Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terwijl in Engeland de lijst van " verboden honden " zo goed wordt nageleefd , is dit toch weer gebeurd
e hadden de hond een paar weken in huis opgehaald van een asiel
Het was een Franse Mastiff, geen verboden hond
" A four-year-old girl has died after being bitten by a dog at her home in Leicestershire "
" The dog died shortly after the attack but police did not say how" .
hoe
zeiden ze net op de BBC , de moeder heeft namelijk zelf de hond met een mes gedood om haar kind te verlossen , want hij liet niet los !
er zijn in Engeland al 6000 gevallen van letsels en 17 doden door hondenbeten !!..
zo, je vindt ook altijd wel weer een vuurtje he? wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? alle honden maar verbieden? of alleen de "franse mastiffs" (bordeauxdog dus) dit was een herplaatser die nog maar een paar weken op dat adres zat.
en nee, dit ras staat niet op de lijst van verboden honden. dus het heeft er niets mee te maken hoe goed die lijst wordt nageleefd.
Wat erg. Maar ik denk meteen wat de meeste hondenmensen zullen denken, wáárom lieten ze dat kind blijkbaar alleen met een Mastiff?? Daar ga ik maar even van uit, dat het kind alleen was met de hond want hoe kan zoiets anders gebeuren. Nooit een molosser alleen laten met een klein kind, slecht idee. Hoe lief ze ook zijn. Bruno is ontzettend lief met kinderen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem ooit alleen te laten met een kind.
Bruno kan namelijk onthouden, hij doet dat ook met honden in het park. Als een hond hem een keer geschoffeerd heeft, moet ik echt op mijn strepen staan om hem tegen te houden niet aan te vallen. Maar hij kan dus wachten, met zijn grieven, tot het moment dáár is en dan valt ie aan. Dat doet ie dan wel nooit met kinderen, maar ik kan me voorstellen dat dat wel gebeurt als we die zouden hebben.
In Engeland zijn ze op dit moment bezig met nieuwe wetgeving rondom bijtincidenten en honden die mensen/kinderen doden. Ze kunnen daar nu maar een paar jaar gevangenisstraf voor krijgen maar dat gaat veranderen. Even kijken of ik dat artikel kan vinden. In Engeland is het idd wel ietsje erger dan hier, maar misschien is dat alleen de indruk die ik krijg uit de media, ik ken de gestandaardiseerde statistieken niet op dit punt.
En ze hebben dus blijkbaar verboden rassen in Engeland. Zo dom vind ik dat. Alsof niet alle soorten honden kunnen bijten en schade kunnen maken, onder de juiste omstandigheden. Een hond is een dier en dus onberekenbaar. Dus is het zaak dat je ze onder controle houdt. Dat mogen ze van mij wel gaan testen, hoe goed heeft de baas de hond onder controle. En dan ook de k*tkeffertjes he. Laat elke hond in Nederland maar een examen afleggen met zijn/haar hond, om te zien of ze ze onder controle hebben. Als dat examen er zou komen, zou ik me als eerste opgeven. Ik heb mijn molosser kruising een stuk beter onder controle dan de meeste mensen die ik tegenkom met hun honden. Reken maar, want hij kan gevaarlijk zijn.
Wij komen Europa niet door met Bruno, omdat ie in meerdere landen als verboden hond staat aangemerkt. En dat is complete nonsens. Beoordeel elke hond alsjeblieft niet naar zijn ras, of mix van rassen. Beoordeel de hond naar hoe zijn baas met hem omgaat en naar zijn eigen gedrag, dat is mijn mening. Je kunt een BMW hebben en toch altijd 30 kilometer per uur rijden binnen de bebouwde kom, uiterlijk zegt niks over innerlijk!
Kan het artikel niet vinden maar ik weet zeker dat ze nieuwe wetgeving aan het maken zijn. Misschien dat iemand die Engelse kranten leest, het wel weet. Maar ja, misschien kunnen ze het geld beter besteden aan voorlichting. Weet wat je in huis haalt en leer daarmee om te gaan, denk ik dan.
Fizgig schreef:Kan het artikel niet vinden maar ik weet zeker dat ze nieuwe wetgeving aan het maken zijn. Misschien dat iemand die Engelse kranten leest, het wel weet. Maar ja, misschien kunnen ze het geld beter besteden aan voorlichting. Weet wat je in huis haalt en leer daarmee om te gaan, denk ik dan.
Is er dmv dit soort berichten niet al meer dan voldoende 'voorlichting'? Je kunt mensen alles wel in drievoud willen voorkauwen maar als ze dit soort berichten al niet meekrijgen zal dat met de voorlichting niet anders gaan.
Fizgig schreef:Wat erg. Maar ik denk meteen wat de meeste hondenmensen zullen denken, wáárom lieten ze dat kind blijkbaar alleen met een Mastiff?? !
het meisje lachte altijd zeiden de buren, en er zijn nog steeds ouders , die geen benul hebben van dit soort rassen , dus je kan ook de ouders niet kwalijk nemen
Fizgig schreef:Wat erg. Maar ik denk meteen wat de meeste hondenmensen zullen denken, wáárom lieten ze dat kind blijkbaar alleen met een Mastiff?? !
het meisje lachte altijd zeiden de buren, en er zijn nog steeds ouders , die geen benul hebben van dit soort rassen , dus je kan ook de ouders niet kwalijk nemen
Dus omdat mensen nu eenmaal geen benul hebben, kun je ze niks kwalijk nemen? Staat een beetje raar, want jij vindt altijd dat mensen niet zo onbenullig moeten zijn met hun hond.
Voorlichting kan werken maar misschien dat men dat op een andere manier aan moet gaan pakken. Ik weet ook niet precies hoe. Ik geloof er alleen niet in dat nieuwe en strengere wetten ervoor gaan zorgen dat er nooit meer een kind wordt doodgebeten door een hond.
Dus die hond was er pas net, pfff, ja, dan zijn ze ook minder betrouwbaar, alle honden trouwens. Hadden de mensen dat maar geweten.
Pakdebal schreef:
Dat het meisje altijd lachte zegt toch helemaal niets over wat er gebeurd is en hoe het gebeurd is? Tuurlijk kun je de ouders wat kwalijk nemen, als het kind tenminste alleen met de hond was. Ik heb de meest goedsullige hond van de wereld, zal geen vlieg kwaad doen denk ik. Denk ik dus he, want ook bij zo'n goedsul kan de grens een keer bereikt zijn en dat is bij de ene hond sneller dan bij de andere.
Ik vind het lastig over zo'n verhaal te oordelen, 't is maar zo'n klein artikeltje met zo weinig informatie. Ik weet wel dat de ouders intens verdrietig zullen zijn, zich de rest van hun leven schuldig zullen voelen.
Maar de schuld zonder meer bij de hond leggen? Nee, gaat mij te ver!
Ik lees er waarschijnlijk overheen maar welk ras was het? Er staat bij de foto van het meiske met de Bordeauxdog dat dit niet een hond van het ras is dat haar gegrepen heeft en waarschijnlijk staat het ras niet op de lijst.
Het dat het meisje altijd lachte, wat heeft dat met de hele misère te maken?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
Ik denk dat Pak dat heeft toegevoegd voor dramatisch effect, het kind was erg lief dus extra erg dat ze nu dood is. Pak, alle kinderen zijn lief hoor en het is altijd even erg als er een kind wordt doodgebeten. Ik heb met kinderen gewerkt met meerdere ernstige gedragsstoornissen. Die lachten ook altijd. Hartstikke lieve kinderen, ik heb daar prima gewerkt. Af en toe moet je ze de isoleer in slepen door hun gedrag maar ze lachen altijd erg lief. Als je zo'n kind ontmoet, zou je hoogstwaarschijnlijk niet eens merken dat er iets 'mis' met ze is. Vrolijk, enthousiast, druk, levendig, lief, zo waren die kinderen. Alle kinderen zijn lief, echt waar.
Fizgig schreef:Ik denk dat Pak dat heeft toegevoegd voor dramatisch effect, het kind was erg lief dus extra erg dat ze nu dood is. Pak, alle kinderen zijn lief hoor en het is altijd even erg als er een kind wordt doodgebeten. Ik heb met kinderen gewerkt met meerdere ernstige gedragsstoornissen. Die lachten ook altijd. Hartstikke lieve kinderen, ik heb daar prima gewerkt. Af en toe moet je ze de isoleer in slepen door hun gedrag maar ze lachen altijd erg lief. Als je zo'n kind ontmoet, zou je hoogstwaarschijnlijk niet eens merken dat er iets 'mis' met ze is. Vrolijk, enthousiast, druk, levendig, lief, zo waren die kinderen. Alle kinderen zijn lief, echt waar.
Je bedoeld dus te zeggen dat er ook vreselijke kutkinderen bestaan. Zijn net echte mensen hé.!
Daarom neem ik dus geen enkel risico, mijn honden gaan achter slot en grendel als mijn kleinkinderen komen. En de sleutel leg ik ergens neer waar ze niet bij kunnen.
Sowieso gaan ze de slaapkamer in als ik visite krijg maar als er mensen met kinderen komen dan let ik er extra goed op of de slaapkamer goed op slot zit, zeker nadat ik een keer de deur niet heel erg goed op slot had gedaan, ze waren zo rustig dat ze de deur niet open hebben gedaan maar het had wel gekund.
Laatst gewijzigd door gonnie op 06 nov 2013 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Het is volledig de schuld van de ouders.
Gewoon gevalletje dood door schuld.
het is wel makkelijk om ermee weg te komen natuurlijk.
iedereen snapt dat je een kind niet alleen laat met welke hond dan ook.
en zeker niet met een herplaatser die je net een paar weken hebt.
dat vind ik iets anders dan eigen hond, eerlijk gezegd.
zo'n kind is gefascineerd door de nieuwe hond, stel ik me zo voor. want dat is leuk, een nieuw huisdier.
en of een kind nou lacht of huilt, wat maakt dat in vredesnaam uit?
Triest.. net zo triest als alle kinderen die voor een auto lopen, verdrinken, ziek worden, sterven van de honger, omkomen tijdens oorlog, van de trap vallen etc.
Maar je kunt op basis van een kort artikel geen conclusies trekken over de situatie. Ergo sensatie bericht.
Fizgig schreef:Ik denk dat Pak dat heeft toegevoegd voor dramatisch effect, het kind was erg lief dus extra erg dat ze nu dood is. Pak, alle kinderen zijn lief hoor en het is altijd even erg als er een kind wordt doodgebeten. Ik heb met kinderen gewerkt met meerdere ernstige gedragsstoornissen. Die lachten ook altijd. Hartstikke lieve kinderen, ik heb daar prima gewerkt. Af en toe moet je ze de isoleer in slepen door hun gedrag maar ze lachen altijd erg lief. Als je zo'n kind ontmoet, zou je hoogstwaarschijnlijk niet eens merken dat er iets 'mis' met ze is. Vrolijk, enthousiast, druk, levendig, lief, zo waren die kinderen. Alle kinderen zijn lief, echt waar.
Je bedoeld dus te zeggen dat er ook vreselijke kutkinderen bestaan. Zijn net echte mensen hé.!
Ja. Maar mogen die dan wel opgegeten worden door een hond? Ik denk dat ik een nieuw woord voor ga stellen voor de dikke van dale: Pakdebal-logica. De omschrijving van dat woord zal zoiets worden als: logica waar niemand iets van begrijpt, behalve Pakdebal. Voor uitleg, zie Pakdebal. Extra notitie: de logica kan alleen begrepen worden door Pakdebal.
Pakdebal schreef:
Dat het meisje altijd lachte zegt toch helemaal niets over wat er gebeurd is en hoe het gebeurd is? Tuurlijk kun je de ouders wat kwalijk nemen, als het kind tenminste alleen met de hond was. Ik heb de meest goedsullige hond van de wereld, zal geen vlieg kwaad doen denk ik. Denk ik dus he, want ook bij zo'n goedsul kan de grens een keer bereikt zijn en dat is bij de ene hond sneller dan bij de andere.
Ik vind het lastig over zo'n verhaal te oordelen, 't is maar zo'n klein artikeltje met zo weinig informatie. Ik weet wel dat de ouders intens verdrietig zullen zijn, zich de rest van hun leven schuldig zullen voelen.
hoe weet je dat?
heel veel mensen nemen helemaal geen verantwoordelijkheid en leggen de volledige schuld bij de hond.
Pakdebal schreef:
hoe weet je dat?
heel veel mensen nemen helemaal geen verantwoordelijkheid en leggen de volledige schuld bij de hond.
Maar dan nog blijft er 'wat als ik....' over, daar ga je niet zo simpel aan voorbij lijkt mij, ook niet als je de hele schuld bij de hond neerlegt.
Pakdebal schreef:
hoe weet je dat?
Maar dan nog blijft er 'wat als ik....' over, daar ga je niet zo simpel aan voorbij lijkt mij, ook niet als je de hele schuld bij de hond neerlegt.
ik ken er genoeg. serieus. mensen die tot hun nek in de shit zitten en dat aan alles wijten behalve zichzelf. bijzonder
Die ken ik ook wel, maar tot aan je nek in de shit zitten en een kind verliezen dmv een hond die je net een paar weken in huis hebt zit toch wel een verschil.
Ik denk toch dat zij niet aan een schuldgevoel gaan ontkomen.
Ja. Maar mogen die dan wel opgegeten worden door een hond? Ik denk dat ik een nieuw woord voor ga stellen voor de dikke van dale: Pakdebal-logica. De omschrijving van dat woord zal zoiets worden als: logica waar niemand iets van begrijpt, behalve Pakdebal. Voor uitleg, zie Pakdebal. Extra notitie: de logica kan alleen begrepen worden door Pakdebal.
Pakdebal schreef:
hoe weet je dat?
Nee heur. Je zou versteld staan te kijken als je wist hoe goed mensen er in zijn de verantwoordelijkheid voor iets vreselijks, op een ander af te schuiven. Ik kan je wel wat leuke voorbeelden geven maar zo is de mens nu eenmaal. Sommige mensen kunnen zelfs terwijl ze iets vreselijks aan het doen zijn, dat onthouden alsof ze niks verkeerds aan het doen waren. Dus dan liegen ze niet eens als ze het ontkennen, ze hebben het nooit geregistreerd als iets verkeerds.
Ik heb een nogal strak moreel kompas (ik heb gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen die veel sprookjes hebben gelezen in hun jeugd, vaker een strak moreel kompas hebben, goed en slecht wordt heel zwart-wit gezien. Ik vind dan ook veel dingen slecht) en ik zie mijn gedrag al als verkeerd als ik nog niks heb gedaan. Het overwegen alleen al van iets verkeerds, doe ik niet aan. Dat is al fout in mijn ogen. Maar veel mensen zijn helemaal niet zo.
Ik denk wel eens dat het jammer is dat er zoveel mensen niet meer naar de kerk gaan. Ook al geloof ik niet in god, het zou veel mensen goed doen als ze dat wel deden. Dan hebben ze tenminste nog het idee dat iemand hun slechte daden ziet en daar maatregelen op neemt. Niks doen kan namelijk ook heel verkeerd zijn en dat zien mensen vaak niet.