Goede schoenen en lange broek is best wel handig.......

Moderator: moderatorteam
Juist wel,lachen........Veronique & Kyra schreef:Oh het lijkt me erg leuk.
Ik vrees alleen dat aks ik dat met Sari moet gaan doen dat er een ambulance klaar moet staan hahahaha. Die zal mij niet volgen, maar eerder andersom.zullen we maar niet doen

Echt een beetje overtrokken Suzanne........ Je kunt zelf en in overleg per hindernis bekijken of je het aan durft of niet. Een organisatie gaat heus niet hindernissen bedenken die 'ronduit gevaarlijk' zijn. Wel heb je een eigen verantwoordelijkheid, om zelf in te schatten of jij en je hond een hindernis kunt nemen of niet.~Suzanne~ schreef:Dan ben ik daar geen geschikt persoon voorbellabeest schreef:nee van te voren weet je niet wat je te wachten staat dat maakt het juist het survivallen zo leuk.
wel geven ze het advies om bijv. je hond aan een kruiwagen te laten wennen.![]()
Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Bij de mensen trouwens ook maar goed, dat is dan aan hen om dat risico te nemen. Om dat risico met je hond te nemen.... no way!
Suzane

Niet... maar moet dat dan? Dat staat toch bij geen enkel hondenevenement?~Suzanne~ schreef:Daarom staat er ook begeleiding bij elk onderdeel...[/quote]malinois schreef:Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.~Suzanne~ schreef:Dat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?malinois schreef:[quote="~Suzanne
Dan ben ik daar geen geschikt persoon voor![]()
Maar, voor de honden vind ik het ronduit gevaarlijk dan; al laat je je hond aan 20 dingen wennen die je kunt bedenken.... dan zul je zien dat er 20 andere dingen zijn... risico op blessurens dan toch?
Bij de mensen trouwens ook maar goed, dat is dan aan hen om dat risico te nemen. Om dat risico met je hond te nemen.... no way!
Suzane
Suzanne
Waar lees je dat? Ik zie dat in de openingspost echt niet staan hoor ;-(
Dat maakt het wel anders ja.
Suzanne

bellabeest schreef:
nien vond de kruiwagen juist geweldig mja die hadden we ook geoefend op de stal

Misschien is Roden in de buurt van je?gyanty schreef:Ik heb het vaker voorbij zien komen. Niet echt in de buurt, maar lijkt mij ontzettend leuk en heb er natuurlijk ook honden voor die daar de lol wel van inzien. Dus misschien moet ik het gewoon eens doen! Mooie voorbereiding voor de dogtrail. Kay heeft al zoveel rare dingen gedaan, die is redelijk makkelijk over te halen en Norah is een onverschrokken typje (en zal mij waarschijnlijk regelmatig onderste boven trekken haha!) Gaat ook de agenda maar een bekijken.
En tja we kunnen honden natuurlijk ook in gouden kooitje houden. Of ze daar gelukkig van worden Suzanne? Bij een leuk en actief leven hoort natuurlijk wel een risico op blessures en hoe braaf een hond ook is, ja dat zit erin met dergelijke activiteiten. Maar om daarom de pret hiervan niet in te zien. Het is daarentegen ook gewoon gezond enzoen goed voor de baas hond relatie

ik heb ook mee gedaan maar voor zo ver ik weet stond er wel bij elk onderdeel mensen zowiezo om uit te leggen wat de bedoeling was.malinois schreef:Niet... maar moet dat dan? Dat staat toch bij geen enkel hondenevenement?~Suzanne~ schreef:Daarom staat er ook begeleiding bij elk onderdeel...[/quote]malinois schreef:Ik denk het wel maar maar getuige het feit dat er elk jaar honden in auto's doodgaan van de warmte, er nog steeds idioten zijn die fietsen als het te warm is, ongetraind allerlei dingen doen.... kweenie... dan lijkt me dat toch een lastige... veel mensen zien de gevaren kennelijk niet zo in met allerlei ellende tot gevolg.~Suzanne~ schreef:[quote="malinoisDat is t niet overal staan mensen bij en kunt zelf toch ook logisch nadenken?
Suzanne
Waar lees je dat? Ik zie dat in de openingspost echt niet staan hoor ;-(
Dat maakt het wel anders ja.
Suzanne
Daarnaast doen er ook wedstrijdlopers mee die vinden dat totaal niet interessant ik als pure recreant ook niet. Ik denk dat als ik zoiets zelfs zou lezen ik me juist niet zou inschrijven ik doe t voor mn lol en heb geen behoefte aan mensen die iets voor mij zouden kunnen gaan beslissen.
Ik weet t toevallig omdat ik mee heb gedaan...
de vorige keer waren er 2 onderdelen met water waarvan 1 echt zwemmen, de andere was meer pootje baden.pioenroos schreef:Ow, dit lijkt me leuk om te doen!
Alleen, Diem zwemt nietHoeveel oefeningen krijg ik dan strafpunten voor? Tot z'n buik nat is geen probleem. Maar zwemmen heeft hij een hekel aan.
Diem houdt ontzettend van klimmen, klauteren en springen dus het meest zal hij kunnen. Alleen die kruiwagen: Hij is 33 kg. Das toch best veel om te moeten duwen? Dat is niet eerlijk in vergelijking met kleine hondjes
Oe, dat scheelt voor mij wel een uurtje rijden..Hilly45 schreef:Misschien is Roden in de buurt van je?gyanty schreef:Ik heb het vaker voorbij zien komen. Niet echt in de buurt, maar lijkt mij ontzettend leuk en heb er natuurlijk ook honden voor die daar de lol wel van inzien. Dus misschien moet ik het gewoon eens doen! Mooie voorbereiding voor de dogtrail. Kay heeft al zoveel rare dingen gedaan, die is redelijk makkelijk over te halen en Norah is een onverschrokken typje (en zal mij waarschijnlijk regelmatig onderste boven trekken haha!) Gaat ook de agenda maar een bekijken.
En tja we kunnen honden natuurlijk ook in gouden kooitje houden. Of ze daar gelukkig van worden Suzanne? Bij een leuk en actief leven hoort natuurlijk wel een risico op blessures en hoe braaf een hond ook is, ja dat zit erin met dergelijke activiteiten. Maar om daarom de pret hiervan niet in te zien. Het is daarentegen ook gewoon gezond enzoen goed voor de baas hond relatie
Wordt het daar ook gehouden dan? Barendrecht is 215 km bij mij vandaan en Roden is inderdaad bij mij in de buurt.Hilly45 schreef:Misschien is Roden in de buurt van je?gyanty schreef:Ik heb het vaker voorbij zien komen. Niet echt in de buurt, maar lijkt mij ontzettend leuk en heb er natuurlijk ook honden voor die daar de lol wel van inzien. Dus misschien moet ik het gewoon eens doen! Mooie voorbereiding voor de dogtrail. Kay heeft al zoveel rare dingen gedaan, die is redelijk makkelijk over te halen en Norah is een onverschrokken typje (en zal mij waarschijnlijk regelmatig onderste boven trekken haha!) Gaat ook de agenda maar een bekijken.

Dat zou mee vallen dan, 1 oefening niet is te overzienbellabeest schreef:de vorige keer waren er 2 onderdelen met water waarvan 1 echt zwemmen, de andere was meer pootje baden.
en wat die kruiwagen betreft geloof dat het bij elkaar 30 meter was ofzo
nien was toen ook niet ingeent ivm atopie ik had toen gemaild en in combinatie met een verklaring van mijn da mocht ik gewoon meedoenpioenroos schreef:Dat zou mee vallen dan, 1 oefening niet is te overzienbellabeest schreef:de vorige keer waren er 2 onderdelen met water waarvan 1 echt zwemmen, de andere was meer pootje baden.
en wat die kruiwagen betreft geloof dat het bij elkaar 30 meter was ofzo![]()
Maar, ik zie helaas dat de hond recent volledig ingeënt moet zijn. Dat is Diem niet en ga ik ook niet doen ivm zijn auto-immuun problemen. Jammer, het had me wel leuk geleken.
Ja, Roden is ook 7 september.gyanty schreef:Wordt het daar ook gehouden dan? Barendrecht is 215 km bij mij vandaan en Roden is inderdaad bij mij in de buurt.Hilly45 schreef:Misschien is Roden in de buurt van je?gyanty schreef:Ik heb het vaker voorbij zien komen. Niet echt in de buurt, maar lijkt mij ontzettend leuk en heb er natuurlijk ook honden voor die daar de lol wel van inzien. Dus misschien moet ik het gewoon eens doen! Mooie voorbereiding voor de dogtrail. Kay heeft al zoveel rare dingen gedaan, die is redelijk makkelijk over te halen en Norah is een onverschrokken typje (en zal mij waarschijnlijk regelmatig onderste boven trekken haha!) Gaat ook de agenda maar een bekijken.
Maar tis ook ons laatste weekend van vakantie, dus kan nog prima een leuk uitstapje naar andere kant van land maken
(of we plannen vakantie in de biesbos ofzo!)

Waar kan ik daar informatie over vinden?Hilly45 schreef:Ja, Roden is ook 7 september.gyanty schreef:Wordt het daar ook gehouden dan? Barendrecht is 215 km bij mij vandaan en Roden is inderdaad bij mij in de buurt.Hilly45 schreef:Misschien is Roden in de buurt van je?gyanty schreef:Ik heb het vaker voorbij zien komen. Niet echt in de buurt, maar lijkt mij ontzettend leuk en heb er natuurlijk ook honden voor die daar de lol wel van inzien. Dus misschien moet ik het gewoon eens doen! Mooie voorbereiding voor de dogtrail. Kay heeft al zoveel rare dingen gedaan, die is redelijk makkelijk over te halen en Norah is een onverschrokken typje (en zal mij waarschijnlijk regelmatig onderste boven trekken haha!) Gaat ook de agenda maar een bekijken.
Maar tis ook ons laatste weekend van vakantie, dus kan nog prima een leuk uitstapje naar andere kant van land maken
(of we plannen vakantie in de biesbos ofzo!)

Er zit nogal een verschil in om ze in een gouden kooi te houden en dit soort dingen ongetraind.gyanty schreef:
Als je je opgeeft, dan schat je toch in dat je hond dit kan en zo niet, dan sla je die hindernis over. Ik denk dat honden niet ongetraind zijn, de meesten hebben al op allerlei manieren hun conditie en spiermassa opgebouwd. Verder is het gezond nadenken en afstemmen.~Suzanne~ schreef:Er zit nogal een verschil in om ze in een gouden kooi te houden en dit soort dingen ongetraind.gyanty schreef:
Echt, ik snap 't niet, echt niet. Dat is toch helemaal niet gezond om onvoorbereid als mens of als hond dit te gaan doen?
Maar dat hoeft dan ook niet gelukkig. Voor diegene die meedoet: ik hoop op een veilig en ongevalvrij evenement!
Suzanne

De wat?Hilly45 schreef:Als je je opgeeft, dan schat je toch in dat je hond dit kan en zo niet, dan sla je die hindernis over. Ik denk dat honden niet ongetraind zijn, de meesten hebben al op allerlei manieren hun conditie en spiermassa opgebouwd. Verder is het gezond nadenken en afstemmen.~Suzanne~ schreef:Er zit nogal een verschil in om ze in een gouden kooi te houden en dit soort dingen ongetraind.gyanty schreef:
Echt, ik snap 't niet, echt niet. Dat is toch helemaal niet gezond om onvoorbereid als mens of als hond dit te gaan doen?
Maar dat hoeft dan ook niet gelukkig. Voor diegene die meedoet: ik hoop op een veilig en ongevalvrij evenement!
Suzanne
Ben je ook zo miespelig t.a.v. de hondenrendag?