dat Khyra last heeft van haar haren, als ze dat wel zou hebben was het er al lang af. :wink:

Bij Khyra gooien we trouwens stiekjes in haar pony, dat is natuurlijk ook nog een optie :wink:
laeken
Zeer actief

Het is mazzel als je een hond hebt die geniet van borstelen. Bij de trimsalon zie je toch wel anders. Vastgebonden, soms gemuilkorft en dan een uur stilzitten onder dwang. Het is maar net wat je leuk vindt voor je hond. Ik zou het in elk geval nooit doen. Gewoon aaien en samen op de bank liggen is ook aandacht. Aandacht zonder eisen en zonder dwang. Ik ken zelf geen enkele hond die het heerlijk vind om heel langdurig ontklit, onttakt en weet ik wat te worden. Ook denk ik dat het niet voor niks is dat veel honden 100 keer vrolijker zijn als hun vacht eraf is. Die vacht is volkomen onnatuurlijk. Waarom in hemelsnaam een hond dicht laten groeien met een of ander doorgefokt haar? Ze vreten het mee op met eten, kunnen zichzelf niet meer likken, als ze zich bijten zit hun hele bek vol met lange haren en overal waar ze door lopen blijven ze hangen in de struiken en het lange gras. Hun poep blijft er aan plakken en bij reuen pissen ze hun hele behaarde achterpootjes en buik onder. Als je al die plaatsen kort gaat maken, dus korte snuit, korte kont, korte buik, kort rond de ogen en kort rond de voetjes dan snap ik al helemaal niet wat er mooi aan is.

En Nanna, Glen heeft gewoon normaal lang stokhaar. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met dat dunne pemel en klithaar van maltezers.

Natuurlijk is een mooi langharig maltezertje echt niet zielig. Maar veel kan je er niet meer mee. Naar het bos of de hei is al erg lastig want takjes uit dun haar pulken is niet prettig voor je hondje.

Even voor de duidelijkheid, een maltezer is ook geen ras hoor. Dat is een kruising. Je hebt rassen als de Bichon Frise en het Maltezer leeuwtje. Kruisingen daarmee noemt men maltezers om het simpel te houden.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

SuzieC1970 schreef:Gewoon laten groeien en proberen of je het wat vindt. Ik heb ook een maltezer gehad en heb in het begin geroepen dat ik het lang wilde houden want ik vond al die geschoren maltezers heel lelijk! Ik was er na een jaar borstelen wel achter dat het kort veel praktischer was. Alles bleef in de vacht hangen, modder, takjes, sneeuw, noem maar op... Er was geen beginnen aan! Toen toch maar eens laten knippen en dat beviel veel beter. Daisy was zelf ook altijd veel actiever als ze weer geknipt was, alsof ze blij was dat al dat haar niet meer in de weg zat...
Dit is helaas vrijwel dagelijkse kost in de trimsalon.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik knip en pluk helemaal niets aan de honden, ze hebben gewoon harige oren en er nooit last van.
Pas als ik de haren uit de oren ga plukken krijgen ze last.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Even voor de duidelijkheid, een maltezer is ook geen ras hoor. Dat is een kruising. Je hebt rassen als de Bichon Frise en het Maltezer leeuwtje. Kruisingen daarmee noemt men maltezers om het simpel te houden.
Nee ;-) het is Maltezer. Dat is de officiële rasbenaming.
Maltezer Leeuwtje is juist onzin.

Hahaha, precies verkeerd dus. Ik dacht dat de Maltezer onzin was. Iedereen noemt die witte hondjes maltezers maar blijkbaar is dat dus de rasnaam. :oohja: :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
laeken schreef: Even voor de duidelijkheid, een maltezer is ook geen ras hoor. Dat is een kruising. Je hebt rassen als de Bichon Frise en het Maltezer leeuwtje. Kruisingen daarmee noemt men maltezers om het simpel te houden.
Nee ;-) het is Maltezer. Dat is de officiële rasbenaming.
Maltezer Leeuwtje is juist onzin.
Zo werden ze vroeger wel genoemd, omdat ze pakweg 70-100 jaar geleden (en mss nog wel langer geleden ook) in leeuwentoilet werden geknipt. Dat was toen heel normaal.
Ik heb een foto van het Maltezer leeuwtje van mijn vader toen hij een jaar of tien was (pakweg 1930 dus) met zijn hondje, daar is dat zichtbaar.
En dat was een heusche, met stamboom en al.

Dus die naam heeft een oorsprong, wil ik maar zeggen ;)

Afbeelding

Mina2006
Zeer actief

Nanna schreef:
Mina2006 schreef: Ja natuurlijk, Mina is een echt dametje dus dat doe ik met beleid haha
Leuk dat hij er zo van geniet haha :E:
Bakkie hoef ik dan weer niet te borstelen (dreadlocks) maar die werpt zich weer ruggelings op schoot zodra ik ga zitten. De bedoeling is duidelijk: ik moet door die vacht kroelen op zoek naar vermeende takjes. Een soort van vlooien, net als apen dat doen.
Hij ligt er dan ook echt bij te kreunen van genot. Ik doe dat maar nooit als er visite is :LOL:
Haha :LOL: Lijkt me wel grappig om te zien :lol1:
Afbeelding

9,5 jaar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”