Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Julius K9 tuig als auto gordel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Julius K9 tuig als auto gordel?

Ongelezen bericht door Echo »

Ik heb begrepen dat het in Duitsland verplicht is de hond vast te leggen in de auto (sowieso wel een goed idee ivm veiligheid) dus ik ben mij nu even aan het oriënteren.
Ik heb al wat topics opgezocht maar daar werd mijn vraag toch niet helemaal beantwoord.

Ik heb een 4,5 kg poedeltje. Hij heeft al een Julius K9 tuig en ik vroeg me af of het voldoende zou zijn zo'n tussenstuk als deze te kopen:
Afbeelding

Ik las namelijk elders dat tuigen met plastic gespen zoals de julius K9 heeft het zwakke punt zijn en kunnen breken bij een botsing. Maar vraag me af of dat heel ernstig zal zijn in het geval van zo'n klein hondje?

De andere speciale tuigen die ik zie voor de auto zijn namelijk ook gewoon met plastic gespen (behalve de hele dure).
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: Julius K9 tuig als auto gordel?

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mijn bull loopt al jaren met k9 tuig en de zwakke plek vind ik inderdaad de gesp. Van 2 tuigen is er een pootje van de gesp afgebroken. Maar met zijn huidige tuig doet hij nu al ruim 2 jaar.

Of dit bij een botsing een zwak punt kan zijn betwijfel ik. De mijne kan behoorlijk kracht zetten en hoewel het met een botsing er veel heftiger aan toe kan gaan, is het tuig nog nooit opengeschoten of is de gesp daardoor afgebroken.

Persoonlijk zou ik mij dus niet zo'n zorgen maken.

Of het is toegestaan weet ik niet, maar als ik mijn teefje voorin liet meerijden haalde ik de gordel altijd door het handvat. Ik had geen apart verlengstuk.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ook al zou de gesp het niet houden, het vangt toch de ergste klap op denk ik.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik zou liever een gewoon tuig of een instaptuig gebruiken. Ik vind de voorste band bij de K9 best gevaarlijk bij de strot zitten als ze een klap moeten opvangen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kristina schreef:Ik zou liever een gewoon tuig of een instaptuig gebruiken. Ik vind de voorste band bij de K9 best gevaarlijk bij de strot zitten als ze een klap moeten opvangen.

Ze zullen met alles wel een flinke klap krijgen; volgens mij gaat het meer om bescherming van jezelf dan van de hond.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Kristina schreef:Ik zou liever een gewoon tuig of een instaptuig gebruiken. Ik vind de voorste band bij de K9 best gevaarlijk bij de strot zitten als ze een klap moeten opvangen.
Jij zegt het, ik dacht het
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

De shelties zitten altijd in de K9 op de achterbank. Niet alleen voor het doorstaan van botsingen, maar vooral om te voorkomen dat ze zelf mee komen sturen en zo een botsing veroorzaken :schrik:

Elk levend wezen gaat hier overgens netjes in de gordels: zelfs een hamsterkooitje zet ik stevig vast.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

In Nederland heb je 'm toch ook niet vastliggen als ik 't goed begrijp? Dus waarom die angst voor als je een ongeluk maakt? Dat zou dan ook voor in NL gelden...

Wij hebben op vakantie naar Duitsland en Oostenrijk Senna ook vastgelegd met een K9 tuig i.c.m. zo'n verlengstuk (zoals op jouw afbeelding). Senna vond het prima om daarmee te liggen en het zag er ook comfortabel uit voor haar.
Echo
Zeer actief

Het is niet dat ik er erg angstig voor ben, maar veiliger is het in principe wel. Nu zit hij vaak in de auto voorin bij iemand op schoot op de passagierstoel. Daar gaat hij dus ook niet ineens weg.

De voorste band bij de K9 zit bij Jerry niet heel dicht bij de nek, meer voor de schouders zeg maar.

Ach het is ook zo, dat het volgens mij bij een echt ongeluk niet veel uitmaakt wat je hebt, de hond zal er altijd schade aan hebben. Het is voornamelijk voor de veiligheid van de mensen dat het in Duitsland verplicht is denk ik. Voldoet een K9 tuig met verlengstuk aan de eisen die in Duitsland gesteld worden, of is daar niets specifiek over gezegd?

Bedankt voor al jullie reacties trouwens!
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Eerlijk gezegd weet ik niet of een K9 tuig met verlengstuk voldoet aan de eisen hier, wij hebben een echt autotuig voor Loki in de auto.

Het is belangrijk dat ze zeker en vast in de auto zitten, als hij dat is met een tuig + verlengstuk dan zou dat volgens mij goed zijn. Ze controleren niet echt in de auto's btw ;)
Afbeelding
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb exact dat verlengstuk met K9 tuigje (hond 6,6 kilo). Volgens mij zit hij loeistevig, maar ja, wie zal het zeggen. In elk geval lijkt het best comfortabel.
Echo
Zeer actief

Thanks, ik heb het net besteld en denk dat het zo wel goed is dan!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”