Zelf ben ik een meid van 21 (bijna 22) met een enorme passie voor honden met in het bijzonder de herders.
Vind zelf de hondensport erg mooi, de KNPV kant van de sporten.
Ben zelf de trotse eigenaresse van een Hollandse herder reu van bijna 3 jaar oud en een Mechelse herder pup van 12 weken oud.
De reu is een hond uit showlijn met stamboom, echter is hij wel een hond met behoorlijk wat pit en hobbymatig doen we dus wat zoekwerk etc.
Het is een fijne hond om mee te werken, maar heeft wel een enorme gebruiksaanwijzing die ik nog steeds aan het verkennen ben.
Hij woont vanaf pup bij mij maar heeft helaas vanuit de fokker al wat onzekerheden meegekregen die ik er niet volledig uit heb kunnen krijgen.
Elke dag staat nog steeds in het teken van trainen en zorgen dat het voor beiden leuk blijft om samen te werken.
Het is een sukkeltje maar als het moet gaat hij voor mij door het vuur.

Daarnaast is sinds kort Kayla de club hier gaan versterken. Het is een zeer pittig dametje uit volle werklijn herders. Met haar is het dan ook de bedoeling om KNPV te gaan trainen en hopelijk zover met haar te komen dat ze in de toekomst als diensthond voor mijn vriend kan fungeren, maar dit is toekomst kijken en dus afwachten wat ze laat zien. Het is een zeer fijne pup om mee te werken met uiteraard genoeg puppystreken, maar dat hoort erbij he..
Ze is nou 12.5 week oud en laat tot dusver heel wat moois zien qua uiterlijk. De kleur lijkt een heel stuk donkerder te worden dan ze nu is, maar mooi is en blijft ze!