Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten
Moderator: moderatorteam
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
- Aantal honden: 1
Re: petitie dierenbescherming tegen afschot van wilde katten
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
eens. zowel over het wel afschieten van wilde katten als over de geweldige inborst van de DBMuk schreef:Van mij mogen die verwilderde katten wel afgeschoten worden. Ze horen niet thuis in de Nederlandse natuur en verstoren het wild. Tamme katten ook, maar die kun je niet zomaar afschieten.
Met castraties kun je die wilde katten toch niet bereiken, dus het jongt ook maar aan ook. Die petitie van de DB teken ik dan ook niet. De DB is tegen elke vorm van afschot en denken verder niet na over de oplossing van problemen.

- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Stroom gaat helaas niet werken. Loopt hier ook een herder in de straat die haar wil vermoorden en die laat zich niet tegenhouden door een zwak draadje. Te sterk draad is voor de kat en mijn hondje weer niet goed. Ze zit in een ren maar dat is toch anders dan vrijheid gewent zijn he.iones schreef:Koop cat fence. Een halsband die de kat niet te ver van huis laat gaan. Dan hoef je hem niet meer op te sluiten.hondje schreef:Mijn kat (die nu overigens in een ren ongelukkig zit te wezen) is afgelopen januari beschoten. Weet wie het gedaan heeft maar helaas kan ik het niet bewijzen. Kwam creperend van de pijn thuis (been door) dan breekt je hart wel. Voorheen woonde ik in een drukke woonwijk. Verhuist naar het buitengebied. Heerlijk onder de bomen en lekker rustig. Mooie omgeving voor de katten maar die van mij van 9 die haar hele leven buiten liep en iedere dag 1 muis at en die thuis voor de deur opat die zit nu dus binnen. Voor mijn geen kat meer hierna.
Heb de petitie getekend want hoe ziet een jager verschil tussen een huiskat en een wilde? Overigens zit er ook een kogel van een vorige schietpartij (had toen ze hier net buiten liep ook een gaatje dacht van en spijker oid) in mijn kat en heb ik iedereen in de straat gewaarschuwd maar de mensen houden hun katten niet binnen wetende dat dit hier in de straat gebeurd. Afgelopen week bijvoorbeeld is er in een vijver een dood klein katje aangetroffen... heel vreemd.
Krijgt ie een stroomstootje als hij te ver gaat (voorafgegaan door waarschuwing uiteraard). Maar liever een stroomstootje dan vrijheidsbeneming.
Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen het absurd vinden dat alle dieren op eigen terrein moeten blijven maar dat er voor één diersoort een uitzondering gemaakt wordt, met allerlei gevolgen.
Ik ben het daar wel mee eens.
Maar op het platteland gaat dat nu eenmaal wat moeilijker, het gebied, erf met schuren is te groot om te omheinen en je hebt die katten daar wel nodig voor ongedierte.
Als je op het platteland gaat wonen en je gaat vervolgens zeuren omdat er een dier ergens rondloopt, of klagen over koeien of varkensluchtjes, dan moet je je daar niet vestigen.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Dus als mijn hond ontsnapt of de kat de deur ontglipt mag er gewoon geschoten worden??nyckle schreef:Je had nooit een kat moeten nemen. Als je wist wat een kat kan doen in de "natuur" Jij bent verantwoordelijk. Nu neb jij de zielenpiet. Laat die dieren niet loslopen. Kies er voor om geen kat te nemen. Niet die kat is zielig, JIJ bent zielig.
Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij /zij doet. Laat je je dier onbeheerd lopen, dan ben jij verantwoordelijk voor wat jou dier aanricht.
Het lijkt er op, dat de gemiddelde Nederlander, de verantwoording afschuift op het dier, en niet op zichzelf. Het lijkt wel bijna een borderliner activiteit. Dit had ik niet moeten zeggen natuurlijk.
Als ik het hekwerk niet in orde heb en mijn paard knalt tegen jou auto. Dan zul je echt niet zeggen: Dat is de natuur, als je wakker wordt in het ziekenhuis.
Heb zelf ook paarden gehouden dus hoop nooit een paard op de auto te krijgen maar dieren kunnen nu eenmaal ontsnappen ook al heb je je hekwerk in orde.
Hier in Overijssel mag geen eens geschoten worden ook niet in het jachtseizoen.
De kat heb ik genomen met het idee destijds haar binnen te houden. Kreeg haar als kitten. Zaten op een groot appartement destijds. Helaas zorgde ze voor overlast ook voor de buren door te janken binnen. Wij konden niet slapen en de buren ook niet...Toen ze naar buiten kon was dat anders. Kon haar energie oid niet kwijt binnen, hing ook in je benen etc.. Is trouwens ook geen lief schootkatje kan haar ook niet bij de dierenarts laten behandelen als ze iets heeft. Ze vliegt naar je gezicht. Is blijkbaar een kat met wilde genen. Daar kan ik dus ook wat aan doen????? Ik neem toch mijn verantwoording nu en houd ze binnen ook al is de kat nu haar zelf niet meer.
Vind dit gewoon een gekke wereld dat mensen dieren zo haten ze wat aan te willen doen. Vogels voor de lol uit de bomen schieten en met vuurwerk schieten op katten is hier in de straat ook normaal
Verbaas mij ook over de dierenliefde hier op het forum. Ben ook benieuwd of jullie zelf de guts hebben te knallen op een (wilde) kat.

Daisy 12-08-2010
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb katten maar van mij mogen wilde katten worden afgeschoten.
Ik word al niet goed van de reclame van de DB. Ze doen alsof er op alle katten wordt geschoten en zijn dan opeens tegen het afschieten van zwerfkatten.
Zwerfkatten en gewone katten, da's niet hetzelfde. Misselijkmakende misleiding vind ik dat.
Maar goed.
Ja, wilde katten, daar zit niemand op te wachten en dus moeten de boeren daarop worden aangesproken als die hun katten laten verwilderen en voortplanten.
En wat zwerft mag dood. Ons land is daar te klein voor namelijk.
En ik heb prima de guts een kat af te schieten hoor. Aan een wilde kat is niets liefs te ontdekken.
Ik vind dat wel triest trouwens, maar het is zoals het is.
Ik word al niet goed van de reclame van de DB. Ze doen alsof er op alle katten wordt geschoten en zijn dan opeens tegen het afschieten van zwerfkatten.
Zwerfkatten en gewone katten, da's niet hetzelfde. Misselijkmakende misleiding vind ik dat.
Maar goed.
Ja, wilde katten, daar zit niemand op te wachten en dus moeten de boeren daarop worden aangesproken als die hun katten laten verwilderen en voortplanten.
En ik heb prima de guts een kat af te schieten hoor. Aan een wilde kat is niets liefs te ontdekken.
-
johanna68
- Zeer actief
Ok maar hoe zit het dan met je hond marjoleine? stel je hond ontsnapt ... en je vind hem niet terug en hij jouw niet.. Wettelijk gezien als een dier binnen 14 dagen niet gehaald word..is de hond gewoon van diegene die hem dan onderdak of te eten geeft. Dus diegene kan ook beslissen ...ok geen idee van wie hond is..baasje meld zich niet laat ik hem maar afmaken..Of stel hij zwerft 14 dagen...wat ook kan...soms is een hond zo bang dat het wel af en toe gezien word maar zich niet laat vangen...mag je een hond dan doodschieten? Of uberhaupt dus een loslopende hond? Je kan namelijk ook niet zien aan de buitenkant van de hond hoelang hij al alleen op straat loopt en of het een baasje heeft. En las ergens (weet niet of deze forum was) opmerking we hebben geen zwerfhonden...nou toch wel hoor...genoeg mensen die hun hond ergens dumpen omdat ze hem zat zijn...of via MP hond aanschaffen dat niet aan wens voldoet en gedumpt word...Dan zijn het eigenlijk dus zwerfhonden. Maar die worden wel netjes opgevangen in een asiel..
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Voor je helemaal doorslaat johanna.johanna68 schreef:Ok maar hoe zit het dan met je hond marjoleine? stel je hond ontsnapt ... en je vind hem niet terug en hij jouw niet.. Wettelijk gezien als een dier binnen 14 dagen niet gehaald word..is de hond gewoon van diegene die hem dan onderdak of te eten geeft. Dus diegene kan ook beslissen ...ok geen idee van wie hond is..baasje meld zich niet laat ik hem maar afmaken..Of stel hij zwerft 14 dagen...wat ook kan...soms is een hond zo bang dat het wel af en toe gezien word maar zich niet laat vangen...mag je een hond dan doodschieten? Of uberhaupt dus een loslopende hond? Je kan namelijk ook niet zien aan de buitenkant van de hond hoelang hij al alleen op straat loopt en of het een baasje heeft. En las ergens (weet niet of deze forum was) opmerking we hebben geen zwerfhonden...nou toch wel hoor...genoeg mensen die hun hond ergens dumpen omdat ze hem zat zijn...of via MP hond aanschaffen dat niet aan wens voldoet en gedumpt word...Dan zijn het eigenlijk dus zwerfhonden. Maar die worden wel netjes opgevangen in een asiel..
Het gaat hier om verwilderde huiskatten. Verwilderde honden hebben we hier gelukkig (nog) niet. Misschien als de DB ooit eens gaat beslissen om de asielhonden een beter leven te gunnen in de Oostvaardersplassen. Verwilderde paarden en koeien zijn daar al.
Probleem twee is, dat katteneigenaren hun huistijgertjes de deur uitsturen, zonder dat ze weten wat die dieren uitspoken. Blijkbaar is dat de normaalste zaak van de wereld.
Een hondeneigenaar zou dat eens moeten doen!
Ik denk, dat jij een denkfout maakt. De DB bevestigd deze denkfout door twee lieve poesjes te misbruiken voor hun actie.
Probeer jij maar eens een verwilderde kat zo te filmen. Laat staan te knuffelen.
Katten horen niet in het buitengebied. Ook al hebben ze hun buikje vol, ze blijven roven. Net als hun verwilderde soortgenoot.
Laat katteneigenaren hun verantwoording nemen en hun kat op eigen erf houden, net als hun hond, paard, koe of weet ik wat voor huisdieren er tegenwoordig nog meer zijn.
- hondje
- Zeer actief
Ik woon dus tussen de boerderijen. Zelfs die hele verwilderde, magere, plukkerige katten die hier lopen hebben iets aandoenlijks. Enkele hebben het erg zwaar kun je zien aan hoe gehavend ze zijn. Met de hond uitlaten tref ik ze aan in het gras. Heel vals omdat ze bang zijn. Nee ik zou die trekker niet kunnen overhalen. Wat ook als het dier gewoon een eigenaar had of heeft en oud of ziek is en er daardoor erg mottig uitziet en bang???
Een jaar of 2 terug hebben ze hier een vangactie gehouden. Er was 1 iemand in de straat (soort kluizenaar) die ze te eten gaf. Ze vermeerderden zich explosief en de mensen hadden overlast van stank, vechten, janken etc. Na de vangactie is het aantal verminderd. Zie ik een kat die erg slecht is meld ik het bij de DB. Als hij gevangen kan worden wordt ook zo'n dier geholpen in de vorm van een spuit indien niet anders is. Verder lopen er op de boerderijen ook lievere rond. Pas een kitten die mijn hondje erg interessant vond. Stonden snuit aan snuit.
Nu mijn kat niet meer buiten komt hebben we een andere kat die in de tuin loopt overigens. Ziet er erg goed uit en duidelijk een huiskat. Houd mijn hart vast voor dat beestje. Blijf de mensen in de straat hier waarschuwen dat hier een schutter woont... maar goed houden hun huiskatten alsnog niet bij zich. Als ik een waarschuwing had gehad over mijn kat had ik dat wel gedaan.
Een jaar of 2 terug hebben ze hier een vangactie gehouden. Er was 1 iemand in de straat (soort kluizenaar) die ze te eten gaf. Ze vermeerderden zich explosief en de mensen hadden overlast van stank, vechten, janken etc. Na de vangactie is het aantal verminderd. Zie ik een kat die erg slecht is meld ik het bij de DB. Als hij gevangen kan worden wordt ook zo'n dier geholpen in de vorm van een spuit indien niet anders is. Verder lopen er op de boerderijen ook lievere rond. Pas een kitten die mijn hondje erg interessant vond. Stonden snuit aan snuit.
Nu mijn kat niet meer buiten komt hebben we een andere kat die in de tuin loopt overigens. Ziet er erg goed uit en duidelijk een huiskat. Houd mijn hart vast voor dat beestje. Blijf de mensen in de straat hier waarschuwen dat hier een schutter woont... maar goed houden hun huiskatten alsnog niet bij zich. Als ik een waarschuwing had gehad over mijn kat had ik dat wel gedaan.

Daisy 12-08-2010
- iones
- Zeer actief
Cat Fence is geen stroomdraadje. Het is een halsband die in contact staat met een zender die je kunt instellen op afstand. De halsband waarschuwt als de kat te ver gaat, en als de kat niet luistert, krijgt hij een schokje.hondje schreef:Stroom gaat helaas niet werken. Loopt hier ook een herder in de straat die haar wil vermoorden en die laat zich niet tegenhouden door een zwak draadje. Te sterk draad is voor de kat en mijn hondje weer niet goed. Ze zit in een ren maar dat is toch anders dan vrijheid gewent zijn he.iones schreef:Koop cat fence. Een halsband die de kat niet te ver van huis laat gaan. Dan hoef je hem niet meer op te sluiten.hondje schreef:Mijn kat (die nu overigens in een ren ongelukkig zit te wezen) is afgelopen januari beschoten. Weet wie het gedaan heeft maar helaas kan ik het niet bewijzen. Kwam creperend van de pijn thuis (been door) dan breekt je hart wel. Voorheen woonde ik in een drukke woonwijk. Verhuist naar het buitengebied. Heerlijk onder de bomen en lekker rustig. Mooie omgeving voor de katten maar die van mij van 9 die haar hele leven buiten liep en iedere dag 1 muis at en die thuis voor de deur opat die zit nu dus binnen. Voor mijn geen kat meer hierna.
Heb de petitie getekend want hoe ziet een jager verschil tussen een huiskat en een wilde? Overigens zit er ook een kogel van een vorige schietpartij (had toen ze hier net buiten liep ook een gaatje dacht van en spijker oid) in mijn kat en heb ik iedereen in de straat gewaarschuwd maar de mensen houden hun katten niet binnen wetende dat dit hier in de straat gebeurd. Afgelopen week bijvoorbeeld is er in een vijver een dood klein katje aangetroffen... heel vreemd.
Krijgt ie een stroomstootje als hij te ver gaat (voorafgegaan door waarschuwing uiteraard). Maar liever een stroomstootje dan vrijheidsbeneming.
Ik kan me wel goed voorstellen dat mensen het absurd vinden dat alle dieren op eigen terrein moeten blijven maar dat er voor één diersoort een uitzondering gemaakt wordt, met allerlei gevolgen.
Ik ben het daar wel mee eens.
Maar op het platteland gaat dat nu eenmaal wat moeilijker, het gebied, erf met schuren is te groot om te omheinen en je hebt die katten daar wel nodig voor ongedierte.
Als je op het platteland gaat wonen en je gaat vervolgens zeuren omdat er een dier ergens rondloopt, of klagen over koeien of varkensluchtjes, dan moet je je daar niet vestigen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Maar nogmaals, hoe zie je dan het verschil tussen een tamme (gecastreerde) kat en een wilde kat?Marjoleine schreef:Ik heb katten maar van mij mogen wilde katten worden afgeschoten.
Maar goed.
Als je toestaat dat wilde katten afgeschoten worden, sta je feitelijk toe om ook huiskatten af te schieten op basis van geen verschil.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
johanna68
- Zeer actief
Het was gewoon een stelling hoor...ik sla niet door.nyckle schreef:Voor je helemaal doorslaat johanna.johanna68 schreef:Ok maar hoe zit het dan met je hond marjoleine? stel je hond ontsnapt ... en je vind hem niet terug en hij jouw niet.. Wettelijk gezien als een dier binnen 14 dagen niet gehaald word..is de hond gewoon van diegene die hem dan onderdak of te eten geeft. Dus diegene kan ook beslissen ...ok geen idee van wie hond is..baasje meld zich niet laat ik hem maar afmaken..Of stel hij zwerft 14 dagen...wat ook kan...soms is een hond zo bang dat het wel af en toe gezien word maar zich niet laat vangen...mag je een hond dan doodschieten? Of uberhaupt dus een loslopende hond? Je kan namelijk ook niet zien aan de buitenkant van de hond hoelang hij al alleen op straat loopt en of het een baasje heeft. En las ergens (weet niet of deze forum was) opmerking we hebben geen zwerfhonden...nou toch wel hoor...genoeg mensen die hun hond ergens dumpen omdat ze hem zat zijn...of via MP hond aanschaffen dat niet aan wens voldoet en gedumpt word...Dan zijn het eigenlijk dus zwerfhonden. Maar die worden wel netjes opgevangen in een asiel..
Het gaat hier om verwilderde huiskatten. Verwilderde honden hebben we hier gelukkig (nog) niet. Misschien als de DB ooit eens gaat beslissen om de asielhonden een beter leven te gunnen in de Oostvaardersplassen. Verwilderde paarden en koeien zijn daar al.![]()
Probleem twee is, dat katteneigenaren hun huistijgertjes de deur uitsturen, zonder dat ze weten wat die dieren uitspoken. Blijkbaar is dat de normaalste zaak van de wereld.
Ik denk, dat jij een denkfout maakt. De DB bevestigd deze denkfout door twee lieve poesjes te misbruiken voor hun actie.
Probeer jij maar eens een verwilderde kat zo te filmen. Laat staan te knuffelen.
Katten horen niet in het buitengebied. Ook al hebben ze hun buikje vol, ze blijven roven. Net als hun verwilderde soortgenoot.
Laat katteneigenaren hun verantwoording nemen en hun kat op eigen erf houden, net als hun hond, paard, koe of weet ik wat voor huisdieren er tegenwoordig nog meer zijn.
...Heb zelf door mijn werk vele katten gevangen met vangkooien..wilde..verwilderde en huiskatten die bang waren...Gaat erom dat jagers beweren alleen wilde katten te schieten..dat is niet te zien op afstand door een jager en dus net zo misleidend als een zielig filmpje van DB. Er zijn andere methodes is mijn mening. Ze moeten overschot bij de bron aanpakken..Neerschieten werkt tijdelijk..voor eens per half jaar tot er een nieuw nest geboren gaat worden.En idee om dan maar gewoon akkoord te gaan met eeuwig katten afschieten...daar ben ik tegen. Dus vandaar de bron aanpakken..idd nalatige baasjes. Zielig eigenlijk dat het zo moet maar bv beloon goed gedrag. Maak neutraliseren aantrekkelijk..Juist in bepaalde tijden van geboorte kittens..neutraliseren of iets goedkoper of bv wormkuur of vlooienbehandeling gratis..(menig trappen daar in)..Maak kittens plaatsen moeilijker...kijk op MP...denk dat meer dan de helft impulsief zo.n gratis kitten aanschaft omdat het gratis is...ze denken niet verder aan kosten wat nog komen gaat. Gewoon verbieden om gratis kittens te plaatsen en mensen denken ineens wel aan de kosten als ze moeten betalen voor een kitten. Ik ontken de overschot niet en de ideale oplossing zal niet in bovenstaand geschreven stukje van mij staan..maar ik bedoel..de oorzaak en bron zijn de liefhebbende kattenbaasjes..die moeten aangepakt worden. Het gaat allemaal veel te makkelijk een kat te kunnen hebben. Ik reageer wel eens op zo'n impulsief aanschaf op fb pagina's van ruilhandel...nou wat je ook schrijft..ook al volg je de aanschaf die binnen 5 minuten rond is...je krijgt deksel op je neus. Eens stond er een pony op zo'n fb pagina..mijn overbuurvrouw vond dat zielig(emotie) en reageerde.. Kreeg een pm..voor 6 flessen cola van de aldi en 1 zak chips en 1 zak snoep mocht ze pony halen
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Je zou ze eens in de kost moeten nemen, die dat doen!Probleem twee is, dat katteneigenaren hun huistijgertjes de deur uitsturen, zonder dat ze weten wat die dieren uitspoken. Blijkbaar is dat de normaalste zaak van de wereld.
en wanneer gaat onze lieve heertje nu eindelijk eens zijn verantwoording nemen en al zijn roofvogels in kooien opsluiten?
Of onder zo'n Dome plaatsen?
- iones
- Zeer actief
Hoezo appels met peren vergelijken?
Alle dieren lopen achter een afrastering of aan de lijn.
Alleen wilde dieren niet.
Ik zie niet in waarom voor katten een uitzondering zou moeten gelden, ondanks dat deze net zoveel overlast bezorgen en schade aanrichten.
Alleen hebben ze op het platteland een taak, en daar kun je ze niet binnen houden. Maar daar zouden de eigenaren wel weer meer verantwoordelijkheid moeten dragen, desnoods ertoe gedwongen worden.
Kittens zouden eigenlijk inderdaad niet meer geadverteerd moeten mogen worden. Om te dwingen tot castratie. Maar dat doen die lui toch niet. En wat gaan ze dan doen? Laten verwilderen zoals nu gebeurt.
En anders verdrinken.
Er ontbreekt een groot stuk bewustzijn onder dat volk.
Alle dieren lopen achter een afrastering of aan de lijn.
Alleen wilde dieren niet.
Ik zie niet in waarom voor katten een uitzondering zou moeten gelden, ondanks dat deze net zoveel overlast bezorgen en schade aanrichten.
Alleen hebben ze op het platteland een taak, en daar kun je ze niet binnen houden. Maar daar zouden de eigenaren wel weer meer verantwoordelijkheid moeten dragen, desnoods ertoe gedwongen worden.
Kittens zouden eigenlijk inderdaad niet meer geadverteerd moeten mogen worden. Om te dwingen tot castratie. Maar dat doen die lui toch niet. En wat gaan ze dan doen? Laten verwilderen zoals nu gebeurt.
En anders verdrinken.
Er ontbreekt een groot stuk bewustzijn onder dat volk.
- iones
- Zeer actief
Ja, ik weet niet of dat rode nu sarcastisch bedoeld was of serieus. Ik nam het in ieder geval niet serieus.
Wie zijn wij om oorspronkelijk wild de toegang te ontzeggen? Roofvogels horen daar.
Overigens worden die ook vergiftigd hoor. Belachelijk.
Wie zijn wij om oorspronkelijk wild de toegang te ontzeggen? Roofvogels horen daar.
Overigens worden die ook vergiftigd hoor. Belachelijk.
-
johanna68
- Zeer actief
Idd niet gratis adverteren... en een begin zou zijn verplicht chippen en registreren voor elk kat voor het een leeftijd van 3 maanden heeft. Aangezien neutraliseren kater goedkoopst is...baasjes een aantrekkelijk aanbod sturen als ze neutraliseren op leeftijd van 6 maanden. Het is een druppel maar wel een begin
- iones
- Zeer actief
Maar verplicht chippen en registreren zullen mensen nog altijd weigeren. Dan laten ze die katten nog altijd gewoon rondzwerven, omdat je niet kunt bewijzen dat die kittens daar vandaan komen.johanna68 schreef:Idd niet gratis adverteren... en een begin zou zijn verplicht chippen en registreren voor elk kat voor het een leeftijd van 3 maanden heeft. Aangezien neutraliseren kater goedkoopst is...baasjes een aantrekkelijk aanbod sturen als ze neutraliseren op leeftijd van 6 maanden. Het is een druppel maar wel een begin
-
johanna68
- Zeer actief
iones schreef:Maar verplicht chippen en registreren zullen mensen nog altijd weigeren. Dan laten ze die katten nog altijd gewoon rondzwerven, omdat je niet kunt bewijzen dat die kittens daar vandaan komen.johanna68 schreef:Idd niet gratis adverteren... en een begin zou zijn verplicht chippen en registreren voor elk kat voor het een leeftijd van 3 maanden heeft. Aangezien neutraliseren kater goedkoopst is...baasjes een aantrekkelijk aanbod sturen als ze neutraliseren op leeftijd van 6 maanden. Het is een druppel maar wel een begin
Dat is waar maar mensen denken of bedenken zich dan hoop ik voor ze een kat nemen. Het is ook maar een begin aan iets..Misschien als ze weten dat er verplichtingen zijn dat ze beter nadenken? hoop ik?
- iones
- Zeer actief
Als ze een geweten hebben wél ja. Maar als ze deze niet hebben, dan interesseert het ze geen moer, want de gevolgen zijn immers niet voor hun henzelf, maar voor de kat.johanna68 schreef:[
Dat is waar maar mensen denken of bedenken zich dan hoop ik voor ze een kat nemen. Het is ook maar een begin aan iets..Misschien als ze weten dat er verplichtingen zijn dat ze beter nadenken? hoop ik?
Het zou anders zijn als ze zelf gedupeerd raakten i.p.v. de kat.
-
johanna68
- Zeer actief
Ja krom he..ben grote dierenvriend hoor en heb zelf 6 katten..(allemaal netjes een chip en geneutraliseerd). Maar ga een overschot niet ontkennen. En ook dat het aangepakt moet worden maar vertik het omdat er dan van die sukkels zijn die geen verantwoording nemen mee te gaan in oplossing afschieten..Zoals al eerder schreef op een of ander manier moet de bron aangepakt..Het is toch van de zotte dat we het straks normaal vinden dat katten gewoon een nekscot krijgen? Als je bron niet aanpakt zou je gewoon levenslang katten moeten afschieten...iones schreef:Als ze een geweten hebben wél ja. Maar als ze deze niet hebben, dan interesseert het ze geen moer, want de gevolgen zijn immers niet voor hun henzelf, maar voor de kat.johanna68 schreef:[
Het zou anders zijn als ze zelf gedupeerd raakten i.p.v. de kat.
- hondje
- Zeer actief
Zou ook graag een oplossing hebben zodat de katten gewoon muizenvanger kunnen blijven op de boerderijen zonder dat het teveel worden. Ook in de woonwijken zijn er zat mensen die hun kater en poes niet laten 'helpen'. Kon je de mensen maar dwingen idd.

Daisy 12-08-2010
-
johanna68
- Zeer actief
Oh ja hoor mee eens...zijn niet alleen de boeren..Ook veel mensen die een poes nemen omdat kindje graag eentje wil of omdat ze zelf kitten leuk vinden .Maar ook mensen die vanuit goed hart een aangelopen poes gaan voeren ..blijft zo'n poes hangen maar als dan op kosten aan komt dan is het niet "helemaal "hun poes. En dan heb je de oogklep mensen die glashard ontkennen.. Er is geen overschot...Of een wilde poes "de natuur" noemen enz enz..hondje schreef:Zou ook graag een oplossing hebben zodat de katten gewoon muizenvanger kunnen blijven op de boerderijen zonder dat het teveel worden. Ook in de woonwijken zijn er zat mensen die hun kater en poes niet laten 'helpen'. Kon je de mensen maar dwingen idd.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
johanna68 schreef:Oh ja hoor mee eens...zijn niet alleen de boeren..Ook veel mensen die een poes nemen omdat kindje graag eentje wil of omdat ze zelf kitten leuk vinden .Maar ook mensen die vanuit goed hart een aangelopen poes gaan voeren ..blijft zo'n poes hangen maar als dan op kosten aan komt dan is het niet "helemaal "hun poes. En dan heb je de oogklep mensen die glashard ontkennen.. Er is geen overschot...Of een wilde poes "de natuur" noemen enz enz..hondje schreef:Zou ook graag een oplossing hebben zodat de katten gewoon muizenvanger kunnen blijven op de boerderijen zonder dat het teveel worden. Ook in de woonwijken zijn er zat mensen die hun kater en poes niet laten 'helpen'. Kon je de mensen maar dwingen idd.
Het is al zover gekomen, dat verwilderde katten onder de noemer natuur wordt geschaard. Namelijk, door de handelingen van DB zelf. Ze vangen de verwilderde katten neutraliseren ze en dan worden ze op de zelfde plek weer uitgezet, nb!
Daar mogen deze katten alle kattenziekten oplopen die ze kunnen krijgen. Honger en ellende, noem maar op. Hoe diervriendelijk is dat?
Een huiskat is een gedomesticeerd dier, en hoort niet in de natuur.
-
johanna68
- Zeer actief
Ook mee eens..maar dat domesticeren hebben mensen gedaan...en nu klagen dat alles uit de hand is gelopen..Wil niet zeggen dat ik het niet eens ben dat er ingegrepen moet worden maar ..het feit dat het zo gaat irriteert me enorm... Dat mensen zo nodig moesten domesticeren (zie ik ook als natuur veranderen ) en nu ze het niet meer in de hand hebben is het niet de mensen hun schuld maar zijn het de katten....en maar klagen nu dat wilde katten de natuur kapot makennyckle schreef:johanna68 schreef:Oh ja hoor mee eens...zijn niet alleen de boeren..Ook veel mensen die een poes nemen omdat kindje graag eentje wil of omdat ze zelf kitten leuk vinden .Maar ook mensen die vanuit goed hart een aangelopen poes gaan voeren ..blijft zo'n poes hangen maar als dan op kosten aan komt dan is het niet "helemaal "hun poes. En dan heb je de oogklep mensen die glashard ontkennen.. Er is geen overschot...Of een wilde poes "de natuur" noemen enz enz..hondje schreef:Zou ook graag een oplossing hebben zodat de katten gewoon muizenvanger kunnen blijven op de boerderijen zonder dat het teveel worden. Ook in de woonwijken zijn er zat mensen die hun kater en poes niet laten 'helpen'. Kon je de mensen maar dwingen idd.
Het is al zover gekomen, dat verwilderde katten onder de noemer natuur wordt geschaard. Namelijk, door de handelingen van DB zelf. Ze vangen de verwilderde katten neutraliseren ze en dan worden ze op de zelfde plek weer uitgezet, nb!
Daar mogen deze katten alle kattenziekten oplopen die ze kunnen krijgen. Honger en ellende, noem maar op. Hoe diervriendelijk is dat?
Een huiskat is een gedomesticeerd dier, en hoort niet in de natuur.
- iones
- Zeer actief
Hou maar op! Mensen hebben soms zo'n plank voor hun hersens, dat je ze het liefst met die zelfde plank hard op de kop wilt meppen! Die houden écht niet van dieren. Die zijn alleen bezig met zichzelf.johanna68 schreef:Ja krom he..ben grote dierenvriend hoor en heb zelf 6 katten..(allemaal netjes een chip en geneutraliseerd). Maar ga een overschot niet ontkennen. En ook dat het aangepakt moet worden maar vertik het omdat er dan van die sukkels zijn die geen verantwoording nemen mee te gaan in oplossing afschieten..Zoals al eerder schreef op een of ander manier moet de bron aangepakt..Het is toch van de zotte dat we het straks normaal vinden dat katten gewoon een nekscot krijgen? Als je bron niet aanpakt zou je gewoon levenslang katten moeten afschieten...iones schreef:Als ze een geweten hebben wél ja. Maar als ze deze niet hebben, dan interesseert het ze geen moer, want de gevolgen zijn immers niet voor hun henzelf, maar voor de kat.johanna68 schreef:[
Het zou anders zijn als ze zelf gedupeerd raakten i.p.v. de kat.Ik kan ook zoooooo pissig worden als ik van die sukkkels tegen kom die glashard gaan staan ontkennen ..hebben ze poes zwanger (paar maanden terug iemand die BEWUST haar poes zwanger liet maken door eigen kater) en als ik dan begin betreft overschot krijg ik steevast antwoord...oohh maar ik let wel op of het goeie baasjes zijn die halen hoor!! Of nah dat valt mee zo vol zitten de asielen niet
En zijn de poesjes snel geplaatst....dan "zie je wel"...neem nog nestje...zo grappig en koddig die kittens
Zelfs als ik uitleg dat door bewust fokken ..er voor ieder kitten die geboren word er een kat blijft zitten in een asiel...doet hun niks ..en dat noemt zich dan dierenliefhebber
De opvang waar ik werkte was geen asiel maar opvang voor oudere en chronisch zieke katten en wilde en verwilderde katten..Door een bezoekje aan een boer trof mn bazin een schuur vol kittens aan daar..Oplossing..als "grappige "eraf was..bakjes voer neer zetten en wie eerst eet krijgt schep in zijn nek tot de boer weer een aantal over heeft wat hij "veroorloofd" vind ..En met half jaar zelfde ritueel...Waarom gaat uw ze niet laten neutraliseren? JA weet je wat dat kost en boer wel in staat vlug een rekensom te maken ..10 x 110 euro...en dan roepen dat het van de zotte is die kosten...dus dierenarts hun schuld dat hij ze niet laat helpen....moet het maar niet zo duur zijn... NAh ja ondanks dat het zijn schuld is...om het zo uit de hand te laten lopen...heeft bazin aangeboden de kittens op te vangen (zodoende is de kittenkeet ontstaan) onder voorwaarde dat hij zijn dieren liet neutraliseren voor bedrag van 45 euro per poes... Dat is echt vergoeding grondstoffen...verdienden we niets aan ..Nee ..te duur...Uiteindelijk...om een soort van beetje eigenwaarde te behouden ..aangeboden..5 euro de katers en 10 de poesen en kittens overdragen aan ons.. Nee....toch nog best veel geld volgens de boer....en weer snel een rekensom ...en conclusie dat hij van dat geld ook lekker uit eten kon met zn gezin
![]()
![]()
![]()
Kan er echt moedeloos van worden ..Dus ik blijf denken ..wat kan een ander oplossing zijn...mensen aanpakken en (zou bijna zeggen dwingen te neutraliseren bij aanschaf kat) maar ja hoe.
Ik ken een echtpaar, die hebben van de week weer ergens een kat opgehaald. Ze waren er een aantal kwijt geraakt (want daar wordt dus geschoten) en mensen hadden hen gebeld dat ze een kat hadden lopen rond het huis en of die van hen was.
Zij dus gaan kijken. Het was een nog jonge kater en deze was niet van hen. Hij was niet doorvoed. Zo'n typisch verwaarloosd dier, slechte vacht, ruggegraat was zichtbaar, maar wel dik buikje (wormen).
Ze hebben hem toch maar meegenomen, want de mensen waar hij zat (boeren) die deden er niets op uit. Deze kater was wél heel tam, vriendelijk, sociaal, aanhankelijk. Hij heeft rond zijn nek wat korsten en het haar is daar afgesleten. Alsof er een brede band om zijn nek heeft gezeten. Heel raar.
Hij zit nu ben hen thuis, binnenkort wordt hij gecastreerd, hij is uiteraard al ontwormd.
Hij is nu kat nr. 14. Ze willen graag een tehuis voor hem vinden want ze kunnen niet alles houden. Als ze hem namelijk kan plaatsen, dan kunnen ze volgende keer weer beter een kat helpen. En dat is daar in de buurt dus vaak nodig.....
Deze kater is tamelijk ongecompliceerd. Kan goed binnen aarden, kan buiten, kan met andere katten, en kan ook met honden. Dus als je nog iemand weet die een nog jong dier zoekt?
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Vlooienbandallergie, hebben wel meer katten last van.iones schreef:Hij heeft rond zijn nek wat korsten en het haar is daar afgesleten. Alsof er een brede band om zijn nek heeft gezeten. Heel raar.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....