Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
Winna
Even voorstellen
Ik wil me graag even voorstellen, want ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben Anja en woon samen met mijn vriend op een melkveebedrijf in de Achterhoek. We hadden al een tijd geleden afgesproken om op zoek te gaan naar een hond als mijn vriend volledig thuis zou werken en dat moment is nu aangebroken. De rassen die ons het meest aanspreken zijn de Dogo argentino en de Amerikaanse bulldog. Ik hoop hier op het forum wat meer informatie te vinden over deze rassen en mochten er mensen zijn met een dogo argentino in de buurt van de Achterhoek dan hoor ik het graag. Wij kennen dit ras namelijk alleen nog van plaatjes en filmpjes en zouden graag eens in het echt kennis willen maken met een Dogo argentino.
Ik ben Anja en woon samen met mijn vriend op een melkveebedrijf in de Achterhoek. We hadden al een tijd geleden afgesproken om op zoek te gaan naar een hond als mijn vriend volledig thuis zou werken en dat moment is nu aangebroken. De rassen die ons het meest aanspreken zijn de Dogo argentino en de Amerikaanse bulldog. Ik hoop hier op het forum wat meer informatie te vinden over deze rassen en mochten er mensen zijn met een dogo argentino in de buurt van de Achterhoek dan hoor ik het graag. Wij kennen dit ras namelijk alleen nog van plaatjes en filmpjes en zouden graag eens in het echt kennis willen maken met een Dogo argentino.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Re: Even voorstellen
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Hey leuk, nóg een Achterhoekse erbij, welkom hier op dit forum.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Welkom op het HF! Dat zijn flinke honden 
Juist van die 2 rassen zijn er ook altijd veel in de asielen te vinden, succes met de zoektocht naar de perfecte hond
Juist van die 2 rassen zijn er ook altijd veel in de asielen te vinden, succes met de zoektocht naar de perfecte hond
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Welkom hier.
- lida82
- Actief
- Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
- Aantal honden: 0
welkom, heel veel lees en schrijf plezier.
en hopelijk vinden jullie gauw een maatje dat goed bij jullie past
en hopelijk vinden jullie gauw een maatje dat goed bij jullie past
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier, veel succes met jullie zoektocht!
- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
Welkom, wat leuk dat jullie een maatje gaan uitnodigen..

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
-
Winna
Iedereen bedankt voor het welkom!
Wat ik eigenlijk nog niet had beschreven is wat onze hondenervaring tot nu toe is, want ondanks dat we samen nog nooit een hond hebben gehad (behalve de kat die kan zitten, pootje geven en highfiven op commando
) Hebben we vanuit het verleden ons leven lang al wel ervaring met honden (nooit zonder opgegroeid
)
Van huis uit hebben we altijd herdershonden gehad, en hier op de boerderij maken ongv de laatste 30 jaar eigenlijk Boxers de dienst uit. (daarvoor ooit een keer een chagrijnige dobermann volgens verhalen uit de oudheid
)
Nou hebben we hier met boxers nooit gedragsproblemen gehad alleen qua waaksheid zou het soms beter kunnen (slapen is ze goed in, en het gaat wel eens mis als ze stiekem op de bank ligt
). En qua erfvastheid ook nooit wat te klagen, als pup moeten ze wel even weten waar de erfgrens loopt maar als dat er eenmaal in zit blijven ze vanzelf bij huis. Deze 'honkvastheid' is hier best wel belangrijk omdat de hond veel vrij mee loopt tijdens het werk, alleen onder het werk zal de hond soms zichzelf even moeten vermaken en dus niet de hele tijd in de gaten kan worden gehouden.
Maar de keerzijde van de boxers is eigenlijk een beetje de gezondheidsproblemen die tot nu toe hier zijn ervaren; de vorigen moesten we laten gaan doordat ze te veel last kregen van gezwellen en de huidige heeft al vanaf 1,5 jaar (ze is nu 9) erg veel last van HD terwijl destijds beide ouders op papier vrij waren!!
Hierdoor zijn we toch een beetje naar andere rassen gaan kijken, en eigenlijk willen we het toch wat bij het dogachtige type houden.
Een paar vrienden van ons heeft een stel amerikaanse bulldogs wat ons ook wel leuke honden lijken, alleen nadat we een keer een Argentijnse dog tegen zijn gekomen op straat en hier wat meer informatie over hebben gezocht zijn we toch een beetje aan het tobben gekomen welk ras we nou zullen kiezen. (over de dogo's weten we eigenlijk alleen nog maar internetervaringen en het probleem is dat daar altijd zoveel contrasten in zitten
)
Afijn...Met deze twijfel hebben we ons toch maar eens op dit forum ingeschreven!
Wat ik eigenlijk nog niet had beschreven is wat onze hondenervaring tot nu toe is, want ondanks dat we samen nog nooit een hond hebben gehad (behalve de kat die kan zitten, pootje geven en highfiven op commando
Van huis uit hebben we altijd herdershonden gehad, en hier op de boerderij maken ongv de laatste 30 jaar eigenlijk Boxers de dienst uit. (daarvoor ooit een keer een chagrijnige dobermann volgens verhalen uit de oudheid
Nou hebben we hier met boxers nooit gedragsproblemen gehad alleen qua waaksheid zou het soms beter kunnen (slapen is ze goed in, en het gaat wel eens mis als ze stiekem op de bank ligt
Maar de keerzijde van de boxers is eigenlijk een beetje de gezondheidsproblemen die tot nu toe hier zijn ervaren; de vorigen moesten we laten gaan doordat ze te veel last kregen van gezwellen en de huidige heeft al vanaf 1,5 jaar (ze is nu 9) erg veel last van HD terwijl destijds beide ouders op papier vrij waren!!
Hierdoor zijn we toch een beetje naar andere rassen gaan kijken, en eigenlijk willen we het toch wat bij het dogachtige type houden.
Een paar vrienden van ons heeft een stel amerikaanse bulldogs wat ons ook wel leuke honden lijken, alleen nadat we een keer een Argentijnse dog tegen zijn gekomen op straat en hier wat meer informatie over hebben gezocht zijn we toch een beetje aan het tobben gekomen welk ras we nou zullen kiezen. (over de dogo's weten we eigenlijk alleen nog maar internetervaringen en het probleem is dat daar altijd zoveel contrasten in zitten
Afijn...Met deze twijfel hebben we ons toch maar eens op dit forum ingeschreven!
-
nathalie71
Het enige wat ik zo weet is dat de Argentino iets minder gezondheidsproblemen heeft dan de AB.
En dat ze beide niet echt geschikt zijn als beginners hond.
Verder geen idee....
En dat ze beide niet echt geschikt zijn als beginners hond.
Verder geen idee....
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Welkom op het forum!
Heb zelf twee boxers meegemaakt, waarvan één nu 11,5 is en de ander 13 is geworden. Mijn vroegere reu was behoorlijk waaks en mijn huidige teef kan dat ook zijn als het nodig is, zij blaffen alleen niet onnodig maar dat zal je zelf ook wel hebben meegemaakt.
Ik ken maar één Am.bull van jonge hondencursus vroeger en dat was toen niet een makkelijke hond, nogal fel op zowel reuen als teven maar zoals gezegd dat was er maar één.
Sterkte met je huidige hond, wat naar dat ze zo'n HD heeft
ik hoop voor jullie dat pijnstilling helpt.
Heb zelf twee boxers meegemaakt, waarvan één nu 11,5 is en de ander 13 is geworden. Mijn vroegere reu was behoorlijk waaks en mijn huidige teef kan dat ook zijn als het nodig is, zij blaffen alleen niet onnodig maar dat zal je zelf ook wel hebben meegemaakt.
Ik ken maar één Am.bull van jonge hondencursus vroeger en dat was toen niet een makkelijke hond, nogal fel op zowel reuen als teven maar zoals gezegd dat was er maar één.
Sterkte met je huidige hond, wat naar dat ze zo'n HD heeft
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
-
mathijs
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
kruising jack russel tjitshu - Aantal honden: 2
Welkom ik woon ook in de achterhoek;) ik heb helaas geen dogo maar wel een bully
Ik hoop dat je uit eindelijk een leuke hond zult vinden.
Ik hoop dat je uit eindelijk een leuke hond zult vinden.
-
MandyHvH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een Yorkshire Terrier (*2002) en een Cane Corso (*2011)
Welkom!!