Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Witte Herder of Hollandse Herder??

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Witte Herder of Hollandse Herder??

Ongelezen bericht door moosje »

fenneke schreef:grotere vies peuk dan een witte is er niet :engel: :engel:

kijk alleen maar naar de foto's in de foto wedstrijd van oktober

viewtopic.php?f=83&t=275246

alleen maar witjes :pffff: :mrgreen: :LOL:
Zie niks wits daar hoor. :LOL: :lekkerpuh:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

:E: :cool2:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

haha precies, en daarnaast, van alle honden die ik gehad heb was mijn witje echt mijn witte schaduw. Als je het aankunt om je hond met zijn gebruiksaanwijzing alle vertrouwen te geven heb je er een topper aan :wink:
:pop:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gotcha schreef:Zelfs op een groepswandeling gedraagt onze hond zich anders ,maar het kan inderdaad nuttig zijn om eens mee te gaan met een wandeling.

Pak de bal:op welke manier zie jij het dan ,de zwitserse witte herder.Je schrijft dat de oppas eerlijk moet zijn,hierover ,in welk opzicht.?

witte herders zijn hier niet allemaal even aardig tegen andere honden , zelfs een vrouw uit de buurt hier zegt dan " houdt afstand " ..
en
ik kende een man , die in het park liep met zijn witte herder , heel leuk, totdat die volwassen werd . :schrik:

ach, dat zijn er 2 hier vlak in de buurt , verder zie je ze niet veel , en vermijd ik ze maar . :19:
Jij blijft alles maar over een kam scheren hè?

Oké, Nikkie van mij is ook eens een keer door een witte Herder gegrepen, maar ik ken ook witte Herders die heel erg lief zijn. Zoals ik je al eens eerder heb gezegd, in elk ras kunnen lieve en minder lieve honden zitten.
Ik heb Nikkie na die aanval echt niet bij andere witte Herders weg gehouden.

Ik heb bijvoorbeeld een hele lieve Pinscher en twee die wat minder lief zijn. Toen ik nog vier honden had had ik twee lieve Pinschers en twee minder lieve Pinschers.

Ik denk dat jij maar beter nooit meer een hond kan nemen want ik denk dat je je een ongeluk zal schrikken als je ineens een hond hebt die jou bijt of anderen honden aanvalt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gotcha
Zeer actief

ik kan mij wel voorstellen als idd je eigen hond gegrepen is door een andere hond ,ras maakt niet uit,je wel voorzichtiger bent.Zo speelde Gotcha enorm goed met een stafke terwijl andere baasjes deze nog maar zagen en ze spontaan meden,terwijl deze hond nog niet eens een andere hond of mens kwaad deed.
ik kan het vooroordeel wel begrijpen,zo zijn er zoveel van pakdebal maar niet het veralgemene van èèn of ander ras in dat opzicht.

Maar goed de ts heeft toch gekozen dus veel maakt het niet uit hè :F:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

gotcha schreef:ik kan mij wel voorstellen als idd je eigen hond gegrepen is door een andere hond ,ras maakt niet uit,je wel voorzichtiger bent.Zo speelde Gotcha enorm goed met een stafke terwijl andere baasjes deze nog maar zagen en ze spontaan meden,terwijl deze hond nog niet eens een andere hond of mens kwaad deed.
ik kan het vooroordeel wel begrijpen,zo zijn er zoveel van pakdebal maar niet het veralgemene van èèn of ander ras in dat opzicht.

Maar goed de ts heeft toch gekozen dus veel maakt het niet uit hè :F:

het hing niet van 1 herder af , maar het waren er verschillende , ook bv een mechelse , dus variabel , en dan ga je NIET meer voor dat ras . :pffff:

als die staf iets zou doen bij jouw hond, zou je ook gedacht hebben " die mensen hebben toch gelijk gehad " , :wink:

en over die witte herder kan ik kort zijn, het was een leuke pup, die speelde met mijn hond , totdat die volwassen werd
zelfs de baas kon hem niet meer aan .. :schrik:
gotcha
Zeer actief

ik denk dan eerder dat mijn bitchke de staf zou pakken en jij zou zeggen "zie je wel" :ok:

:ok:

²
Pakdebal

gotcha schreef:ik denk dan eerder dat mijn bitchke de staf zou pakken en jij zou zeggen "zie je wel" :ok:

²

maakt niet uit, allebei de rassen vertrouw ik toch niet .. :D
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

FrenkS schreef: In een hond zoek ik de volgende eigenschappen:

Speels
Makkelijk te trainen
Niet te luidruchtig (ivm appartement)
Houdt van beweging
Geen groot jachtinstinct (ivm de kat)
Aanhankelijk en trouw
Rustig van aard
Wij hebben sinds kort een witte herder langhaar, hij is nu bijna 6 maanden oud. Verder heb ik nog een aussie en een harzerfuchs. Wezelijke verschillen wel te verstaan. Ik vind onze witte herder heel rustig van aard! zelfs een beetje saai vergeleken met het geweld wat hier al rond loopt :mrgreen: Hij is ontzettend aanhankelijk en trouw, vooral op een persoon (mijn vriend gericht) vreemden kunnen hem gestolen worden, alleen bekende accepteert hij knuffels van en de rest ziet hij liever gaan (lees echte angst heeft hij niet). We hebben sinds kort een kitten in huis en hij jaagt er het meest op van de 3, echter omdat hij zoooooo graag wil spelen, dat het ook een lekker hapje kan zijn heeft hij nog niet bedacht, mijn andere honden wel :cool2: Volgens mij is dat jagen echter meer aan zijn leeftijd toe te kennen dan aan het ras, hij moet gewoon nog leren rustig met het poesje om te gaan. Hij leert net als elke herder snel, maar hij is wel stront eigenwijs…. Ook daar heeft vriendlief hem op uitgezocht :mann: Speels is hij zeker, vooral met mijn Aussie haha als die erbij is ziet hij ons niet staan…. Maar samen met de baas in de training is hij het beste te motiveren met spel.. Uiteraard houdt hij van beweging, maar dat geld voor zowat elke hond natuurlijk, zeker voor elke herder. Het enige minpuntje in jou lijstje van vragen is dat ik hem ontzettend luidruchtig vind. Zijn tactiek is om overal vocaal op te reageren, als hij ergens blij van wordt gaat hij blaffen, als hij ergens bang van is gaat hij blaffen, het is ook een aansteller eerste klas dus als hij vind dat hem iets vreselijks is overkomen zal de hele buurt dat weten door zijn geschreeuw, als hij ergens boos op is gaat hij blaffen, als hem iets te lang duurt gaat hij blaffen enz enz. Ik heb een ontzettende blaffer aan mijn Harzerfuchs (zit ook zo lekker in het ras) Maar omdat zei waakt voor 10, waakt de witte niet. Toch schat ik dat ook witte herders goed kunnen waken. Ik ben wel van mening dat blaffen heel goed gereduceerd kan worden, maar daar gaat veel tijd in zitten. Mijn fuchs is de meest stille fuchs die ik ken, ,aar in verhouding blaft ze vergeleken met veel andere honden nog steeds veel.

Bij beide rassen speelt ook mee of je een lang of kortharige hond wil er zitten veel verschillen in de karakters zeker bij de hollanders. Als je een witte herder wil kun je daar een hele leuke hond aan hebben maar ik zou wel voldoende huiswerk doen naar de ouders en voorouders (welke lijnen) en dan voornamelijk op hun karakter er lopen helaas ook een hoop onstabiele witjes rond, die dus heeeeeel vocaal, zenuwachtig en angstig zijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
gotcha schreef:ik denk dan eerder dat mijn bitchke de staf zou pakken en jij zou zeggen "zie je wel" :ok:

²

maakt niet uit, allebei de rassen vertrouw ik toch niet .. :D

Nou en dat slaat dus werkelijk waar nergens op. Om een heel ras niet te vertrouwen doordat een hond eens lelijk doet tegen een andere hond.

Ik ben werkelijk waar voor geen enkel ras bang. Van de week liepen hier nog twee staffords los en die deden echt helemaal niks, en die waren al volwassen voordat Pak de Bal erover begint dat het pups waren, hij wilde gewoon even aan mijn honden snuffelen, daar moeten mijn honden niks van hebben al is dat nu wat minder want twee dames zijn nu loops. Die Stafford liep alleen keihard tegen mijn knie aan omdat hij mijn honden zo leuk vond.

Maar het waren dus hele lieve Staffords. (Al was ik wel even pissig want het deed best pijn toen hij zo hard tegen mijn knie aanliep).Ik ga daar dus echt geen blokje voor om. Trouwens ook niet als ze wat minder lief zijn, zie wel wat er gebeurd. In het leven kan je niet altijd alles voor zijn, als ik Pak de bal zou zijn liep ik hier constant om te draaien bij elke Herder, Stafford of welk ander ras dan ook.
Ben niet zo snel bang dat er wat gebeurd met mijn honden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 03 nov 2013 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Dat moet Kiwi nog ontdekken! Waar Mijn aussie zich het liefst de hele dag door de modder rolt, blijft Kiwi zo ver mogelijk weg bij modder haha
gotcha
Zeer actief

dat komt wel en geloof mij geen enkel witje weerstaat modder,gelukkig zijn ze zelfreinigend,je vloer ligt dan wel vol :lol1:
Pakdebal

corason del perro schreef:er lopen helaas ook een hoop onstabiele witjes rond, die dus heeeeeel vocaal, zenuwachtig en angstig zijn.
is dat niet hetzelfde als de mechelaar ?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als mijn vriend hetzelfde had gedacht als jij Pak, hadden wij nu geen 2 geweldige Duitse Herders gehad. Hij heeft namelijk 2 honden gehad die door dezelfde Duitse Herder aangevallen werden. Maar dat ligt niet aan het ras, dat lag aan die hond en eigenlijk aan die baas. Ik ben blij dat hij dat ook inzag en nu stapelgek is op dit ras.
Pakdebal

TessaThomas schreef:Als mijn vriend hetzelfde had gedacht als jij Pak, hadden wij nu geen 2 geweldige Duitse Herders gehad. Hij heeft namelijk 2 honden gehad die door dezelfde Duitse Herder aangevallen werden.
Maar dat ligt niet aan het ras, dat lag aan die hond en eigenlijk aan die baas. Ik ben blij dat hij dat ook inzag en nu stapelgek is op dit ras.
ga je nu al die aanvallen door wel meer herdershonden dan wat hier op dit forum beschreven wordt , goed praten ?. :denken:

ga je nou goedpraten dat ik door een Duitse herder achterna gezeten werd bij een boerderij, toen ik heel onschuldig ( ! ) langs fietste ?
ga je nou goedpraten , dat ik er niet alleen in sta , dat ze echt dominant naar andere honden op af komen ?

een roze bril maakt dat je rozig alles ziet , geeft niet , maar het is niet wat de realilteit is
TessaThomas
Zeer actief

Pakdebal schreef:
TessaThomas schreef:Als mijn vriend hetzelfde had gedacht als jij Pak, hadden wij nu geen 2 geweldige Duitse Herders gehad. Hij heeft namelijk 2 honden gehad die door dezelfde Duitse Herder aangevallen werden.
Maar dat ligt niet aan het ras, dat lag aan die hond en eigenlijk aan die baas. Ik ben blij dat hij dat ook inzag en nu stapelgek is op dit ras.
ga je nu al die aanvallen door wel meer herdershonden dan wat hier op dit forum beschreven wordt , goed praten ?. :denken:

ga je nou goedpraten dat ik door een Duitse herder achterna gezeten werd bij een boerderij, toen ik heel onschuldig ( ! ) langs fietste ?
ga je nou goedpraten , dat ik er niet alleen in sta , dat ze echt dominant naar andere honden op af komen ?

een roze bril maakt dat je rozig alles ziet , geeft niet , maar het is niet wat de realilteit is
Dat van jou is ook geen realiteit. Het ligt niet aan het ras, het ligt aan de individuele honden en aan de bazen. Zelfs als je een Duitse herder hebt die vreselijk agressief is, is het aan jou als eigenaar om te zorgen dat er niks kan gebeuren. Dus nee, ik praat het niet goed, maar ik vind het de fout van de eigenaren dat ze die honden de kans geven. Met mijn ene hond kom ik niet in losloopgebieden en de andere luistert perfect en gaat niet naar andere honden. Ik heb je al eens een voorbeeld gegeven van een aantal kringgroepen waar ik wel eens geweest ben, waar dus alleen maar Duitse Herders lopen. En van die tientallen zijn er nog geen handvol agressief naar andere honden.

En dominant naar andere honden toekomen doen niet alle duitse herders. Net als dat niet alle Stabij's goedzakken zijn. Jouw angst maakt dat jij alles zwart/wit ziet, geeft niet, maar het is geen realiteit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ojee ik ben als kind door onze eigen kruising herder in mijn gezicht gebeten .

Dat was een ongelukkig ongelukje en zo hebben mijn ouders en ik dat ook beschouwd en kijk........

Mijn liefde voor herders is alleen maar erger geworden :I: :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Pakdebal

TessaThomas schreef:.
Zelfs als je een Duitse herder hebt die vreselijk agressief is, is het aan jou als eigenaar om te zorgen dat er niks kan gebeuren..

En van die tientallen zijn er nog geen handvol agressief naar andere honden.

En dominant naar andere honden toekomen doen niet alle duitse herders..
sorry, maar ik heb er even 3 zinnen uit gepakt , waar het nu om gaat .. Dat ligt toch aan het ras dan , of zie ik dat verkeerd ?. :denken:

als je een ander ras besproken had , hoefde je dit er niet bij te zetten :wink:
TessaThomas
Zeer actief

Pakdebal schreef:
TessaThomas schreef:.
Zelfs als je een Duitse herder hebt die vreselijk agressief is, is het aan jou als eigenaar om te zorgen dat er niks kan gebeuren..

En van die tientallen zijn er nog geen handvol agressief naar andere honden.

En dominant naar andere honden toekomen doen niet alle duitse herders..

sorry, maar ik heb er even 3 zinnen uit gepakt , waar het nu om gaat .. Dat ligt toch aan het ras dan , of zie ik dat verkeerd ?. :denken:
Ik stop ermee, je hebt er echt geen kaas van gegeten. Als er 2 stabij's hondagressief zijn van de 30, ligt dat dus aan het ras.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:

Schatje alles wat leeft wil jou achterna zitten en .......
Aan wie zou dat liggen.? :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef:

Spreek voor jezelf :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suske schreef:
bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef:

Spreek voor jezelf :engel:
Bedenk wel dat je nu tot een minderheid behoord. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pakdebal

TessaThomas schreef: Ik stop ermee, je hebt er echt geen kaas van gegeten. Als er 2 stabij's hondagressief zijn van de 30, ligt dat dus aan het ras.
waarom stop je er mee ?. Moeten we allemaal hele leuke ervaringen dan hebben met herders , is dat wat je wilt lezen ?. :denken:

nee, sorry , dat is dus niet zo :19:
TessaThomas
Zeer actief

Pakdebal schreef:
TessaThomas schreef: Ik stop ermee, je hebt er echt geen kaas van gegeten. Als er 2 stabij's hondagressief zijn van de 30, ligt dat dus aan het ras.
waarom stop je er mee ?. Moeten we allemaal hele leuke ervaringen dan hebben met herders , is dat wat je wilt lezen ?. :denken:

Ik stop met mijn pogingen om jouw verknipte beeld van de wereld op een normale aardige manier te willen veranderen. Jouw mening is volgens jou altijd waarheid en iedereen die een andere mening heeft is fout. Daarbij komt dat je niet eens begrijpend kan lezen, dus het heeft toch geen zin.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:

Als jij nou gewoon eens een keer je mond houdt over de herders, je plaat blijft hangen en niet zo'n beetje ook. Het begint strontvervelend te worden die vooroordelen van jou.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pakdebal schreef:

maar omdat JIJ ooit een nare ervaring hebt gehad met een herder maakt het nog geen ontbetrouwbaar ras. Kijk we weten nu allemaal wel dat jij altijd je mening tot feit probeert te maken maar dat is niet zo. Snap je dat?
Vast niet....maar toch.
:pop:
Pakdebal

TessaThomas schreef:
Pakdebal schreef:
Ik stop met mijn pogingen om jouw verknipte beeld van de wereld op een normale aardige manier te willen veranderen. Jouw mening is volgens jou altijd waarheid en iedereen die een andere mening heeft is fout. Daarbij komt dat je niet eens begrijpend kan lezen, dus het heeft toch geen zin.
ik begrijp best dat er aardige herders bestaan , wat voor soort dan ook , alleen zijn dat juist die uitzonderingen ,

jij schrijft toch ook al dat het niet gaat ?.
TessaThomas schreef: Met mijn ene hond kom ik niet in losloopgebieden.
TessaThomas
Zeer actief

Wil je mijn hond buiten jouw vooroordelen laten als je geen idee hebt hoe het komt? Graag, dank je. Bij haar heeft het niks met ras te maken en al helemaal niet met dominantie zoals alle herders zijn volgens jou.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 04 nov 2013 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Pakdebal schreef:

Ik heb maar 1 keer en incident met een herder gehad en voor de rest nog nooit.En dat incident was trouwens die vent zijn eigen schuld...Er komen wel meer honden zelf zelfverzekerd op ons af Dol laat zien dat zij geen kwaads in zin heeft en wij vervolgen onze wandeling :cheer:
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

Ik vraag mij af of deze discussie wel zinvol is,tenslotte werd ook ons witje eens aangevallen door een chi-ke zeg maar,
Terecht gewezen door een yorkse tijdens een wandeling die ze achteraf wijselijk gerust liet.
Kleine keffende honden tegenkomt op straat met opgetrokken lippen,terwijl als een herder eens blaft deze dan zogezegd agressief is.En zo blijven wij bezig.
Amai ik moet dan vele rassen ontwijken dagdagelijks.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”