Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gadverdamme Goede GT hoor
Moderator: moderatorteam
-
Corneliana
- Zeer actief
Re: Gadverdamme Goede GT hoor
ach ja CM is best goed maar je moet nooit, maar dan ook nooit 1 vaste methode hanteren. altijd zelf nadenken ipv klakkeloos nadoen. ik weet sinds vandaag dat onze hond regelmatig een por/trap van cm heeft gehad (nagebootst dus) . voor ik dat wist merkte ik al overdreven overgevoelige reacties bij een bep punt in de flanken. ik vind dat dan niet meer zo onschuldig eigenlijk, als het zo'n indruk achterlaat.
- Zoie
- Zeer actief
Marion. schreef:
Ze gokt er misschien op dat niemand een rechtzaak gaat aanspannen. En uit jouw verhaal te lezen gokt ze goed.
Dit soort reclame mag van mij dus door heel hondenwereld gaan. Niet iedereen is zelfverzekerd wat zijn honden betreft.
Stom voorbeeld, mijn moeder heeft tot 2x toe een afspraak gemaakt bij een trimsalon - maanden van tevoren - en 2x is ze als een klein kind weggestuurd; "nu geen tijd hoor". De eerste keer heeft ze zich weg laten sturen als een klein kind (en hond is een paar weken later getrimd), de 2e keer heeft ze toedeledokie gezegd. En volledig terecht. Maar mijn moeder had echt het idee dat ze haar hond verwaarloosde
heeft denk ik ook met de hoge proceskosten te maken. Dan moet je wel erg zeker van je gelijk zijn, en bovendien moet het bedrag de moeite waard zijn.
Ja, mensen laten zich snel overbluffen in dit soort situaties. Jammer, maar wel begrijpelijk.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik ben blij dat de gedragstherapeut die ik bij Balou heb gehad, niet op deze manier met zijn extreme wantrouwen naar mensen en angst voor honden is om gegaan. Haar aanpak niets forceren maar langzaam opbouwen, dus eerst kijken bij de honden trainingen met Balou op de arm, tot het hem kennis laten maken met de meest evenwichtige hond uit de groep, was de goede aanpak voor Balou. Hij is niet meer bang voor honden maar nog steeds wat wantrouwend naar mensen al is dit veel minder als in het begin, hij zal nooit een allemansvriend worden.
De manieren uit de filmpjes zijn dus zeker niet mijn manieren.
De manieren uit de filmpjes zijn dus zeker niet mijn manieren.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Mike30
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Kon bij de filmpjes niet reageren dus heb d'r maar een mailtje gestuurd. Je kijkt een paar weken naar Cesar Milan en je denkt dat je gelijk alles beheerst. Als ik een paar concerten van Wibi Soerjadi bezoek kan ik ook geen pianorecital geven. Ze heeft niet in de gaten hoe de lichaamstaal van honden werkt. Een hond die bang is en geirriteerd leg je niet op z'n rug maar die benader je rustig en je laat m eerst bedaren. Ze maakt die honden eerder vals.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
1:18 en 1:20 in het filmpje (en de rest ook..)
Ik word hier zooooo pissig om he..En dat noemt zich dan DutchCesarMillan....
Ik word hier zooooo pissig om he..En dat noemt zich dan DutchCesarMillan....

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Ben eigenlijk geneigd een berichtje naar Cesar Millan te sturen..joh, kom eens kijken 

9,5 jaar
- Raika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basset Artesien Normand en Berner sennen
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:Meestal heeft zo'n hond al veel te lang veel te veel privileges gehad en is naar de ogen gekeken. Of hij heeft door de dat degene die voor hem staat in feite bang is.Corneliana schreef: hoe komt zo'n beest zover dat ie gaat grommen?
Ik zou ook grommenKom zeg, een beetje je lekkere plaatsje op de bank geven aan een ranglagere, donder ff gauw op.
Dat was hier dus wel het geval met raika de basset. Mijn moeder was ook niet zo van duidelijke regels en deinste ook bij ieder grommetje achteruit en het resultaat was dat hij op gegeven moment niet meer van de bank te halen was zonder dat hij beet. Ik heb hem gewoon bij kop en kont gepakt en voordat hij doorhad wat er gebeurde had ik hem van de bank af. Daarna gewoon neutraal gebleven en niet nog eens gestraft of iets. Dit heb ik een of twee keer gedaan en toen was het klaar. Hij is nu gewoon van de bank af te halen zonder dat hij moeilijk doet. Nou is raika niet zo heel zwaar (16 kg) dus ik snap wel dat het met een formaatje herder wat moeilijker wordt