bouvierpoedel schreef:laeken schreef:bouvierpoedel schreef:
Ja dat doen hondjes nu eenmaal net als katjes vogeltjes pakken . Of hondjes met alkaar vechten.
Zal het niet aanmoedigen maar eerlijk gezegt kan ik er ook niet heel erg mee zitten als het gebeurt.
Eigenaar van de kat heeft ook een zorgplicht .
Het is dus ook niet normaal dat een hond gaat vechten met andermans hond. Weet niet van welke planeet jij komt maar bij mij hoef je niet aan te komen met die bullshit. Als jouw hond vecht heb jij een probleem en dat ga je niet wegmoffelen onder het mom dat hondjes dat nu eenmaal doen. Laat je eigen honden dan maar lekker met elkaar vechten.

Ongelukken gebeuren maar mensen met dit soort gedachtes maken anderen het leven zuur.
En zoals jij er niet mee zal zitten als je honden een kat verscheuren zit een ander er misschien niet zo mee als zijn hond jouw hond verscheurt. Wat enorm gezellig allemaal. Jammer dat mensen niet inzien dat hun eigen hond en zijn gedrag altijd en hoe dan ook de verantwoordelijkheid blijft van de baas. Jij wil ermee over straat. Als je hond vervolgens wat buurtkatten verscheurt zit jij daar niet mee. Een ander des te meer. Maargoed, zal jou blijkbaar aan je reet roesten. Ik hoop niet al teveel mensen met deze instelling om mij heen te krijgen want ik zou er snel klaar mee zijn.
En in welk opzicht heeft een eigenaar van een kat zorgplicht? Waar staat in de wet dat een kat niet los mag lopen? Over honden staat er genoeg. Lopen of breken die los in de bebouwde kom dan heb je al meteen een probleem. Dus de eigenaar van een kat treft hoe dan ook geen blaam volgens de wet. Of je het daar nu mee eens bent of niet. Niemand is verplicht een kat vast of aangelijnd te houden. Hondeneigenaren wel. Terecht. Zij veroorzaken. Die katten doen niks. Die lopen ergens om vervolgens het slachtoffer te worden van een ongeïnteresseerde hondeneigenaar die zijn honden niet de baas is. Ik zal nooit zeggen dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren. Wil je dat uitsluiten dan hou je inderdaad je kat binnen. Maar als mensen het niet meer interesseert of de honden een kat grijpen dan zijn ze mij te ver heen. En als die honden dan afgenomen worden dan zeg ik, graag en meteen aub.

Je bedoeld jezelf natuurlijk
Kunnen honden niet vechten dan .?
Of een kat een vogel pakken .?
Kom zeg als mensen eens wat nuchter werden heb je ook dat hele gezeik en gemauw niet .Honden kunnen vechten en voor een hond is dat normaal ,dat je hem laat vechten is een ander verhaal.Maar hé kan af en toe gebeuren.
Honden kunnen ook katten mollen en hé dat is eigenlijk ook gewoon honds en moet dat maar kunnen nee .Maar hé dat gebeurt ook wel eens.Ongelukjes horen nu eenmaal bij mensen.
Ik zal mijn hond niet ergens op af sturen om te vechten of te killen maar h;e hij kan het wel.
Maar je kan in het geval van dit topic toch onmogelijk de kat de schuld geven? Dat beestje wordt aangevallen door die honden en ja dat
kan gebeuren inderdaad, maar als eigenaar van een hond baal je daar toch vreselijk van?
Hier zijn reacties van 'mot je de kat maar niet buiten laten lopen' of dat soort dingen en ik snap niet dat de 'schuld' van dit incident dan
ligt bij de kat of de katteneigenaren.
Ik heb 2 katten, 1 binnenkat en 1 kat die dagelijks buitenkomt. Als die per ongeluk wordt gegrepen door een hond, dan vind ik dat vreselijk, maar ik zal niemand erop aankijken, want je weet dat dit kan gebeuren.
Maar als diezelfde hondeneigenaar naar me toekomt en zegt dat ze 2 sterke honden uitliet, ze niet kon houden 'maar boeien, mot die kutkat van jou maar niet buitenlopen' of 'ken gebeurehh', dan heb je een probleem met mij want zo'n instelling vind ik echt asociaal.
Ongelukken gebeuren inderdaad, maar zoals het hier door sommigen gedraaid wordt dat we er een anti Pitbull topic van maken (onzin, want de meeste honden moeten geen katten en dat is zeker niet alleen voorbehouden aan Pitbulls) en dat het eigen schuld dikke bult is, gaat mij wel 10 straten te ver.
Wat ik wél vind is dat als je met zo'n ras loopt, die nu niet als de vriendelijkste hond bekent staat, je ze graag wel moet kunnen houden.
Nu is het een kat, een volgende keer misschien een hond(je) en dan heb ik het vermoeden dat een aantal reacties heel anders waren geweest.