Ja ik vind het ook heel triest en zielig.
Mijn Spike heeft (had?) het ook... Verlengd zacht gehemelte, en een ovale luchtpijp in plaats van mooi rond... Als hij dan hijgde, leek het wel alsof er een heel bos om gezaagd werd

Ik schaamde me echt rot, als ik dan iemand tegen kwam. Je ziet de mensen echt kijken. En terecht, zou ik ook doen denk ik...
Maar het ergste was, dat het arme dier het vreselijk benauwd had bij geringe inspanning of opwinding zodra het een graad of 18 werd. In de winter etc. gelukkig niet.
Gehemelte is geopereerd 2 jaar geleden. Maar er was geen verandering waar te nemen, dus hebben we hem verder laten onderzoeken toendertijd. Toen bleek dus de luchtpijp ook niet goed te zijn. En het probleem zou dus blijven bestaan... En met een beetje pech zelfs kunnen verergeren.
Maar tot mijn grote verbazing (ik durf het bijna niet hardop te zeggen

) is het probleem echt weg tot nu toe! En het is toch potverdikkie goed warm geweest. Maar ik heb hem nog géén 1 keer dit jaar horen "zagen"

Zelfs niet toen we met het hete weer naar het strand reden (auto met airco zoals altijd) Normaal werd je dan onderweg al knettergek van het harde gezaag, maar nee, gewoon normaal hijgen, zonder bijgeluiden.
Dus welk wonder er is geschied weet ik niet, maar ik (en Spike) zijn er dolgelukkig mee!
(al blijf ik altijd bang dat ik de goden verzoek als ik het hardop uitspreek

)