Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vlooien bestrijden
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
vlooien bestrijden
Een client van me heeft twee honden en twee katten. De kleinste hond, een yorkje, heeft structureel last van vlooien.
Wat ze ook proberen, hij komt er niet vanaf. Ze hebben verschillende merken pipetten gebruikt, spray, omgevingsspray... Er blijven vlooien op t beest aanwezig.
Nu wonen ze op dit moment nog in een groot huis met werkelijk overal vloerbedekking. Over een maand gaan ze verhuizen. Misschien dat dat scheelt?
Hoe zorgen ze nou dat ze van de vlooien afkomen?
Wat ze ook proberen, hij komt er niet vanaf. Ze hebben verschillende merken pipetten gebruikt, spray, omgevingsspray... Er blijven vlooien op t beest aanwezig.
Nu wonen ze op dit moment nog in een groot huis met werkelijk overal vloerbedekking. Over een maand gaan ze verhuizen. Misschien dat dat scheelt?
Hoe zorgen ze nou dat ze van de vlooien afkomen?
RIP Cena
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Re: vlooien bestrijden

Gezondheidsvoorbeelden van knoflook:
- Antiparasitair (anti-vlo, teek, mijt en worm) en antivirale (virusremmend) werking
- Helpt bij het verlagen van het cholesterol- en triglyceridengehalte;
- Is gunstig voor de bloeddruk en bloedviscositeit;
- Reinigende werking van de lever (ontgifting);
- Houdt de bloedvaten schoon;
- Verhoogt weerstand;
- Heeft een algemeen vitaliserende invloed op het lichaam, met name op het hart en vaatstelsel;
- Bevordert de doorbloeding in de haarvaten.
Biofood
Knoflook met alliine heeft een antiparasitair (anti-vlo, teek, mijt en worm) en antivirale (virusremmend)
werking en kan hierdoor ter ondersteuning gebruikt worden als vlooien- en ontwormingsmiddel. Er is
een groot verschil in de kwaliteit van de verschillende knoflookpreparaten. Bepalend is de hoeveelheid
alliïne in het knoflookproduct. Biofood heeft tegen deze parasieten als vlooien, luizen, teken en
wormen speciale natuurlijke anti-vlo snoepjes en schapenvetbonbons met knoflook en alliine
ontwikkelt om dit ongedierte te bestrijden volgens de natuurlijke methode.
Alliine is de reukloze en werkzame stof uit knoflook, die door oraal gebruik van de natuurlijke antivlo
snoepjes en bonbons in de bloedbaan terecht komt en een vernietigende werking heeft op
bacteriën waar insecten, zoals vlooien, luizen, wormen, mijten en teken van leven.
http://www.hondenartikelenwebshop.nl/nl ... flook.html
dit zou ze kunnen proberen
- frisbeedog
- Actief
Hebben ze ook echt het vlooienmiddel van de dierenarts gebruikt
en alle dieren in huis behandeld dus vlooienmiddel speciaal voor de kat en speciaal voor de hond?
en niet de frontline die werkt al lang niet meer
en door de vloerbedekking zal het hele huis bezaaid zijn met eitjes dan kan je alleen je huis professioneel
laten aanpakken dan is het daar weg
en de York in kwestie zou ik voorzien van een korte vacht
vlooienshampoo en inderdaad knoflook voeren.
Kan me niet voorstellen dat stronghold of advantage niet helpt
denk dat in huis zoveel cyclussen zijn van de vlooien eitjes die uitkomen dat
je permanent in huis vlooien houdt dus ook op de hond
Huis eerst aanpakken en dan weer de hond
succes
An
en alle dieren in huis behandeld dus vlooienmiddel speciaal voor de kat en speciaal voor de hond?
en niet de frontline die werkt al lang niet meer
en door de vloerbedekking zal het hele huis bezaaid zijn met eitjes dan kan je alleen je huis professioneel
laten aanpakken dan is het daar weg
en de York in kwestie zou ik voorzien van een korte vacht
vlooienshampoo en inderdaad knoflook voeren.
Kan me niet voorstellen dat stronghold of advantage niet helpt
denk dat in huis zoveel cyclussen zijn van de vlooien eitjes die uitkomen dat
je permanent in huis vlooien houdt dus ook op de hond
Huis eerst aanpakken en dan weer de hond
succes
An
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hier ook het geval en ja alle druppels en omgevingssprayen van da gebruikt, klein vermogen uitgegeven.
Stof gezogen en gewassen, stofzuiger zelf behandeld.
En nog zijn ze er die rotbeessies.
Nu wil ik ze vlak voor de verhuizing allen behandelen met Stronghold, want zelfs de advantix/advantage helpt niet.
Stof gezogen en gewassen, stofzuiger zelf behandeld.
En nog zijn ze er die rotbeessies.
Nu wil ik ze vlak voor de verhuizing allen behandelen met Stronghold, want zelfs de advantix/advantage helpt niet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Alles helpt (behalve knoflook LOL) zolang je je maar aan de gebruiksaanwijzingen houdt. Vrijwel iedere verkoper van vlooienspul heeft ook een telefoonnummer op de verpakking staan. Laat ze met diegene eens stap voor stap doorlopen wat er gebeurd is en hóe het gebeurd is.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik lees nog niets over "ze hebben ook de omgeving behandeld" en dat lijkt me essentieel. Als ze gaan verhuizen lijkt me dat ze voor dat de volgende mensen erin komen de boel wel even grondig mogen ontsmetten 
Dieren behandelen is 1... maar omgeving behandelen is echt bijna nog noodzakelijker
(en vergeet de auto niet)
Suzanne
Dieren behandelen is 1... maar omgeving behandelen is echt bijna nog noodzakelijker
(en vergeet de auto niet)
Suzanne
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze hebben de omgeving wel behandelt maar dat is eigenlijk geen doen met een huis vol vloerbedekking. De auto is een goeie tip nog!
Het moet haast wel in de vloerbedekking zitten want de dieren zelf zijn goed behandelt, volgens voorschrift met de juiste middelen.
Hopen dan dus dat het na de verhuizing beter zal gaan...
Behalve auto, bank en beesten meer tips van dingen die behandelt moeten worden met het verhuizen?
Het moet haast wel in de vloerbedekking zitten want de dieren zelf zijn goed behandelt, volgens voorschrift met de juiste middelen.
Behalve auto, bank en beesten meer tips van dingen die behandelt moeten worden met het verhuizen?
RIP Cena
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Tja, als je niet alles aanpakt ben ik bang dat je er mee blijft zitten, lekker trouwens voor de volgende bewoners.... 
- kipo
- Zeer actief
95% zit in de omgeving en het popstadium is praktisch niet uit te roeien. Als er eenmaal vlooien zijn, duurt het minimaal 6 maanden om ze kwijt te raken. Alle dieren structureel blijven behandelen en de omgeving; sprayen, wassen op 60 wat er gewassen kan en vaak stofzuigen (je zuigt de larven en poppen niet weg, maar de warmte en trilling die de stofzuiger veroorzaakt prikkelt de poppen om uit te komen en dan kun je ze wel doden).
-
~Suzanne~
- Zeer actief
AllesSannePP schreef:Ze hebben de omgeving wel behandelt maar dat is eigenlijk geen doen met een huis vol vloerbedekking. De auto is een goeie tip nog!
Alles wat schoongemaakt, gestoomd kan worden.
En, laten ze vooral het huis wat ze achterlaten behandelen!!!!!
Dat kan nu al, met zo'n soort "rookbom". Zelf geen ervaring mee maar ik hoor daar meer over. Dan moeten wel alle dieren en mensen uit huis
Suzanne
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Rosita Compagner schreef:Alles helpt (behalve knoflook LOL) zolang je je maar aan de gebruiksaanwijzingen houdt. Vrijwel iedere verkoper van vlooienspul heeft ook een telefoonnummer op de verpakking staan. Laat ze met diegene eens stap voor stap doorlopen wat er gebeurd is en hóe het gebeurd is.
Dankje.
Gewoon even zoeken hier, al dat vlooiengedoe altijd. Verdiep je in een vlo en in de bestrijdingsmiddelen en het is zo simpel als wat.
Nieuwe huis goed de omgeving sprayen. Week van te voren een pipet op alle dieren, zoals aangegeven op de verpakking en een vlo kill tabletje erin en bent schoon over.
Alles wat mee gaat uit het oude huis wassen op 60 graden, weggooien of sprayen en vergeet vooral de gordijnen niet!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Komt ie weer:
http://www.debestestek.nl/honden/vlooie ... onden.html
Hiermee kun je in elk geval de cirkel doorbreken.
En laat ze s.v.p. voordat ze het oude huis afsluiten de hele boel uit en te na sprayen want anders hebben de nieuwe bewoners in no time lopende hagelslag op hun benen als ze nog maar een stap binnen hebben gezet.
http://www.debestestek.nl/honden/vlooie ... onden.html
Hiermee kun je in elk geval de cirkel doorbreken.
En laat ze s.v.p. voordat ze het oude huis afsluiten de hele boel uit en te na sprayen want anders hebben de nieuwe bewoners in no time lopende hagelslag op hun benen als ze nog maar een stap binnen hebben gezet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Wordt een flink karwei dus nog... Mensen hebben het helaas niet breed dus ik zal volgende week even met ze kijken wat haalbaar en meest effectief gaat zijn.
Honden komen ook gewoon boven... Die vlooien zitten dus waarschijnlijk echt overal
gets! Dat wordt een flinke klus!
Honden komen ook gewoon boven... Die vlooien zitten dus waarschijnlijk echt overal
RIP Cena
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ja en denk bijv ook aan het spuiten van de matrassen. En anders de gemeente bellen om te vragen wat het kost om dat hele huis te spuiten.SannePP schreef:Wordt een flink karwei dus nog... Mensen hebben het helaas niet breed dus ik zal volgende week even met ze kijken wat haalbaar en meest effectief gaat zijn.
Honden komen ook gewoon boven... Die vlooien zitten dus waarschijnlijk echt overalgets! Dat wordt een flinke klus!
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
vosse schreef:Ja en denk bijv ook aan het spuiten van de matrassen. En anders de gemeente bellen om te vragen wat het kost om dat hele huis te spuiten.SannePP schreef:Wordt een flink karwei dus nog... Mensen hebben het helaas niet breed dus ik zal volgende week even met ze kijken wat haalbaar en meest effectief gaat zijn.
Honden komen ook gewoon boven... Die vlooien zitten dus waarschijnlijk echt overalgets! Dat wordt een flinke klus!
RIP Cena
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Vergeet ook zomen, naden en kieren niet. Die " bom" waar Suzanne het over heeft is hier volgens mij niet te koop.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Noppes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): am.stafford
vlooienshampoo. ook de katten haha ik weet t t is een ramp. daarna dieren uit huis en het huis aanpakken. van boven tot onder. vergeet uw matras en dekbed vooral niet. en alle kleedjes/kussens/ sierkussens/badkamerkleedje wassen. alles stofzuigen. omgevingsspray en dan pas de dieren weer terug. ik wens je veel succes 
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
O leuk om even op terug te komen idd. Vlooien lijken aardig onder controle in het nieuwe huis. Alles is grondig aangepakt voor ze over gingen. Honden, katten, meubels, alles! Sindsdien lijkt het voor nu onder controle.
RIP Cena
-
Pakdebal
Kit schreef:Tja, als je niet alles aanpakt ben ik bang dat je er mee blijft zitten, lekker trouwens voor de volgende bewoners....
ja, precies, geen reclame voor het houden van 4 ( !! ) huisdieren , lijkt mij ook niet echt hygienisch !
als katten buiten lopen hebben ze het weer zo te pakken, hebben ze wat aan die katten gedaan ?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees jij ook?Pakdebal schreef:Kit schreef:Tja, als je niet alles aanpakt ben ik bang dat je er mee blijft zitten, lekker trouwens voor de volgende bewoners....
ja, precies, geen reclame voor het houden van 4 ( !! ) huisdieren , lijkt mij ook niet echt hygienisch !
als katten buiten lopen hebben ze het weer zo te pakken, hebben ze wat aan die katten gedaan ?
RIP Cena
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fijn dat het onder controle is...
hier heeft de Stronghold ook zijn werk gedaan.
Wel pas na twee behandelingen en het verhuizen heeft waarschijnlijk ook geholpen.
hier heeft de Stronghold ook zijn werk gedaan.
Wel pas na twee behandelingen en het verhuizen heeft waarschijnlijk ook geholpen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Waarom staan er uitroeptekens achter de 4? Heeft mevrouw PdB daar soms problemen mee?Pakdebal schreef:Kit schreef:Tja, als je niet alles aanpakt ben ik bang dat je er mee blijft zitten, lekker trouwens voor de volgende bewoners....
Fijn dat de vlooien weer onder controle lijken, heb je nog iets over het oude huis gehoord?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb niks meer over het oude huis gehoord. Denk dat dat een goed teken is 
RIP Cena
-
Pakdebal
rose schreef:Waarom staan er uitroeptekens achter de 4? Heeft mevrouw PdB daar soms problemen mee?![]()
ik zou niet graag een huis kopen en bezichtigen met een boel huisdieren , heb dat 1 keer gehad , een stinkende Golden lag daar
ipv een stinkende hond moet je zorgen dat je je huis goed presenteert
- rose
- Zeer actief
Pakdebal schreef:rose schreef:Waarom staan er uitroeptekens achter de 4? Heeft mevrouw PdB daar soms problemen mee?![]()
ik zou niet graag een huis kopen en bezichtigen met een boel huisdieren , heb dat 1 keer gehad , een stinkende Golden lag daar
En omdat jij dat een keer hebt gehad is dat bij iedereen zo? Nog maar een keer dan
-
Pakdebal
rose schreef:Pakdebal schreef:ik zou niet graag een huis kopen en bezichtigen met een boel huisdieren , heb dat 1 keer gehad , een stinkende Golden lag daarrose schreef:Waarom staan er uitroeptekens achter de 4? Heeft mevrouw PdB daar soms problemen mee?![]()
En omdat jij dat een keer hebt gehad is dat bij iedereen zo? Nog maar een keer dan![]()
![]()
hoe meer slangen, dieren , en honden katten , hoe minder je je huis verkoopt, ga je gang , zou ik zeggen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb al vaker gemerkte dat pipetten niet zo lekker werken, vlooien banden werken beter is mijn ervaring, en anders spray, Defendog
en zorgen dat de katten goed aangepakt worden, de meeste vlooien zijn toch katten vlooien
en zorgen dat de katten goed aangepakt worden, de meeste vlooien zijn toch katten vlooien
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oke genoteerd: dus als je huiseigenaar bent mag je max 1 huisdier maar t liefst geen...Pakdebal schreef:rose schreef:Pakdebal schreef:ik zou niet graag een huis kopen en bezichtigen met een boel huisdieren , heb dat 1 keer gehad , een stinkende Golden lag daarrose schreef:Waarom staan er uitroeptekens achter de 4? Heeft mevrouw PdB daar soms problemen mee?![]()
En omdat jij dat een keer hebt gehad is dat bij iedereen zo? Nog maar een keer dan![]()
![]()
hoe meer slangen, dieren , en honden katten , hoe minder je je huis verkoopt, ga je gang , zou ik zeggen
Ik koop dus nooit een huis

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- rose
- Zeer actief
malinois schreef:
Oke genoteerd: dus als je huiseigenaar bent mag je max 1 huisdier maar t liefst geen...
Ze heeft trouwens wel een punt, maar ik weet niet waar dat huizen verkopen nu ineens vandaan komt, daar gaat het topic helemaal niet over
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mwa.. zorgen als er kijkers komen dat ze weg zijn... hebben destijds prima kunnen verkopen met alle honden.rose schreef:malinois schreef:
Oke genoteerd: dus als je huiseigenaar bent mag je max 1 huisdier maar t liefst geen...
![]()
Ze heeft trouwens wel een punt, maar ik weet niet waar dat huizen verkopen nu ineens vandaan komt, daar gaat het topic helemaal niet over

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi