Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hajvb a.k.a Henk stelt zich voor.
Moderator: moderatorteam
-
Hajvb
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herder x Griekse Brak
- Aantal honden: 1
Hajvb a.k.a Henk stelt zich voor.
Hallo beste honden bezitters en liefhebbers. Mijn naam is Henk, ik woon samen met mijn vrouw, 3 zoons, een kat, 3 ratten, 3 reuze slakken en een hamster in Schiedam.
Zoals je kan lezen zijn we aardige dierenvrienden. In het verleden hebben we o.a. ook (langharige) konijnen gehad en nog wat andere dieren.
Alleen een hond ontbreekt er nog aan. Maar aangezien dat een huisdier is wat niet te vergelijken valt met één van de bovenstaande wil ik eerst zo veel mogelijk informatie inwinnen alvorens over te gaan op het uitzoeken van een hond. Ik wil namelijk niet het risico lopen om zomaar ergens een hond vandaan te halen om later te ontdekken dat het "toch niet was wat ik ervan verwachtte". Er zitten op die manier naar mijn mening al teveel honden in het asiel...
Dus wat ik hier voornamelijk zal doen is lezen, zoeken en vragen stellen. Ik zal zoveel mogelijk proberen om de zoekfuncties te gebruiken om zo geen dubbele vragen te stellen, maar mocht dat toch gebeuren, wijs me er dan gerust op.
Groet,
Henk.
Zoals je kan lezen zijn we aardige dierenvrienden. In het verleden hebben we o.a. ook (langharige) konijnen gehad en nog wat andere dieren.
Alleen een hond ontbreekt er nog aan. Maar aangezien dat een huisdier is wat niet te vergelijken valt met één van de bovenstaande wil ik eerst zo veel mogelijk informatie inwinnen alvorens over te gaan op het uitzoeken van een hond. Ik wil namelijk niet het risico lopen om zomaar ergens een hond vandaan te halen om later te ontdekken dat het "toch niet was wat ik ervan verwachtte". Er zitten op die manier naar mijn mening al teveel honden in het asiel...
Dus wat ik hier voornamelijk zal doen is lezen, zoeken en vragen stellen. Ik zal zoveel mogelijk proberen om de zoekfuncties te gebruiken om zo geen dubbele vragen te stellen, maar mocht dat toch gebeuren, wijs me er dan gerust op.
Groet,
Henk.
Laatst gewijzigd door Hajvb op 30 mar 2013 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
-
S@ndr@
- Zeer actief
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Re: Hajvb a.k.a Henk stelt zich voor.
Welkom hier.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Welkom en veel plezier met je zoektocht naar een hond 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Van harte welkom hier, je begint hier alvast met een goede insteek
.
Er zijn vast wel mensen die je willen helpen met advies als je zegt wat je zoekt en wat je aan de hond kunt bieden.
Er zijn vast wel mensen die je willen helpen met advies als je zegt wat je zoekt en wat je aan de hond kunt bieden.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Welkom! Wat goed dat je je alvast inleest
Heel veel plezier in je zoektocht!
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Hajvb
- Vaste gebruiker
Bedankt voor het welkom! Ik wacht nog even op mijn inschrijving bij de vaste leden en dan maak ik denk ik een topic aan. Ik zit zelf aan een Dogo Canario of een kruising daarvan te denken.
Daar ben ik laatst "tegenaan" gelopen, althans een kruising met een Am. Bulldog dan. Vond ik een ontzettend mooi beest en ik begreep dat zo'n hond ook erg sociaal is en goed met kinderen kan.
Één en ander ligt uiteraard aan de opvoeding, maar daar maak ik me niet al teveel zorgen over. Een jongens tweeling van 8 en een opdonder van 6 kan ik ook goed onder de duim houden
Daar ben ik laatst "tegenaan" gelopen, althans een kruising met een Am. Bulldog dan. Vond ik een ontzettend mooi beest en ik begreep dat zo'n hond ook erg sociaal is en goed met kinderen kan.
Één en ander ligt uiteraard aan de opvoeding, maar daar maak ik me niet al teveel zorgen over. Een jongens tweeling van 8 en een opdonder van 6 kan ik ook goed onder de duim houden

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
ojeeHajvb schreef:Bedankt voor het welkom! Ik wacht nog even op mijn inschrijving bij de vaste leden en dan maak ik denk ik een topic aan. Ik zit zelf aan een Dogo Canario of een kruising daarvan te denken.
Maar welkom Henk, en succes met je zoektoch
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Welkom!
Enne, dat van die opvoeding bij de rassen die je noemt zou ik met een hele grote korrel zout nemen.
Enne, dat van die opvoeding bij de rassen die je noemt zou ik met een hele grote korrel zout nemen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Hajvb
- Vaste gebruiker
Dat was ook eerder dat ik ervan uitga. Wellicht heb ik dat helemaal verkeerd. Vandaar ook mijn aanmelding op het forum
Is een (kruising van) de Dogo Canario moeilijk op te voeden dan?

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Tja, wat is moeilijk op te voeden, dat is een nogal relatief begrip natuurlijk.Hajvb schreef:Dat was ook eerder dat ik ervan uitga. Wellicht heb ik dat helemaal verkeerd. Vandaar ook mijn aanmelding op het forumIs een (kruising van) de Dogo Canario moeilijk op te voeden dan?
Maar ik zou zeker rekening houden met hondagressie, in ieder geval naar sexe-genoten in het geval van een reu.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Hajvb
- Vaste gebruiker
Dank voor het antwoord. Na wat intern beraad en zo veel mogelijk info opgezocht te hebben denk ik dat een (kruising van) een Dogo Canario toch meer iets is voor een meer ervaren hondenbezitter...
We hebben nu wat ervaring met een oppas hond (kruising Stafford). Een ontzettend lieve hond waar we al een paar keer mee naar het strand zijn gegaan. De kids vinden het ook geweldig en hebben inmiddels wel een beetje geleerd hoe ze ermee om moeten gaan.
Ik ben nu de diverse asielen aan het afzoeken en heb een hele mooie Boxer gevonden in Gouda. Al ietwat ouder (7 jaar) mar zeker nog niet versleten volgens de omschrijving. Daar ga ik vanmiddag even voor bellen om te kijken of we op bezoek kunnen komen. Wie weet!
We hebben nu wat ervaring met een oppas hond (kruising Stafford). Een ontzettend lieve hond waar we al een paar keer mee naar het strand zijn gegaan. De kids vinden het ook geweldig en hebben inmiddels wel een beetje geleerd hoe ze ermee om moeten gaan.
Ik ben nu de diverse asielen aan het afzoeken en heb een hele mooie Boxer gevonden in Gouda. Al ietwat ouder (7 jaar) mar zeker nog niet versleten volgens de omschrijving. Daar ga ik vanmiddag even voor bellen om te kijken of we op bezoek kunnen komen. Wie weet!

- Mirella
- Zeer actief
Spannend!! Ik heb trouwens ook reuzenslakken:)(en ook een boxer ) ben benieuwd of je gaat kijken
-
Hajvb
- Vaste gebruiker
Ha, leuke beestjes zijn dat he, die reuzeslakken? Laatst eentje meegenomen naar school voor de jongste. Ze wisten niet wat ze zagen
Het asiel is om 15:00 open. Dan bel ik en vraag ik of hun denken dat ons huis en gezin geschikt is voor hem. Hij heet trouwens Shocker, is een reu, 7,5 jaar oud en hij is geopereerd aan een kwaadaardige plek op zijn knie. Die hebben ze helemaal weg kunnen halen, maar ik kan me voorstellen dat dat mensen wellicht afschrikt.
Ik vind het meer een kans om een maatje te vinden welke ik de laatste jaren van zijn leven een goed thuis kan geven. Bang voor extra kosten ben ik niet, een hond kost per definitie geld en dat heb ik er wel voor over...
Het asiel is om 15:00 open. Dan bel ik en vraag ik of hun denken dat ons huis en gezin geschikt is voor hem. Hij heet trouwens Shocker, is een reu, 7,5 jaar oud en hij is geopereerd aan een kwaadaardige plek op zijn knie. Die hebben ze helemaal weg kunnen halen, maar ik kan me voorstellen dat dat mensen wellicht afschrikt.
Ik vind het meer een kans om een maatje te vinden welke ik de laatste jaren van zijn leven een goed thuis kan geven. Bang voor extra kosten ben ik niet, een hond kost per definitie geld en dat heb ik er wel voor over...

-
Hajvb
- Vaste gebruiker
Hmm, ik kom er inmiddels achter dat het niet al te makkelijk is om een hond uit het asiel te halen. De meeste kunnen niet met katten en/of kinderen (waaronder ook de Boxer, snif) en veel asielen zijn ook slecht bereikbaar en summier met informatie...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat is lastig idd.
wat is dat toch met die slakken op het forum ineens! yuk!
wat is dat toch met die slakken op het forum ineens! yuk!

- Petsigns
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Contacteer:
Welkom! En succes met je zoektocht!
En laat je inderdaad goed inlichten bij een asiel alvorens een hond(je) mee te nemen. Toen ik laatst bij het asiel was, kwamen er diverse terug. En dat op een dag al... ik vond het zo zielig!
En laat je inderdaad goed inlichten bij een asiel alvorens een hond(je) mee te nemen. Toen ik laatst bij het asiel was, kwamen er diverse terug. En dat op een dag al... ik vond het zo zielig!
Waakbordje van je eigen hond en met eigen tekst? Ik kan deze voor je maken.

Mocht je meer willen weten, ga dan naar http://www.petsigns.nl

Mocht je meer willen weten, ga dan naar http://www.petsigns.nl