Na al een tijd veel mee te lezen op dit forum vond ik het tijd worden om me ook eens aan te melden.
Ik ben Elske, 23 jaar en ik woon in Utrecht samen met mijn vriend en hond Jake.
Jake is een kruising mechelse herder van net 2 jaar (we weten helaas niet waar hij mee gekruist is).
Ruim een half jaar geleden hebben wij hem uit het asiel in Ijmuiden gehaald. Het enige wat wij van zijn vorige eigenaren weten is dat zij niet meer voor hem konden zorgen. De details weten we niet maar we hebben het vermoeden dat zij hun handen te vol hebben gehad aan Jake. Het is zeker een hond die een hoop beweging, prikkels en duidelijkheid nodig heeft en dat valt niet altijd mee.
Jake is onze eerste hond en we leren enorm veel van hem. Gelukkig is hij naar mensen toe enorm makkelijk en vriendelijk (soms iets te lomp in zijn enthousiasme maar daar is het een jonge hond voor).
We hebben met Jake zeker in het begin een hoop te stellen gehad, hij viel uit naar andere honden, luisterde slecht, kon niet loslopen en het was moeilijk echt contact met hem te krijgen. Inmiddels hebben we dit allemaal onder controle en is hij zelfs in staat andere honden vriendelijk te begroeten als hij aangelijnd is en de andere hond losloopt (hier zijn we erg trots op!)
Het enige waar we nu nog tegen aanlopen is zijn enorme jachtdrift. Meerkoeten, konijnen en katten triggeren hem het meest. Om dit aan te pakken willen we dan ook een jachttraining of speurwerk met hem gaan doen. Hopelijk kan hij hierin zijn jachtdrift kwijt en is het tijdens de dagelijkse wandelingen beter onder controle te houden.
Nog elke dag zijn we enorm blij met onze Jake, hij is niet meer weg te denken uit ons leven en hij zal ook tot zijn laatste dag bij ons blijven!