Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verkoeling tips

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: verkoeling tips

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ja precies van mij ook!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoe ik het nu doe is idd Savonds de lange ronde en als het lukt S'morgens voor Toots is een graad of 22-23 prima en dat betekend dat we nog wel tot 9/10 uur kunnen wandelen.
Tussendoor ga ik in de tuin zitten ´´van mijn schoonmoeder mogen wij er gebruik van maken'' en Tootsje loopt daar in en uit, of lekker aan het water met een parasolletje, en ik heb vandaag lekker Met Toots gezwommen vanmiddag samen voor wat extra beweging. Omdat het vanmorgen al vroeg heet was en ook was ik pas 09:00 uur wakker ''schaam''.

O ja Toots doet niks in die tuin dus ik loop tussendoor wel kleine stukjes langs de rijn. Want idd moet hij toch zijn behoefte doen. En hij wil overal effe buurten. Iedereen vind hem leuk en kijken of de buufjes koekies hebben daar is het nooit te warm voor :mrgreen:

Je zou ook water mee kunnen nemen zodat ze onderweg kunnen drinken. Dat doe ik als ik s'middags wandel met temperaturen van 25 graden net goed te doen voor Toots.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Wij hebben een badje in de tuin waar Dragan in gaat en dan maken we hem goed nat. Of hij krijgt de tuinslang op hem gericht zodat hij lekker koud water heeft (badje staat in de middag in de zon).

Tevens heeft hij een koelband. Dragan kan zeer slecht tegen de warmte en wil amper lopen, hij geeft het aan als de nood hoog is en dan lopen we de straat even op en neer. Daarna weer snel de schaduw in en vooral liggen.

Aangezien Dragan echt vanaf 20 graden al uit z'n doen is, kunnen we zelfs in de vroege ochtend weinig stappen zetten.

Vanaf vanavond uur of 22:00 komen we weer in beweging :)
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop om kwart voor acht al aan het water met het spul en blijf daar een-anderhalf uur en dan blijven ze binnen in de koelte tot eind vd middag.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

als de honden eindelijk hier zijn en het is zo warm, zoek ik het water op, en zal niet wachten tot na 21.00. Als ik dat twee dagen(tussen 7 en 21 niet uitlaten dus) doe springt mn teef vermoedelijk tegen de muren op..
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij gaan s'ochtends om half zeven naar het bos zoals altijd, was best om half acht alweer warm, maar ik hoef mijn honden niet het water in te gooien want daar houden ze helemaal niet van.
Tussendoor even buiten plassen, ze zijn namelijk loops en Nikkie laat dan weleens haar urine lopen en niet zo klein beetje ook, dus ik ga nu juist vaker naar buiten met ze dan anders.
Op het balkon willen ze het namelijk niet doen, Nikkie piest rustig in huis als ze loops is, al doet ze dat terwijl ze ligt te pitten.
Net ook even naar buiten geweest, Nikkie en Jarah zijn constant op elkaar aan het rijden ze zijn allebei tegelijk dekrijp dus ze helpen elkaar even. Op dit moment liggen ze voor pampus. Al is Nikkie wat onrustig maar dat komt omdat ze naar buiten wilt voor een reu.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

:cheer: Hier onweert het al
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Didi013 schreef:
Hallo het is een hond, die dienen gewoon te rusten met dit weer..in de natuur liggen ze ook maar te liggen in de schaduw.
Euh, rusten? Kan iemand dat mijn hond even uitleggen?
Ik heb niet de indruk dat Bo het erg warm heeft. Ik heb vandaag het badje neergezet maar uit zichzelf gaat ze daar niet in. Wel als ik er snoepjes in gooi, maar alleen maar met haar pootjes en spetteren doet ze niet. Wat nou Waterhond?? Maar ze is nu met man en kinderen naar het strand om even lekker te zwemmen, daar houdt ze wel van. En ze heeft voor het eerst een yoghurtijsje op, ik geloof dat ze dat wel lekker vond.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wij hebben een badje neergezet. Tay gaat daar wel in, Tessa drinkt er uit of stapt er met haar voorpoten 5 seconde in. En dat terwijl Tessa de hele dag loopt te rennen en te vliegen en Tay met dit weer de hele dag slaapt zowat.

Wij gaan om half 7 's ochtends uit bed, 7 uur richting het meertje/bosje aan de rand van het dorp. Daar half uurtje lopen en zwemmen en vervolgens weer naar huis. Tay loopt geen half uur, die tillen we nog stukken en Tessa loopt de afstand 3 keer. Wij lopen juist een stuk minder lang (maar overdag juist vaker een poep/plas rondje, omdat ze meer drinken), maar doen thuis nog wat denkwerk dingen, waar ze het niet te warm van krijgen. Snoepjes uit het zwembad opsnorkelen bijvoorbeeld.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Zoro (12) heeft het gewoon zwaar momenteel, net even goed half uur buiten geweest om op temperatuur te komen en nu voor de nacht paar koel elementen onder een slaapzak op zijn kussen gelegd. Voor nu bevalt dat wel.

Morgen blok ijs in de ene waterbak en paar bevroren aardbeien in de ander. Zo blijft het water lekker koel als ik werk. Huis staat helaas op hoek met hele dag zon op de muren, dus het wordt gewoon warm in huis.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

alinelaila schreef:
toots schreef: Je zou ook water mee kunnen nemen zodat ze onderweg kunnen drinken. Dat doe ik als ik s'middags wandel met temperaturen van 25 graden net goed te doen voor Toots.
Ja, dat heb ik eergister 's avonds ook gedaan. Ik ging lopen op een terrein met leegstaande gebouwen en ik weet dat daar o.a. konijnen zitten. Sem zette dus flink z'n neus aan het werk en was redelijk druk met 'spoortjes lopen'.
Heb hem af en toe wat water laten drinken en aan het eind van de wandeling de rest van het flesje over z'n hoofd gegoten. Ik had wel het idee dat dat voor verkoeling zorgde.

Ik heb vandaag het flesje ook leeg gegoten over Toots halverwege hij drinkt maak 1 keer en dacht hoppa lekker effe afkoelen :cheer:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

momenteel zitten we nog in ons vakantiehuis. grote tuin achterin. de deur die altijd openstaat.
Ik dacht smorgens zal de hond dan wel buitenrennen met grote plas. maar wat denk je? tegen als we lui allebei uit bed gerold zijn, strompelen we naar de gazon omdaar neer te ploffen en dan kijk ik naar mijn hond, die mee neerploft en nog steeds niet gaat plassen....
Na een kwartiertje staat ie dan op en gaat ie op zijn dooie gemak uitgerbreid snuffelen en een plasplek kiezen.....
Ik maar denken datt dan hoognodig is.
Hoedan ook tegen die tijd is t best al warm nu. dus ver lopen kan al niet meer. we lopen een klein stukje onder de schaduw van de bomen en snel terug.
de rest van de dag wisselt af van hangen in de zon naar hangen in de schaduw.
Hij krijg alles bevroren nu. een flesje bevroren water , dolle pret!!
en een botenzo gaat allemaal bevroren de tuin in. have fun zeg ik dan.... gaat er allemaal in en brengt wat verkoeling aan de binnenkant
rond 20 gaan we dan een wandelingetje maken,want na een dag luieren wil ie echt wel effe rennen.

ik zweer bij de diepvriesspulletjes nu en de natte doek... wil ook wel eens helpen
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb een badje in de tuin voor ze, maar daar willen alleen Chester en Penny in. Verder heb ik een octopus gekocht die je op de tuinslang kan aansluiten, dikke pret hebben ze daarmee en ze worden lekker nat.

http://www.youtube.com/watch?v=MTqMgLbY ... k4Gr6GF6Tw

Verder wandel ik sowieso elke ochtend al heel vroeg, dus dat is nu niet anders. Alleen maandag was ik laat, rond half 11, maar ben toen langs het water gelopen. Daarna in de schaduw terug. Ik moet zeggen dat de honden er betrekkelijk weinig last van hebben, ze passen hun tempo een beetje aan, maar ze zijn verbazingwekkend actief, al probeer ik ze zo rustig mogelijk te houden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb zo'n schelpbadje waar Draak in gaat. 's morgens kunnen we lang uit en 's avonds. vanmiddag in het bos was het heerlijk (vond ik) maar Draak gaat steeds liggen dus toch maar de kortste route genomen. Ze slapen hier veel met deze temperaturen. Of we moeten op het hondenstrand zijn, daar zijn ze wel actief in en buiten het water
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

na training/wandeling even een koelhalsband aan.
In de autokennel ligt een koelmat.
Voor de rest gaat het hier gewoon zijn normale gangetje. wandelen in de velden doen we nu echter wandelen naar de vijver waar ik dan ook gezellig bijspring ipv honden alleen laten zwemmen.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik laat ze vroeg in de ochtend drie kwartier uit bij het water. Ze lopen dan los en gaan zelf regelmatig het water in. De rest van de dag liggen ze allebei te slapen binnen bij de airco. Tussendoor nog 1 of 2 keer 5 minuten naar buiten voor een plas en dan pas voor het slapen gaan nog een ronde van een kwartier. Mijn honden hebben daar genoeg aan op deze warme dagen.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Hier gewoon alles een tandje terug. Heel vroeg in de ochtend naar het bos of strand en in de avond naar het meer of strand.

Tussendoor liggen ze in de tuin (soms met koel bandana om) en we hobbelen zo nu en dan rustig naar het veldje tegenover het huis voor een plas en een beetje in het gras rollen.
Mochten ze zich nu echt stierlijk gaan vervelen dan maak ik een Tux speeltje van Zogoflex die vul ik met yoghurt en banaanprakje en dan in de vriezer) ijsje voor ze of mogen ze brokjes of stukjes appel snorkelen :E:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

vaker naar buiten, ipv 4 keer 6 tot 8 keer en 's avonds gaan we met de fiets naar het bos. Wat trouwens zweten is want dan zitten ze met zijn 2tjes in de doggyride en met 40 kg extra fietsen is geen pretje nu
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Didi013 schreef:
krullie schreef:koelpack om de hals binden tegen de keel aan.
hier koelen ze dan snel af.
Hallo het is een hond, die dienen gewoon te rusten met dit weer..in de natuur liggen ze ook maar te liggen in de schaduw.
Je hond uitlaten op het heetst van de dag is gewoon not done! Voor de rest regelen ze het zelf.
Die DIENEN te rusten? Hmm... dan moet je dat die van mij toch echt eens gaan uitleggen...
die begrijpen dat niet schijnbaar...
En ja ze lopen hier ook buiten op het heetste van de dag en ik train ook met ze :U: Het is een hond hoor, wat je zelf zegt... een beetje je verstand gebruiken en kijken naar je hond dan hoef je ze niet ALLEMAAL als haardkleedjes te behandelen. Het verschilt nogal per ras en zeker per hond.
Overigens hier met trainen nu een koelmat in de auto. Na het trainen lekker zwemmen ... met wandelen zorgen dat je langs water komt zodat ze kunnen drinken/zwemmen... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Didi013 schreef:
Vermoeiend hoor..maar je weet toch wat ik probeer duidelijk te maken? Laat je hond gewoon minimaal tot niet uit, behoeftes doen en terug is geen probleem maar ga geen wandeling maken etc...dat is eigenlijk het gene wat ik wou zeggen. Maar het is bijna 17:00 dus ik ga zo lekker naar huis en naar de Tilburgse kermis, uitlaten doe ik wel als ik terug kom vanacht :)
tuurlijk de kermis gaat voor je hond :piew:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”