Moon gewoon op zn nederlands uitgesproken want dat betekent maan in t limburgs dialect, wa ever..
Ze zeiden dat ik n x was tussen een wolfshond en n herder (oa.dan) , maar de baas heeft t vermoeden dat er hoe dan ook toch iets van een vos-achtige in geslopen is. En iets van n husky, want ik kan goed piepen en heb ook n mooneye...
Ook heeft men mij al eens vergeleken met een indiaanse hond...tsjah...
Ik ben n teefje van april dit jaar en eigenlijk maar n klein opdondertje; 48cm schoft en 13 kg.
Ik krijg wel waanzinnig veel complimentjes over hoe leuk, schattig, apart en mooi ik ben. Vooral die kleinere mensjes zijn al heel snel verliefd op mij...
Op foto's is dit vooralsnog niet te vangen..maar hij zal t toch proberen.want anders weet niemand wie ik ben....
Ik ben n enorme jager n ook n killer. Mn baas doet heel erg zn best om mij geen muizen en vogeltjes meer te laten vangen.
Maar zodra ik gespannen ben, ben ik gelijk behoorlijk doof!!!
Mijn baas wordt dan ook af en toe behoorlijk gestoord van mij, want hij had vroeger (tot voor 10 jaar geleden) zo iets als de ideale gezins-mechelaar.
Hij dacht dan ook dat hij alles wist maar is t meeste vergeten en moet mij nog altijd beter leren kennen..
Ik kreeg eerst brokjes te eten, maar nadat mijn baas zich had verdiept had in t principe van barf en besloten had dat ie daar op t moment nog te lui voor is, krijg ik nu kvv...(elke dag dus rauw vlees met wat botjes,n beetje groente en af en toe n eitje en wat vis...). Hij kreeg t niet meer over zn hart om mij die dure granenpulp voor te zetten..
Vooralsnog houdt hij mij nauwlettend in de gaten, maar ik voel mij prima..
Volgens mij moet hij nu eens gaan kijken naar de ervaringen van baasjes met... tsjah, wat zullen we zeggen, poolhonden en wolfsmixen!!??
En ohja, eerst nog met de kids naar t circus...wss eenmalig, want die kids houden niet van stokken, tenzij dieren (zoals ik) ermee spelen...
laterzzzzzz