Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Re: petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten

Ongelezen bericht door nyckle »

iones schreef:
nyckle schreef:

Ik denk niet, dat een jager zijn akte gaat inleveren, omdat hij op een verkeerd tijdstip schiet.

Weet je zeker, dat het niet om stropers gaat. Dat is hier momenteel heel erg aan de orde.
Ze kennen de jagersgroep en deze persoon maakte daaruit deel. Ze hebben me ook zijn naam genoemd. En er zullen daar ook heus wel eens mensen stropen, want ze horen op de raarste tijdstippen soms een knal van een geweer.

Ze wonen aan de rand van een waterwinningsgebied. Ik denk dat het wel minimaal een 6 hectare bevat, mogelijk groter. Het bestaat uit rijen met bomen (aangeplant) afgewisseld met natuurweides. En op een plek helemaal achterin is een plas water, waar het water omhoog en omlaag gepompt kan worden. Het kan er dus heel drassig zijn. Eenden zitten er niet veel, konijnen ook niet zo. Hazen en reeën wel.

Weet je wat nu zo lullig is? Hun ene maine coon kat heeft een keer gif binnen gekregen via een muis. En die is daar aan gestorven. Dat is daar neergelegd door werklui van dat waterwinningsgebied. In dat zelfde gebied waar óók buizerds en uilen zitten, die die vergiftigde muizen óók eten.
Dan zijn katten iets efficiënter, maar die worden dan weer afgeschoten.
Er trekken veel katten naar dat gebied die gedumpt zijn (soms moederpoes compleet met nest zoals afgelopen zomer), of verwilderd zijn.

Zij vangen die katten. Kittens brengen ze naar de opvang, oudere katten laten ze helpen, zetten ze evt. weer uit en bieden ze de mogelijkheid om in hun schuur (kattenluikje) te eten.

En dan doen die jagers dit....
Voor je iets beweert, moet je het wel bewijzen natuurlijk.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik word een beetje moe van dit ongefundeerde gemiep over katten.
Zie de cijfers uit de reactie van Jaap. Moeten jagers nu dan ook maar de buizerd gaan afschieten? Of misschien zich richten op mensen met een trekker? :engel:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

EstherK schreef:Ik word een beetje moe van dit ongefundeerde gemiep over katten.
Zie de cijfers uit de reactie van Jaap. Moeten jagers nu dan ook maar de buizerd gaan afschieten? Of misschien zich richten op mensen met een trekker? :engel:
Maak je geen zorgen, dat doen de vogelliefhebbers al. Door o.a roofvogelnesten te vernielen -desnoods door hele bomen om te zagen-, door vergiftigd aas neer te leggen, eieren te vernielen en jongen te doden.
Jaja, je bent vogelliefhebber of je bent het niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Jaap* schreef:
EstherK schreef:Ik word een beetje moe van dit ongefundeerde gemiep over katten.
Maak je geen zorgen, dat doen de vogelliefhebbers al. Door o.a roofvogelnesten te vernielen -desnoods door hele bomen om te zagen-, door vergiftigd aas neer te leggen, eieren te vernielen en jongen te doden.
Het lijkt mij dat buizerds toch een functie hebben, of zie ik dat scheef?
Vind het echt triest dat mensen zo'n hekel aan ze hebben.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

rose schreef:
Jaap* schreef:
Het lijkt mij dat buizerds toch een functie hebben, of zie ik dat scheef?
Vind het echt triest dat mensen zo'n hekel aan ze hebben.
Ja, sommige 'tradities' zijn gestoord.
Wiel
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

iones schreef:
nyckle schreef:

Ik denk niet, dat een jager zijn akte gaat inleveren, omdat hij op een verkeerd tijdstip schiet.

Weet je zeker, dat het niet om stropers gaat. Dat is hier momenteel heel erg aan de orde.
Ze kennen de jagersgroep en deze persoon maakte daaruit deel. Ze hebben me ook zijn naam genoemd. En er zullen daar ook heus wel eens mensen stropen, want ze horen op de raarste tijdstippen soms een knal van een geweer.

Ze wonen aan de rand van een waterwinningsgebied. Ik denk dat het wel minimaal een 6 hectare bevat, mogelijk groter. Het bestaat uit rijen met bomen (aangeplant) afgewisseld met natuurweides. En op een plek helemaal achterin is een plas water, waar het water omhoog en omlaag gepompt kan worden. Het kan er dus heel drassig zijn. Eenden zitten er niet veel, konijnen ook niet zo. Hazen en reeën wel.

Weet je wat nu zo lullig is? Hun ene maine coon kat heeft een keer gif binnen gekregen via een muis. En die is daar aan gestorven. Dat is daar neergelegd door werklui van dat waterwinningsgebied. In dat zelfde gebied waar óók buizerds en uilen zitten, die die vergiftigde muizen óók eten.
Dan zijn katten iets efficiënter, maar die worden dan weer afgeschoten.
Er trekken veel katten naar dat gebied die gedumpt zijn (soms moederpoes compleet met nest zoals afgelopen zomer), of verwilderd zijn.

Zij vangen die katten. Kittens brengen ze naar de opvang, oudere katten laten ze helpen, zetten ze evt. weer uit en bieden ze de mogelijkheid om in hun schuur (kattenluikje) te eten.

En dan doen die jagers dit....
Dat is hier hetzelfde, bij mij is ook een zwangere poes aan komen lopen, gedumpt hoor want een wilde kat kan ik nog wel van 100 meter afstand inschatten en dit was geen wilde kat. Poes laten steriliseren na de bevalling (binnen een week is ze hier bevallen) , nestje laten enten en bij goede adressen ondergebracht. Na een jaartje is ze nooit meer gezien. Mijn tonkanees is met huls met hagel en al in zijn achterpoot terug naar huis komen strompelen, zijn neus was compleet weggevaagd. Heel veel verdriet ook voor onze kinderen, ik hoop dat dat besef ooit eens komt bij degene die dit op zijn geweten heeft. Nu heb ik een ren in de tuin want uiteindelijk weten (gedumpte, broodmagere, mishandelde) katten bij mij toch te vinden. Dat mensen dieren zo kunnen haten is voor mij echt onbegrijpelijk.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jion schreef:
Célie schreef:
Jion schreef:
nathalie schreef:Ik vind katten echt ontzettend leuk, maar dan gewoon bij mensen binnen.
Dat heb ik nou met kinderen. :cool2:
Maar die schijten niet in je tuin mag ik hopen!
Nog niet, nog niet... :pffff:
Ik wil Joann er wel even planten hoor :engel:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Rataplan schreef: Dat is hier hetzelfde, bij mij is ook een zwangere poes aan komen lopen, gedumpt hoor want een wilde kat kan ik nog wel van 100 meter afstand inschatten en dit was geen wilde kat. Poes laten steriliseren na de bevalling (binnen een week is ze hier bevallen) , nestje laten enten en bij goede adressen ondergebracht. Na een jaartje is ze nooit meer gezien. Mijn tonkanees is met huls met hagel en al in zijn achterpoot terug naar huis komen strompelen, zijn neus was compleet weggevaagd. Heel veel verdriet ook voor onze kinderen, ik hoop dat dat besef ooit eens komt bij degene die dit op zijn geweten heeft. Nu heb ik een ren in de tuin want uiteindelijk weten (gedumpte, broodmagere, mishandelde) katten bij mij toch te vinden. Dat mensen dieren zo kunnen haten is voor mij echt onbegrijpelijk.
Ze haten de dieren niet eens om ze om te kunnen leggen hoor. Maar empathie hebben ze ook niet. Zelf zijn ze niet in staat om van een kat te houden "dus een ander ook niet".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

nyckle schreef:Het probleem, dat katten in het veld per definitie stropen.
Dat doen jagers ook, alleen heet dat anders.
nyckle
Zeer actief

kooi schreef:
dat mag je me uitleggen kooi. jagen van een mens kan nl nooit stropen zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nyckle schreef:
kooi schreef:
jagen buiten een vergunning om is stropen,.
maar jagen met een vergunning is net zo, alleen vinden mensen dat minder erg want iemand anders heeft een papiertje getypt waarop staat dat t nu mag in ruil voor geld :cheer: :cheer: :E:
kooi
Zeer actief

Ik vind het eigenlijk erger.
Die kat weet niet beter.
De jager wel.
die is zich ten volle bewust van het feit dat hij angst, pijn en dood veroorzaakt.
Maar dat heet een hobby.
en oh, ja: de wildstand op peil houden.
En daar kun je geen concurrenten als katten of onaangelijnde honden bij gebruiken.
Stel je voor dat die je overbodig maken?
Bekeuren en uitroeien die hap!
nyckle
Zeer actief

kooi schreef:Ik vind het eigenlijk erger.
Die kat weet niet beter.
De jager wel.
die is zich ten volle bewust van het feit dat hij angst, pijn en dood veroorzaakt.
Maar dat heet een hobby.
en oh, ja: de wildstand op peil jagen.
En daar kun je geen concurrenten als katten of onaangelijnde honden bij gebruiken.
Je praat, naar je er verstand van hebt.
Dat een kat niet weet wat het doet is duidelijk. Het maakt een kat ook niet uit, of het nu een putter te pakken heeft of een spreeuw. Ook met een volle maag gaat een kat door met jagen.
Mensen weten en zien wel met wat voor dier ze meet te maken hebben.

Kooi, volgens mij heb jij alleen met klappergeweertjes te doen gehad en weet je niks van vuurwapens. Hoeft ook niet hoor. Over het algemeen is een geweer direct dodelijk. Of het nu een hagelgeweer is of een buks.

Als jij stelt, dat jagers katten zien zal zijnde concurrenten, dan sla je de plank volledig mis! Het is eerder zo, dat een verwilderde kat wordt geschoten om de biodiversiteit te verbeteren.

Als je voor jou gewoon is om je hond los te laten in de natuur, dan hoop ik dat je op een dag tegen een pracht van een bekeuring aanloopt en alle mensen die er het zelfde als jou over denken mogen, van mij ook een print hebben. Waarschijnlijk heb je geen benul van wat voor schade een loslopende hond veroorzaakt.
kooi
Zeer actief

nyckle schreef:
Die kat weet niet beter.
De jager wel.
Maar dat heet een hobby.
en oh, ja: de wildstand op peil jagen.
Je praat, naar je er verstand van hebt.
Dat een kat niet weet wat het doet is duidelijk. Het maakt een kat ook niet uit, of het nu een putter te pakken heeft of een spreeuw. Ook met een volle maag gaat een kat door met jagen.
Mensen weten en zien wel met wat voor dier ze meet te maken hebben.

Kooi, volgens mij heb jij alleen met klappergeweertjes te doen gehad en weet je niks van vuurwapens. Hoeft ook niet hoor. Over het algemeen is een geweer direct dodelijk. Of het nu een hagelgeweer is of een buks.

Als jij stelt, dat jagers katten zien zal zijnde concurrenten, dan sla je de plank volledig mis! Het is eerder zo, dat een verwilderde kat wordt geschoten om de biodiversiteit te verbeteren.

Als je voor jou gewoon is om je hond los te laten in de natuur, dan hoop ik dat je op een dag tegen een pracht van een bekeuring aanloopt en alle mensen die er het zelfde als jou over denken mogen, van mij ook een print hebben. Waarschijnlijk heb je geen benul van wat voor schade een loslopende hond veroorzaakt.
De biodiversiteit! :goeie:
alle info die ik heb, mijn beste, dat heb ik je al eens laten weten, komt van een beroepsjager/ jachtopziender.
een man die voor zijn plezier duiven doodslaat tegen een boom, konijntjes die niet de juiste kleur hebben tegen de grond aangooit.
En het fokken en uitzetten van zijn prooi zodat hij het vervolgens kan bejagen heet natuurlijk ook de biodiversiteit bewaken?
zijn haat naar katten is intens, hoe zou dat nou komen?
en ook met zijn honden gaat hij niet al te vriendelijk om.
Dieren bestaan in zijn optiek louter en alleen voor zijn plezier, of voor zijn last en daar is wat aan te doen.
Want hij heeft dat papiertje en hij wordt zelfs betaald om zijn bloeddorst te drenken!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

En omdat jij 1 iemand kent die zo is en doet zijn alle jagers dat :piew:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nyckle
Zeer actief

chrico schreef:En omdat jij 1 iemand kent die zo is en doet zijn alle jagers dat :piew:
Ik zou zeggen kooi is iemand met een zeer kort begripsvermogen.
chrico
Zeer actief

nyckle schreef:
chrico schreef:En omdat jij 1 iemand kent die zo is en doet zijn alle jagers dat :piew:
Ik zou zeggen kooi is iemand met een zeer kort begripsvermogen.
Ik hou het op een vorm van tunnelvisie als het dit onderwerp aangaat :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

gelukkig is Kooi de enige :Q:
iones
Zeer actief

nyckle schreef:
kooi schreef:
Jawel. Als hij geen jachtakte heeft en hij zich niet aan de regels houdt, de tijden waarin gejaagd mag worden, en de dieren waarop hij wel of niet mag jagen, dan is het stropen.

In principe zijn de jagers van tegenwoordig opgeleid om de natuur te beheren, een te veel aan wild af te schieten. Ze kijken of er veel hazen of konijnen zijn, spreken van te voren een aantal af wat afgeschoten mag worden en willen dat niet overschrijden. En elk jaar houden ze een reeëntelling.
Daar ligt hun taak.
En als ze zich niet aan die taak houden, zijn het doodordinaire stropers en lopen ze kans op inname van jachtlicentie en geweer.
Die kat weet niet beter.
De jager wel.
Maar dat heet een hobby.
en oh, ja: de wildstand op peil houden.
Ach lul toch niet zo hypocriet!
Vind jij het erg dat die hazen en konijnen angst en pijn hebben?
Weet je hoeveel angst en stress koeien en varkens op transport hebben? En dat het in slachthuizen er ook lang niet altijd pijnloos aan toe gaat? En jij vreet je lekker vol met dat vlees en veroordeelt jagers die feitelijk zachtzinniger te werk gaan: zij veroorzaken minder angst en stress. Ze proberen goed te schieten (zonder goed te oefenen met schieten haal je je jachtdiploma ook niet) en ze zijn echt niet ingenomen met zichzelf als een half aangeschoten haas er gillend vandoor gaat.
Ik denk dat het vlees eten van wild een stuk diervriendelijker is dan het vlees eten van dieren uit de industrie, ja, ook de biologische industrie.

Katten houden zich niet aan aantallen van prooien en pakken wat ze kunnen pakken. Al dan niet uit honger. Dat is hun instinct. Ze pakken dus ook buiten het jachtseizoen, en ook de weidevogels waar mensen nooit op mogen jagen, zoals patrijzen. Katten verstoren dus de biodiversiteit. Ze horen daar ook niet in de natuur thuis zoals marters en vossen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

2x. Computer bleef hangen.
Laatst gewijzigd door iones op 02 okt 2013 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

kooi schreef:
alle info die ik heb, mijn beste, dat heb ik je al eens laten weten, komt van een beroepsjager/ jachtopziender.
een man die voor zijn plezier duiven doodslaat tegen een boom, konijntjes die niet de juiste kleur hebben tegen de grond aangooit.
En het fokken en uitzetten van zijn prooi zodat hij het vervolgens kan bejagen heet natuurlijk ook de biodiversiteit bewaken?
Dieren bestaan in zijn optiek louter en alleen voor zijn plezier, of voor zijn last en daar is wat aan te doen.
Want hij heeft dat papiertje en hij wordt zelfs betaald om zijn bloeddorst te drenken!
Dat is een laffe lul en ik snap niet dat zo iemand jachtopziener mag zijn.
Het is verboden om zelf wild te voeren en uit te zetten. Je mag wild overigens wel helpen in de winter. Jagers doen dat d.m.v. zaaigoed en ze voeren ook op bepaalde plaatsen om ze de winter door te helpen. De dieren worden daar niet tam van want de jager is er niet bij als ze komen foerageren.

Wat jij hierboven beschrijft zou je aan moeten geven want dit mag gewoon niet.
kooi
Zeer actief

iones schreef:
kooi schreef:
Dat is een laffe lul en ik snap niet dat zo iemand jachtopziener mag zijn.
Het is verboden om zelf wild te voeren en uit te zetten. Je mag wild overigens wel helpen in de winter. Jagers doen dat d.m.v. zaaigoed en ze voeren ook op bepaalde plaatsen om ze de winter door te helpen. De dieren worden daar niet tam van want de jager is er niet bij als ze komen foerageren.

Wat jij hierboven beschrijft zou je aan moeten geven want dit mag gewoon niet.
voor mij maakt het niet zoveel verschil.
Ik begrijp gewoon de jachtlust niet, wat de motieven ook verder kunnen zijn.
De wens om te doden voor je plezier ligt daar volgens mij achter.
De enige andere jagers die ik persoonlijk heb ontmoet zijn die in het dorp waar ik hiervoor woonde.
Van hetzelfde laken een pak.
alleen wat primitiever, maar ook daar:
Oepsnest van de hond killen, varkens zelf slachten, hond buiten in een hok en zonder pardon de straat op gooien om zichzelf uit te laten..
wanneer je daar een woord als biodiversiteit gebruikt zullen ze braaf knikken en denken dat: het juffie dat uut ut westn weg komt, ja maar rare stadse woordn gebruikt, maar moi eben, alsik maar schietn mag.
nyckle
Zeer actief

Ik zeg niet dat je onzin schrijft, Kooi. Ik vind wel dat je alles over een kam scheert.

Het is nog nooit gebeurt, dat ik zulke jagers ben tegen gekomen. Ik jaag nu toch al zo'n dertig jaar.

Een jager, die zich niet aan de weidelijkheidsregels houdt, krijgt gewoon geen poot aan de grond. Wat denk je dat boeren wild west op hun grond willen hebben? Je beschrijft jagers, als een stelletje schietgrage idioten.
nyckle
Zeer actief

Wild tellen. Of inventariseren. Wat voor reeën heb je in het veld. Wat is de verhouding geit bok. Foto's nemen van de bokken. Wildakkers aanleggen. zorgen voor dekking. Aan het einde van die rit komt dan pas het schieten. Alles volgens afspraak.

Na de jacht eerbetoon aan het wild. Niet alleen aan het geschoten wild.
S@ndr@
Zeer actief

jacht is ook - goed mikken, de trekker overhalen en met grote kracht ergens een kogel of een flink schot hagel in brengen laten zodat t niet meer met t leven verenigbaar is
wat voor karakter er dan ook achter zit, als je schiet en t is raak,........ beëindig je een leven en als jager zit je er blijkbaar niet mee.
want dat is toch echt t doel als je de trekker overhaalt en dan ga ik er nog vanuit dat je alles gelijk dodelijk treft. wat dus niet altijd t geval zal zijn
kooi
Zeer actief

Tara schreef:
nyckle schreef:Ik zeg niet dat je onzin schrijft, Kooi. Ik vind wel dat je alles over een kam scheert.

Het is nog nooit gebeurt, dat ik zulke jagers ben tegen gekomen. Ik jaag nu toch al zo'n dertig jaar.

Een jager, die zich niet aan de weidelijkheidsregels houdt, krijgt gewoon geen poot aan de grond. Wat denk je dat boeren wild west op hun grond willen hebben? Je beschrijft jagers, als een stelletje schietgrage idioten.
Jagers zijn natuurliefhebbers, gezelligheidsmensen, schoften, idioten en alles daar tussenin.
Overal zit kaf onder het koren, en de jagerij is daarop geen uitzondering.
Persoonlijk ken ik geen jagers die uit bloeddorst schieten, en ik geniet zelf van het jachtbedrijf omdat je midden in de natuur bent en er aktief deel van uitmaakt.
Stil in een Friese polder zitten wachten op de ganzen en zien hoe het langzaam ochtend wordt, zien hoe mijn honden voor me uit in de bieten werken en plots tot voorstaan komen, zien hoe een slim haas achteruit de drift vertrekt en onbeschoten de wereld uitrent...
Jacht is niet alleen maar doodschieterij, het is een manier van natuurbeleving en natuurbeheer. Ik denk dat het moeilijk is om uit te leggen hoe dat is. :wink:
WAt is het verschil in betekenis tussen ' je schrijft naar je verstand hebt' en onzin praten?
Het eerste is beslist niet als compliment bedoeld.
Dat soort reacties triggert en dat leidt niet tot beter begrip.
Tara veel van de gevoelens die jij beschrijft heb ik ook, herken ik door en door.
Maar als ik een ree tegenkom, dan verstil ik in ontzag, ik kan me er geen voorstelling van maken dat ik daar gericht op zou willen schieten.
Je zegt dat het doden niet het hoofdmotief is, maar het is dus wel een motief.
En ik begrijp dat niet.
Hoewel ik wel respect kan opbrengen voor jagers die jagen om te eten.
De kat is er zóeen bij uitstek.
Dat hij overlast daarbij veroorzaakt is een gevolg van het menselijk ingrijpen in de natuur.
Van oorsprong veroorzaakte hij dat niet, omdat het evenwicht nog niet door de mens verstoord was.
Dat evenwicht nu, moet dan vervolgens weer hersteld worden door o.a. de jacht.
Dan wordt gesproken over biodiversiteit bewaken.
En voor mij is het heel moeilijk te volgen, zo met het slapende kopje van mijn jonge kat half op mijn toetsenbord,
dat mensen zo'n prachtwezen als een kat kunnen doden.
en dus teken ik, mede op verzoek van mijn dochter, die petitie.
Ik wil dat het beleid in mijn land eerst alle alternatieven overweegt en vervolgens niet uit het achterhoofd laten verdwijnen dat wij de echte veroorzaker zijn van de overlast.
nyckle
Zeer actief

kooi schreef: En voor mij is het heel moeilijk te volgen, zo met het slapende kopje van mijn jonge kat half op mijn toetsenbord,
dat mensen zo'n prachtwezen als een kat kunnen doden.
en dus teken ik, mede op verzoek van mijn dochter, die petitie.
Ik wil dat het beleid in mijn land eerst alle alternatieven overweegt en vervolgens niet uit het achterhoofd laten verdwijnen dat wij de echte veroorzaker zijn van de overlast.
Kooi, leg het kopje van een verwilderde kat eens op je toetsenbord, en je piept heel anders.
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:jacht is ook - goed mikken, de trekker overhalen en met grote kracht ergens een kogel of een flink schot hagel in brengen laten zodat t niet meer met t leven verenigbaar is
wat voor karakter er dan ook achter zit, als je schiet en t is raak,........ beëindig je een leven en als jager zit je er blijkbaar niet mee.
want dat is toch echt t doel als je de trekker overhaalt en dan ga ik er nog vanuit dat je alles gelijk dodelijk treft. wat dus niet altijd t geval zal zijn
Ja, maar het doodschieten is toch echt niet de hoofdmotivatie om te willen jagen.
Dat is doorgaans het jagen zelf, het schieten is daar maar een onderdeel van. Ga jij maar eens mee ganzen jagen, het merendeel van de ganzen dat beschoten wordt vliegt stoïcijns door.
Dat is óók jacht. :wink:
Ik heb zelf geen akte, die zal er ook wel niet snel komen aangezien ik het geld niet heb om de cursus te gaan volgen. Maar ik geniet er van om er deel van uit te maken, zowel van het kijken wat er gebeurt (en onbeschoten wegkomt) als van hetgene dat door mijn hond wordt binnengebracht, als van de heerlijke gerechten die Nyckle weet te maken van zijn wildbraad. De cirkel is daarmee wel aardig rond vind ik.
Ik jaag ook, alleen schiet ik met een camera, verder kan ik precies zo genieten van alles als jij en is t kicken als ik leven zie, ik leg t vast en schiet, alleen is er daarna niets dood :ok: dus misschien een idee voor je :blont:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan er niet mee zitten dat er afgeschoten word en daartussen ook zo af en toe eens een kat zit.
Ga niet tekenen ,dat is hypkriet je geweten sussen en een excuus hebben om slap door te blijven lullen hoe erg je wel niet tegen bent.
Zo ga nu even kijken wat voor lekkere lap vlees mijn honden en ik vanavond eten. :I:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
chrico
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Zo ga nu even kijken wat voor lekkere lap vlees mijn honden en ik vanavond eten.
Doe dat, denk dat vele dat met je zullen doen zonder er een seconde bij stil te staan dat die beesten dood zijn gemaakt voor het genot van hun zelf. Net als de leren schoenen, bontkraagje aan jas, het leren telefoonmapje, tasje enz enz enz. Oh oh wat zijn we weer tegen jagen :mrgreen: die dieren hebben tenminste nog genoten van hun leven voordat zij op het bord kwamen. Kunnen de meeste biefstukjes, karbonaatjes enz enz niet over meepraten maar goed, die zie je ook niet compleet hangen :engel:
Ik ga ook maar een stuk zelf geschoten hertenvlees uit de vriezer halen en een stoofpot maken en bedenken hoe heerlijk dat hert het gehad heeft en ik vanavond als ik een hap neem :cheer:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”