Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw aan boord!
Moderator: moderatorteam
-
Palissander
Nieuw aan boord!
Hallo beste allemaal!
Wij zijn hier net vers nieuw binnengelaten, jippie!
'Wij' zijn Jilly, Joey en Charlie en hopelijk snel een nieuw labrador vriend(inne)tje.
Wonen doen we bij Désirée en Michel, dat zijn onze mensen. Wij zelf zijn 2 Jack Russells en 1 maal een kruising Jack Russell x Yorkshire terrier. Verder hebben we nog 4 paardenvrienden, dus best gezellig hier!!!!
Hopen dat er mensen zijn die ons een beetje kunnen wijzen en adviseren in het kiezen van een leuke nieuwe collega, de eerder genoemde labrador.
We gaan binnenkort kijken bij de Waale-Hoeve in Weert. Is er hier misschien al een hondenvriendje of dinnetje dat daar vandaan komt?? Dat zou leuk zijn want dan kunnen we alvast een beetje afkijken hoe mooi jij geworden bent!!!
We hopen hier in ieder geval veel nieuwe honden- en mensenvrienden te ontmoeten!!!
Dààààààg!!
'Wij' zijn Jilly, Joey en Charlie en hopelijk snel een nieuw labrador vriend(inne)tje.
Wonen doen we bij Désirée en Michel, dat zijn onze mensen. Wij zelf zijn 2 Jack Russells en 1 maal een kruising Jack Russell x Yorkshire terrier. Verder hebben we nog 4 paardenvrienden, dus best gezellig hier!!!!
Hopen dat er mensen zijn die ons een beetje kunnen wijzen en adviseren in het kiezen van een leuke nieuwe collega, de eerder genoemde labrador.
We gaan binnenkort kijken bij de Waale-Hoeve in Weert. Is er hier misschien al een hondenvriendje of dinnetje dat daar vandaan komt?? Dat zou leuk zijn want dan kunnen we alvast een beetje afkijken hoe mooi jij geworden bent!!!
We hopen hier in ieder geval veel nieuwe honden- en mensenvrienden te ontmoeten!!!
Dààààààg!!
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Nieuw aan boord!
Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)
Aanmeldprocedure
Aanmeldprocedure

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Welkom en veel plezier.
Palissander?
Mooie houtsoort is dat!
Heb je daar iets speciaals mee?
succes met zoeken naar een leuke lab...
Palissander?
Mooie houtsoort is dat!
Heb je daar iets speciaals mee?
succes met zoeken naar een leuke lab...
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
welkom! van labradors weet ik wel wat af
Een tip die ik je kan geven, zoek echt een goede fokker. Er zijn best veel problemen in labradorland (hd, ed, ogen, epilepsie, allergieen) en een goede fokker is geen garantie op een gezonde hond, maar het geeft je wel een veel betere kans hierop. En mocht er wel wat zijn, heb je iig een betrokken aanspreekpunt.. op deze site staan veel fokkers die iig volgens de eisen van de rasvereniging(en) fokken. Heb ook even gekeken bij de fokker die jij noemt.. Er staat dat ouders een stamboom hebben, hd en ed-uitslagen aanwezig en ogen ook.. Hebben de pups ook een stamboom? Controleer altijd de uitslagen goed.
Mocht je nog vragen hebben, of voorbeeldjes van hoe de uitslagformulieren eruit moeten zien dan mag je altijd een berichtje sturen
Mocht je nog vragen hebben, of voorbeeldjes van hoe de uitslagformulieren eruit moeten zien dan mag je altijd een berichtje sturen
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,Palissander schreef:Hallo beste allemaal!
Dààààààg!!
Ik zou hier zeer beslist geen hond kopen.
Verdiep je 's in het fenomeen "broodfok" en "hondenhandel". Google 's flink op de naam en zie wat je tegenkomt.
Ik zou een hond sowieso daar nooit kopen en op zoek gaan naar een goede fokker, liefst met stamboom en gezondheidsonderzoeken. Die onderzoeken zijn belangrijker dan de stamboom.
Denk hier niet te licht over!
Suzanne
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dit is een goede tip en hier zou ik zeker naar kijken!sbientje schreef:welkom! van labradors weet ik wel wat afEen tip die ik je kan geven, zoek echt een goede fokker. Er zijn best veel problemen in labradorland (hd, ed, ogen, epilepsie, allergieen) en een goede fokker is geen garantie op een gezonde hond, maar het geeft je wel een veel betere kans hierop. En mocht er wel wat zijn, heb je iig een betrokken aanspreekpunt.. op deze site staan veel fokkers die iig volgens de eisen van de rasvereniging(en) fokken. Heb ook even gekeken bij de fokker die jij noemt.. Er staat dat ouders een stamboom hebben, hd en ed-uitslagen aanwezig en ogen ook.. Hebben de pups ook een stamboom? Controleer altijd de uitslagen goed.
-
Palissander
Beste allemaal,
Hartelijk dank voor het warme welkom!!
De naam Palissander komt van mijn grote liefde; mijn paard! Ik heb hem deze naam gegeven 12 jaar geleden inderdaad vanwege zijn kleur, goed gezien Kooi!
Uiteraard heb ik de fokker van de Waale-Hoeve gegoogled, ik kwam geen gekke dingen tegen Suzanne. Waarschijnlijk heb jij meer Google-ervaring dan ik kom met mijn huis-tuin en keuken kennis van het wereldwijde net.... Maar mocht je iid gekke dingen hebben gezien dan hoor ik dat graag!!
We gaan zéker niet over één nacht ijs!! Het is bekend dat er nogal wat 'heerst' onder de labjes en broodfok werken we sowieso niet aan mee!!! Ik heb ook een Jack uit het asiel dus nee, wij zijn niet van het type dat uit is op een Oostblokhondje!!!
Maar ervaringen van mensen zijn altijd heel nuttig, zowel positief als negatief, daarom heb ik het balletje ook opgegooid in de hoop dat een mooie, lieve, eerlijk maar vooral gezonde Lab hem straks vangt!!!
Bedankt in ieder geval allemaal voor de tips en het meedenken, ik zal de voorgang graag met jullie delen!!
Hartelijk dank voor het warme welkom!!
De naam Palissander komt van mijn grote liefde; mijn paard! Ik heb hem deze naam gegeven 12 jaar geleden inderdaad vanwege zijn kleur, goed gezien Kooi!
Uiteraard heb ik de fokker van de Waale-Hoeve gegoogled, ik kwam geen gekke dingen tegen Suzanne. Waarschijnlijk heb jij meer Google-ervaring dan ik kom met mijn huis-tuin en keuken kennis van het wereldwijde net.... Maar mocht je iid gekke dingen hebben gezien dan hoor ik dat graag!!
We gaan zéker niet over één nacht ijs!! Het is bekend dat er nogal wat 'heerst' onder de labjes en broodfok werken we sowieso niet aan mee!!! Ik heb ook een Jack uit het asiel dus nee, wij zijn niet van het type dat uit is op een Oostblokhondje!!!
Maar ervaringen van mensen zijn altijd heel nuttig, zowel positief als negatief, daarom heb ik het balletje ook opgegooid in de hoop dat een mooie, lieve, eerlijk maar vooral gezonde Lab hem straks vangt!!!
Bedankt in ieder geval allemaal voor de tips en het meedenken, ik zal de voorgang graag met jullie delen!!
-
Palissander
@Sbientje, dank je wel voor de link! Ook hier ga ik dankbaar gebruik van maken en hoop ik net zo'n knapperd te vinden als jouw Pom!!!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat wordt natuurlijk moeilijk, zo knap zijn er maar weinigPalissander schreef:@Sbientje, dank je wel voor de link! Ook hier ga ik dankbaar gebruik van maken en hoop ik net zo'n knapperd te vinden als jouw Pom!!!
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Welkom hier op het forum, goed dat je je alvast flink aan het voorbereiden bent.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Welkom hier, succes met de zoektocht naar een goede labrador!