Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nita, Brody en Kaatje zijn nieuw hier!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Nita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Lange hond en Teckel
Aantal honden: 2

Nita, Brody en Kaatje zijn nieuw hier!

Ongelezen bericht door Nita »

Hoi,

Mijn naam is Nita.ik ben 23 jaar. Heb de opleiding dierverzorging gedaan en ben nu leerling ecoloog bij een ecologisch adviesbureau.

Sinds juli dit jaar woont Brody bij mij. Een herder galgo kruising uit spanje. Met drie maanden oud is hij op straat gevonden en naar een spaans asiel gebracht. Hier heeft hij ruim een jaar gewoond tot hij naar nederland kwam voor een tweede kans. Brody is een schat van een hond! Leert snel en graag en is erg baasgericht. Helaas is hij ook ziek. Hij heeft een autoimuunziekte waardoor zijn wonden niet genezen en alsmaar groter worden. Hiervoor krijgt hij prednison en helaas kan hij niet meer zonder. Ik ben nog op zoek naar een alternatief dat minder schadelijk is voor hem. Dus als iemand iets weet, heel graag!

En dan nu Kaatje! Kaatje is mijn standaard ruwhaar teckel van 13 jaar oud! Kaatje is Stokdoof, stekeblind, stronteigenwijs, manipulatief, arrogant, asociaal en het liefste levende wezen op deze aardbol! :I:

Nou dit waren wij. Door Brody zijn ziekte zal ik waarschijnlijk met veel vragen komen. Elk advies is welkom! Want ik heb best wat problemen met hem helaas :( vb: hij eet álles op! Kussens, sokken, pluggen, horloges, haarborstel, doos eieren, pakje boter, spatels etc. Hij kan niet alleen thuis zijn, jaagt op konijnen en vreet ze op, ik geobsedeerd door katten, blaft en gromt naar mannen, rent achter paarden aan,.... Zo kan ik nog wel even doorgaan....
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Re: Nita, Brody en Kaatje zijn nieuw hier!

Ongelezen bericht door Anja »

Welkom Nita!
Wat vervelend dat Brody ziek is :roos: Ik hoop dat je hier wat advies krijgt.
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar foto's van je honden, Kaatje lijkt me een heel leuk hondje :D
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nita schreef:Hoi,

Mijn naam is Nita.ik ben 23 jaar. Heb de opleiding dierverzorging gedaan en ben nu leerling ecoloog bij een ecologisch adviesbureau.

Sinds juli dit jaar woont Brody bij mij. Een herder galgo kruising uit spanje. Met drie maanden oud is hij op straat gevonden en naar een spaans asiel gebracht. Hier heeft hij ruim een jaar gewoond tot hij naar nederland kwam voor een tweede kans. Brody is een schat van een hond! Leert snel en graag en is erg baasgericht. Helaas is hij ook ziek. Hij heeft een autoimuunziekte waardoor zijn wonden niet genezen en alsmaar groter worden. Hiervoor krijgt hij prednison en helaas kan hij niet meer zonder. Ik ben nog op zoek naar een alternatief dat minder schadelijk is voor hem. Dus als iemand iets weet, heel graag!

En dan nu Kaatje! Kaatje is mijn standaard ruwhaar teckel van 13 jaar oud! Kaatje is Stokdoof, stekeblind, stronteigenwijs, manipulatief, arrogant, asociaal en het liefste levende wezen op deze aardbol! :I:

Nou dit waren wij. Door Brody zijn ziekte zal ik waarschijnlijk met veel vragen komen. Elk advies is welkom! Want ik heb best wat problemen met hem helaas :( vb: hij eet álles op! Kussens, sokken, pluggen, horloges, haarborstel, doos eieren, pakje boter, spatels etc. Hij kan niet alleen thuis zijn, jaagt op konijnen en vreet ze op, ik geobsedeerd door katten, blaft en gromt naar mannen, rent achter paarden aan,.... Zo kan ik nog wel even doorgaan....
Welkom!

Een auto-immuunziekte bij een Spaanse hond? Is het geen LM of Ehrlichia of een andere buitenlandse ziekte?

Heb je Brody wel van een goeie organisatie?

In elk geval: op het buitenlandse hondenforum is heel veel kennis aanwezig waar het gaat om gezondheid en gedrag van o.m. Spanjaardjes. Ik zou daar ook even gaan kijken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Nita
Vaste gebruiker

Dankjewel allemaal! Wat een warm onthaal zeg, leuk. Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

Over Brody hanneke: leishmania is echt uitgesloten, hij is hier in Nederland ook nog 2 keer getest. Wat ehrlichia is weet ik niet. Dat heeft de dierenarts nog niet genoemd. Maar ook daar zal ik morgen even naar kijken. Hij is nooit echt getest op die imuunziekte. Het enige dat echt duidelijk is is dat zijn lichaam zichzelf aanvalt. Wonden genezen niet en worden alleen maar groter. Er is iets mis met zijn spijsvertering want ondanks het vele voeren en prednison is hij in 4 maanden tijd al 3 kilo afgevallen.

Brody komt trouwens van stichting Sphoek. Ik denk dat dit wel een goede organisatie is maar dat kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen.

Maargoed, morgen meer, nu is t bedtijd.

Fijna avond nog ;)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)

Aanmeldprocedure
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Nita
Vaste gebruiker

zo, 't is mij eindelijk gelukt om foto's toe te voegen. dit zijn dus Brody en Kaatje! :D
Afbeelding
Nita
Vaste gebruiker

Hij heeft nu testen gehad voor leishmania. Verder niet.
De dierenarts heeft als reden gegeven voor zijn afvallen dat hij meer verbrand dan dat hij binnen krijgt. Hij krijgt farmfood. Dagelijks het dubbele van de aangegeven dagelijkse hoeveelheid. 'S middags krijgt hij een blikje vlees van carno. Bijna elke dag een bot (huid) en ik heb regelmatig verse luchtpijp, kalkoennek of runderhart.

Ik ben nog heel erg opzoek naar de juiste voeding voor hem. Ik moet zeggen dat hij wel heel goed reageert op farmfood, mooie ontlasting en niet meer zo veel als eerder bij prins. (Toen poepte hij 6 keer op een dag.) Verder is hij een hele levendige hond. Doet absoluut niet ziek aan. Hij is super actief, alert en vrolijk. Het gekke is ook: toen ik hem kreeg was hij broodmager en 33kilo. Nu, 4 maanden later ziet hij er veel gezonder en voller uit maar weegt hij nog maar 30 kilo.

Hij reageert goed op de prednison, ik weet dat het niet het ideale medicijn is en ik ben me al een beetje aan het inlezen over homeopathische middelen of andere alternatieven. Ik ben alleen zo bang dat het weer direct mis gaat als ik stop met prednison (weer spontane open plekken, opgezette lymfeklieren en ontstekingen.)

De dierenarts die ik nu heb stopt er mee en dan moet ik opzoek naar een nieuwe dierenarts. Wie weet komt de volgende dierenarts met nieuwe opties en inzichten.

Ik loop ook erg tegen de bijwerkingen van prednison aan. Hij kan zijn plas niet ophouden en heeft nog wel eens een ongelukje. Hij heeft constant verschrikkelijke honger en eet alles wat los en vast zit, eetbare maar ook niet eetbare dingen als sokken, pennen, kussens. Hij heeft laatst zelfs een heel zakje pluggen opgegeten :denken: hij drinkt veel en plast heel erg veel. Hij hijgt ook meer. In het bos vangt hij konijnen, hij laat zich dan niet vangen en vreet de konijnen op.

Zo, das een heel lang verhaal maar dit is zo'n beetje waar ik met Brody tegen aan loop op medisch gebied.

Ik hoop dat jullie misschien tips hebben.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”