Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"oma" hond wil zorg voor pups overnemen
Moderator: moderatorteam
-
vvvtje
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): koningspoedel
- Aantal honden: 2
"oma" hond wil zorg voor pups overnemen
Hallo,
wij hebben sinds twee dagen een nestje en vanaf dat de bevalling is begonnen is de oudste hond zeer gedreven om de zorg voor de pups over te nemen.
Dit geeft weer veel stress bij de moeder hond. Daarom is ze voor een paar dagen uit logeren gestuurd, maar dat is maar een tijdelijke noodoplossing natuurlijk.
Intussen hebben we door gekregen dat ze ook melk is gaan produceren.
Hoe kunnen we dit voor alle partijen draaglijk maken en zo veel mogelijk stress voorkomen als "oma" terug komt.
wij hebben sinds twee dagen een nestje en vanaf dat de bevalling is begonnen is de oudste hond zeer gedreven om de zorg voor de pups over te nemen.
Dit geeft weer veel stress bij de moeder hond. Daarom is ze voor een paar dagen uit logeren gestuurd, maar dat is maar een tijdelijke noodoplossing natuurlijk.
Intussen hebben we door gekregen dat ze ook melk is gaan produceren.
Hoe kunnen we dit voor alle partijen draaglijk maken en zo veel mogelijk stress voorkomen als "oma" terug komt.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: "oma" hond wil zorg voor pups overnemen
de eerste weken moederhond en pups een echt eigen plek geven, dat Oma er ook niet bij kan, daarna kun je kijken, of moederhond het oke vindt dat Oma zich ermee wil bemoeien, want opzich is dat helemaal niet erg en onnatuurlijk, mits beide partijen het maar oke vinden 
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Sluit me hier bij aan, zou in ieder geval een gedeelte v/d kamer reserveren voor moeder met kroost. Zonder pottenkijkers op 4 pootjes.yamie schreef:de eerste weken moederhond en pups een echt eigen plek geven, dat Oma er ook niet bij kan, daarna kun je kijken, of moederhond het oke vindt dat Oma zich ermee wil bemoeien, want opzich is dat helemaal niet erg en onnatuurlijk, mits beide partijen het maar oke vinden

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn teven hielpen elkaar ook met zogen en verzorgen van de pups. Dus kon zo maar gebeuren dat er 3 teven in de kist lagen bij de pups.
Bij de poedels dan , de bouviers is een ander verhaal die sloopten elkaar als er een teef zich wilde bemoeien-bemoederen.
Leuk wat voor kleuren en wie zijn de pa en ma. =
Bij de poedels dan , de bouviers is een ander verhaal die sloopten elkaar als er een teef zich wilde bemoeien-bemoederen.
Leuk wat voor kleuren en wie zijn de pa en ma. =
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
vvvtje
- nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Het was al bij de bevalling erg stressvol omdat oma de eerste pups die geboren werden, haast uit de moederhond wilde trekken. Dat deed ze zo fanatiek dat ik geen kans kreeg om haar bij de barende teef weg te halen (ik was op dat moment alleen). Toen ze eindelijk uit de werpkist was verwijderd bleef ze erg piepen en proberen om weer inde werpkist te springen. Uiteindelijk hebben we haar opgesloten in de garage....
Is er een homeopatisch middel wat gegeven kan worden aan gestreste honden? Ik wil liever geen anti-schijnzwangerschaps middel geven.
Wij hebben zwarte poedels.
Is er een homeopatisch middel wat gegeven kan worden aan gestreste honden? Ik wil liever geen anti-schijnzwangerschaps middel geven.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Welkom hier op het forum ten eerste.
Je zou de oma toch ook een homeopathisch middel kunnen even tegen schijnzwangerschap.
http://www.nmlhealth.com/p,35,449/Puur- ... anger.aspx
Je zou de oma toch ook een homeopathisch middel kunnen even tegen schijnzwangerschap.
http://www.nmlhealth.com/p,35,449/Puur- ... anger.aspx
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hmzzz, ik vind hierin toch je voorbereiding wat tekort schieten hoor, dat Oma er überhaupt al zo dicht bij kon zijn toen de pups geboren werden, was niet zo slim en zeker niet eerlijk tegenover moederhond.vvvtje schreef:Bedankt voor jullie reacties. Het was al bij de bevalling erg stressvol omdat oma de eerste pups die geboren werden, haast uit de moederhond wilde trekken. Dat deed ze zo fanatiek dat ik geen kans kreeg om haar bij de barende teef weg te halen (ik was op dat moment alleen). Toen ze eindelijk uit de werpkist was verwijderd bleef ze erg piepen en proberen om weer inde werpkist te springen. Uiteindelijk hebben we haar opgesloten in de garage....
ik ben ook vaak alleen geweest tijdens bevallingen en heb meerdere honden, maar ik zorg toch echt, dat moeder en komende pups veilig en rustig liggen.
maar goed, dat is gebeurt, niks meer aan te doen.
je zou de oma wat rescue kunnen geven ( bij de drogist verkrijgbaar)
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Welkom hier op het forum, goede raad heb je al aardig wat gekregen.
Dus jij fokt zwarte poedels, niks aan zeg die fluffiepuf K*poedels
Fok je kleintjes of de wat grotere poedels ?
Foto's zijn altijd welkom, zélfs van poedels.
Dus jij fokt zwarte poedels, niks aan zeg die fluffiepuf K*poedels
Fok je kleintjes of de wat grotere poedels ?
Foto's zijn altijd welkom, zélfs van poedels.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
vvvtje
- nieuw lid
ja Ptje, wij hebben twee grote poedels.
we hebben nu ons derde nestje. twee van onze eerste hond, oma dus en nu één van de dochter uit het laatste nestje.
Dit alles onder begeleiding van de fokker van 'oma', die verder alles regelt van aangifte bij RvB enz.
We genieten erg van zo'n nestje maar als ik die begeleiding niet zou hebben zou ik zelf nooit aan een nestje zijn begonnen.
Ik vind dat ik daar niet genoeg kennis en naar blijkt nu ook te weinig ervaring heb
Oma is nog bij mijn vriendin en krijgt nu bachbloesem druppels . ik hoop dat die een beetje aanslaan en dat ze a.s. weekend weer gezellig thuis kan komen.
De melkproductie van moederhond is goed op gang in ieder geval want de pups groeien geweldig, gelukkig.
We zijn nog wel op zoek naar een ruime puppyren die we kunnen huren of lenen die hoog genoeg is om voor oma een blokkade te vormen
we hebben nu ons derde nestje. twee van onze eerste hond, oma dus en nu één van de dochter uit het laatste nestje.
Dit alles onder begeleiding van de fokker van 'oma', die verder alles regelt van aangifte bij RvB enz.
We genieten erg van zo'n nestje maar als ik die begeleiding niet zou hebben zou ik zelf nooit aan een nestje zijn begonnen.
Ik vind dat ik daar niet genoeg kennis en naar blijkt nu ook te weinig ervaring heb
Oma is nog bij mijn vriendin en krijgt nu bachbloesem druppels . ik hoop dat die een beetje aanslaan en dat ze a.s. weekend weer gezellig thuis kan komen.
De melkproductie van moederhond is goed op gang in ieder geval want de pups groeien geweldig, gelukkig.
We zijn nog wel op zoek naar een ruime puppyren die we kunnen huren of lenen die hoog genoeg is om voor oma een blokkade te vormen