Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunst??

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Kunst??

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik weet niet of het hier past maar ik vind van wel..

Als ze dit tegenwoordig de nieuwe kunst noemen mogen ze het van mij wel per direct afschaffen!! :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :gvd: :gvd: :gvd: :gvd: :gvd:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2156 ... bject_map={%224966658338398%22%3A138658432992072}&action_type_map={%224966658338398%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map={%224966658338398%22%3A%22art%22}

Brrrrr Ziek hoor, het filmpje van het hakken in de hond heb ik niet gekeken maar dan het filmpje van die baby met 2 dode herders naast zich nee echt wagelijk gruwelijk!! Mag toch hopen dat die honden wel op een natuurlijke manier aan hun einde zijn gekomen of heeft die bruut ze een handje geholpen??
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Kunst??

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De kunst hiervan ontgaat mij ook.
Bij dat filmpje waar hij staat te hakken denk ik ,kun je niet beter een scherpe bijl gebruiken of moet het zo nog meer kunstvorm zijn in bloed zweet en tranen.
van de" kunstenaar ".
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door h a n s »

Ik vind het geen kunst, (letterlijk en figuurlijk) maar daar zal de kunstenaar geen boodschap aan hebben.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik schrijf een dwangbuis en een paar kilo pschychotica voor. :piew:
Zou dat werken,.?
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ziek. Dat is het. Hij heeft er in elk geval wel lekker de aandacht mee. En dat was de bedoeling. Jammer dat die knul niks positiefs kan bedenken om aandacht mee te krijgen. Filmpje van dat hakken heb ik ook even overgeslagen, weinig zin in meer ellende op mijn netvlies. Filmpje van de baby tussen die 2 koppen vind ik het ultieme beeld van machtsmisbruik. Een baby kun je overal neerleggen, en ook over dieren hebben mensen de macht. Dat straalt het dan uit. Misschien valt het best onder kunst. Ik denk dat als ik over een kaars heen kots terwijl ik een augurk vast houd, dat ook kunst is. In mijn ogen nog geen reden om dat dan ook echt te doen ;)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Robin
Zeer actief

Tara schreef:
Robin schreef:Ik denk dat als ik over een kaars heen kots terwijl ik een augurk vast houd, dat ook kunst is.
Heb je een moeilijke jeugd gehad? Want in dat geval zou ik het wel doen als ik jou was. :LOL:
Neehoor, was gewoon het eerste stompzinnige dat in me opkwam. Maar wie weet word ik er heel beroemd mee.. Toch eens in de heroverweging dan :D
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Bij slachtvee gaan ze er ook zo mee om alleen gebruiken ze wat scherper matriaal of de kettingzaag.
Robin
Zeer actief

Ik ga er meteen achteraan, Tara! Hoewel ik me nu wel zorgen maak dat iemand hier er met mijn idee vandoor gaat.. Zul je net zien..

Bouvierpoedel: Jup, klopt. Maar dan mag het hè, want vlees is lekker. Dus.
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Gad ver damme, waarom keek ik dit? :jank:
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Mellow schreef:Bah :ugh:
Wat een gebrek aan respect voor een overleden hond.
Ik vind dit toch zo'n hypocriete reactie. Niet persé van jou, maar van iedereen die zielige fluffie huisdieren zielig vindt en niet nadenkt wat er met de beesten gebeurt voordat ze in een stuk vlees op je bord liggen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Punzel schreef:
Ik vind dit toch zo'n hypocriete reactie. Niet persé van jou, maar van iedereen die zielige fluffie huisdieren zielig vindt en niet nadenkt wat er met de beesten gebeurt voordat ze in een stuk vlees op je bord liggen.
Ja er is ook een tentoonstelling van bewerkte en geprepareerde menselijke lijken. :19:
De slager bewerkt zijn vvlees ook op een hakblok waar klanten bij staan en dan heet het ambachtelijk vakmanschap.
Iemand die beesten opzet trekt ook heel de handel bij het beest uit zijn pens en propt het op met ander matriaal.
Heel modern is ook halve schedels met horens of geweien aan de muur.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:Bij slachtvee gaan ze er ook zo mee om alleen gebruiken ze wat scherper matriaal of de kettingzaag.
Je had míj net moeten zien met mijn (nog halfbevroren) lamsvlees!!!
Maar het is allemaal gerechtvaardigd, want er staat inmiddels een heerlijke pan met lamsstoofpot te pruttelen. :8):
Heb je daar een kunstzinnig en artestiek filmpje van gemaakt. :engel:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Miss_Liz schreef:Mag toch hopen dat die honden wel op een natuurlijke manier aan hun einde zijn gekomen of heeft die bruut ze een handje geholpen??
In een ander artikel wordt dit vermeld:
De honden vond Theys dertig jaar geleden in een asiel. ‘Ik had de uitbaters gevraagd of ze me wilden bellen als er Duitse herders moesten worden afgemaakt. Natuurlijk heb ik niet gezegd dat ik hun kop eraf zou kappen. Ik zei dat ik ze ging opzetten voor de tekenles. Anders had ik ze nooit gekregen natuurlijk.’

Ik vind het ziek, die man heeft hulp nodig.
bouvierpoedel
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Miss_Liz schreef:Mag toch hopen dat die honden wel op een natuurlijke manier aan hun einde zijn gekomen of heeft die bruut ze een handje geholpen??
In een ander artikel wordt dit vermeld:
De honden vond Theys dertig jaar geleden in een asiel. ‘Ik had de uitbaters gevraagd of ze me wilden bellen als er Duitse herders moesten worden afgemaakt. Natuurlijk heb ik niet gezegd dat ik hun kop eraf zou kappen. Ik zei dat ik ze ging opzetten voor de tekenles. Anders had ik ze nooit gekregen natuurlijk.’

Ik vind het ziek, die man heeft hulp nodig.
Dat zeg je ook tegen de slager na ,mag ik een half pondje halfomhalf.?
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:Bij slachtvee gaan ze er ook zo mee om alleen gebruiken ze wat scherper matriaal of de kettingzaag.
Je had míj net moeten zien met mijn (nog halfbevroren) lamsvlees!!!
Maar het is allemaal gerechtvaardigd, want er staat inmiddels een heerlijke pan met lamsstoofpot te pruttelen. :8):
Heb je daar een kunstzinnig en artestiek filmpje van gemaakt. :engel:
Ik wil wel een kliekje voor je invriezen, maar dan wil ik korting als ik de eerstvolgende keer een hond ter pluck bij je kom aanbieden. :pffff:
Ik houd niet van lam :kotz: maar vind het ook zieliggggggggg
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar stel dat het kunst zou zijn waarin menselijke slachtoffers zouden voorkomen? Zoals bijvoorbeeld van een mens "die toch al dood was en zich ter beschikking stelde voor de kunst).

Dat zou óók als schokkend ervaren worden.

Waar ligt de grens om mensen te mogen shockeren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Mellow schreef:
Punzel schreef:

Het ging mij meer om onderstaande:

Zo leuk als de oude baasjes zien/merken/te weten komen dat het om 'hun' honden gaat.
Feit dat die ze naar het asiel gedaan hebben even buiten beschouwing gelaten gezien niemand de reden daarvan weet.
Maar je zal maar je hond wegens ernstige omstandigheden naar een asiel gebracht hebben en daarna bij die kerel in stukken gehakt zien worden zeg.

Heeft dus niets met hypocriet wezen te maken..imo.
Ja ach, deze honden zijn tenminste nog netjes ingeslapen.

Even voor de duidelijk, ik vind dit ook absoluut niet leuk en ik snap niet hoe in stukken gehakte dieren kunst zijn.. Maar wat mij betreft is een dier een dier en horen die allemaal goed behandeld te worden. Net als toen met die tinkerbell, iedereen stond meteen hysterisch te krijsen en zeggen wat voor dierenbeul ze wel niet was, terwijl ze probeerde duidelijk te maken hoe hypocriet het is dat mensen hysterisch doen als er van een kat een tasje wordt gemaakt terwijl ander dierenleed wel wordt goedgekeurd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef: Ik wil wel een kliekje voor je invriezen, maar dan wil ik korting als ik de eerstvolgende keer een hond ter pluck bij je kom aanbieden. :pffff:
Ik houd niet van lam :kotz: maar vind het ook zieliggggggggg
Zit toch niet te zeiken, er zit zoveel peper in dat je dat lam niet eens próeft! Dan geef je maar gewoon korting zonder die kliek.
Vind korting geven ook zo zielig voor mij. :jank:
bouvierpoedel
Zeer actief

En ik heb een hondenleven en ptss en ben arm en woon in een tokkenbuurt en heb veel meer last van de regen ,oh en heb een kippenkarkas en hangzak. :jank: :jank:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:Okee, jij wint. :roll:
:mrgreen: tuurlijk :zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:Okee, jij wint. :roll:
:mrgreen: tuurlijk :zweep:
Ook alleen maar omdat ik geen hangzak heb hoor.
Hangtieten mag ook. :engel:
iones
Zeer actief

Punt is wel dat als je dode dieren als kunst gaat beschouwen, dat dieren straks nog speciaal voor kunst gedood worden.

Dat is vergelijkbaar met doden voor bont: het is overbodige luxe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

iones schreef:Maar stel dat het kunst zou zijn waarin menselijke slachtoffers zouden voorkomen? Zoals bijvoorbeeld van een mens "die toch al dood was en zich ter beschikking stelde voor de kunst).

Wordt al eeuwenlang over de hele wereld gedaan, maar dan niet om te choqueren.
Met een permanente expositie in Guben (Dld), maar verder over de hele wereld: Günther von Hagens
Wiel
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bouvierpoedel schreef:Dat zeg je ook tegen de slager na ,mag ik een half pondje halfomhalf.?
Nou, die heeft een paar kilo worst en paté in de etalage staan, geen baby tussen hondenkoppen.
Dus over zijn mentale toestand maak ik me momenteel weinig zorgen.
Robin
Zeer actief

iones schreef:Punt is wel dat als je dode dieren als kunst gaat beschouwen, dat dieren straks nog speciaal voor kunst gedood worden.

En vlees*
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Punzel schreef:
Mellow schreef:
Punzel schreef:

Het ging mij meer om onderstaande:

Zo leuk als de oude baasjes zien/merken/te weten komen dat het om 'hun' honden gaat.
Feit dat die ze naar het asiel gedaan hebben even buiten beschouwing gelaten gezien niemand de reden daarvan weet.
Maar je zal maar je hond wegens ernstige omstandigheden naar een asiel gebracht hebben en daarna bij die kerel in stukken gehakt zien worden zeg.

Heeft dus niets met hypocriet wezen te maken..imo.
Ja ach, deze honden zijn tenminste nog netjes ingeslapen.

Even voor de duidelijk, ik vind dit ook absoluut niet leuk en ik snap niet hoe in stukken gehakte dieren kunst zijn.. Maar wat mij betreft is een dier een dier en horen die allemaal goed behandeld te worden. Net als toen met die tinkerbell, iedereen stond meteen hysterisch te krijsen en zeggen wat voor dierenbeul ze wel niet was, terwijl ze probeerde duidelijk te maken hoe hypocriet het is dat mensen hysterisch doen als er van een kat een tasje wordt gemaakt terwijl ander dierenleed wel wordt goedgekeurd.
Wauw eindelijk een medestander :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

-Saskia- schreef:
bouvierpoedel schreef:Dat zeg je ook tegen de slager na ,mag ik een half pondje halfomhalf.?
Nou, die heeft een paar kilo worst en paté in de etalage staan, geen baby tussen hondenkoppen.
Dus over zijn mentale toestand maak ik me momenteel weinig zorgen.
Ook zat mensen die dieren opzetten en in huis halen .
Waarom geen mooie hondenkop aan de muur maar wel halve schedels met een gewei .?
Kindje lief zal ook wel eens op de leren lounchebank zitten of in de autogordels op het leer.?
Vroeger waren baby foto's heel lief en knuffelig als ze op een lams velletje lagen.
iones
Zeer actief

Biet schreef:
iones schreef:Maar stel dat het kunst zou zijn waarin menselijke slachtoffers zouden voorkomen? Zoals bijvoorbeeld van een mens "die toch al dood was en zich ter beschikking stelde voor de kunst).

Wordt al eeuwenlang over de hele wereld gedaan, maar dan niet om te choqueren.
Met een permanente expositie in Guben (Dld), maar verder over de hele wereld: Günther von Hagens
Dat ken ik, dat heb ik al een keer willen bezichtigen. Maar er doen ook menselijke lichamen mee. En niemand is volgens mij voor deze kunst gedood, slechts ter beschikking gesteld.
iones
Zeer actief

Robin schreef:
iones schreef:Punt is wel dat als je dode dieren als kunst gaat beschouwen, dat dieren straks nog speciaal voor kunst gedood worden.

En vlees*
Daarover zijn de meningen verdeeld.

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Wie heeft gelijk?
Ik ben er wel van overtuigd dat het voor iedereen beter en gezonder zou zijn als er tenminste veel minder vlees geconsumeerd werd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik vind het een rare en beangstigende evolutie dat zoiets steeds maar meer aanvaardbaar wordt onder de noemer kunst.

Gedachten hebben om iets of iemand in stukken te hakken, zal iedereen wel eens hebben. Maar het daadwerkelijk filmen om jezelf op een schavotje te plaatsen en in de kijker te komen staan en het afdoen als zijnde een spiritueel iets in de naam van Kunst, vind ik eng en dan nog verbaasd zijn dat anderen je mening niet delen en het choquerend vinden :19:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”