Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond wil bijten !!!
Moderator: moderatorteam
-
jace
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): bordeaux/american bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hond wil bijten !!!
bedankt hier heb ik wel wat aan 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Kun je hem niet aanwennen om een muilkorf te dragen 's avonds?
Daarbij ga je uiteraard trainen op aandacht, maar die muilkorf kan je helpen om beter te ontspannen omdat je weet dat er niks kan gebeuren. En zodra jij kan ontspannen, geef je dat ook weer door aan je hond.
Daarbij ga je uiteraard trainen op aandacht, maar die muilkorf kan je helpen om beter te ontspannen omdat je weet dat er niks kan gebeuren. En zodra jij kan ontspannen, geef je dat ook weer door aan je hond.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De lijn helemaal slap laten hangen en ontspannen? Gewoon hetzelfde als je vrouw doet, aangezien hij het daarbij niet doet. Neem ik aan. Neem voer of een balletje mee als je je onzeker voelt en vraag daarmee zijn aandacht als je iemand nadert. Succes ermee, lijkt me heel onprettig wandelen zo met je hond.jace schreef:Wij lopen zeker 2x in de week door het bos een paar uur en dan is Jace ook gewoon los en ik hou hem alleen kort als er een onbekende langskomt... Als hij losloopt is er dus ook niks aan de hand en verder loopt hij aan een riem van 2,5 meter dus nooit strak
Hij doet dit dus ook alleen bij mij en niet bij mijn vrouw, het komt dus ook door mij maar hoe moet ik mezelf dan opstellen als er iemand onbekend langskomt ?
overdag is er niks aan de hand.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Kort houden staat vaak voor spanning overbrengen. Ik begrijp dat je de lijn in wil korten, dat zou ik ook doen. Maar doe dat zó, dat er géén spanning op de riem staat. Die moet nog enigszins slap hangen. Verder moet jij voorál niet focussen op degene die je passeert. Je kijkt verder. De passant is totaal niet belangrijk, namelijk. Dat is de boodschap die je je hond over wil brengen.
Kop op, rug recht, blik naar voren en vrolijk doorstappen. ALS je graag scenario's in je hoofd haalt, speel dan het gewenste scenario af. Niet waar je bang voor bent, maar wat je wil dat gebeurt. Dus niet: Oh, als hij maar niet op de passant afvliegt....
En wel: We lopen lekker ontspannen dóór.
Niet omdat honden gedachten kunnen lezen
Dat kunnen ze niet. Maar ze pikken wel het allersubtielste signaal van onze lichamen op. Zo subtiel, dat een mens het niet ziet. Maar je hond wel.
De boodschap die je je hond nu geeft is: Gevaar! Die passant vertrouw ik niet! Deze situatie gaat fout!
Natúúrlijk reageert je hond daar op. Dat zit gewoon in het type hond.
Het type hond kennende denk ik dat hij op deze leeftijd helemaal niet wil bijten, trouwens. Maar dit is dus zonder hem gezien te hebben. De rassen zijn tamelijk laat volwassen, en op een leeftijd van anderhalf denk ik dat het eerder lompigheid en regeldrang is dan wat anders. Niet dat dat gewenst gedrag is, dat is het zeker niet. Maar het is waarschijnlijk ook niet zo dat je hond elke passant naar de grond wil werken en op wil vreten
Misschien helpt dat om te ontspannen.
En Blondie heeft gelijk. Het gaat met sterke rassen nooit om fysiek overwicht. Het gaat om mentaal overwicht. Ik ben een vrouw, niet al te groot, en fysiek gehandicapt. Ik krijg nog geen 'easy twist off' dopje van een flesje bier. Maar mijn herder van dik 35 kilo heb ik héél wat beter onder controle dan mijn man die niks mankeert en die verrekte sterk is.
Nog een vraag, ik heb het idee dat je niet heel veel ervaring hebt met honden, klopt dat?
Dat is verder niet erg hoor, we zijn allemaal ergens begonnen. Maar je moet wel leren om hondentaal te lezen. Ik zou je het boek 'kalmerende singalen' van Turid Rugaas aan willen bevelen.
Alleen al om het besef dat zelfs de verschillende standen van de oren verschillende betekenissen hebben. Honden praten met hun lijf. Als je dat kunt 'verstaan' ben je een héél eind verder.
Kop op, rug recht, blik naar voren en vrolijk doorstappen. ALS je graag scenario's in je hoofd haalt, speel dan het gewenste scenario af. Niet waar je bang voor bent, maar wat je wil dat gebeurt. Dus niet: Oh, als hij maar niet op de passant afvliegt....
En wel: We lopen lekker ontspannen dóór.
Niet omdat honden gedachten kunnen lezen
De boodschap die je je hond nu geeft is: Gevaar! Die passant vertrouw ik niet! Deze situatie gaat fout!
Natúúrlijk reageert je hond daar op. Dat zit gewoon in het type hond.
Het type hond kennende denk ik dat hij op deze leeftijd helemaal niet wil bijten, trouwens. Maar dit is dus zonder hem gezien te hebben. De rassen zijn tamelijk laat volwassen, en op een leeftijd van anderhalf denk ik dat het eerder lompigheid en regeldrang is dan wat anders. Niet dat dat gewenst gedrag is, dat is het zeker niet. Maar het is waarschijnlijk ook niet zo dat je hond elke passant naar de grond wil werken en op wil vreten
En Blondie heeft gelijk. Het gaat met sterke rassen nooit om fysiek overwicht. Het gaat om mentaal overwicht. Ik ben een vrouw, niet al te groot, en fysiek gehandicapt. Ik krijg nog geen 'easy twist off' dopje van een flesje bier. Maar mijn herder van dik 35 kilo heb ik héél wat beter onder controle dan mijn man die niks mankeert en die verrekte sterk is.
Nog een vraag, ik heb het idee dat je niet heel veel ervaring hebt met honden, klopt dat?
Dat is verder niet erg hoor, we zijn allemaal ergens begonnen. Maar je moet wel leren om hondentaal te lezen. Ik zou je het boek 'kalmerende singalen' van Turid Rugaas aan willen bevelen.
Alleen al om het besef dat zelfs de verschillende standen van de oren verschillende betekenissen hebben. Honden praten met hun lijf. Als je dat kunt 'verstaan' ben je een héél eind verder.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far