Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even langs de trimsalon, of niet?
Moderator: moderatorteam
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Even langs de trimsalon, of niet?
Toos is een kruising podengo pequeno. Wat ik gelezen heb, is dat de vacht van de podengo niet geplukt moet worden, maar de vacht van Toos is op dit moment niet veel soeps. Voor het grootste gedeelte heeft ze nu een mooi kort vachtje, maar hier en daar heeft ze stukken langer haar dat er piekerig en dood uitziet. Haar staart is heel weinig behaard met een paar 'vieze' plukken eraan. Is het nu handig om haar gewoon een keer onder handen te laten nemen opdat er daarna een gezonde vacht voor terug kan komen?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Even langs de trimsalon, of niet?
Voor mij is dit een simpele vraag... "ja"Strega schreef:Toos is een kruising podengo pequeno. Wat ik gelezen heb, is dat de vacht van de podengo niet geplukt moet worden, maar de vacht van Toos is op dit moment niet veel soeps. Voor het grootste gedeelte heeft ze nu een mooi kort vachtje, maar hier en daar heeft ze stukken langer haar dat er piekerig en dood uitziet. Haar staart is heel weinig behaard met een paar 'vieze' plukken eraan. Is het nu handig om haar gewoon een keer onder handen te laten nemen opdat er daarna een gezonde vacht voor terug kan komen?
Zoek een goede trimmer, met referenties eventueel en laat je mteen voorlichten over hoe je het zelf kunt doen. Als ze een kruising is heb je best kans dat haar vacht wel geplukt moet / kan worden.
In dit soort situaties zou bij mij het belang van de hond voorop staan; dat moet "comfortabel" zijn. En dan, als goede tweede
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die langere haren die er dood uitzien, laat het haar daar gemakkelijk los? Dit kun je checken door een heel klein plukje (een paar haren lijkt me al voldoende) vast te pakken tussen duim en wijsvinger en het van de huid af, in de groeirichting, met een kort rukje los te krijgen. Neem hiervoor een plek die niet heel gevoelig is, de staart zou ik niet adviseren bijvoorbeeld.
Lukt dit heel gemakkelijk, dan zal dat deel van de vacht plukrijp zijn en dan zou ik een goede trimsalon de rest van de vacht laten doen en advies vragen hoe je dit in het vervolg eventueel zelf zou kunnen doen.
Lukt dit heel gemakkelijk, dan zal dat deel van de vacht plukrijp zijn en dan zou ik een goede trimsalon de rest van de vacht laten doen en advies vragen hoe je dit in het vervolg eventueel zelf zou kunnen doen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ben wel benieuwd naar een foto van de dame in kwestie, of staat die al ergens?
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Het haar laat inderdaad vrij makkelijk los. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, maar het ziet er gewoon uit alsof de vacht niet mooi heeft kunnen ontwikkelen. En die staart ziet er gewoon echt niet uit
.
Ik heb nog geen foto's gemaakt waarop je de kwaliteit van de vacht goed kunt zien, die zal ik zo wel even maken. Ik heb net wel twee fotootjes in twitter gezet:
viewtopic.php?f=23&t=250517&start=28080
De 'probleemgebieden' zie je daar dus niet echt op.
Ik heb nog geen foto's gemaakt waarop je de kwaliteit van de vacht goed kunt zien, die zal ik zo wel even maken. Ik heb net wel twee fotootjes in twitter gezet:
viewtopic.php?f=23&t=250517&start=28080
De 'probleemgebieden' zie je daar dus niet echt op.
-
Strega
- Zeer actief
Ja tuurlijk, maar ik las dat het voor de vacht op zich beter zou zijn het niet te doen, maar lijkt me dat het nu geen kwaad kan er wel even naar te laten kijken.Tara schreef:
Die kun je gewoon laten plukken hoor.
Er zijn wel meer rassen die niet geplukt 'mogen' worden, maar wat wel en niet mag bepaal je nog altijd zelf natuurlijk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zou hem latenm plukken ,maar dan ook wel plukken en niet inkorten.
Je kunt het zelf ook goed hoor.
Maar dit is dus iets waar je geregeld tegeaan gaat lopen en kijken, dat sommige delen vanzelf wel uitvallen en anderen niet ,dus regelmatig plukken voorkomt dit dan.
Je kunt het zelf ook goed hoor.
Maar dit is dus iets waar je geregeld tegeaan gaat lopen en kijken, dat sommige delen vanzelf wel uitvallen en anderen niet ,dus regelmatig plukken voorkomt dit dan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Strega
- Zeer actief
Oké, duidelijk: Ze gaat even naar de kapper binnenkort. Bedankt!
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Wat een leuke hond!!
En maak je dan voor en na foto's??
En maak je dan voor en na foto's??