Op 24 maart is onze pup ter wereld gekomen, een Friese stabij. Hij luistert (of eigenlijk, zal gaan luisteren...) naar de naam Bauke. Op dit moment is hij nog bij de fokker, op 18 mei gaan we hem halen
Deze jongeman is dus Bauke

Moderator: moderatorteam

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Freddy schreef:We hebben Bauke gisterochtend opgehaald, en hij voelt zich hier meteen thuis. Heeft z'n eigen plekje, een eigen bench, en weet al helemaal dat hij dáár moet zijn als hij rust moet hebben.
Hij plast nog wel wat binnen, en legt hier en daar nog wel eens een drolletje, maar daar is het een pup voor. Het is aan ons om dat af te leren. Dus zoveel mogelijk naar buiten direct na het slapen, vlak na het eten en drinken, en hopen dat het kwartje valt dat buiten zijn toilet is.

Helemaal mee eens, het is nergens voor nodig om een pup zo te laten blaffen. Met bovenstaande tip is dat helemaal over. En na een week of wat verschuif je de bench stukje bij beetje wat verder weg van je bed, dan went hij vanzelf aan het slapen in de bench zonder jullie nabijheid.renee-uk schreef:waarom zet je hem niet met bench en al naast je bed?
grote kans dat ie dan helemaal niet huilt.
en nee hoor, dat houdt niet in dat ie dan altijd naast je bed moet slapen, dat kun je hem als ie een beetje groter gegroeid is zo weer afleren
verwennen doe je hem zo ook niet hoor, hij is nog zo klein en heeft gewoon nog een beetje steun nodig
Nou dan, als je het begrijpt snap ik niet dat je hem niet meeneemt naar je slaapkamer. En als je dat niet wilt, dan ga je toch lekker naast hem op de bank liggen.Freddy schreef:Logisch, zo zou ik ook reageren als ik op één dag bij m'n moeder weg werd gehaald, bij m'n broers en zussen weg werd gehaald, door een stel volslagen onbekenden, die je dan 's avonds volledig in de steek laten.
Niet ontaard, onwetend.fes/lou schreef:Idd een ontaard baasje. Babies laat je niet alleen huilen, die zet je in een doos naast je bed.
Er is nog veel onzin in omloop.fes/lou schreef:Nu is er internet en kun je je inlezen.
Dus ik vind het wel ontaard....
Dat kan gewoon gebeuren, niks erg.Freddy schreef:Ontaard, onwetend... lekker interessant hoe je het noemen wil. Het is mijn eerste pup, en hoewel ik me ingelezen heb zijn er verschillende adviezen en heb ik (klaarblijkelijk) de verkeerde ter harte genomen in eerste instantie.
Afgelopen nacht heb ik naast de bench op de bank geslapen en hij had enkel om 4 uur wat geruststelling nodig. Om 2 uur moest hij nog even de deur uit om te plassen, verder heeft hij eigenlijk in een ruk doorgeslapen tot 6 uur vanochtend.
Vannacht zet ik de wekker erbij om 1:45 zodat hij op tijd naar buiten gaat voor een plasje. En dan ben ik erg benieuwd hoe hij verder doorslaapt.