Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fam. Heeft iets kleins gekocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Fam. Zoekt iets kleins

Ongelezen bericht door Valerie »

keffer schreef:Bedank allemaal weer!
Wat mij opvalt is dat de teckel eigenaren met kinderen alleen maar vol lof over hun teckels praten, mensen die teckels uit hun omgeving kennen hebben echter hele andere ervaringen.... Ergens klopt hier dus iets niet.
Net ook op mp een mailtje gestuurd naar een 2dehands basset fauve de bretagne, ben benieuwd naar het verhaal.
Mensen zijn blind voor hun eigen ras :wink: o wee als je zegt dat je hun ras niet geschikt vind voor kleine kinderen.. op dit forum alleen al is te lezen wat voor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met teckel en kind.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Valerie schreef:
Wat mij opvalt is dat de teckel eigenaren met kinderen alleen maar vol lof over hun teckels praten, mensen die teckels uit hun omgeving kennen hebben echter hele andere ervaringen.... Ergens klopt hier dus iets niet.
Net ook op mp een mailtje gestuurd naar een 2dehands basset fauve de bretagne, ben benieuwd naar het verhaal.
Mensen zijn blind voor hun eigen ras :wink: o wee als je zegt dat je hun ras niet geschikt vind voor kleine kinderen.. op dit forum alleen al is te lezen wat voor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met teckel en kind.
Volgens mij kunnen er altijd gevaarlijke situaties ontstaan met hond en kind :wink:
Het vergt wel opvoeding van beiden om zoiets goed te laten verlopen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ranetje schreef:
Valerie schreef:
Volgens mij kunnen er altijd gevaarlijke situaties ontstaan met hond en kind :wink:
Klopt en met sommige rassen is die kans net even wat groter.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ranetje schreef:
Valerie schreef:op dit forum alleen al is te lezen wat voor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met teckel en kind.

Ik geloof dat in dit topic over bovenstaande wat makkelijk gedaan wordt. Als het alleen maar rozengeur en maneschijn was dan zaten er niet zoveel honden die 'niet bij kleine kinderen kunnen' in het asiel. Ook bij mij is het als fokker een no go met kinderen onder de 4 jaar. Helemaal wanneer we het over een eerste hond hebben. Echte hondenmensen (dus geen mensen met hond) kunnen tijdens de bevalling van spruit 3 een pup komen halen, bij wijze van spreken.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:
Valerie schreef:op dit forum alleen al is te lezen wat voor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met teckel en kind.

Ik geloof dat in dit topic over bovenstaande wat makkelijk gedaan wordt. Als het alleen maar rozengeur en maneschijn was dan zaten er niet zoveel honden die 'niet bij kleine kinderen kunnen' in het asiel. Ook bij mij is het als fokker een no go met kinderen onder de 4 jaar. Helemaal wanneer we het over een eerste hond hebben. Echte hondenmensen (dus geen mensen met hond) kunnen tijdens de bevalling van spruit 3 een pup komen halen, bij wijze van spreken.
maar we hebben het hier toch niet over een eerste hond, keffer geeft aan al 16 jaar honden ervaring te hebben.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Rosita Compagner schreef:. Ook bij mij is het als fokker een no go met kinderen onder de 4 jaar.
Helemaal wanneer we het over een eerste hond hebben. Echte hondenmensen (dus geen mensen met hond) kunnen tijdens de bevalling van spruit 3 een pup komen halen, bij wijze van spreken.

heb ik toch gelijk . :wink:
.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Ongelezen bericht door bellabeest »

Pakdebal schreef:
Rosita Compagner schreef:. Ook bij mij is het als fokker een no go met kinderen onder de 4 jaar.
Helemaal wanneer we het over een eerste hond hebben. Echte hondenmensen (dus geen mensen met hond) kunnen tijdens de bevalling van spruit 3 een pup komen halen, bij wijze van spreken.

.
jij denk meteen gelijk te hebben omdat 1 persoon die fokt aangeeft geen hond te plaatsen bij kinderen onder de 4.
Afbeelding
Pakdebal

bellabeest schreef:
Pakdebal schreef:

.
jij denk meteen gelijk te hebben omdat 1 persoon die fokt aangeeft geen hond te plaatsen bij kinderen onder de 4.

nee, hoor, boeken liegen niet , en omdat kleine peuters nog geen verschil zien , in " pijn doen "
.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

9 pagina's gelezen en gatver pdb wat kun jij zeuren. Je lult alleen maar negatief en het meeste is ook nog op vooroordelen berust.

Ot: ik zou ook voor die kruizing gaan en dan ook voor die bruine! Wat een leukerd!! :I:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb een keer een pup geplaatst bij een gezin met 3 kleine kinderen van toen (meen ik) 2, 4 en 6. Aanvankelijk zag ik het helemaal niet zitten bij het eerste telefonisch en mailcontact, maar vanaf de keer dat ze hier op bezoek kwamen om bij de pups te komen kijken en verder kennis te maken heb ik mijn mening bijgesteld en heb ze toch een pup verkocht later.
Ik heb nog nooit zulke goed opgevoede kinderen gezien, ook de kleinste van 2 was heel lief, voorzichtig en luisterde perfect naar moeders, die overduidelijk de boel onder de duim had, op een heel prettige manier. "Mevrouw, mag ik even naar het toilet" van de jongste op een gegeven moment, en "mogen wij een koekje hebben mama" zijn een paar van de teksten die ik me nog letterlijk kan herinneren van dat bezoek.
De pup is inmiddels een volwassen reu van 6 jaar oud, en er is daar nooit iets voorgevallen, ook al is het in het huis een zoete inval van kinderen en volwassenen die even om een bakkie komen, en zijn er inmiddels 2 pleegkinderen bijgekomen in huis.

Zo zie je maar dat je iedere situatie individueel moet bekijken, en niet alles op 1 hoop moet gooien.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Pups en kinderen kan prima, mits goed begeleid van beide kanten. Ik zou zelf dan vooral pleiten voor rustmomenten, zowel voor het pupje als voor de kinderen. En natuurlijk duidelijke regels, maar die moet je ook hebben als je alleen een pup of alleen kinderen hebt ;)

De combinatie teckel x cocker is trouwens echt om op te eten :I: Zou er zo eentje gaan halen (ware het niet dat we hier een border pupsel van bijna 6 maanden al rond hebben lopen). Zal wel een lekkere dosis jachtpassie en eigenwijsheid in zitten. Teckels ken ik niet, Cockers zijn over het algemeen vrij zachtaardige en sociale hondjes. Ik was 2 toen er bij mijn opa en oma een cocker rondliep: beest was stronteigenwijs maar kon ook heel goed luisteren! Ik kon er alles mee doen, als hij het zat was liep hij weg. Natuurlijk zegt die ene hond niks over het hele ras maar goed...

Succes met kiezen! Sowieso super dat je er zo goed over nadenkt.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:

Ik krijg niet de indruk dat er "gemakkelijk gedaan" wordt.
In ieder geval niet door mij.

Herplaats honden kunnen (vaak/soms?) niet bij kleine kinderen omdat ze rotervaringen hebben.
(En nee dat geldt niet voor allemaal, maar het is ook niet zo sterk rasgebonden :roll: )
LongFields schreef:Zo zie je maar dat je iedere situatie individueel moet bekijken, en niet alles op 1 hoop moet gooien.
Dat dus :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

@ranetje
nee, zeker niet door jou. Vandaar dat ik ook jouw waarschuwende tekst heb gequote. En ja, er zijn altijd uitzonderingen die regels bevestigen maar over het algemeen.......... En die algemeenheid wilde ik even laten horen, want er kwamen wel heel veel succesverhalen langs ;-) Tijd voor wat evenwicht dus.
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:@ranetje
nee, zeker niet door jou. Vandaar dat ik ook jouw waarschuwende tekst heb gequote. En ja, er zijn altijd uitzonderingen die regels bevestigen maar over het algemeen.......... En die algemeenheid wilde ik even laten horen, want er kwamen wel heel veel succesverhalen langs ;-) Tijd voor wat evenwicht dus.
:ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Haha, alleen jammer dat PdB dat dan weer direct met beide handen aangrijpt om haar gelijk te halen :LOL: :LOL: :LOL:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Als ik kijk naar mijn ervaringen met de hond en kinderen, kan ik alleen maar zeggen dat alles valt of staat met opvoeding van hond en kind en goed begeleiden van de situatie.

Ik ben kids tegengekomen die op hun knietjes op de grond de schouder van mijn bange (en daardoor uitvallende) hond konden aaien. Gewoon omdat zij luisterden naar mij en hun ouders hoe ze het aan moesten pakken. Als keffer ook zo met zijn kids samenwerkt, zie ik niet gelijk grote problemen met een toekomstige hond.

Er zijn ook kids die een snauw van lola konden krijgen omdat ze zelf wel even beslisten dat ze best staand met graaiende handjes op lola af konden komen. Die kids kregen alleen 'mag niet hoor, nu doet hondje stout tegen jou' te horen van papa en mama. Tja... In zo'n gezin zou ik ook geen hond adviseren.

Maar dat gelul over 'kinderen prikken in ogen en daarom kan daar absoluut geen hond bij', lijkt me (met mijn eigen bescheiden ervaringen) toch érg kort door de bocht.
Pakdebal

Marion. schreef:
Haha, alleen jammer dat PdB dat dan weer direct met beide handen aangrijpt om haar gelijk te halen :LOL: :LOL: :LOL:

ik zie niet in , waarom ik geen gelijk krijg, dat schrijft Rosita ook, dat hier alleen maar succes verhalen te lezen zijn !

( de meesten dan, want ik lees net die hierboven )
.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:

ik zie niet in , waarom ik geen gelijk krijg, dat schrijft Rosita ook, dat hier alleen maar succes verhalen te lezen zijn !

.
omdat je soms ook gezinnen hebt waar geen kinderen zijn als er een pup komt maar waar een jaar later wel een kleine geboren wordt. Moet de hond dan maar herplaatst? wat een gelul zeg over kleine kinderen en een pup/hond. Hier is het altijd goed gegaan tussen mijn kinderen en blacky.
En pas toen mijn kinderen ouder waren en naar ik dacht wel wisten hoe ze met honden om moesten gaan ging het "mis" met onze nieuwe pup.
Een pup is heel iets anders dan een volwassen hond. maar een pup is maar een jaar pup. En het is voor hond en kind in mijn beleving heerlijk om samen op te groeien. En om even mijn punt te maken.
.
.
.
Afbeelding
gevni havanezers
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:

.
'Die hierboven' schrijft juist dat jouw visie een beetje erg kort door de bocht is. Niet alle kinderen zijn ongeschikt voor bij honden. En niet alle honden zijn ongeschikt voor bij kinderen. Menigmaal een kwestie van opvoeden van zowel kind als hond. Maar dat legde ik hierboven dus al uit, met voorbeelden...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ranetje schreef:
Wat een leukerdjes :D
Ben benieuwd waar ze het meest van hebben meegekregen qua jachtbehoefte :8):
nou, als ze op mijn tekkel lijken, en op de kokkerreutjes van mijn nicht, dan hebben ze nul jachtpassie :wink:
ik vind ze enig :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

Woensdag denk ik, niet voor mijn neus wegkapen hè ;-)
Laatst gewijzigd door keffer op 01 jul 2013 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

keffer schreef:Woensdag denk ik
kon vandaag niet? of morgen :hmmm: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
keffer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door keffer »

Breda noord Friesland is wel even tuffen.....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

keffer schreef:Woensdag denk ik, niet voor mijn neus wegkapen hè ;-)
Ow leuk! Hopelijk gaat het klikken (ben ik eigenlijk niet bang voor). Mag moeders ook mee? Haar komt immers de eer toe :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat een schattige pups :I:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

heb je al wel gebeld dan? Ze zijn echt te leuk om te laten lopen hoor!!
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Pakdebal schreef:
Sas schreef:
Pakdebal schreef: zal Marktplaats maar overslaan , als je die broodfokker ook al de rug toegekeerd had , toch ?.. :wink:

ik vertrouw MP voor geen cent !
.

mijn stabij had ik van een advertentie uit de Telegraaf , maar dat is ook gewoon een boerderij hond
.

:LOL: :LOL: Vroeger, voordat we internet hadden, haalde je inderdaad je hond uit de krant. Dat is niks anders dan het huidige marktplaats hoor!

nou , die boerin heeft nu nog geen internet , waar ik een nestje kwam bezoeken, zeker weten .. :D

theedrinken tussen de koeien , en het nestje lag heerlijk op het gras in de zon , zoiets krijg je niet op MP !
.
En waarom niet ? Mijn pupjes staan ook op marktplaats dit keer !! En vroeger heb ik mijn eerste leonberger ook via de Telegraaf gekocht en zelf ook ooit eens één nestje via de telegraaf verkocht. Het is heus niet allemaal kommer en kwel en het zoekt nou eenmaal makkelijk via MP dus veel mensen doen dat. En serieuze mensen die reageren haal je er zo uit naar aanleing van de info in hun mail !
Sandra
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

O jee heb je al wel een voorkeur uitgesproken. Teefje, reutje? Die bruinkleur zou zo maar veel mensen aanspreken. :mann: :mann: Zo leuk. Ben erg benieuwd. Spannend voor jullie hoor. Enfin nog 2 nachtjes slapen. :cheer:
Afbeelding
Neeltje
ranetje
Zeer actief

nelleke schreef:
O jee heb je al wel een voorkeur uitgesproken. Teefje, reutje? Die bruinkleur zou zo maar veel mensen aanspreken. :mann: :mann: Zo leuk. Ben erg benieuwd. Spannend voor jullie hoor. Enfin nog 2 nachtjes slapen. :cheer:
Ik vind die zwartjes minstens zo leuk :I:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
nelleke schreef:
Ik vind die zwartjes minstens zo leuk :I:
ik ook ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”