Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Ongelezen bericht door iones »

Zoals ik me al eerder verbaasde over het feit dat honden alleen aangelijnd mogen bestaan in deze maatschappij terwijl katten hun goddelijke gang gaan en ecosystemen om zeep helpen en daar geen haan naar kraait, zijn er jagers die zich daar dus wel aan ergeren.

De Dierenbescherming wil dat er een einde komt aan het afschieten van zwerfkatten.

Jagers mogen de dieren afschieten in sommige gebieden. Het gaat om Noord-Brabant, Friesland, Flevoland, Utrecht, Zuid-Holland, het zuiden van Limburg en Texel. Maar soms zien de jagers gewone huiskatten die in een weiland of bij een bosrand lopen aan voor een zwerfkat.

Chip

Dierenbescherming roept het publiek op een petitie te ondertekenen tegen het afschieten van katten. De organisatie erkent het zwerfkattenprobleem, maar pleit voor diervriendelijkere oplossingen.

Katten zouden verplicht moeten worden gechipt, zegt een woordvoerder. Hij wijst erop dat katten vaak eerst gevangen worden en pas daarna afgemaakt. Op die momenten kan eerst worden gekeken of het om een zwerfkat gaat of niet. Verder moeten kattenbezitters hun dieren laten castreren.

Gedumpt

In Nederland zijn zo'n drie miljoen katten, waarvan een aantal is verwilderd doordat ze zijn gedumpt of afstammen van zwerfkatten. Het precieze aantal is onbekend, maar naar schatting gaat het om vele tienduizenden dieren.

Volgens de Dierenbescherming worden jaarlijks 8000 tot 13.000 katten afgemaakt. De organisatie kan niet zeggen hoe vaak huiskatten per ongeluk worden doodgeschoten.

http://nos.nl/artikel/556542-actie-tege ... atten.html

Het is een soortgelijk probleem met de honden in Roemenië met eenzelfde laffe oplossing.

Punt is ook, dat je niet kunt zien of het om een wilde kat gaat, of de kat van iemand.
Een vriendin van mij heeft intussen een nieuwe kat. De vorige kat kwam een paar maanden ineens niet meer terug thuis. Hoogst ongebruikelijk voor dat beestje. Ook haar buurvrouw is een kat kwijt, en een gezin verderop is beide katten kwijt geraakt.
Iemand anders hoorde een schot en zag iemand met een geweer in auto stappen en wegrijden. Vrijwel zeker een jager. Hij ging kijken en trof daar zijn kat dood aan, nekschot.

Deze mensen hebben hun kat allemaal laten helpen, zodat ze zich niet ongebreideld voortplanten, en dan worden ze vervolgens afgeschoten. Behoorlijk lullig is dat.

Ik snap dat jagers zich ergeren, dat wel. Maar kom op, we leven hier op het platteland! Boeren hebben die katten op het erf om ongedierte weg te houden. Maar diezelfde boeren zijn schuldig. Die laten hun katten alsmaar voortplanten en dan moeten ze het zelf maar uitzoeken. Daar moeten die jagers maar eens een gesprek mee aangaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Re: petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Kells schreef:Tsja, dit is weer een petitie die ik nooit zal ondertekenen. Ik ben dol op katten, ik heb er zelf 3,maar vind het ook onverantwoord om ze los buiten te laten lopen. Die 3 miljoen katten in NL zijn nogal schadelijk voor de inheemse diersoorten. Ik snap de vergelijking met de Roemeense zwerfhonden niet zo goed. Het gaat toch over NL? Wij hebben hier geen zwerfhonden.
Snap jij dat niet?

Het gaat hier over zwerfdieren. Hier zijn het katten, daar zijn het honden.

In beide gevallen veroorzaakt door nalatigheid en onverschilligheid van de mensen. En allebei een beroerde minder efficiënte oplossing.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Welk alternatief biedt de dierenbescherming? Want die katten moeten van de straat en uit de natuur.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
wilde katten ???

het waren ook huiskatten , die ze loslaten , ik ben daar zo op tegen !!

er was een vrouw die 3 katten verloor door jagers , maar ja, wat wil je , als je je kat als " loslopend wild " maar laat lopen ?.. :roll:

dan moet je niet zeuren , maar je verlies nemen
marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Ongelezen bericht door marina50 »

Ik ben het eens met PdB in dit geval, zat gisterenavond ook naar Hart van Nederland te kijken met die vrouw die 3 katten heeft verloren aan jagers :(: en het enige dat ik kon denken was: had je ze verdomme niet los naar buiten moeten laten trut!
Voor de katten vind ik het vreselijk maar met de eigenaren heb ik geen medelijden, sorry..
Ik heb zelf 7 katten en die komen niet los buiten, heb een groot net over de tuin.
Niet alleen omdat ik bang ben dat ze gestolen, vergiftigd, doodgereden of afgeschoten worden maar ook omdat het mijn keus is geweest om katten te nemen en daar moeten andere mensen geen overlast van hebben.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Kells schreef:
marina50 schreef:Ik ben het eens met PdB in dit geval, zat gisterenavond ook naar Hart van Nederland te kijken met die vrouw die 3 katten heeft verloren aan jagers :(: en het enige dat ik kon denken was: had je ze verdomme niet los naar buiten moeten laten trut!
Voor de katten vind ik het vreselijk maar met de eigenaren heb ik geen medelijden, sorry..
Ik heb zelf 7 katten en die komen niet los buiten, heb een groot net over de tuin.
Niet alleen omdat ik bang ben dat ze gestolen, vergiftigd, doodgereden of afgeschoten worden maar ook omdat het mijn keus is geweest om katten te nemen en daar moeten andere mensen geen overlast van hebben.
Ik denk er net zo over. :ok:

ik wilde inderdaad daar een discussie over beginnen , maar toen was ik al verbannen .

natuurlijk is het erg voor die katten , maar die worden naar buiten gestuurd door die bazen alsof alles zo veilig zou zijn . :80:
marina50
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat er katten zijn die simpelweg niet binnen te houden zijn, zoals zwerfkatten die op een of andere manier in het asiel belanden en vervolgens geadopteerd worden. Ben geen fan van halsbandjes maar in zulke gevallen zou ik zeker zorgen dat de kat er een om heeft, en dan een in een flink opvallende kleur.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ook die katten zijn binnen een omheining te houden, marina50. Echt wel. Misschien hebben ze wat meer ruimte nodig, maar het kan gerust
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

In een asiel zitten ze toch ook vast? :engel:
Alles "neutraliseren" zou een stap in de goede richting zijn, maar dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Lekker dan, als je zelf niet wil betalen gooi je je kat naar buiten en de dierenbescherming regelt het wel.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Katten zijn toch huisdieren? Lekker in een beschermde huiselijke omgeving laten ipv 's ochtends naar buiten laten en niet op letten terwijl ze wegen oversteken (daarbij ongelukken veroorzaken), de natuur beschadigen etc.
Ik snap sowieso niet dat de mensen hun lieve poes onbeheerd laten lopen, met al die ellende, kattenhaters en ander gevaar.
Ik zie het al voor me dat je kinderen overstuur binnen komen omdat ze net hun poekie aangereden hebben zien worden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
marina50
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
Rosita Compagner schreef:Ook die katten zijn binnen een omheining te houden, marina50. Echt wel. Misschien hebben ze wat meer ruimte nodig, maar het kan gerust
Eens. :ok:
Ik denk het ook wel hoor, maar als je de diverse discussies op kattenfora leest schijnen er altijd wel katten bij te zitten die niet binnen of binnen een omheining te houden zijn ;)
Ik weet eigenlijk niet of dat sommige mensen dat nou als een excuus gebruiken of dat het echt zo is?
En inderdaad, als je zorgt voor voldoende uitdaging binnen een ren of een afgezette tuin moet het best te doen zijn.

Volgens mij zijn de meeste zwerfkatten juist blij met een warm en veilig plekje ipv altijd maar buiten scharrelen en je territorium moeten verdedigen..
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Rosita Compagner schreef:Welk alternatief biedt de dierenbescherming? Want die katten moeten van de straat en uit de natuur.
De dierenbescherming wil alles neutraliseren en weer naar buiten flikkeren, zodat ze allemaal weer lekker verder kunnen met bodembroeders uitmoorden.
Ik vind dat niet zo'n strak plan.
Ja, maar je weet dat als je katten afschiet en daar weghaalt, dat andere katten het weer zullen bevolken.

Weet jij een beter middel om dit te voorkomen?

Ik vind dat in de bebouwde kom de mensen hun kat in eigen tuin moeten houden.
Maar hoe wil je dat oplossen bij een boer, die een heel groot erf heeft met stallen, schuren, ik weet niet wat meer. Die heeft die kat daar nodig. Hoe wil je de boel daar omheinen dat de kat niet wat verder wegtrekt?
Wat de boer zou kunnen doen, is hooguit 2 katten houden en deze laten helpen, zodat ze zich niet kunnen voortplanten. Dan trekken ze ook niet te ver weg en zullen ze aanzienlijk minder kans krijgen om tegen de loop van een geweer aan te lopen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tara schreef:
Rosita Compagner schreef:Welk alternatief biedt de dierenbescherming? Want die katten moeten van de straat en uit de natuur.
De dierenbescherming wil alles neutraliseren en weer naar buiten flikkeren, zodat ze allemaal weer lekker verder kunnen met bodembroeders uitmoorden.
Ik vind dat niet zo'n strak plan.
Weidevogels zijn de laatste decennia sterk in aantal achteruitgegaan. Verlies aan geschikte broedgebieden en intensivering van het boerenbedrijf vormen belangrijke oorzaken. Daarnaast wordt predatie veelvuldig genoemd, al gaat het vaak om anecdotes. Maar in hoeverre speelt predatie werkelijk een rol, en zo ja door wie?

Onderzoek

Verschillende overheden, terreinbeheerders en beschermingsorganisaties sloegen de handen ineen om gedetailleerd onderzoek mogelijk te maken. Op landelijke schaal werd de variatie in predatiedruk op weidevogellegsels onderzocht aan de hand van gegevens van weidevogelbeschermers in 2000 en 2004. Voorts werden 17 onderzoeksgebieden in 2002-2005 nauwkeurig onderzocht op de relaties tussen predatiedruk, voorkomen van predatoren, dichtheid van weidevogels en een aantal landschapskenmerken. In een deel van die gebieden werden temperatuurloggers, camera's en zenders ingezet.

Bevindingen

De belangrijkste conclusies waren:
• De nestverliezen door predatie lijken de afgelopen jaren te zijn toegenomen, maar de verliezen door agrarische activiteiten zijn dat nog sterker
• Legselpredatie komt relatief veel voor in halfopen landschappen op de hogere gronden, maar er bestaat een grote jaarlijkse variatie
• Een aanzienlijk deel van de schommelingen in predatieverliezen lijkt samen te hangen met toevallige variaties in lokale aanwezigheid of activiteit van individuele predatoren.
• De predatie op (vooral jonge) kuikens is aanzienlijk, maar het is onduidelijk of dit is toegenomen
• Predatie op kuikens komt vaak voor in combinatie met agrarische activiteiten die de mogelijkheden tot schuilen verminderen
• Tenminste zes soorten zoogdieren (waaronder hond) maakten zich schuldig aan gefilmde nestpredatie. De vos was lokaal van het meeste belang, elders echter niet
• Vier soorten vogels werden gefilmd terwijl ze nesten plunderden; kraaien deden dat minder dan verwacht
• Kuikens werden gepredeerd door vier soorten zoogdieren en 11 soorten vogels, zonder overheersende soort
• Nestbezoeken door weidevogelbeschermers verhogen de kans op nestpredatie met 10% per bezoek

https://www.sovon.nl/nl/content/predatie-onderzoek (Zie ook de publicatie)

Katten blijken helemaal geen rol van grote betekenis te spelen als je de publicatie doorneemt.
".....valt er ook geen dominante ‘hoofdschuldige’ aan te wijzen; geen enkele soort is op grond van onze gegevens verantwoordelijk voor meer dan ca. 20% van de door predatie ontstane kuikenverliezen met bekende oorzaak (N=255, tabel 6.6). Wel zijn er drie soorten die een groter aandeel uitmaken dan de overige: Buizerd (12%), Blauwe Reiger (8-18% afhankelijk van het al dan niet meetellen van losse zenders in sloten) en kleine marterachtigen (15%, voornamelijk Hermelijn, maar wellicht ook Wezel en Bunzing). Predatie door deze soorten was niet beperkt tot een of enkele locaties, maar werd in een groot deel van de in totaal 15 onderzoeksgebieden vastgesteld: Buizerd in 11, Blauwe Reiger in 2-10, en Hermelijn in acht gebieden. De Zwarte Kraai volgde op enige afstand met 6% van de kuikenverliezen met bekende oorzaak, maar deze soort laat weinig specifi eke vraatresten achter en is daardoor mogelijk wat onderschat als kuikenpredator. De overige soorten maakten niet meer dan enkele procenten van het totaal uit."
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Het lijkt er sterk op, dat de meeste huiskatten er een bijbaan op na houden. 80% van hun 9 levens zijn ze zwerfkat.

Geeft dat onderzoek van sovon een vrijbrief om alle katten maar onbeheerd te laten stropen? Mijn observatie is, dat ik hier achter huis geregeld een kat zie lopen met een of ander dier in de bek. Vooral in de lente is het raak.

Het word tijd, dat er kattenbelasting wordt geheven.

Ik ben beslist geen kattenhater, maar katten beginnen echt een probleem te worden.
Jaap*
Zeer actief

nyckle schreef:Het lijkt er sterk op, dat de meeste huiskatten er een bijbaan op na houden. 80% van hun 9 levens zijn ze zwerfkat.

Geeft dat onderzoek van sovon een vrijbrief om alle katten maar onbeheerd te laten stropen? Mijn observatie is, dat ik hier achter huis geregeld een kat zie lopen met een of ander dier in de bek. Vooral in de lente is het raak.

Het word tijd, dat er kattenbelasting wordt geheven.

Ik ben beslist geen kattenhater, maar katten beginnen echt een probleem te worden.
Welk probleem precies dan?
Behalve de stront in de tuin?
nyckle
Zeer actief

Het probleem, dat katten in het veld per definitie stropen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vlooien balen zijn het en vallen met zijn allen herten , zwijnen en zwanen aan , ze verdienen een nekschot net als die kutkonijnen die al het gras opvreten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

nyckle schreef:Het probleem, dat katten in het veld per definitie stropen.
Dat blijkt dus nogal mee te vallen.
En het rechtvaardigt, met dat als argument, zéker geen fatwa jegens willekeurige loslopende katten.
nyckle
Zeer actief

Dat hoeft ook niet. Katteneigenaars moeten hun dieren gewoon onder controle houden.

Als puntje bij paaltje komt is de eigenaar van een los lopende kat nog strafbaar ook.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jaap* schreef:
En het rechtvaardigt, met dat als argument, zéker geen fatwa jegens willekeurige loslopende katten.
Ik adviseer hoofddoek of bourka.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

Nouja, wat je er verder van vind is je eigen zaak. Maar ik word vaak wat moe van dat, meestal ongefundeerde, gezeur op die katten.
In agrarisch gebied bestaat 75% van de gemiddelde wilde kattenmaaginhoud uit kleine knaagdieren, bij de overgang van landelijk gebied naar stedelijk gebied komt daar wat meer vogel bij, maar in stedelijk gebied wordt er weer praktisch geen vogel gegeten.
Mijn eigen katten aten ook vrijwel alleen maar muizen, en daar prijs ik ze om.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bouvierpoedel schreef:Vlooien balen zijn het en vallen met zijn allen herten , zwijnen en zwanen aan , ze verdienen een nekschot net als die kutkonijnen die al het gras opvreten.
en zo is dat allemaal naar de ratsmodee,
ben wel blij dat ze hier niet zo van t schieten zijn :engel:
gaat al jaren geweldig goed, o ja dit s wat mijn katten gedurende de dag doen
Afbeelding
en in de nacht jagen ze in de boerderij of op de dijk
en schijten doen ze thuis op de bak, :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

Jion schreef:Onze kat is niemand tot last, en daarvoor hoef ik hem niet op te sluiten. :pffff:
weet je waar een wil is - is een weg, als mensen er last van willen hebben ( en die bereidheid is aanwezig :Q: ) dan gaan ze echt wel iets vinden hoor :pffff: :mrgreen:
al zou t maar zijn dat hun hond katten wil villen en dat is de schuld van die katten, daar staat op Kill me
iones
Zeer actief

Jaap* schreef:
Nee jaap, het valt níet mee.
En het gaat niet alleen om weidevogels, ze vangen ook de jonge hazen en konijnen.
En naast kattenpoep in andermans tuinen vallen katten andere mensen wel degelijk op allerlei manieren lastig. Maar dat moet je willen weten als katteneigenaar zijnde. De meesten willen dat niet weten.
En dat is geen ongefundeerd gezeik.

Maar als het gaat om het platteland ontstaat het grootste probleem door boeren die katten hebben en er geen cent aan uit willen geven, die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen. Hier worden veel te veel katten geboren die nergens gewenst zijn.

Ik vind niet dat je op het platteland kunt verwachten dat boeren hun kat bij zich houden. Maar als ze er niet te veel houden, en niet te veel laten komen, blijven ze in de buurt.

Maar ja, die boeren zeggen "dan geef ik geld uit aan sterilisatie, en dan wordt de kat afgeschoten of doodgereden". Zoals ik al zei, je kunt niet aan een kat zien of er van gehouden wordt, of er verantwoording voor genomen wordt. En daarom vind ik ook dat je ze niet zomaar kunt afknallen.

Ik pleit dus meer voor een campagne voor bewustwording bij kattenhouders, wat de gevolgen zijn voor katten als je ze maar lukraak geboren laat worden.
Laatst gewijzigd door iones op 30 sep 2013 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

heel gek, t rammelt hier van de hazen,( zozeer zelfs dat de jagers hier echt heel wat af moeten knalllen) konijnen en weide vogels, maar t enige wat ik van de prooi dieren voor de deur vind is een muis zo nu en dan en heel af en toe een mol of een rat. verder eigenlijk niets......
nou maak je me niet wijs dat ze selectief zijn met wat ze thuis brengen
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:heel gek, t rammelt hier van de hazen,( zozeer zelfs dat de jagers hier echt heel wat af moeten knalllen) konijnen en weide vogels, maar t enige wat ik van de prooi dieren voor de deur vind is een muis zo nu en dan en heel af en toe een mol of een rat. verder eigenlijk niets......
nou maak je me niet wijs dat ze selectief zijn met wat ze thuis brengen
Over ongefundeerde bullshit gesproken.
Er is geen een jager die ergens loopt te knallen op hazen en weidevogels. Dat mag namelijk niet. Het jachseizoen is maar 3 maanden per jaar geopend, en dat is deze maand vanaf de 15e.
S@ndr@
Zeer actief

ze lopen alle jaren heerlijk te knallen, eigenlijk t halve jaar door, allen t ene moment zijn t ganzen en t volgende moment de hazen en half verwilderde konijnen.
Jaap*
Zeer actief

iones schreef:
Jaap* schreef:
Nee jaap, het valt níet mee.
En het gaat niet alleen om weidevogels, ze vangen ook de jonge hazen en konijnen.
En naast kattenpoep in andermans tuinen vallen katten andere mensen wel degelijk op allerlei manieren lastig. Maar dat moet je willen weten als katteneigenaar zijnde. De meesten willen dat niet weten.
Wat jij graag wilt horen heeft niks met gemeten feiten te maken. Gemiddeld <3% haas of konijn in het buikje. Je weet wat dat cijfertechnisch betekent neem ik aan.
Allemaal heus heel erg hoor, maar zie het wel even in het juiste perspectief, en wijs de goede kant uit als je wilt wijzen. Niet gewoon maar de kant die je het liefste wilt uitwijzen omdat dat je beter past.
Ik wordt trouwens ook schijtziek van dat rechtschapen jagersgelul zolangzamerhand. Altijd ervan uitgaande dat niemand er wat van snapt, behalve de jager en degenen die hem graag naar de bek praten.
iones
Zeer actief

Jaap* schreef:Wat jij graag wilt horen heeft niks met gemeten feiten te maken. Gemiddeld <3% haas of konijn in het buikje. Je weet wat dat cijfertechnisch betekent neem ik aan.
Allemaal heus heel erg hoor, maar zie het wel even in het juiste perspectief, en wijs de goede kant uit als je wilt wijzen. Niet gewoon maar de kant die je het liefste wilt uitwijzen omdat dat je beter past.
Ik wordt trouwens ook schijtziek van dat rechtschapen jagersgelul zolangzamerhand. Altijd ervan uitgaande dat niemand er wat van snapt, behalve de jager en degenen die hem graag naar de bek praten.
Jij wilt zelf niet horen dat katten op de een of andere manier overlast bezorgen.

En het klopt dat jagers een beetje een dubbele bodem er op na houden. En ik praat ze helemaal niet naar de bek. Ik woon op het platteland, en ik heb gezien hoe een kat een jong konijn in de bek had. Het beestje vestigde de aandacht op zich doordat het schreeuwde van de schrik. Wordt je niet vrolijk van hoor.
Maar wat verwacht je? Het stikt hier van de boeren waarvan de katten het ene nestje na het andere krijgen. Ik ken ze persoonlijk. Diezelfde boeren die het belachelijk vinden als een hond een keertje wild opjaagt.

En wat moeten die kittens dan als ze overleven? Die zullen toch moeten eten niet waar? En jij denkt dat die zich heus beperken tot een miezerig muisje of vogeltje? Ik neem die katten niets kwalijk. Zij willen alleen maar overleven, wie wil dat niet?

Maar wat stel jij voor? Jij hebt de petitie getekend en verder mag en zal er niets gebeuren? Dat is geen oplossing en dat zal katten ook niet helpen. Op die manier zullen ze afgeschoten blijven worden. Want jagers vragen echt geen toestemming hoor!

Voor de afgeschoten katten hier in de buurt was ook geen toestemming! Die mensen waren echt niet blij met de verdwijning van hun huisdier.
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ze lopen alle jaren heerlijk te knallen, eigenlijk t halve jaar door, allen t ene moment zijn t ganzen en t volgende moment de hazen en half verwilderde konijnen.
Dat is illegaal.
Ze mogen op ganzen schieten en kraaien in geval van schadebestrijding van hun gewas. Ik weet niet zeker of konijnen daar onder vallen. Maar weidevogels en hazen vallen daar in ieder geval níet onder. Dus ik denk dat je de feiten niet helemaal op een rij hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”