Kreeg ik zo juist in mijn mail box
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
140 dode dieren: ‘eigenaar dierenwinkel moet cel in’
Moderator: moderatorteam
- ailaina
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier
- Aantal honden: 2
Re: 140 dode dieren: ‘eigenaar dierenwinkel moet cel in’
Tsjonge, ik hoop dat hij die straf krijgt. Wat een bruut zeg.

“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
nathalie71
Nou ja zeg!!!
Ik weet even niet wat ik er van moet vinden zeker niet na het lezen van dat artikel..
De man heeft ook een proeftijd van 5 jaar gekregen. Handelt hij in die tijd toch in dieren, dan moet hij alsnog 2 jaar zitten. De rechters zeggen een lange proeftijd op te leggen, omdat ze de kans groot vinden dat de man opnieuw in dieren gaat handelen. De verdachte heeft verklaard dat toch weer te willen.
In de winkel werden onder meer dode dingo's, hagedissen, chinchilla's, woestijnspringmuizen, woestijnratten, ratelslangen en schildpadden gevonden. Het OM vermoedt dat de dieren zijn omgekomen van honger en dorst.
De straf valt lager uit dan de eis van 3,5 jaar van het Openbaar Ministerie. De aanklager wilde dat de man ook straf zou krijgen omdat hij beschermde dieren zou hebben gestolen. Daaronder waren tijgerpythons, boa constrictors en koningspythons. Maar de rechters spraken hem daarvan vrij omdat hij de dozen overhandigd kreeg van een portier van een hotel. De dieren, die in warme gebieden leven, werden een dag nadat de man ze had meegekregen dood of bijna dood teruggevonden in een auto.
Ik weet even niet wat ik er van moet vinden zeker niet na het lezen van dat artikel..
De man heeft ook een proeftijd van 5 jaar gekregen. Handelt hij in die tijd toch in dieren, dan moet hij alsnog 2 jaar zitten. De rechters zeggen een lange proeftijd op te leggen, omdat ze de kans groot vinden dat de man opnieuw in dieren gaat handelen. De verdachte heeft verklaard dat toch weer te willen.
In de winkel werden onder meer dode dingo's, hagedissen, chinchilla's, woestijnspringmuizen, woestijnratten, ratelslangen en schildpadden gevonden. Het OM vermoedt dat de dieren zijn omgekomen van honger en dorst.
De straf valt lager uit dan de eis van 3,5 jaar van het Openbaar Ministerie. De aanklager wilde dat de man ook straf zou krijgen omdat hij beschermde dieren zou hebben gestolen. Daaronder waren tijgerpythons, boa constrictors en koningspythons. Maar de rechters spraken hem daarvan vrij omdat hij de dozen overhandigd kreeg van een portier van een hotel. De dieren, die in warme gebieden leven, werden een dag nadat de man ze had meegekregen dood of bijna dood teruggevonden in een auto.
- iones
- Zeer actief
Hij zou ook een houdverbod moeten krijgen voor altijd. Geen een dier zou hij nog moeten mogen hebben. Want dit is geheid een recidivist.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
nathalie71
iones schreef:Hij zou ook een houdverbod moeten krijgen voor altijd. Geen een dier zou hij nog moeten mogen hebben. Want dit is geheid een recidivist.
Ja,zo iets staat ook in de tekst :
omdat ze de kans groot vinden dat de man opnieuw in dieren gaat handelen. De verdachte heeft verklaard dat toch weer te willen.
hmm...
-
Ilupa
Dat moet toch wel een vergissing van de berichtgever zijn hoop ik!!nathalie71 schreef: In de winkel werden onder meer dode dingo's, hagedissen, chinchilla's, woestijnspringmuizen, woestijnratten, ratelslangen en schildpadden gevonden.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nope
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Mooi dat die man mag brommen!
Nu SBB nog voor de rechter. SBB mocht ca. 1700 dieren legaal laten verhongeren.
http://voordierenblogger.blogspot.nl/20 ... eheer.html
Nu SBB nog voor de rechter. SBB mocht ca. 1700 dieren legaal laten verhongeren.
http://voordierenblogger.blogspot.nl/20 ... eheer.html
-
IJburg
ben ik de enige die moordneigingen heeft bij dit soort mensen? vast niet....
en ik heb alleen de reacties gelezen van jullie; het artikel sla ik maar ff over, s verstandiger.
gelukkig van de week weer wat vrijwilligen voor de partij voor de dieren
en ik heb alleen de reacties gelezen van jullie; het artikel sla ik maar ff over, s verstandiger.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geen moordneigiingen.IJburg schreef:ben ik de enige die moordneigingen heeft bij dit soort mensen? vast niet....
Schiet dat op of lost dat iets op dan.?
Maakt dat jouw beter dan die je wilt vermoorden dan.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
IJburg
ben niet zo van de discussie, maar geef wel graag antwooord..... weeeeeees gerust , het is slechts een neiging en zal zeker niet worden uitgevoerd....ik lees liever een goed boek ; ) ....ofzooooowww
- iones
- Zeer actief
Doe niet zo belerend en laat dat wijsvingertje weg!bouvierpoedel schreef:Geen moordneigiingen.IJburg schreef:ben ik de enige die moordneigingen heeft bij dit soort mensen? vast niet....
Schiet dat op of lost dat iets op dan.?
Maakt dat jouw beter dan die je wilt vermoorden dan.?
Het gaat niet om "je beter voelen dan".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen