Hou eens op met die onzin zeg.Pakdebal schreef:renee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
maar om nou een mening te baseren op het gedrag van één hond en dan ook nog tov vreemde kinderen vind ik toch wel redelijk kort door de bocht eigenlijk
het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdieren
ik heb het niet van mijzelf
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fam. Heeft iets kleins gekocht
Moderator: moderatorteam
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
Re: Fam. Zoekt iets kleins
-
Pakdebal
laten we wel zijn, het is gewoon veel leuker voor kind EN hond , dat ze beter met elkaar kunnen opschietenrenee-uk schreef:tja ik ben niet zo voor boekenwijsheid, doe mij maar praktijkervaringen dan weet je in elk geval waar je over praat.Pakdebal schreef:het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdierenrenee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
maar om nou een mening te baseren op het gedrag van één hond en dan ook nog tov vreemde kinderen vind ik toch wel redelijk kort door de bocht eigenlijk
lekker rennen op het voetbalveld
lekker rennen op het strand
lekker meedoen met de opvoeding , de rangorde vaststellen, ..., enz enz, enz
wij hadden vroeger vrij laat een hond , ik was 13 jaar , maar wel meer plezier er mee daarom gehad !
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
ow. dan is er hier iets mis gegaan.Pakdebal schreef:renee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdieren
.
Maar jij neemt alles aan wat in boeken staat?
keffer schreef:
Teckel is leuk, wel al iets te oud voor ons. Andere hondjes ga ik niet mee de openbare weg op... Of beledig ik nu iemand hier?
-
Safari
Tsja Maureen er zit nu toch niets anders op. Mijn huis staat open voor Elmo hoor! Ik wil best nog een vlekken hond in de colectie al kan ik van hem niet zeggen dat hij lelijk is. 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mens hou toch op met je flauwekul, je hebt geen benul waar je over praat en je slaat de grootst mogelijke onzin uit ook nog.Pakdebal schreef:laten we wel zijn, het is gewoon leuker voor kind EN hond , dat ze beter met elkaar kunnen opschietenrenee-uk schreef: tja ik ben niet zo voor boekenwijsheid, doe mij maar praktijkervaringen dan weet je in elk geval waar je over praat.
wij hadden vroeger vrij laat een hond , ik was 13 jaar , maar wel meer plezier er mee daarom gehad !
hoe kun je nou weten of je meer plezier gehad hebt als je niet weet hoe het anders geweest zou zijn?
en waarom zou het een het ander uit moeten sluiten?
als je opgroeit met honden kun je er niet meer van genieten als je 13 bent of zo?
ik zeg het nog maar een keer: schoenmaker en leest!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hmm... vrienden van mij hadden hun kinderen in de luiers tussen de mechelaars zitten.... en of ze bewust waren van huisdieren... ze zijn er letterlijk mee opgegroeid. Beter kun je het niet hebben imo.Pakdebal schreef:renee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
malinois schreef:hmm... vrienden van mij hadden hun kinderen in de luiers tussen de mechelaars zitten.... en of ze bewust waren van huisdieren... ze zijn er letterlijk mee opgegroeid. Beter kun je het niet hebben imo.Pakdebal schreef:
.
maar hadden de kinderen met luiers er ook wat aan ?
want als ze klein ( pup ) zijn, zijn ze het leukste , en dat hebben zij nu gemist ..
.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hè elmo was er het eerst hoorSafari schreef:Tsja Maureen er zit nu toch niets anders op. Mijn huis staat open voor Elmo hoor! Ik wil best nog een vlekken hond in de colectie al kan ik van hem niet zeggen dat hij lelijk is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja natuurlijk, ze konden lezen en schrijven met ze toen ze ouder werden... Lees: ze groeien er mee op. En of ze kennis van honden hadden als kleine ventjes... daar kon menig volwassene nog wat van leren. En je hoeft toch niet te stoppen na 1 hondPakdebal schreef:malinois schreef:hmm... vrienden van mij hadden hun kinderen in de luiers tussen de mechelaars zitten.... en of ze bewust waren van huisdieren... ze zijn er letterlijk mee opgegroeid. Beter kun je het niet hebben imo.Pakdebal schreef:
.
want als ze klein ( pup ) zijn, zijn ze het leukste , en dat hebben zij nu gemist ..![]()
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Safari
Yeahhhh dan breng je je dochter maar. Mag ze hier in de oogjes van mijn honden prikken ( die ze toch niet hebbenElmo/maureen schreef:Hè elmo was er het eerst hoorSafari schreef:Tsja Maureen er zit nu toch niets anders op. Mijn huis staat open voor Elmo hoor! Ik wil best nog een vlekken hond in de colectie al kan ik van hem niet zeggen dat hij lelijk is.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Maar een kind in de luiers maakt toch zoveel mee waar hij niets aan heeft? Vakanties, mee naar de supermarkt, het consultatiebureau, de viering van z'n eerste verjaardag. Pfff, oneindig veel.Pakdebal schreef:malinois schreef:hmm... vrienden van mij hadden hun kinderen in de luiers tussen de mechelaars zitten.... en of ze bewust waren van huisdieren... ze zijn er letterlijk mee opgegroeid. Beter kun je het niet hebben imo.Pakdebal schreef:
.
want als ze klein ( pup ) zijn, zijn ze het leukste , en dat hebben zij nu gemist ..![]()
.
Ik vond je eigenlijk wel komisch steeds, maar je maakt geen grapjes he? Best ernstig eigenlijk, haha.
-
Pakdebal
Lizanne schreef: Maar een kind in de luiers maakt toch zoveel mee waar hij niets aan heeft? Vakanties, mee naar de supermarkt, het consultatiebureau, de viering van z'n eerste verjaardag. Pfff, oneindig veel.
Ik vond je eigenlijk wel komisch steeds, maar je maakt geen grapjes he? Best ernstig eigenlijk, haha.
ik vind , als je het " voor je kinderen doet " het veels te vroeg ..
dat is mijn mening en daar blijf ik bij ..
maar doe je het " voor jezelf " , dan neem je een hond ..!
.
.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik hoop dat je die discussie elders inderdaad een keertje wil voeren, want het is een interessante discussie, waarbij toch wel heel vaak blijkt dat oorspronkelijke 'principes' gebaseerd zijn op veronderstellingen die niet helemaal kloppen...keffer schreef:Dat is zeker een leuke!Jion schreef:Misschien is Daniël van Stichting Aai een leuk hondje voor jullie?
Daniël is op 22 juni naar Nederland gekomen en wordt opgevangen in een gastgezin in Enkhuizen.
Daniel is geboren in oktober 2012.
Daniel is wat rustiger dan de rest van het stel en is een tevreden en evenwichtig reutje. Daniel hield ervan lekker te dollen en te spelen met zijn nestgenootjes en andere honden in het asiel. Hij kon het ook goed vinden met de oudere honden en de pupjes daar. Daniel was heel aanhankelijk naar de vrijwilligers in het asiel en ook goed met kinderen.
http://www.stichtingaai.nl/Baasje-gezocht/Honden
Er staan nog een hoop andere leuke hondjes bij, en dit is een hele goede stichting.
Ik blijf alleen wel een beetje huiverig voor honden uit t buitenland. Ik zie dat in mijn omgeving toch redelijk wat probleemgevallen zijn. Problemen die er altijd later pas uit kwamen. Die beestjes hebben soms veel meer narigheid meegemaakt dan we weten. Ook ben ik redelijk principieel en weet ik niet of ik het een goede zaak vind dat wij zoveel buitenlandse beestjes naar Ned.slepen. Maar dat is een ander discussie en voer ik graag ergens anders!
Super dat je die broodfokker links hebt laten liggen, petje af.
Wat anderen al zeiden zou ik in jullie geval ook zeker gaan voor een leuke herplaatser en niet voor een pup. Je kan nog zo'n vriendelijke en sociale pup in huis halen, je ontkomt denk ik bijna niet aan dat er in het begin enthousiast en lomp tegen kinders op wordt gesprongen en dat die afgrijselijk scherpe puppetandjes zonder akelige bedoelingen in je kinderen worden gezet. Met een pup en hele jonge kinderen moet je in elke situatie twee partijen tegelijk 'opvoeden'. Met oudere kinderen en een pup, of kleintjes met een goedmoedige volwassen hond kan je je aandacht volledig richten op de nog wat onnozele partij die nog een hoop te leren heeft.
Mijn eerste hond (volwassen herplaatser) kwam hier pas toen de kinders 10 en 12 waren, dus ik ben geen ervaringsdeskundige met de combi hele kleine kinderen en honden, maar een aspect waar ik niet vantevoren bij had stil gestaan, waren vriendjes en vriendinnetjes, die zonder aankondiging via de tuin je huis in rennen, of overdreven angstig reageren op beleefde interesse van je hond, of juist meteen op je hond afstormen en hun armen om zijn nek klemmen. (Jack vond dat gelukkig allemaal prima en gezellig.)
Maar met opgroeiende kinderen in huis zou ik dus wel gaan voor niet al te waaks, beetje laconiek en heel sociaal. Zeker als jullie oudste straks naar school gaat krijg je alsmaar meer kleuters over de vloer, en je blijft vreemde kinders over de vloer krijgen tot ze het huis uit gaan
Dus, ik zou op zoek gaan naar een leuke volwassen herplaatser die die kinderen echt LEUK vindt en die er voorzichtig mee omgaat. Zo'n hond is best wel te vinden (ik heb er twee, maar die komen wel uit Spanje...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Ik zou voor de dradhaar dwerg teckel gaan, géén prikhaartjes die overal in blijven hangen, en de teckels die ik ken zijn lief voor kinderen. ( onze Kaya is zelfs aaihondje in diverse verpleeghuizen )

en of die teckels wel tegen een stootje kunnen : de onze woont samen met 2 grote kalfjes, een Sint Bernard puber en een Moskoviet. Geloof niet dat mijn kinderen lomper kunnen zijn dan die twee en ons worstje is nog steeds niet uit mekaar gevallen !

en of die teckels wel tegen een stootje kunnen : de onze woont samen met 2 grote kalfjes, een Sint Bernard puber en een Moskoviet. Geloof niet dat mijn kinderen lomper kunnen zijn dan die twee en ons worstje is nog steeds niet uit mekaar gevallen !

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik snap wel een beetje wat pakdebal bedoelt, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen volwassen katten, en zaten later te zwijmelen over kittenfoto's van die katten en wensten dat ze dat hadden meegemaakt. Met de katten die later binnen kwamen toen zij wat ouder waren, en helemaal met de honden, hebben ze een veel hechtere band omdat ze het vanaf het begin heel bewust hebben meegemaakt.Lizanne schreef:Maar een kind in de luiers maakt toch zoveel mee waar hij niets aan heeft? Vakanties, mee naar de supermarkt, het consultatiebureau, de viering van z'n eerste verjaardag. Pfff, oneindig veel.Pakdebal schreef:malinois schreef:hmm... vrienden van mij hadden hun kinderen in de luiers tussen de mechelaars zitten.... en of ze bewust waren van huisdieren... ze zijn er letterlijk mee opgegroeid. Beter kun je het niet hebben imo.Pakdebal schreef:
.
.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Moet ik Boomer dan maar wegdoen, die was tenslotte al 4 toen Elyna geboren werd...Pakdebal schreef:laten we wel zijn, het is gewoon veel leuker voor kind EN hond , dat ze beter met elkaar kunnen opschietenrenee-uk schreef:tja ik ben niet zo voor boekenwijsheid, doe mij maar praktijkervaringen dan weet je in elk geval waar je over praat.Pakdebal schreef:het staat in alle boeken, dat je moet wachten tot kinderen zich meer bewuster zijn van huisdierenrenee-uk schreef:zoals ik al zei de ene hond is de andere niet en het ene kind is het andere ook niet
Wat een onzin. Boomer hield niet van kleine kinderen, sinds Elyna er is, vind hij ze geweldig. Ze kan alles met hem doen, niet dat dat van mij mag of dat ze het doen, maar als ze eens struikelt en op hem valt, is er niets aan de hand.
Beiden moeten gewoon leren wat wel en niet mag. Ze is nu 3 en hij luistert (sinds enkele weken) prima naar haar, terwijl hij verder alleen naar mij of mijn man luistert.
Onbekende honden laat ze met rust, heel soms wil ze er 1 aaien en dan vraagt ze eerst toestemming.
Kortom; kinderen en honden kunnen heel erg leuk zijn samen, maar het moet natuurlijk wel veilig zijn. Niet iedere hond vind ieder kind leuk en vice versa.
Voglens mij heeft TS wel door hoe en wat en waar hij op moet letten
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
keffer schreef:Ik zou t maar bij honden houden en voorlopig niet aankinderen beginnen als ik jou was
Je komt er wel.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- renee-uk
- Zeer actief
als je een herplaatser neemt heb je ook de puppentijd niet meegemaakt, of je nou ouder of kind bent.Hanneke2 schreef: Ik snap wel een beetje wat pakdebal bedoelt, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen volwassen katten, en zaten later te zwijmelen over kittenfoto's van die katten en wensten dat ze dat hadden meegemaakt. Met de katten die later binnen kwamen toen zij wat ouder waren, en helemaal met de honden, hebben ze een veel hechtere band omdat ze het vanaf het begin heel bewust hebben meegemaakt.
ik blijf het flauwekul vinden!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn kinderen zijn van baby af aan nooit anders gewend geweest dan dat er katten en honden in huis waren.
er is nooit wat gebeurd.
Maar dat hangt van de ouders af.
Mijn kinderen hadden al jong in de gaten dat mama absoluut geen pesten van de beestjes toe stond.
Dat zie ik inderdaad her en der wel eens anders eraan toe gaan.
Ook hier, waar vaak grote groepen mensen en kinderen bij elkaar komen.
Honden, ook pups worden gewoon in de groep gegooid.
Baas en ouders zijn vrolijk aan het feesten.
En mij valt het dan wél op dat dat tweejarige jongetje die pup te hard op zijn bolletje tikt of te veel zit op te fokken met achterna rennen of opjagen.
baas ziet niks en moeder zegt: mijn kind doet dat niet.
Ik heb het idee dat keffer en zijn vrouw het proces echt wel goed gaan begeleiden, en dan staat een nieuwe generatie dierenliefhebbers op.
er is nooit wat gebeurd.
Maar dat hangt van de ouders af.
Mijn kinderen hadden al jong in de gaten dat mama absoluut geen pesten van de beestjes toe stond.
Dat zie ik inderdaad her en der wel eens anders eraan toe gaan.
Ook hier, waar vaak grote groepen mensen en kinderen bij elkaar komen.
Honden, ook pups worden gewoon in de groep gegooid.
Baas en ouders zijn vrolijk aan het feesten.
En mij valt het dan wél op dat dat tweejarige jongetje die pup te hard op zijn bolletje tikt of te veel zit op te fokken met achterna rennen of opjagen.
baas ziet niks en moeder zegt: mijn kind doet dat niet.
Ik heb het idee dat keffer en zijn vrouw het proces echt wel goed gaan begeleiden, en dan staat een nieuwe generatie dierenliefhebbers op.
-
Pakdebal
renee-uk schreef:als je een herplaatser neemt heb je ook de puppentijd niet meegemaakt, of je nou ouder of kind bent.Hanneke2 schreef: Ik snap wel een beetje wat pakdebal bedoelt, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen volwassen katten, en zaten later te zwijmelen over kittenfoto's van die katten en wensten dat ze dat hadden meegemaakt. Met de katten die later binnen kwamen toen zij wat ouder waren, en helemaal met de honden, hebben ze een veel hechtere band omdat ze het vanaf het begin heel bewust hebben meegemaakt.
jij denkt niet vanuit de kinderogen , zeker ?
Hanneke heeft het zelf meegemaakt en dan schrijf jij, dat dat onzin is ?.
wat is er nou leuker voor een kind, om zelf mee te gaan om uit te zoeken, ook het ras te gaan mee bekijken ?
of dat nou een herplaatser is , of een pup , maakt niets uit .
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 29 jun 2013 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sanner
- Zeer actief
Inderdaad. Ik zeg ook wel eens dat ik het jammer vind dat ik Kiwi niet als pup meegemaakt heb.renee-uk schreef:als je een herplaatser neemt heb je ook de puppentijd niet meegemaakt, of je nou ouder of kind bent.Hanneke2 schreef: Ik snap wel een beetje wat pakdebal bedoelt, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen volwassen katten, en zaten later te zwijmelen over kittenfoto's van die katten en wensten dat ze dat hadden meegemaakt. Met de katten die later binnen kwamen toen zij wat ouder waren, en helemaal met de honden, hebben ze een veel hechtere band omdat ze het vanaf het begin heel bewust hebben meegemaakt.
Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een heidewachtel, duitse staande én een teckel. Ik vind het alleen maar goed als kinderen met dieren opgroeien.
Ts, succes met de zoektocht naar een leuk hondje.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier waren de kinderen ook 2 en 4 toen er een onstuimige bullenpup in hun leventje stuiterde. En iedereen heeft het overleefd zonder kleerscheuren.
Is een kwestie van opvoeden, je kan een kind van 2 best leren wat wel en niet mag/kan en dat geldt ook voor de pup. Het kost wat tijd maar je krijgt er veel voor terug.
Is een kwestie van opvoeden, je kan een kind van 2 best leren wat wel en niet mag/kan en dat geldt ook voor de pup. Het kost wat tijd maar je krijgt er veel voor terug.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- renee-uk
- Zeer actief
nee ik denk vanuit normaal gezond verstand, zou je ook eens moeten proberenPakdebal schreef:jij denkt niet vanuit de kinderogen , zeker ?renee-uk schreef:als je een herplaatser neemt heb je ook de puppentijd niet meegemaakt, of je nou ouder of kind bent.Hanneke2 schreef: Ik snap wel een beetje wat pakdebal bedoelt, mijn kinderen zijn opgegroeid tussen volwassen katten, en zaten later te zwijmelen over kittenfoto's van die katten en wensten dat ze dat hadden meegemaakt. Met de katten die later binnen kwamen toen zij wat ouder waren, en helemaal met de honden, hebben ze een veel hechtere band omdat ze het vanaf het begin heel bewust hebben meegemaakt.
Hanneke heeft het zelf meegemaakt en dan schrijf jij, dat dat onzin is ?
wat is er nou leuker voor een kind, om zelf mee te gaan om uit te zoeken, ook het ras te gaan mee bekijken?
of dat nou een herplaatser is , of een pup , maakt niets uit.
oh en lezen wat er staat en niet alles verdraaien in wat jou goed uitkomt, dat zou ook prettig zijn
kijk nog eens naar het vetgedrukte, misschien zie je het licht dan?

-
Pakdebal
JYBD schreef:Hier waren de kinderen ook 2 en 4 toen er een onstuimige bullenpup in hun leventje stuiterde. En iedereen heeft het overleefd zonder kleerscheuren.
hoeveel keren is het fout gegaan, en staat het hier in het hoofdstuk " Gedrag " ?.
want de hond is dan niet goed begeleid en moet vertrekken, of er komen hier vragen over te staan
vergeet dat gedeelte ook niet, het wordt nu zo mooi aangeprezen , alsof het niets inhoudt ..
.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wij kregen een bouvier van 4 jaar oud toen ik 3 jaar oud was. En ik heb altijd verliefd naar puppyfoto's gekeken, maar nooit de puppytijd gemist van onze hond. Ik heb juist geleerd hoe fijn het kan zijn om een goed opgevoede hond te hebben, wat je er allemaal mee kan en hoe je met een hond om moet gaan.
TS, veel succes en super dat je weg bent gelopen bij die broodfokker!
TS, veel succes en super dat je weg bent gelopen bij die broodfokker!
-
tineke
Welkom Keffer,super dat je de broodfok links laat liggen en serieus op zoek gaat naar een geschikt maatje
Kinderen en honden kunnen een prima combinatie zijn ,ook als ze jong zijn.
Mijn eerste hond kwam kort na de geboorte van mijn oudste zoon die dus opgegroeid is ,net als zijn twee jaar jongere zuis ,met honden.
Want het bleef er niet bij 1,we hadden altijd meerdere honden.
Mijn kinderen hebben er wel degelijk goede herinneringen aan vanaf het moment dat dat mogelijk was.
Een van onze hondjes ,een dwerkeesje kwam toen ze heel jong waren en die werd 18 dus die hebben ze een groot gedeelte van hun leven meegemaakt.
Kinderen en honden kunnen een prima combinatie zijn ,ook als ze jong zijn.
Mijn eerste hond kwam kort na de geboorte van mijn oudste zoon die dus opgegroeid is ,net als zijn twee jaar jongere zuis ,met honden.
Want het bleef er niet bij 1,we hadden altijd meerdere honden.
Mijn kinderen hebben er wel degelijk goede herinneringen aan vanaf het moment dat dat mogelijk was.
Een van onze hondjes ,een dwerkeesje kwam toen ze heel jong waren en die werd 18 dus die hebben ze een groot gedeelte van hun leven meegemaakt.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik zal even de woorden waar het in mijn bericht om gaat vetgedruk en rood maken.Pakdebal schreef:JYBD schreef:Hier waren de kinderen ook 2 en 4 toen er een onstuimige bullenpup in hun leventje stuiterde. En iedereen heeft het overleefd zonder kleerscheuren.
hoeveel keren is het fout gegaan, en staat het hier in het hoofdstuk " Gedrag " ?.![]()
want de hond is dan niet goed begeleid en moet vertrekken, of er komen hier vragen over te staan
vergeet dat gedeelte ook niet, het wordt nu zo mooi aangeprezen , alsof het niets inhoudt ..![]()
.
Het gaat wel eens fout maar het gaat veel vaker goed.
Dat er in dat topic staat hoe fout het kan gaan,... hier lees je in veel berichten hoe goed het kan gaan.
Trouwens, ik zit me nu te bedenken,....
Mijn ouders hadden vroeger, toen ik kind was, ook altijd honden en het vreemde is dat ik, nu ik erover nadenk, me niet de pups herinner maar wel de grotere honden die maatjes van me waren. Ik heb dus, in mijn beleving, de puppentijd overgeslagen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
keffer
- Vaste gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie input! Ik zal alles meenemen in ons besluit! Ook de wat kritischer commentaren!
Vandaag gaan we voor de oriëntatie kijken bij een langharige teckel. Morgen hoop ik bij een fokker naar de Basset Griffon Vendéen te gaan kijken. Deze mensen hebben geen pups maar zo kan ik wel kennismaken met het ras en die mensen helemaal leeg vragen. De Tibetaanse terrier staat ook nog op het lijstje. Ondertussen staan we voor de 2ehandsjes ook open. Ik geloof altijd wel in het lot, als het echt klikt voel je dat. We zullen wel zien waar en met wie het eindigt!
Vandaag gaan we voor de oriëntatie kijken bij een langharige teckel. Morgen hoop ik bij een fokker naar de Basset Griffon Vendéen te gaan kijken. Deze mensen hebben geen pups maar zo kan ik wel kennismaken met het ras en die mensen helemaal leeg vragen. De Tibetaanse terrier staat ook nog op het lijstje. Ondertussen staan we voor de 2ehandsjes ook open. Ik geloof altijd wel in het lot, als het echt klikt voel je dat. We zullen wel zien waar en met wie het eindigt!
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Top, en alsnog welkom!keffer schreef:Bedankt allemaal voor jullie input! Ik zal alles meenemen in ons besluit! Ook de wat kritischer commentaren!![]()
Ik ben een teckelmens, vooral de langharige, en mijn ervaring met kleine kinderen samen is uitstekend.
@PdB:

Onze hond had nadat deze foto gemaakt is geen staart en geen oren meer.
Ook kon hij nog maar met 1 oog kijken
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.