Ik ben Stephanie en ik ben 25 jaar.
Mijn leven draait op moment alleen om de dieren eigenlijk haha.
Dit vind ik ook totaal niet erg want ik zou ze ook niet meer weg kunnen denken.
Er leven op moment 2 ratjes, een poes,1 schildpad, 2 kittens en 18 gerbils hier in huis (ook nog hondjes maar dat vertel ik straks
En dan nog 3 paarden op een stalling niet ver van mij vandaan.
De reden van de vele gerbils is omdat ik een gerbilfokkerij had.
Hier ben ik mee gestopt omdat ik in maart ben gaan samen wonen met mijn vriend.
De gerbils die er nu nog zitten zijn oudjes of die in de opvang gekomen zijn en eigenlijk niet meer weg gegaan zijn.
Daarnaast deed en doe ik nog steeds zo nu en dan knaagdieren opvangen, niet zo maar omdat mensen er van af willen, nee alleen diertjes die uit een nood situatie komen.
Ook ben ik bezig met mijn vakantieopvang voor knaagdieren en vogels.
Hier ben ik nog maar net mee begonnen.
De 2 ratjes die ik heb zijn ook binnen gekomen via de opvang maar ze zijn al wat ouder en ze waren zo lief dat ik gezegd heb van nou laat ze maar hier.
Ze heten Noa en Bo.
Dat de katten, mijn vriend had al een poes van nog geen jaar en die ging natuurlijk mee toen we samen gingen wonen, deze poes heet Sweety.
Maar eigenlijk wilde ik zelf ook heel graag een eigen kitten, toen een leuke zwart witte katertje gezien en gelijk verliefd. Hem heb ik Sydney genoemd.
Maar toen waren we aan het praten en bleek dat zijn zusje ook nog niemand had en dat zij en mijn katertje heel erg aan elkaar hingen, dus heb ik haar ook mee genomen. Haar heb ik Sunny genoemd.
En dan hebben we dus Pino de waterschildpad die echt super cool is en denkt dat hij een duikboot is ofzo haha.
En dan de 3 paarden..
Alinde een fjorden merrie van 9 jaar.
Mandy een Shetlander merrie van 11 jaar.
En Smokey een Welsh x Tinker ruin van 10 jaar.
En nu dan waarom ik op dit forum zit ook natuurlijk het honden gedeelte!
Mijn vriend woonde nog thuis toen ik hem leerde kennen en bij hun thuis had iedereen een eigen hond.
Dus hij ook.
De hond heet Rocky en is een kruising tussen een Alaskan Malamute en een grote Keeshond.
Een geweldige hond met hier en daar wat problemen maar vragen ga ik stellen in de topics waarvoor deze bedoeld zijn dus hier hoef ik nog geen advies over in dit topic
Maar hij is dus gemeen tegen andere honden en tegen mensen...
Als er iemand binnenkomt die hij niet kent gaat hij als een gek te keer door te blaffen.
Dan gaat hij zelf naar ze toe en dan is er een stilte en wil hij ineens happen.
Maar ken hij je nou goed doordat hij je 2 keer gezien heb ofzo is het een schat.
Dan komt hij knuffelen en zal hij nooit wat doen.
Daarnaast kunnen we hem niet normaal uit laten als hij een andere hond ziet dat word hij gek.
Gaat hij blaffen en grommen, naar de andere hond toe laten hebben we niet geprobeerd nog omdat we dit gewoon niet aandurven.
Maar hij moest van ons wel met de pup van mijn ouders samen gaan omdat wij onze honden altijd overal mee naar toe nemen.
Dus muilkorf om en hoppa bij elkaar.. de eerste 2 keer ging redelijk, maar nu gaat het perfect, hij moet van ons nog wel zijn muilkorf om dit omdat hij buddy de pup van mijn ouders nog wel eens wil corrigeren.
En nu is het ja maar waarom staat er dan ook Gizmo in je naam?
Nou dat zal ik vertellen...
Toen mijn vriend en ik dus samen een relatie begonnen is hij later bij mijn ouders in gaan wonen.
Maar toen kon de hond nog niet mee omdat het daar ook een dierentuin is haha.
Dus kon de hond nog wel even bij zijn ouders thuis blijven.
Toen kregen we een eigen huisje en kon Rocky eindelijk naar ons toe.
Maar toen kregen we het nieuws dat hij toch nog het teefje daar had gedekt.
Hier wil ik dan ook geen goed bedoelde adviezen op want wij konden er helaas niks aan doen.
Hun hadden ze gewoon uit elkaar moeten houden...
En een paar weken later waren daar al snel 4 pups.
Omdat hun met hun handen in het haar zitten met de pups, hebben wij gezegd van weet je wat breng de pups maar hier heen als ze oud genoeg zijn.
Dan zoeken wij wel een baasje voor ze..
Zaterdag komen ze dus hier heen, en 1 daarvan gaat Gizmo heten haha.
Ik weet nog niet welke maar dat zie ik zaterdag wel even, dan kan ik rustig even het gedrag zien van de pups en ga ik niet alleen maar uit van het uiterlijk.
Mams van de pups is een volle grote Keeshond, dus de pups zullen iets zijn van 75% kees en 25% alaskan malamute als dat zo werkt tenminste haha.
Nou dit was mijn verhaal wel zo beetje geloof ik haha.
Het is een lang verhaal geworden.
Hopelijk vonden jullie het wel leuk om te lezen.
Groetjes Stephanie