Moderator: moderatorteam

Euhm, tot ie droog is.Hylos schreef:Dat ziet et lekker uit! Hoe lang droog je de kipfilet?

Ligt eraan wat je hond wel en niet verdraagt, maar ik heb van de week een kong gevuld met:billy20 schreef:Oke, voor training dus kipfilet. Vind kipfilet wel duur trouwens. Helemaal als je biologische kip neemt. Wat zou handig zijn om in de Kong te doen? Dus iets wat je een beetje kunt vastzetten. Zit wel een beetje aan kip vast omdat mijn hond weinig verdraagt.
Dat vraagt om foto's!nathalie schreef:Ik heb eendenvoetjes, eindelijk. Die gooi ik er morgen eens in.

Zo doe ik het ook.JYBD schreef:Ik smeer de KVV zo dun mogelijk uit, verdraai de roosters regelmatig en op 2/3 droogtijd knip ik de plak in kleinere stukjes. Gaat prima.

Tis ook mar net wat je er in doet. Als je bijvoorbeeld kippennekken hebt, daar zit een vetrand aan en dat snij ik er dan af.. Anders wordt het nooit droog idd.fes/lou schreef:Ik heb er ook een en doe er eigenlijk vrij weinig mee...
Blijft vaak toch erg vet en dan moet je het invriezen anders gaat het schimmelen, dat vind ik wat te veel werk..

Tessa krijgt vaak snoepjes idd. Alleen wil ik ook al een gehaktmolen en als ik een drogertje neem, het liefst ook een snijmachine... En ik heb al een hele honden keuken in de garage......Hylos schreef:Tis ook mar net wat je er in doet. Als je bijvoorbeeld kippennekken hebt, daar zit een vetrand aan en dat snij ik er dan af.. Anders wordt het nooit droog idd.fes/lou schreef:Ik heb er ook een en doe er eigenlijk vrij weinig mee...
Blijft vaak toch erg vet en dan moet je het invriezen anders gaat het schimmelen, dat vind ik wat te veel werk..
Maar kipfilet of (schoongespoelde) zalmhuid.. Mager rundvlees, konijn of hazenoortjes, gaat allemaal prima, is zo droog en kun je vrij lang bewaren!
Tessa, geef je je hond vaak een beloningssnoepje? Of gewoon ff iets lekkers. Want het kan echt snel uit.