Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Margareth
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 1
voorstellen
Ik heet Margareth en ben bijna 50 jaar, heb na een aantal jaren meelezen toch maar eens opgegeven voor het hondenforum. Bij ons in huis wonen 3 honden: 2 Mechelaar reuen en 1 Hovawart reu. Ik train zelf met de Hovawart en één Mechelaar en mijn man heeft vroeger met de andere Mechelaar gewerkt en getraind.
Ik train IPO en reddingshond voor de sport. Heb reddingshonden training en wedstrijden ook al jaren gedaan met mijn Markiesje ( Lotje van de Toeverlaat ) en ben met haar vele malen naar het WK voor reddingshonden geweest en mag zeggen niet onverdienstelijk ( 1 x 5e en 1 x 2e geworden in het RH speuren )
Ik train IPO en reddingshond voor de sport. Heb reddingshonden training en wedstrijden ook al jaren gedaan met mijn Markiesje ( Lotje van de Toeverlaat ) en ben met haar vele malen naar het WK voor reddingshonden geweest en mag zeggen niet onverdienstelijk ( 1 x 5e en 1 x 2e geworden in het RH speuren )
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: voorstellen
Welkom hier! Wat een mooie hond, in je avatar 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!

- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
-
nathalie71
Welkom hier!!
- Margareth
- Vaste gebruiker
- Vicks
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador
Welkom!Margareth schreef:Ik heet Margareth en ben bijna 50 jaar, heb na een aantal jaren meelezen toch maar eens opgegeven voor het hondenforum. Bij ons in huis wonen 3 honden: 2 Mechelaar reuen en 1 Hovawart reu. Ik train zelf met de Hovawart en één Mechelaar en mijn man heeft vroeger met de andere Mechelaar gewerkt en getraind.
Hoe super dat ik dit effe lees, zo tof dat je zelf je hond traint als reddingshond!! En zo'n schatje zeg op de foto!
Wij hebben een labrador van 1.5j en we zouden haar graag een doel geven en haar als reddingshond trainen. Mijn vraag was: hoe begin je hieraan? Zelf trainen in de bossen bv of is er ergens een club(in Belgie dan wel) waar we dit kunnen aanleren? Want haar neus volgt ze graag dus het zou zeker goed zijn voor haar. Of zijn er boeken die ik kan lezen?
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Nooit zelf doen maar naar een club heen gaan bijvoorbeeld:http://www.esardogs.be/Vicks schreef:Welkom!Margareth schreef:Ik heet Margareth en ben bijna 50 jaar, heb na een aantal jaren meelezen toch maar eens opgegeven voor het hondenforum. Bij ons in huis wonen 3 honden: 2 Mechelaar reuen en 1 Hovawart reu. Ik train zelf met de Hovawart en één Mechelaar en mijn man heeft vroeger met de andere Mechelaar gewerkt en getraind.
Hoe super dat ik dit effe lees, zo tof dat je zelf je hond traint als reddingshond!! En zo'n schatje zeg op de foto!![]()
Wij hebben een labrador van 1.5j en we zouden haar graag een doel geven en haar als reddingshond trainen. Mijn vraag was: hoe begin je hieraan? Zelf trainen in de bossen bv of is er ergens een club(in Belgie dan wel) waar we dit kunnen aanleren? Want haar neus volgt ze graag dus het zou zeker goed zijn voor haar. Of zijn er boeken die ik kan lezen?
Jan
Jan

- Margareth
- Vaste gebruiker
Inderdaad zelf een reddingshond trainen is niet mogelijk. De hond moet namelijk naar andere mensen gaan zoeken. Ik zou inderdaad een club gaan zoeken. Ik zelf doe het reddingshonden trainen als sport dus niet met doel om ergens ingezet te gaan worden. We halen diploma's en doen wedstrijden en er zijn zelfs WK's.
- Vicks
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador
OK thanks voor de tips.Margareth schreef:Inderdaad zelf een reddingshond trainen is niet mogelijk. De hond moet namelijk naar andere mensen gaan zoeken. Ik zou inderdaad een club gaan zoeken. Ik zelf doe het reddingshonden trainen als sport dus niet met doel om ergens ingezet te gaan worden. We halen diploma's en doen wedstrijden en er zijn zelfs WK's.
Succes nog