Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met bench en al te water
Moderator: moderatorteam
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
- Aantal honden: 1
Re: Hond met bench en al te water
Vreselijk ..begrijpen zal ik het nooit..welk reden ze ook hebben. Dat het in de publiciteit komt...begrijp ik weer wel..Ben het er mee eens dat het misschien meer mensen op een idee brengt maar over de andere kant...dit is waarschijnlijk de enige manier om dader op te sporen en die mag niet vrij uit gaan vind ik.. Dat het vaak dit ras is? Mss omdat het een tijdje soort imagohond was? Mensen die dat hond willen omdat het stoer lijkt maar denken er niet bij na dat karakter hond en baasje ook moet klikken. Tja en met een hond lopen als stoere kerel/vrouw en je hond niet onder controle hebben is dan weer afbraak aan imago.
Iets van 24 jaar geleden werkte ik voor een stichting ..ik ving honden op die wegkwijnden in een kennel en dan door gedrag moeilijk te plaatsen waren.. Dus werden ze in een gezin opgevangen en vanuit gezin geplaatst zodat nieuwe baasje goed indruk kreeg hoe hond in thuissituatie is. Toen was net de pitbull imago ontstaan. Niet normaal hoeveel er afgestaan werden maar ook niet normaal hoeveel inzet het kost om dier weer te herplaatsen. Adverteren kon niet en in een kennel ook niet..deed je dat wel kon je al voor 90 % tevoren zeggen welk type er op af kwam...de verkeerde dus.. die alleen een stoer uitziende hond aan ze zij wil hebben lopen.
Las hier over buitenlandse chip..Hoe werkt dat dan? Gaat het met buitenlandse chip dat over honden die bv uit asiels spanje enz hier naar toe worden gebracht of hebben we het dan over honden die door eigenaar in buitenland gekocht worden? En is een buitenlandse chip dan niet door nummer te achterhalen via dat land?
Iets van 24 jaar geleden werkte ik voor een stichting ..ik ving honden op die wegkwijnden in een kennel en dan door gedrag moeilijk te plaatsen waren.. Dus werden ze in een gezin opgevangen en vanuit gezin geplaatst zodat nieuwe baasje goed indruk kreeg hoe hond in thuissituatie is. Toen was net de pitbull imago ontstaan. Niet normaal hoeveel er afgestaan werden maar ook niet normaal hoeveel inzet het kost om dier weer te herplaatsen. Adverteren kon niet en in een kennel ook niet..deed je dat wel kon je al voor 90 % tevoren zeggen welk type er op af kwam...de verkeerde dus.. die alleen een stoer uitziende hond aan ze zij wil hebben lopen.
Las hier over buitenlandse chip..Hoe werkt dat dan? Gaat het met buitenlandse chip dat over honden die bv uit asiels spanje enz hier naar toe worden gebracht of hebben we het dan over honden die door eigenaar in buitenland gekocht worden? En is een buitenlandse chip dan niet door nummer te achterhalen via dat land?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Afschuwelijk...
-
judith & olly
kwam al langs op fb...
waarom een dier zo lang laten lijden? hoe ziek?
ik heb begrepen dat verdrinking ook nog de pijnlijkste dood is.... ik weet niet hoe dat met dieren zitten, maar met mensen is dat wel zo...
ik hoop dat de dader snel word opgepakt, snap niet dat je zo van je dier af wilt komen
waarom een dier zo lang laten lijden? hoe ziek?
ik heb begrepen dat verdrinking ook nog de pijnlijkste dood is.... ik weet niet hoe dat met dieren zitten, maar met mensen is dat wel zo...
ik hoop dat de dader snel word opgepakt, snap niet dat je zo van je dier af wilt komen
-
judith & olly
hmmm lijkt mij nietCleva schreef:Nou, die kans is gewoon een stuk groter, lijkt je ook niet?Dee schreef:Want?Cleva schreef:Ik gok zomaar dat het niet de eigenaar was die de hond over de brug gegooid heeft.
duizenden baasjes dumpen hun hond toch ook in t bos of waar dan ook en laten de hond aan zn lot over?
denk dat er ook wel zat mensen zijn die hun hond gewoon dood maken (heb daar ook wel veel verhalen van...)
-
Pakdebal
moniek&bo schreef:Zijn wel vaak staffords hè? In dit soort verhalen?
Zitten volgens mij heeeel veel staffords bij hele verkeerde mensen
kom je er nu pas achter ?.. Dit speelt al vele vele jaren zich af .
daarom was een verbod zo goed, dan selecteer je gelijk ook die bazen weg !
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Begin je nu weer de RAD goed te praten ??Pakdebal schreef:moniek&bo schreef:Zijn wel vaak staffords hè? In dit soort verhalen?

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Zo'n hond in een kooitje zal wel een doodsstrijd hebben. Maar hoe meer hij zich opwindt, hoe sneller hij buiten westen is.judith & olly schreef: ik heb begrepen dat verdrinking ook nog de pijnlijkste dood is.... ik weet niet hoe dat met dieren zitten, maar met mensen is dat wel zo...
Voor mensen is het een prima manier om zelfmoord te plegen: in Scheveningen de zee in lopen en naar Engeland zwemmen. Je bent snel onderkoeld, raakt buiten bewustzijn en verder weet je niets meer.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Pakdebal
hoeveel komen er niet in asielen terecht ?.Tara schreef:Nee hoor, dan kiezen ze wel voor een ander spierballenras.Pakdebal schreef:kom je er nu pas achter ?.. Dit speelt al vele vele jaren zich af .moniek&bo schreef:Zijn wel vaak staffords hè? In dit soort verhalen?
Tuig ban je niet uit.
Het hoeft geen tuig te zijn , want die mensen hadden wel dan nog de beleefdheid om de hond weg te brengen, onder het mom van " het viel tegen "
-
Pakdebal
jawel , met toch een soort " behoud-bewijs " halen , daar moeten fokkers al toezicht op gaan houden , daar begint de wortel van die boom , bij de fokkersTara schreef:Maar over die mensen hadden we het niet. We hadden het over mensen die de afgang van hond naar het asiel brengen te groot vinden, en hem dan maar liever verzuipen.
Is het niet met een klapkaak, dan is het wel met een ander ras. Zulke figuren kun je niet uitselecteren.
je mag geen nestje beginnen zonder een " toestemmings-bewijs "
-
irwi
- Zeer actief
Afschuwelijk wat dat beestje is overkomen en voor geen meter goed te praten. Dat mensen dan weer menen te moeten gaan roepen er moet weer een nieuwe RAD komen om weer op uiterlijk te kunnen selecteren is natuurlijk van de zotte.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Die tokkies moeten ze uitbannen, ligt niet aan het ras hoor.Pakdebal schreef:moniek&bo schreef:Zijn wel vaak staffords hè? In dit soort verhalen?
Toen de RAD er nog was gebeurde dit net zo goed.

-
nathalie71
Ze moeten deze honden flinke stambomen geven,super goed ras,veel te duur voor de tokkies om te betalen.Alleen voor mensen die het er echt voor over hebben.Vanaf 2000 euro of zo per pup.Denk dat ze dan wel na denken of ze er eentje willen hebben,(Maar ja inderdaad dan is er wel weer een ander gespierd ras)
Maar ja,blijft lastig er gebeurd zo veel illegaal.
Die hondjes staan massaal op marktplaats kosten tussen de 350 en 850 euro per stuk.
Kruisingen wat goedkoper....en om en na bij hun eerste levens jaar staan ze al weer op marktplaats omdat ze er niet mee om kunnen gaan,voor 250 euro of zo.Nou hop,weer naar zo`n tokkie...en het cirkeltje is weer rond.
Maar ik denk dat ze meer moeten doen met stambomen en prijzen.Dat je flink moet sparen om een hond aan te schaffen,dat je niet zo maar impulsief omdat een hond je zo leuk lijkt,naar de prijs van een hondje gaat kijken en verder niks.dat gebeurt veel. Ahhh,die ziet er wel leuk uit,die wil ik...Niet wetende wat voor een ras het is,wat de behoefte van het ras is etc.
In de jaren 80-90 was dat ook zo met Dobermanns,deze honden waren duur,zeker voor die tijd.Dus werden toch niet zo heel veel verkocht.Alleen vaak aan mensen die wisten wat ze in huis haalden.
Maar ja,blijft lastig er gebeurd zo veel illegaal.
Die hondjes staan massaal op marktplaats kosten tussen de 350 en 850 euro per stuk.
Kruisingen wat goedkoper....en om en na bij hun eerste levens jaar staan ze al weer op marktplaats omdat ze er niet mee om kunnen gaan,voor 250 euro of zo.Nou hop,weer naar zo`n tokkie...en het cirkeltje is weer rond.
Maar ik denk dat ze meer moeten doen met stambomen en prijzen.Dat je flink moet sparen om een hond aan te schaffen,dat je niet zo maar impulsief omdat een hond je zo leuk lijkt,naar de prijs van een hondje gaat kijken en verder niks.dat gebeurt veel. Ahhh,die ziet er wel leuk uit,die wil ik...Niet wetende wat voor een ras het is,wat de behoefte van het ras is etc.
In de jaren 80-90 was dat ook zo met Dobermanns,deze honden waren duur,zeker voor die tijd.Dus werden toch niet zo heel veel verkocht.Alleen vaak aan mensen die wisten wat ze in huis haalden.
-
Pakdebal
wie je hier er altijd mee ziet lopen, die honden trekken altijd zowat de baas omver , zoveel kracht , dus er is ook geen leider ,.. ja, de hond zelf ..Hayley84 schreef:Die tokkies moeten ze uitbannen, ligt niet aan het ras hoor.
Toen de RAD er nog was gebeurde dit net zo goed.
en dat zijn geen tokkies , hoor, maar gewone mensen die zich dit ras hebben aangetrokken
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Pools chipnummer: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... lref=vptopNanna schreef:Buitenlands, niet geregistreerd chipnummerLiesbeth schreef:Ik hoop trouwens wel dat er nog iets gedaan word met de gegevens van die chip.
Let op! Bij deze link staat meer foto's!!! Wil je die niet zien, dan daar vooral niet op klikken.
-
nathalie71
Nou,10 tegen 1 dat het geen gewone mensen zijn die ik geregeld tegen kom met Staf/pit of bull.
Ik noem het altijd type-opblaasjas-nike air-gympen en een scooter.En daar ook de oudere versie van.
Ik ken er 2 die gewoon zijn.leuke normale mensen die een hele lieve hond hebben die keurig is opgevoed.
Raar genoeg lukt dat de opblaas-jas types vrijwel nooit om hun hond zo netjes op te voeden
Ik noem het altijd type-opblaasjas-nike air-gympen en een scooter.En daar ook de oudere versie van.
Ik ken er 2 die gewoon zijn.leuke normale mensen die een hele lieve hond hebben die keurig is opgevoed.
Raar genoeg lukt dat de opblaas-jas types vrijwel nooit om hun hond zo netjes op te voeden
- Hayley84
- Zeer actief
Ja en ligt dat aan het ras? Nee.Pakdebal schreef:wie je hier er altijd mee ziet lopen, die honden trekken altijd zowat de baas omver , zoveel kracht , dus er is ook geen leider ,.. ja, de hond zelf ..Hayley84 schreef:Die tokkies moeten ze uitbannen, ligt niet aan het ras hoor.
Toen de RAD er nog was gebeurde dit net zo goed.![]()
en dat zijn geen tokkies , hoor, maar gewone mensen die zich dit ras hebben aangetrokken
Je zult mij niet op die manier over straat zien lopen met mijn 2 SBT's.
Je zult mijn honden ook niet los zien lopen en mij niet tegenkomen in losloop gebieden.
Dat zijn mijn beslissingen en niet die van mijn honden.

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Joh, je hoeft je niet aangesproken te voelen. Ze heeft het toch niet over jou?Hayley84 schreef:Ja en ligt dat aan het ras? Nee.Pakdebal schreef:wie je hier er altijd mee ziet lopen, die honden trekken altijd zowat de baas omver , zoveel kracht , dus er is ook geen leider ,.. ja, de hond zelf ..Hayley84 schreef:Die tokkies moeten ze uitbannen, ligt niet aan het ras hoor.
Toen de RAD er nog was gebeurde dit net zo goed.![]()
Je zult mij niet op die manier over straat zien lopen met mijn 2 SBT's.
Je zult mijn honden ook niet los zien lopen en mij niet tegenkomen in losloop gebieden.
Dat zijn mijn beslissingen en niet die van mijn honden.
Ik heb ook een stafford maar voel me niet aangevallen door dit topic hoor. Er lopen nu eenmaal een hoop mafkezen met staffords rond, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Arm dier. Hoop dat er gerechtigheid komt hoe dan ook maar dat zal wel niet.

Daisy 12-08-2010
- Pat75
- Zeer actief
Zal vast een staff uit de vechtindustrie zijn die geen winnaar meer was of te oud enz.

-
Pakdebal
Branka schreef:Pools chipnummer: .Nanna schreef:Buitenlands, niet geregistreerd chipnummerLiesbeth schreef:Ik hoop trouwens wel dat er nog iets gedaan word met de gegevens van die chip.
oh my G*d , dat verklaart een heleboel , illegale hondenhandel , enz enz .
-
laeken
- Zeer actief
Pat75 schreef:Zal vast een staff uit de vechtindustrie zijn die geen winnaar meer was of te oud enz.
Dat denk ik niet. Staffords uit de vecht-industrie bestaan niet.
Of gewoon een hond waar iemand wraak op genomen heeft? Om de eigenaar te grazen te nemen? Boze ex? Hysterische minnares? Er lopen wat gekken rond. Het hondje lijkt wel wat op dat van mijn oude buurman in Amsterdam. Dan zou omkomen van dorst kunnen omdat hij in en uit de bak ging en ook de hysterische ex zou een optie zijn want die gooide daar de ramen in en timmerde met de brommer-helm de buurman op zijn muil als ze de kans kreeg
Want het verhaal hier achter kent niemand. Met vechthonden zal zo'n dik klein staffie echt niks van doen hebben gehad. Staffords zijn geen vechters. Als je een hond vol gaten aantreft die pitbull-achtig is en slank en gespierd dan zou dat wel zo kunnen zijn. Bij elke staff of pitbull aan vechten denken is echt niet nodig. En zelfs een hond met gaten kan op straat gevochten hebben met de herder van de buren
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik weet niet of het wel een dikkerdje was want als een hond een paar dagen in het water ligt, zwelt die op. Mensen ook trouwens. En dan kunnen ze echt tot twee keer zo groot/dik opzwellen.
- Boerenfoxfan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
- Aantal honden: 3
Idem.ingrid schreef:Heb alleen je bericht gelezen Nanna,de link open ik maar niet,,wil het niet zien.

-
Pakdebal
laeken schreef:. Staffords zijn geen vechters.
Als je een hond vol gaten aantreft die pitbull-achtig is en slank en gespierd dan zou dat wel zo kunnen zijn. Bij elke staff of pitbull aan vechten denken is echt niet nodig. En zelfs een hond met gaten kan op straat gevochten hebben met de herder van de buren
waarom zijn ze dan zo kien om andere honden te grazen te nemen ?
-
laeken
- Zeer actief
Mijn kruising borderterrier was ook dol op vechten. Is een hond die vechtlustig is tegenwoordig ineens een vechthond? En kan jij ook maar 1 voorbeeld vinden van iemand die met Engelse staffords vecht? Want dat doet niemand. Pitbulls uit enkel vechtlijnen worden daarvoor ingezet. Je staat volledig voor paal als je met een Engelse stafford aan komt kakken bij een hondengevecht. Misschien als aashondjePakdebal schreef:laeken schreef:. Staffords zijn geen vechters.
Als je een hond vol gaten aantreft die pitbull-achtig is en slank en gespierd dan zou dat wel zo kunnen zijn. Bij elke staff of pitbull aan vechten denken is echt niet nodig. En zelfs een hond met gaten kan op straat gevochten hebben met de herder van de buren![]()
waarom zijn ze dan zo kien om andere honden te grazen te nemen ?
Ik wordt een beetje moe van dat vechthonden-geklets op internet. Alles met een dikke kop lijkt nu ineens een vechthond te zijn. En er worden ineens een heleboel hondengevechten overal gehouden.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
1 levensgevaarlijke vechthond meldt zich! kun je het niet zien dan!laeken schreef:Mijn kruising borderterrier was ook dol op vechten. Is een hond die vechtlustig is tegenwoordig ineens een vechthond? En kan jij ook maar 1 voorbeeld vinden van iemand die met Engelse staffords vecht? Want dat doet niemand. Pitbulls uit enkel vechtlijnen worden daarvoor ingezet. Je staat volledig voor paal als je met een Engelse stafford aan komt kakken bij een hondengevecht. Misschien als aashondjePakdebal schreef:laeken schreef:. Staffords zijn geen vechters.
Als je een hond vol gaten aantreft die pitbull-achtig is en slank en gespierd dan zou dat wel zo kunnen zijn. Bij elke staff of pitbull aan vechten denken is echt niet nodig. En zelfs een hond met gaten kan op straat gevochten hebben met de herder van de buren![]()
waarom zijn ze dan zo kien om andere honden te grazen te nemen ?Maar dan kan je net zo goed een Franse bull nemen. Vindt jij dat ook vechthonden?
![]()
Ik wordt een beetje moe van dat vechthonden-geklets op internet. Alles met een dikke kop lijkt nu ineens een vechthond te zijn. En er worden ineens een heleboel hondengevechten overal gehouden.

-
beatje
Ik heb het meegemaakt in het asiel waar ik werkte,daar kwam de sluiswacht een dobberman binnenbrengen die was in de sluis zelf vastgebonden,daar zit een stenen trap in en een richel,daarop vast de hond vastgemaakt.Als de sluiswachter de hond niet had gezien en de sluisdeuren had geopent was de hond verdronken.Waarom ?Vraag je jezelf dan af, het asiel lag 20 meter verder en is na 19.00 onbewaakt,gooi hem over het hek bind hem er aan of steek hem in het lege kot ,wat er voor noodgevallen staat.Ik denk dat er altidj nog veel mensen met sadistische inslag zijn.Ik heb er veel mee gemaakt en op den duur ook moeten stoppen met werken,ik denk dat ik anders een moord begaan had op één of ander mens.Nu is dit wel Belgie waar het volgens mij allemaal nog iets erger is.
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
eigenlijk maakt me het niet uit of het een vechthond is of niet...volwassen of pup...en of zijn baasje het gedaan heeft of iemand uit op wraak...degene die dit gedaan heeft een welverdiende straf geven..Ook even laten iets laten voelen...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hond in bench doodgeslagen
WIERINGERMEER -
De dode hond die afgelopen weekend met bench en al in het Wieringerrandkanaal bij Wieringerwerf is gevonden, is niet verdronken maar doodgeslagen. Dat concludeert de politie na pathologisch onderzoek.
Daaruit blijkt dat de hond om het leven is gekomen door zware mishandeling. Ook gaat het niet zoals eerder gemeld om een Staffordshire-terriër, maar om een Franse Bulldog. De politie probeert nog steeds de eigenaar van de hond op te sporen. Mogelijk komt die uit Polen, want daar is het dier gechipt.
*bron, Telegraaf.
WIERINGERMEER -
De dode hond die afgelopen weekend met bench en al in het Wieringerrandkanaal bij Wieringerwerf is gevonden, is niet verdronken maar doodgeslagen. Dat concludeert de politie na pathologisch onderzoek.
Daaruit blijkt dat de hond om het leven is gekomen door zware mishandeling. Ook gaat het niet zoals eerder gemeld om een Staffordshire-terriër, maar om een Franse Bulldog. De politie probeert nog steeds de eigenaar van de hond op te sporen. Mogelijk komt die uit Polen, want daar is het dier gechipt.
*bron, Telegraaf.

- Hayley84
- Zeer actief
Dat is wel een hele grote Franse Bulldog 
Edit: Alhoewel, kan natuurlijk ook een kleine bench zijn
Edit: Alhoewel, kan natuurlijk ook een kleine bench zijn
Laatst gewijzigd door Hayley84 op 23 okt 2013 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.