Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verkoelingsartikelen
Moderator: moderatorteam
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
- Aantal honden: 1
Verkoelingsartikelen
Ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met verschillende verkoelingsartikelen, zoals koelmatten en koelhalsbanden. Werken deze en werken ze ook bij een hond met wat langer haar en een dubbele vacht? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Verkoelingsartikelen
dat iddTara schreef:Koelmat werkt prima, alleen is er geen hond die er vrijwillig op gaat liggen.
-
Marion.
Ik heb geen koeldinges in huis, en wel een hond die constant in de felle zon blijft liggen. Ik ben er 1x met spoed mee naar de dierenarts gegaan, airco voluit. Bij aankomst was ze weer helemaal prima.
Ik heb in elk geval genoeg badhanddoeken in huis, die ik kan doordrenken met koud water. Zodra ze tekenen van oververhitting tonen, willen ze prima zo'n kletsnatte handdoek om zich heen. Helpt voldoende.
Ik heb in elk geval genoeg badhanddoeken in huis, die ik kan doordrenken met koud water. Zodra ze tekenen van oververhitting tonen, willen ze prima zo'n kletsnatte handdoek om zich heen. Helpt voldoende.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Koelhalsband werkt hier niet helaas, mopshond. De koelmat daarintegen in geweldig voor hem, hij ligt er graag op als het warm is.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hier gaan ze niet zelf op een koelmat liggen maar Misty vindt het wel lekker als ik die in de bench in de auto leg als het heel warm is.
Net voor we weg gaan haal ik hem uit de koelkast want ik vind zo'n ding uit zich zelf niet echt koud.
Net voor we weg gaan haal ik hem uit de koelkast want ik vind zo'n ding uit zich zelf niet echt koud.

- hewi
- Zeer actief
Koelhalsband werkt hier goed bij Opa Ollie, hij heeft een vrij dikke vacht en loopt er heerlijk mee rond op warme dagen.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Ik heb deze
http://www.natteneuzen.nl/body-cooler/s ... _rewrite=1
En die blijft een hele nacht lekker koel
En koel halsbanden,als je die goed tussen de vacht op de huid doet werkt dat ook perfect.
En koel halsbanden,als je die goed tussen de vacht op de huid doet werkt dat ook perfect.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op 27 mei 2013 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Hihihi, de mijne willen ook niet op zo'n mat liggen. En die halsbanden, ik vind eigenlijk dat ze niet zo goed werken. Gewoon niet zo veel drukke dingen doen als het warm is, helpt ook. Als de zon eenmaal onder is, gaan we wel weer met de bal gooien enzo. En zorgen dat ze genoeg drinken, vind ik belangrijk. Dit jaar ga ik ze leren zwemmen, dat is mijn voornemen iig.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Is zo'n koeljasje niet erg zwaar?tervueren milo schreef:Ik heb deze
En koel halsbanden,als je die goed tussen de vacht op de huis doet werkt dat ook perfect.

- ZomerStorm
- Zeer actief
Dank jullie voor de vele antwoorden. Zo'n vest ziet er ook wel interessant uit.
Natuurlijk ga ik niet drukke dingen doen of lange wandelingen maken overdag, bij warme temperaturen. Maar wat extra verkoeling kan bij Zomer echt geen kwaad.
Natuurlijk ga ik niet drukke dingen doen of lange wandelingen maken overdag, bij warme temperaturen. Maar wat extra verkoeling kan bij Zomer echt geen kwaad.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bij Max en Bente werkte de koelband goed ; bij Kiki nog niet nodig gehad.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Koelbanden werken goed hier.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Billy vind het wel prima en Bob vind het vreselijk als de koelband omgaat, maar het werkt wel bij alletwee (langhaar).
De koelmat werkt hier prima op de achterbank als we een stuk moeten rijden en de airco het niet helemaal trekt.
De koelmat werkt hier prima op de achterbank als we een stuk moeten rijden en de airco het niet helemaal trekt.
En de groeten van de mannen 

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb een koeljasje waar mijn meiden mee samen moeten doen. Gebruik hem eigenlijk alleen op behendigheidswedstrijden, voor de rest houden ze zich maar gewoon rustig. Ze lijken ook niet erg veel last te hebben van de warmte als ik niets van ze vraag.

You'll be in my heart... Always...
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Voor Shendor had ik een koelband, dat werkte best heel goed. Maar hij had een korte vacht.
Dit jaar mag Jade hem uittesten, ben benieuwd.
Dit jaar mag Jade hem uittesten, ben benieuwd.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Nee hoor dat weegt bijna niks.Pemba schreef:Is zo'n koeljasje niet erg zwaar?tervueren milo schreef:Ik heb deze
En koel halsbanden,als je die goed tussen de vacht op de huis doet werkt dat ook perfect.
Er zit geen gel in zoals in die halsbanden maar een bepaald soort stof er tussen zorgt dat het koel blijft.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
Muk
Ik heb van Ruffwear al een paar jaar het koelvest. Werkt heel goed, je moet het alleen wel goed uitwringen voor gebruik.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb een zwembadje voor de monsters. helemaal erin is eigenlijk niet goed maar sam gaat vaak genoeg waardoor broeien niet gebeurt. lola vindt het mishandeling maar die zet ik er regelmatig in zodat de pootjes afkoelen en ik plets wat water op haar buik.
verder geen spannende veel te dure dingen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor Tapas heb ik een koelvest gekocht voor op agilitywedstrijden, die werkt prima. Koelhalsbanden heb ik ook maar daar ben ik iets minder enthousiast over, heb het idee dat die hier niet zo veel doen.
Mijn honden hebben het overigens niet snel warm, ze doen vanzelf een tandje terug als het te warm is en zijn dan vooral vroeg in de ochtend en 's avonds actief, overdag rusten ze en zoeken ze de schaduw of een relatief koude ondergrond op.
Mijn honden hebben het overigens niet snel warm, ze doen vanzelf een tandje terug als het te warm is en zijn dan vooral vroeg in de ochtend en 's avonds actief, overdag rusten ze en zoeken ze de schaduw of een relatief koude ondergrond op.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Koelmat gebruik ik in de auto en die werkt goed. Ik leg er dan nog wel altijd een paar van die diepvrieselementen onder voor wat langere autoritten.
Ik heb ook een koelhalsband, maar die werkt bij mijn langharige hond niet, haar ondervacht is te dik en de halsband komt gewoon niet op de huid. Bij kortharige honden vind ik ze wel goed werken.
Voor thuis zet ik ook een zwembadje in de tuin, dat werkt toch het allerbeste
Ik heb ook een koelhalsband, maar die werkt bij mijn langharige hond niet, haar ondervacht is te dik en de halsband komt gewoon niet op de huid. Bij kortharige honden vind ik ze wel goed werken.
Voor thuis zet ik ook een zwembadje in de tuin, dat werkt toch het allerbeste
- ZomerStorm
- Zeer actief
Allemaal hele bruikbare info! Ik denk dat ik maar eens begin met een matje en een koelband. Een badje wilde ik sowieso aanschaffen, maar Zomer houdt niet zo van water. Mocht ze er echt niet ingaan, dan kan ik net als Massam, mevrouwtje gewoon met haar pootjes erin zetten en d'r buik wat nat maken.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Heb voor Hazel zo'n halsband. en ook een zwembadje. Ze houd ook niet van zwemmen, maar een speeltje uit het water vissen vindt ze wel leuk en dan eindigt ze meestal toch met alle poten in het water.
Koelmat vindt ze helemaal niks. Maar Haas houdt ook meer van warmte dan van kou, dus wij hebben 's winters meer aanpassingen.
Koelmat vindt ze helemaal niks. Maar Haas houdt ook meer van warmte dan van kou, dus wij hebben 's winters meer aanpassingen.
-
Muk
Zwembad had ik ook voor onze vorige hond. Die ging er dus niet in en ook onze huidige hond blijft er liever naast staan. Ondanks dat ze het warm hebben. Vandaar het koelvest, dat werkt goed (en het is niet te koud). Een koelhalsband koelt nauwelijks en op een koelmat hoeven ze niet te liggen. Ik heb vaak genoeg verhalen gehoord dat honden niet op zo'n mat gaan liggen. En dan is dat idd zonde van het geld.massam schreef:ik heb een zwembadje voor de monsters. helemaal erin is eigenlijk niet goed maar sam gaat vaak genoeg waardoor broeien niet gebeurt. lola vindt het mishandeling maar die zet ik er regelmatig in zodat de pootjes afkoelen en ik plets wat water op haar buik.
Je hebt geloof ik ook een koeljas van Hurtta, maar dat vind ik vrij groot, zeker als je die vergelijkt met het koelvest van Ruffwear.
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb voor Rowan de versie van Hurtta en ik vind het super zitten. Hij heeft hem alleen aan met behendigheidswedstrijden, verder houdt hij zichzelf wel rustig en hebben we het voordeel dat we aan het water wonen en de honden altijd kunnen zwemmen voor de deur.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay heeft een halsband die normaal voor hardlopers is. Helpt wel, maar ik wil dit jaar toch voor een koelvest gaan. Voor de wedstrijden. Als het maar iets te warm is, kan ik al met KAy niet trainen. Hij doet niet rustiger aan. Bij schapendrijven als een keer oververhit geweest. Koelband werkt wel, maar tegen de gekte van Kay is niet op te koelen. Vind die koelvesten alleen zo duur. Behelpe me nu met natmaken van handdoeken en die over de rug leggen (vorig jaar trainingsweekend bij buzgiz) In de tuin vul ik een curverbak of wastobbe met water en daarin leeft hij zich uit. De koelband is ook heel handig in het verzorgingshuis waar hij werkt. Daar altijd erg warm!