Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oravet gel voorkomt tandplak

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

marina50
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
Contacteer:

Re: Oravet gel voorkomt tandplak

Ongelezen bericht door marina50 »

Tja.. zoals ik al zei, veel van mijn vrienden in het kattenwereldje zweren bij Dentisept. Katten zijn meestal nog moeilijker met tandenpoetsen dan honden, maar omdat die gel kleverig is verspreiden ze het zelf (doordat ze het met hun tong weg willen halen) over het gebit.

En nee, ik heb geen aandelen :wink:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

marina50 schreef:Tja.. zoals ik al zei, veel van mijn vrienden in het kattenwereldje zweren bij Dentisept. Katten zijn meestal nog moeilijker met tandenpoetsen dan honden, maar omdat die gel kleverig is verspreiden ze het zelf (doordat ze het met hun tong weg willen halen) over het gebit.

En nee, ik heb geen aandelen :wink:
:ok: Ik ga het bestellen en uitproberen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Lizanne schreef:
Lizzie. schreef:
YvetteJ schreef:Ze hebben het bij mij op de hondenschool steeds over een of ander zeewierpoedertje waarvan ze een miniscuul lepeltje moeten hebben bij het voer en iedereen is hartstikke enthousiast over de resultaten die zichtbaar zijn op het gebit, ik kan er alleen even niet opkomen hoe het heet, moet ik volgende keer even nakijken.
Als je dat zou willen doen, heel graag, ben heel benieuwd hoe dat heet.
Ik gebruik dit http://www.plaqueoff.nl/Webwinkel-Produ ... -40gr.html is dat wat je bedoelt? Inderdaad een miniminiminischepje is voldoende. Ik ben ook erg enthousiast, net als die mensen op je hondenschool ;-)
Ja die is het inderdaad :ok:

Sanner schreef:Ben toch ook wel heel benieuwd wat nou echt werkt. Zijn er werkelijk mensen die iedere dag de tanden van hen hond poetsen?
Ik heb in het verleden Tobias wel een keer of drie per week gepoetst, gewoon met een peutertandenborstel en water en dat werkte echt heel goed. Maar de discipline he, dat vind ik het moeilijkst.
Afgelopen vrijdag heb ik ze alledrie met een haakje schoongekrabt en dat ging echt voortreffelijk zeg, ik had eerder alleen die platte haakjes/schrapertjes geprobeerd maar met deze kromme gaat het echt supergoed! Heb me nu voorgenomen om het weer wekelijks even te poetsen en na te kijken, waar nodig weer krabben.

Dit is het haakje dat ik nu gebruik... http://www.okdv.nl/shop/product.asp?str ... &P_ID=1681
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

YvetteJ schreef:
Lizanne schreef:
Lizzie. schreef:
YvetteJ schreef:Ze hebben het bij mij op de hondenschool steeds over een of ander zeewierpoedertje waarvan ze een miniscuul lepeltje moeten hebben bij het voer en iedereen is hartstikke enthousiast over de resultaten die zichtbaar zijn op het gebit, ik kan er alleen even niet opkomen hoe het heet, moet ik volgende keer even nakijken.
Als je dat zou willen doen, heel graag, ben heel benieuwd hoe dat heet.
Ik gebruik dit http://www.plaqueoff.nl/Webwinkel-Produ ... -40gr.html is dat wat je bedoelt? Inderdaad een miniminiminischepje is voldoende. Ik ben ook erg enthousiast, net als die mensen op je hondenschool ;-)
Ja die is het inderdaad :ok:

Sanner schreef:Ben toch ook wel heel benieuwd wat nou echt werkt. Zijn er werkelijk mensen die iedere dag de tanden van hen hond poetsen?
Ik heb in het verleden Tobias wel een keer of drie per week gepoetst, gewoon met een peutertandenborstel en water en dat werkte echt heel goed. Maar de discipline he, dat vind ik het moeilijkst.
Afgelopen vrijdag heb ik ze alledrie met een haakje schoongekrabt en dat ging echt voortreffelijk zeg, ik had eerder alleen die platte haakjes/schrapertjes geprobeerd maar met deze kromme gaat het echt supergoed! Heb me nu voorgenomen om het weer wekelijks even te poetsen en na te kijken, waar nodig weer krabben.

Dit is het haakje dat ik nu gebruik... http://www.okdv.nl/shop/product.asp?str ... &P_ID=1681
Ja, dat is het vaak hè. Ik wil het toch wel proberen, regelmatig de tanden te poetsen. Ja, dat werkt goed, dat krabbertje. Die heb ik ook voor Kiwi gebruikt, haar gebit is nu helemaal schoon, zelfs de achterste kiezen. Alleen Jamie werkt niet mee, lukt niet echt in dat mini bekje. Maar Jamie heeft toch niet zo'n slecht gebit.

T'is wat, die gebitjes.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dat krabben deed ik bij Jip ook regelmatig. Maar voorkomen is beter volgens mijn da omdat je anders toch kans hebt dat het tandvlees ontsteekt en zich terugtrekt. Als er nu toch wat komt ondanks het poetsen krab ik het wel weer weg.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”