Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk, een droogmachine !
Moderator: moderatorteam
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Re: Leuk, een droogmachine !
Ik heb bij de intratuin vandaag gekocht: gedroogde appelschijfjes met daar omheen een stukje kip gewikkeld.
Heeft iemand een idee hoe lang dat er in zou moeten? Want de honden vinden ze heerlijk dus ik wil ze nu zelf gaan maken.
Gr Mirjam
Heeft iemand een idee hoe lang dat er in zou moeten? Want de honden vinden ze heerlijk dus ik wil ze nu zelf gaan maken.
Gr Mirjam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een nacht is zat.flatcoatjrt schreef:Ik heb bij de intratuin vandaag gekocht: gedroogde appelschijfjes met daar omheen een stukje kip gewikkeld.
Gr Mirjam
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
- Aantal honden: 3
Als je de appel goed droog wil hebben moet t dr wel meer dan 8 uur in
ik heb die snoepjes ook al gemaakt n.l.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik heb nog wel een tip, ik heb bij degomeat rundvlees besteld, bij barfproducten, rund, rundvlees 97/3 4 euro per kilo. Dat is me een bonk vlees waar je u tegen zegt. Ik zit te denken om er eentje in hele dunne plakjes te gaan snijden en te drogen. Ik denk dat ik dan wel voor een jaar genoeg beef jerkey voor ze heb. En dat voor 4 euro. Daarvoor koop je twee zakjes hondensnoepjes.
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
Oke ik ga het morgen eens proberen, zijn de hondjes weer blij met mijSimone88 schreef:Als je de appel goed droog wil hebben moet t dr wel meer dan 8 uur inik heb die snoepjes ook al gemaakt n.l.
Gr mirjam
- Hylos
- Zeer actief
Mn droogmachine wordt zo meteen bezorgd
Heb al een extra vriezer gekocht.. Dus ben er klaar voor!
Ik heb nu een kilo rauwe konijnenoren.. Ontdooi je dat eerst alvorens je het gaat drogen? Of kan het er zo in?
Heb overigens ook nog bijna een kilo gemalen orgaan vlees. Zou je daar kleine koekjes van kunnen maken? Gewoon kleine balletjes en dan plat drukken ofzo?
Is er niet iemand die hier een boek over geschreven heeft ofzo? Met recepten.. Lijkt me handig
Heb al een extra vriezer gekocht.. Dus ben er klaar voor!
Ik heb nu een kilo rauwe konijnenoren.. Ontdooi je dat eerst alvorens je het gaat drogen? Of kan het er zo in?
Heb overigens ook nog bijna een kilo gemalen orgaan vlees. Zou je daar kleine koekjes van kunnen maken? Gewoon kleine balletjes en dan plat drukken ofzo?
Is er niet iemand die hier een boek over geschreven heeft ofzo? Met recepten.. Lijkt me handig

-
Simone88
- Actief
Hylos ik denk eerst ontdooien
en t lijkt me dat je orgaanvlees prima in bolletjes moet kunnen draaien en dan plat drukken, krijg je mooie koekies van!
Iemand nog sites met leuke aanbiedingen?
Iemand nog sites met leuke aanbiedingen?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Weten jullie dat er ook een FB groep is?
https://www.facebook.com/groups/127072610718280/
En een FB groep voor het bakken van hondenkoekjes/taartjes en maken van ijsjes?
https://www.facebook.com/groups/444699435589653/
Veel plezier
Suzanne
https://www.facebook.com/groups/127072610718280/
En een FB groep voor het bakken van hondenkoekjes/taartjes en maken van ijsjes?
https://www.facebook.com/groups/444699435589653/
Veel plezier
Suzanne
-
Simone88
- Actief
Ik had geen idee, bedankt!!
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Leuk, ben net even lid geworden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hylos
- Zeer actief
Ik heb net de bohmann 435 ontvangen
Heb nu de konijnenoortjes klaar liggen.
Maare.. Kun je dit ding nou op 2 manieren stapelen?
Past amper wat tussen op de "gewone" manier. Maar als ik de roosters wat draai kan er veel meer tussen. Maar vraag me af of ie dan nog wel goed droogt.. Weet iemand dit?
Heb nu de konijnenoortjes klaar liggen.
Maare.. Kun je dit ding nou op 2 manieren stapelen?
Past amper wat tussen op de "gewone" manier. Maar als ik de roosters wat draai kan er veel meer tussen. Maar vraag me af of ie dan nog wel goed droogt.. Weet iemand dit?

- JYBD
- Zeer actief
Geen idee hoe dat bij de Bohmann zit maar bij mijn drogert kan ik de roosters in 3 standen draaien en dan staan ze steeds iets verder uit elkaar.

- Hylos
- Zeer actief
Hmm, nou heb et maar gewoon op die andere manier gedaan.. Anders kon er geeneens een oortje tussen. Ben benieuwd
Wat stinken die konijnendingen trouwens.. Halve kop zat er ook nog aan
geur van de gemalen orgaanmix was nog erger.. Hopelijk worden het mooie koekjes
Ben wel wat gewend met dat gebarf maar dit was wel ff smerig.
Wat stinken die konijnendingen trouwens.. Halve kop zat er ook nog aan
Ben wel wat gewend met dat gebarf maar dit was wel ff smerig.

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- meow
- Vaste gebruiker
Ik wil ook zo'n machine! Wil ook zelf pallets maken voor mijn vogel van fruit/groenten/zaden maar ook hondensnoepjes (kipfilet etc.).
Ik lees alleen overal dat het ontzettend stinkt en ik woon in een studio, heb dus geen schuur ofzo waar ik het kan zetten... Is het echt zó erg?
Ik lees alleen overal dat het ontzettend stinkt en ik woon in een studio, heb dus geen schuur ofzo waar ik het kan zetten... Is het echt zó erg?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ja, het is echt zo erg. Het ding maakt ook een behoorlijk irritant lawaai, ik kan er geen uren naar luisteren. Nu woon ik in een antikraakpand wat half leeg staat, haha, maar ik zou echt een plek kiezen waar je de stank en herrie kunt reguleren, Zelfs de badkamer of wc zou kunnen, daar heb je ventilatie. Moet je wel goeie ventilatie hebben en eentje die naar buiten gaat.
En ik vind zelf dat dingen die dikker zijn dan de ruimte die je hebt, wel heel erg lang duren om te drogen. En dan blijft het ook een beetje semi moist. Ik maak alles zo plat mogelijk, dan droogt het gewoon mooier en wordt het echt hard.
Vandaag heb ik een kilo kalkoenvlees erop gedroogd en een rol carnibest van 500 gram dus er kan best veel in. Ik heb de carnibest rol eerst een uur of twee laten ontdooien, tot het snijbaar was met een grof gekarteld mes. De buitenkant is dan wel wat smeuig maar dat heb ik er gewoon eerst afgehaald en balletjes van gekneed. En de plakjes , zo dun mogelijk, op rondjes bakpapier gelegd. En ze zijn gewoon gelukt! Ik had wel de diabetes versie genomen, ik zit nu te denken dat de lam/rijst versie waarschijnlijk nog beter werkt omdat er rijst door zit maar die was op.
Alleen was het dus de bedoeling om op deze manier kvv aantrekkelijker te maken voor mijn katten, de honden vinden het al heerlijk gelukkig, nou de katten nog. En ze hebben helemaal geen interesse in mijn carnibest koekjes, mislukt dus. Nou ja, ik krijg ze nog wel, hahaha, het is gewoon een missie geworden. Het volgende plan is om die saus na proberen te maken die ze gebruiken in blikvoer voor katten. Alles wat ik ze voorzet, heeft minder smaak dan die saus. Wordt vervolgd.
En ik vind zelf dat dingen die dikker zijn dan de ruimte die je hebt, wel heel erg lang duren om te drogen. En dan blijft het ook een beetje semi moist. Ik maak alles zo plat mogelijk, dan droogt het gewoon mooier en wordt het echt hard.
Vandaag heb ik een kilo kalkoenvlees erop gedroogd en een rol carnibest van 500 gram dus er kan best veel in. Ik heb de carnibest rol eerst een uur of twee laten ontdooien, tot het snijbaar was met een grof gekarteld mes. De buitenkant is dan wel wat smeuig maar dat heb ik er gewoon eerst afgehaald en balletjes van gekneed. En de plakjes , zo dun mogelijk, op rondjes bakpapier gelegd. En ze zijn gewoon gelukt! Ik had wel de diabetes versie genomen, ik zit nu te denken dat de lam/rijst versie waarschijnlijk nog beter werkt omdat er rijst door zit maar die was op.
Alleen was het dus de bedoeling om op deze manier kvv aantrekkelijker te maken voor mijn katten, de honden vinden het al heerlijk gelukkig, nou de katten nog. En ze hebben helemaal geen interesse in mijn carnibest koekjes, mislukt dus. Nou ja, ik krijg ze nog wel, hahaha, het is gewoon een missie geworden. Het volgende plan is om die saus na proberen te maken die ze gebruiken in blikvoer voor katten. Alles wat ik ze voorzet, heeft minder smaak dan die saus. Wordt vervolgd.
- meow
- Vaste gebruiker
Ojee, nouja ik wil sowieso ook groenten en fruit drogen, dat lijkt me wel een lekker luchtje. En dan kijk ik wel of ik kip ook nog oké vind. haha. Ik ga hem bestellen zodra mijn belastingterruggaaf er is, of mijn loon. Krijg beiden komende week als het goed is.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Zooo hier weer pens gedroogd.. Aankomende week nog 10 kilo pens drogen..( als ik dat red in een week denk het niet ) en heb geloof ik nog 2 kilo long liggen die erin gaat.. En dan gaat die voorlopig even niet aan.. Ofhoewel mits het mooie weer eraan komt.. Anders heb ik telkens vliegen hier rondhangen en daar heb ik niet zo een zin in hihi

- Lucia
- Zeer actief
Ik heb net rodi-burgers in stukjes gesneden en die zitten er nu in, wel in de schuur, eens kijken wat dat wordt.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Gewoon van die burgers uit de vriezerLucia schreef:Ik heb net rodi-burgers in stukjes gesneden en die zitten er nu in, wel in de schuur, eens kijken wat dat wordt.
Ben benieuwd
- Lucia
- Zeer actief
Ja, zag laatst op een facebook pagina over snacks drogen staan dat iemand dat had gedaan. Net zag het er al goed uit, wat droog en nog wat zacht, ben benieuwd wat het wordt.Mirri schreef:Gewoon van die burgers uit de vriezerLucia schreef:Ik heb net rodi-burgers in stukjes gesneden en die zitten er nu in, wel in de schuur, eens kijken wat dat wordt.![]()
Ben benieuwd
- Mirri
- Zeer actief
Hou me op de hoogte, hoe lang zit het er al in?Lucia schreef:Ja, zag laatst op een facebook pagina over snacks drogen staan dat iemand dat had gedaan. Net zag het er al goed uit, wat droog en nog wat zacht, ben benieuwd wat het wordt.Mirri schreef:Gewoon van die burgers uit de vriezerLucia schreef:Ik heb net rodi-burgers in stukjes gesneden en die zitten er nu in, wel in de schuur, eens kijken wat dat wordt.![]()
Ben benieuwd
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb schijven pensburgers van rodi erin gehad.
6,5 uur en er kleine stukjes van gemaakt.
Uiteindelijk 175-200 gram over gehouden aan snoepjes en ze zijn echt wel goed gelukt, ik droog niet tot het keihard is, ze hebben nu een knapperige buitenkant die makkelijk te breken is en de binnenkant is wat vlezig maar niet rauw meer.
Het is ook niet vettig ofzo dus ik denk niet dat het snel schimmelt, het valt hier in ieder geval in de smaak als snoepje
6,5 uur en er kleine stukjes van gemaakt.
Uiteindelijk 175-200 gram over gehouden aan snoepjes en ze zijn echt wel goed gelukt, ik droog niet tot het keihard is, ze hebben nu een knapperige buitenkant die makkelijk te breken is en de binnenkant is wat vlezig maar niet rauw meer.
Het is ook niet vettig ofzo dus ik denk niet dat het snel schimmelt, het valt hier in ieder geval in de smaak als snoepje
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het schimmelt wel snel hoor! Ik zou de rest in de vriezer bewaren. Hier is het in 3 dgn beschimmeld anders en dan droog ik het nog langer.
- Lucia
- Zeer actief
Ja ik doe altijd porties in de vriezer, maar het is vrij droog.
Voor de zekerheid is de vriezer altijd handig
Voor de zekerheid is de vriezer altijd handig
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik vries het meestal ook voor de zekerheid in ( ook vis enzo ) behalve de koolvis.

- JYBD
- Zeer actief
Alles wat ik hier in grotere hoeveelheden droog gaat de vriezer in en dan haal ik er een bepaalde hoeveelheid uit die ik dan wel weer in de koelkast bewaar, voor de zekerheid maar eigenlijk hoeft dat niet, is vaak snel op. 

-
billy20
- Actief
Wat is handig om van een kip te drogen als je het wil gebruiken als beloningssnoepje bij de training? Ik zag bij de winkel ook kippenvleugels.

- Hylos
- Zeer actief
Een hele vleugel lijkt me niet zo handig..
Ik droog wel kipfilet, kun je ook prima als snoepje gebruiken!
Ik droog wel kipfilet, kun je ook prima als snoepje gebruiken!

- Mirri
- Zeer actief
Ja hoor doe ik ook, breek ze dan in kleine stukjesbilly20 schreef:Wat is handig om van een kip te drogen als je het wil gebruiken als beloningssnoepje bij de training?