Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe huisdiertjes: roborovski's! (Foto-update p.7!)

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Re: Nieuwe huisdiertjes formaat ping-pongbal! (Foto's p. 3)

Ongelezen bericht door Romy_ »

nadelen van ratjes vind ik dat ze vaak met 1.5 jaar doodgaan aan kanker , ze stinken veeeel meer dan hamsters dus stuk meer schoonmaak werk en het is beter om meer dan 1 te hebben.. als ze tam zijn, zijn we wel leuker als je van knuffelen/vasthouden houdt :P Daar zijn hamster weer iets minder mee.. die lijken veel gelukkiger als ze door de kamer op ontdekkingsreis mogen..

Konijnen zijn overdag meer wakker, worden iets ouder, ook goed te knuffelen en qua onderhoud zitten ze tussen ratten en hamsters in. Ik zelf vind Chinchilla's ook leuk. (moeten ook samen, dus minimaal 2). die worden ook een stuk ouder maar die hebben een heel beperkt dieet (wel goedkoop in onderhoud) en ik vind het leuk om veel lekkers te voeren ;) + die zijn een stuk duurder ook.

Gerbils(woestijnratjes) zijn erg vergelijkbaar met hamsters.. maar stuk actiever.. kunnen zeker een meter springen en houden echt van graafkooien etc (dus veel zaagselspul naast de kooi ;) ) maar wel ook hele leuke beestjes..

ik heb ze allemaal gehad behalve chins en tis wat het beste bij jou past denk ik :)
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Hamsters zijn voor zover ik weet solitaire diertjes, die doe je niet zo'n groot plezier in een groep tenzij je een koppeltje hebt.

Ratjes, konijnen, cavia's, chinchilla's, en gerbil's zijn wel groepsdiertjes inderdaad. Die kwijnen juist weer weg als je ze alleen houdt :wink:
Ik had tot vorig jaar een russisch dwerghamstertje, Pepper, echt een schat van een beestje. Als ik in mijn kamer was liep hij altijd op mijn bureau alles te onderzoeken. Hij is ruim 3 jaar geworden :D

Afbeelding

Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Nou, ik wil er op zich wel weer een mannetje bij, maar ik ben bang dat het niet zou klikken met het wijfje... Ik heb wel een hamsterkooi op overschot waar ik hem in kan zetten als zou zouden vechten (en ik hem uiteindelijk sowieso in zou zetten nadat het eerste nestje gespeend zou zijn), maar toch, als ze elkaar meteen al niet mogen heb ik 2 kooien bezet én alsnog geen nakweek wat me nu juist zo leuk leek...

Roborovski hamstertjes kunnen wel in groep, dus in principe zou het moeten lukken, maar ik lees hier en daar verhalen van gevallen waar het niet lukt...

Nou ja, misschien is het toch het proberen waard. :mann: Als ik straks om kattenvoer ga, ga ik er even op letten of ze Robo's binnen hebben. Ik wil wel niet meer zo'n gevlekte want dat vind ik niet mooi. Ik wil 'n white face deze keer.
Ilupa

Dipsy20 schreef:We willen een diertje waarmee we kunnen knuffelen
En het mag er meer als 1zijn :D
Ik hou alleen niet zo van konijnen waarom vraag me niet :19:
Cavia's hebben we nu gehad en willen wel wat anders dit keer
Ik zou een goudhamster nemen. Dwerghamstertjes zijn nogal klein om te hanteren en ratten stinken dat het een pest is.
Als je een lieve goudhamster kan vinden heb je echt een leuk diertje dat groot genoeg is om te hanteren en het is supergrappig om te zien hoe ze hun wangzakken volproppen. :lol1:

Ooooof een dikstaartgerbil! Die kan je wel apart houden, ze stinken niet en zijn veel beter te hanteren als gewone gerbils! Echt een aanrader! Ze zien er ook erg apart uit. :80: Je kan ze ook af en toe krekels geven die ze dan gaan vangen en opeten, erg leuk om te zien voor de kids!

Afbeelding
Ilupa

Mit schreef:Ratjes zijn leuker, vind ik zelf. Je kunt er wat meer mee.
Ik wil nog altijd graag iets erbij, liefst cavia's, maar Lars wil nog steeds niet :hmmm:
Cavia's zijn erg leuk, maar ze maken wel ontzettend veel troep... Die eten en poepen de hele dag door...
Maar moest ik een tuin hebben zou ik niet twijfelen. :D

Met konijnen heb ik dan weer helemaal niets.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ach, troep maken de honden ook. En stinken doen zij ook :tongue:
Afbeelding
Ilupa

Ik heb vorige week een nieuw mannetje voor mijn robo-vrouwtje gekocht en ze zijn inmiddels helemaal verliefd op elkaar. Het mannetje heeft exact de kleur die ik wou (husky) en de introductie verliep vlot: na 3 dagen een "split-cage" (kooi in 2 gedeeld met kippengaas) besloten ze zelf dat het tijd was de barrière te overwinnen en heeft het vrouwtje zich onder de tralies door in het verblijf van het mannetje gewrongen. Daar heb ik ze 's morgen in innige omhelzing gevonden. :I: Mijn vrees voor een bloedbad bleek dus helemaal onterecht.

Ze zijn wel tijdelijk verhuisd naar een traliekooi omdat ik hun terrarium nodig had om een aantal gerbils van een vriendin op te vangen. De foto's stellen niet veel voor, maar het is echt heel moeilijk om deze watervlugge diertjes te fotograferen...

Hier het nieuwe mannetje in de transportbak:
Afbeelding
Afbeelding

Diep in slaap... Nog eenzaam in zijn helft van de split.
Afbeelding

En de volgende dag: in gezelschap van zijn koeketiene.
Afbeelding

Wanneer de gerbils weer weg zijn mogen ze terug naar hun terrarium.
lets have fun

Re: Nieuwe huisdiertjes formaat ping-pongbal! (Nieuw mannetj

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een nieuwe man, nieuwe ronden, nieuwe kansen! :cheer:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Dit mannetje heb je toch wél weggehaald bij een erkende fokker met stamboom :hmmm: ... ergens uit verweggiestan :engel:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Ilupa

mim schreef:Dit mannetje heb je toch wél weggehaald bij een erkende fokker met stamboom :hmmm: ... ergens uit verweggiestan :engel:
Nope... Omwille van dezelfde redenen eerder aangehaald in dit topic.
Hij komt gewoon uit het tuincentrum. (Andere winkel van waar het vorige mannetje komt weliswaar.)
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ilupa schreef:
mim schreef:Dit mannetje heb je toch wél weggehaald bij een erkende fokker met stamboom :hmmm: ... ergens uit verweggiestan :engel:
Hij komt gewoon uit het tuincentrum. (Andere winkel van waar het vorige mannetje komt weliswaar.)
Ohw nee toch :jank: , en wat nou als het niet klikt en hij moet herplaatst worden? Dan kan hij niet terug naar de fokker!
Nou ja, het is niet anders :ok: Ik hoop dat het nu wel lukt om een nestje te "" kweken". Succes ermee!!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Ilupa

mim schreef:
Ilupa schreef:
Ohw nee toch :jank: , en wat nou als het niet klikt en hij moet herplaatst worden? Dan kan hij niet terug naar de fokker!
Nou ja, het is niet anders :ok: Ik hoop dat het nu wel lukt om een nestje te "" kweken". Succes ermee!!
Thanks! :wink: Het klikt prima hoor! Beter nog dan met het vorige mannetje. Met het vorige mannetje zag ik hen wel samen slapen en in het wieltje lopen, maar deze 2 zijn continu bezig elkaar te kroelen en te wassen. Heel schatttig! :I:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ah die is mooi! Ik vind ze nog steeds dodelijk schattig. Ik hoop dat je babies krijgt!
Afbeelding
Ilupa

Beschuit met muisjes!! :cheer: :cheer:
Ze is vandaag bevallen! Ik durf nog niet in het nestje kijken, dus ik weet niet hoe veel er zijn (heb in feite nog geen 1 baby gezien), maar alles lijkt goed te gaan. Pa wordt ook getolereerd in de kraamkamer en ik hoor duidelijk piepen! Ik heb ook bloedvlekjes gezien op nestmateriaal, dus ik kan wel zeker zijn dat er kleintjes zijn! :cheer: :cheer:
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Re: Nieuwe huisdiertjes formaat ping-pongbal! (Babies gebore

Ongelezen bericht door deugenietje »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: gefeliciteerd
Ilupa

Ik heb al minstens 3 kleintjes geteld, maar er zijn er wellicht 5 of meer, want ik zag onder hen nog beweging! Foto's zijn nog niet gelukt... (Enkel roze vlek zichtbaar. :tongue: ) Ze zijn echt ontzettend klein!
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Babyrobbies :I: Wacht maar tot over een week of 3, dan zijn ze op hun állerleukst. Beginnen ze net wat goed rond te scharrelen, kruipen ze op verdiepingen, gaan ze het radje uittesten... Zoooo leuk!
Afbeelding
Ilupa

De kleintjes liggen op een plek die onmogelijk te fotograferen is. :gvd: (Om dat te doen zou ik een volledig platform/verdieping van de kooi moeten opheffen wat niet kan zonder dat de ouders het in de gaten krijgen (ook al zijn ze aan het eten of zo). Ik doe het dus maar niet voordat ze in de stress gaan.
Ik heb wel een paar hele vage foto's getrokken doorheen de spleet tussen het platform en het ventilatierooster dat vooraan het terrarium zit. Dit terwijl de ouders zich aan het wassen waren in een ander gedeelte van de kooi. Speciaal voor jullie! :F: (Een ingewikkeld manoeuvre, want ik moest intussen met mijn bureaulamp bijlichten vanaf de zijkant.) Ik heb ook gezien dat er minimum 6 kleintjes zijn! :cheer:
Ze zijn belachelijk schattig, helemaal rimpelig en met een ieniemienie staartje en zelfs al wangzakjes. Ze zijn echt niet groter dan de vingernagel van je pink! :I: :I:

Afbeelding
Afbeelding
Ilupa

deugenietje schreef::cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: gefeliciteerd
Dankjewel!
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Re: Nieuwe huisdiertjes formaat ping-pongbal! (Baby's p.6)

Ongelezen bericht door Theraposa »

Gefeliciteerd! Wij zijn nog op zoek naar hamsters haha.
Afbeelding
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Ik zou ze niet storen voor een foto

Je vertelde al dat ze moeilijk zijn met voortplanten. Dus even geduld hebben.

Hebben wij ook hoor. :zweep:
Ilupa

Gedurende de nacht hebben de hamsters het nestje en de jongen naar een andere hoek van de kooi verhuisd. 's Morgen trof ik het wijfje zo aan:
Afbeelding

Ik heb een klein beetje duidelijkere foto van de jonkies kunnen trekken, maar het zal toch wachten worden tot ze wat groter zijn om uitsluitsel te krijgen over hoeveel kleintjes er nou precies zijn. Er ligt te veel nestmateriaal in de kooi om de jongen duidelijk te zien... :D

Het lijkt in ieder geval goed te gaan voorlopig! :cheer:

Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Gefeliciteerd :)
meow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door meow »

Ach wat een droppies zeg!!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ilupa schreef:Ze zijn echt niet groter dan de vingernagel van je pink!

:80:
Ilupa

dagmar88 schreef:
Ilupa schreef:Ze zijn echt niet groter dan de vingernagel van je pink!

:80:
Nou goed dan, een stukje groter dan dat.
Ik ging er eventjes wat te veel in op. :p Ter referentie een foto van het internet:
Afbeelding
Ilupa

Inge O schreef:ik mag hopen dat de nagel van mijn pink niet zo groot is :LOL: .

maar schattige kaaltjes heb je hoor :I: .
Thanks! :D

Dat mens op die foto heeft trouwens gewoon erg kleine handen! :pffff:
Ilupa

Ik heb inmiddels kunnen tellen dat er 6 kleintjes zijn! :I: Ze zijn allemaal erg levendig en ik hoop dat ze het allemaal redden! :cheer:

Mooi zijn ze overigens niet. :80:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Leuk he :D?

Ik vind hamster baby's altijd zo lelijk dat ze leuk zijn ^^
Ilupa

Vlindchi schreef:Leuk he :D?

Ik vind hamster baby's altijd zo lelijk dat ze leuk zijn ^^
Ja! Ik vind ze veel leuker dan bv gerbil pups! Ze hebben van die grappige zij-flapjes. Heerlijk!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”