Meestal komt het besef en valt het kwartje later pas anders waren ze er niet ingetuint toch. Das met menig mens zo na een oeps kut wat heb ik nu gedaan gevalletje.Nanna schreef:Het 'overkomt' duizenden mensen. Gek dat ze achteraf wel de juiste media en instanties weten te vinden waar ze hun klachten kunnen deponeren. Van tevoren en op het moment zelf nadenken is teveel gevraagd.Jion schreef:Nah ze is tenminste eerlijk dat ze erin getuind is. Ik gok zo maar dat het meer mensen, ook op dit forum, zou kunnen overkomen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben 1 van die sukkels de er intrapt
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: ik ben 1 van die sukkels de er intrapt
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Veel mensen zijn zo bedreven in het bedriegen, dat het ze lukt.
Iedereen kan de kans lopen om ergens in te tuinen. De een wel wat gemakkelijker dan de ander, maar uitsluiten kun je nooit.
Ik heb zelf ook een en ander geleerd.
Bobbes was een hond uit een oeps nestje. Moeder was per ongeluk gedekt en zodoende is Bobbes geen friese stabij maar een stabijna. Het was het eerste nestje van die hond.
Daarna hebben ze met die hond nog veel pups gefokt, maar toen wel allemaal met een friese stabij reu. Ik kon niet weten van te voren wat voor soort volk dat was. Ik kan niet in de toekomst kijken.
Bobbes is trouwens wel altijd kerngezond geweest en ik ben heel blij met haar.
Iedereen kan de kans lopen om ergens in te tuinen. De een wel wat gemakkelijker dan de ander, maar uitsluiten kun je nooit.
Ik heb zelf ook een en ander geleerd.
Bobbes was een hond uit een oeps nestje. Moeder was per ongeluk gedekt en zodoende is Bobbes geen friese stabij maar een stabijna. Het was het eerste nestje van die hond.
Daarna hebben ze met die hond nog veel pups gefokt, maar toen wel allemaal met een friese stabij reu. Ik kon niet weten van te voren wat voor soort volk dat was. Ik kan niet in de toekomst kijken.
Bobbes is trouwens wel altijd kerngezond geweest en ik ben heel blij met haar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Niet iedereen denkt zoals jij denkt.Nanna schreef:Het 'overkomt' duizenden mensen. Gek dat ze achteraf wel de juiste media en instanties weten te vinden waar ze hun klachten kunnen deponeren. Van tevoren en op het moment zelf nadenken is teveel gevraagd.Jion schreef:Nah ze is tenminste eerlijk dat ze erin getuind is. Ik gok zo maar dat het meer mensen, ook op dit forum, zou kunnen overkomen.
Er zijn mensen die te impulsief zijn, en dan overkomt dit.
De ts ziet nu ook wel dat ie fout zit! En waarschijnlijk overkomt het de volgende keer niet meer.
Ze is inderdaad eerlijk! Of is eerlijk zijn niet goed?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
En waarom is hij/zij eerlijk? Om de desbetreffende fokker + woonplaats hier zwart proberen te maken en ook nog even te vermelden dat hij/zij dat op MP ook heeft gedaan.... 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik weet dat dat in België de Dwergkees zo genoemd wordt, misschien dat de TS daar ook vandaan komt?Tara schreef: En sinds wanneer is de Dwergkees omgedoopt tot Pomeriaan?
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Wij hadden een pup gekocht met stamboom bij een zeer goed aangeschreven fokker... alles keurig uitgezocht, diverse bezoekjes gebracht aan fokker en pup...
En toch..... de pup is doodziek geweest de eerste 4 weken. Moest op astronauten voer etc. Wat hebben we een kopzorgen gehad....
Dus m.a.w. ook bij een pup met stamboom bij een zeer bekende en goed aangeschreven fokker ging het mis.... ook bleek na de eerste pupcontrole bij eigen da dat de pup een oogafwijking had....
Hoe leg je dat uit aan een vriendin die graag een pup wil maar dit van nabij heeft meegemaakt...
Wij zijn nu ook wel een beetje fokker-af... veel verdriet gehad, veel geld uitgegeven etc. etc. Nu hondjes uit asiel ( misschien wel gedumpte broodfok hondjes, dat weten we niet maar wel dat deze hondjes een nieuwe start mogen maken...)
En toch..... de pup is doodziek geweest de eerste 4 weken. Moest op astronauten voer etc. Wat hebben we een kopzorgen gehad....
Dus m.a.w. ook bij een pup met stamboom bij een zeer bekende en goed aangeschreven fokker ging het mis.... ook bleek na de eerste pupcontrole bij eigen da dat de pup een oogafwijking had....
Hoe leg je dat uit aan een vriendin die graag een pup wil maar dit van nabij heeft meegemaakt...
Wij zijn nu ook wel een beetje fokker-af... veel verdriet gehad, veel geld uitgegeven etc. etc. Nu hondjes uit asiel ( misschien wel gedumpte broodfok hondjes, dat weten we niet maar wel dat deze hondjes een nieuwe start mogen maken...)

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Weet je, een hond is natuurlijk geen thermoskan die je bij de Blokker koopt, en waarbij je garantie op deugdelijkheid van het produkt krijgt. Op levende have kán geen 100% garantie op perfectie gegeven worden, wás het maar zo eenvoudig...Buddyboy schreef:Wij hadden een pup gekocht met stamboom bij een zeer goed aangeschreven fokker... alles keurig uitgezocht, diverse bezoekjes gebracht aan fokker en pup...
Ook een zorgvuldig gefokte pup mét stamboom en bij een eerlijke fokker vandaan kan ziek worden, of een aangeboren afwijking hebben. Dat is inherent aan het fokken met levende wezens helaas.
Maar met een zorgvuldige fokker die hart heeft voor zijn of haar dieren en die zijn of haar verantwoording neemt valt in ieder geval in redelijkheid te praten over eventuele (gezondheids-)problemen, en kan gezamenlijk naar een oplossing gezocht worden. Deze fokker zal bereid zijn mee te betalen in gemaakte kosten bijvoorbeeld.
Dat is wat in mijn ogen een zorgvuldige fokker van een broodfokker onderscheid. Bij een broodfokker geldt de garantie tot de deur, een zorgvuldige fokker voelt zich en blijft verantwoordelijk voor het wel en wee van diens pups, zelfs tot jaren later.
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Wij mochten de pup terugbrengen en een andere uitzoeken...
Op de vraag wat er met deze gebeuren zou, was het antwoord "we zoeken een nieuw gezin... we waren al zo gehecht aan het diertje dat we dat niet wilden ( en zeg nou eerlijk... dat zou een spuitje worden, mede door de ernstige oogafwijking).
Ze kwamen enkele zondagen achtereen op visite en deden allemaal ( zeer onervaren) testen en concludeerden dat het wel meeviel allemaal.
Daarop stelde ze als voorwaarde dat zij bepaalden waar het onderzoek plaats zou vinden. Wij waren altijd bij TU Utrecht maar dat was ineens niet goed genoeg...
Toen wij besloten dat we niet naar Wageningen wilden maar in Utrecht wilden blijven was meteen alle "medeleven en financiële support" over....
Nooit weer iets van ze gehoord.
Echter de hond is bijna 12 jaar geworden en heeft, dat kan ik met alle zekerheid zeggen, een prachtig leven gehad.
Maar kom niet aan met erkende fokkers die hun verantwoording nemen want ik ken er nog een paar verhalen.... met dezelfde strekking. Helaas dat wel, want ik had het graag anders gehad/gezien.
Ik zeg niet dat je niet bij een fokker moet kopen maar het is soms heel lastig om in deze wereld de juiste mensen te vinden/ te filteren...
Begrijp me goed: ik ben absoluut tegen broodfok (en nestjes waar moeder niet aanwezig is).
Nu we ruim 20 jaar meedraaien in de hondenwereld, weet je een beetje van de hoed en de rand maar voor een leek is het 1 grote brij...
Sorry moest dit even kwijt...
Op de vraag wat er met deze gebeuren zou, was het antwoord "we zoeken een nieuw gezin... we waren al zo gehecht aan het diertje dat we dat niet wilden ( en zeg nou eerlijk... dat zou een spuitje worden, mede door de ernstige oogafwijking).
Ze kwamen enkele zondagen achtereen op visite en deden allemaal ( zeer onervaren) testen en concludeerden dat het wel meeviel allemaal.
Daarop stelde ze als voorwaarde dat zij bepaalden waar het onderzoek plaats zou vinden. Wij waren altijd bij TU Utrecht maar dat was ineens niet goed genoeg...
Toen wij besloten dat we niet naar Wageningen wilden maar in Utrecht wilden blijven was meteen alle "medeleven en financiële support" over....
Nooit weer iets van ze gehoord.
Echter de hond is bijna 12 jaar geworden en heeft, dat kan ik met alle zekerheid zeggen, een prachtig leven gehad.
Maar kom niet aan met erkende fokkers die hun verantwoording nemen want ik ken er nog een paar verhalen.... met dezelfde strekking. Helaas dat wel, want ik had het graag anders gehad/gezien.
Ik zeg niet dat je niet bij een fokker moet kopen maar het is soms heel lastig om in deze wereld de juiste mensen te vinden/ te filteren...
Begrijp me goed: ik ben absoluut tegen broodfok (en nestjes waar moeder niet aanwezig is).
Nu we ruim 20 jaar meedraaien in de hondenwereld, weet je een beetje van de hoed en de rand maar voor een leek is het 1 grote brij...
Sorry moest dit even kwijt...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je hoeft me niet als een klein kind te behandelen hoor, ik denk dat ik persoonlijk meer ervaring heb met deze materie dan jij, maar goed.Buddyboy schreef: Maar kom niet aan met erkende fokkers die hun verantwoording nemen want ik ken er nog een paar verhalen.... met dezelfde strekking. Helaas dat wel, want ik had het graag anders gehad/gezien.
Daarbij heb ik nergens de term "erkende fokker" genoemd, dat is sowieso een rare term vind ik want waardoor zou zo'n fokker dan erkend zijn in jouw ogen?
En natuurlijk zijn er verhalen te vinden bij rashondenfokkers waar de honden geen brood van lusten. Maar dat houdt niet automatisch in dat het dan maar beter zou zijn om géén stamboomhond bij een zorgvuldige fokker vandaan te halen. Daarnaast is een fokker niet de enige die plichten heeft, de koper heeft deze net zo goed (onderzoeksplicht bijvoorbeeld).
Als ik voor mijzelf spreek heb ik in alle gevallen dat het mij gevraagd werd mijn uiterste best gedaan de pupkoper bij te staan met advies, hulp en indien nodig financiële middelen. Maar al mijn inspanningen kunnen niet voorkomen dat er een keer een pup geboren wordt die iets mankeert wat van tevoren niet in te schatten was.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Suzanne, jij wel. En heel veel fokkers hier op het forum óók.LongFields schreef:Je hoeft me niet als een klein kind te behandelen hoor, ik denk dat ik persoonlijk meer ervaring heb met deze materie dan jij, maar goed.Buddyboy schreef: Maar kom niet aan met erkende fokkers die hun verantwoording nemen want ik ken er nog een paar verhalen.... met dezelfde strekking. Helaas dat wel, want ik had het graag anders gehad/gezien.![]()
Daarbij heb ik nergens de term "erkende fokker" genoemd, dat is sowieso een rare term vind ik want waardoor zou zo'n fokker dan erkend zijn in jouw ogen?
En natuurlijk zijn er verhalen te vinden bij rashondenfokkers waar de honden geen brood van lusten. Maar dat houdt niet automatisch in dat het dan maar beter zou zijn om géén stamboomhond bij een zorgvuldige fokker vandaan te halen. Daarnaast is een fokker niet de enige die plichten heeft, de koper heeft deze net zo goed (onderzoeksplicht bijvoorbeeld).
Als ik voor mijzelf spreek heb ik in alle gevallen dat het mij gevraagd werd mijn uiterste best gedaan de pupkoper bij te staan met advies, hulp en indien nodig financiële middelen. Maar al mijn inspanningen kunnen niet voorkomen dat er een keer een pup geboren wordt die iets mankeert wat van tevoren niet in te schatten was.
Maar jij weet ook vast wel dat het bárst van de zgn. erkende fokkers (ja, aangesloten bij rv's) die ook alleen maar garantie geven tot de deur.
Ik zit niet in het fokkerswereldje, tenminste alleen aan de periferie ervan, en ik kan zó een lijstje geven van fokkers met práchtige websites, rónkende aanbevelingen van de rasvereniging en die (in mijn ogen althans) geen haar beter zijn dan de beruchte broodfokkers.
Voor een leek is het vaak heel erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat weet ik ook, en weerspreek ik ook niet.lieke schreef: Suzanne, jij wel. En heel veel fokkers hier op het forum óók.
Maar jij weet ook vast wel dat het bárst van de zgn. erkende fokkers (ja, aangesloten bij rv's) die ook alleen maar garantie geven tot de deur.
Ik zit niet in het fokkerswereldje, tenminste alleen aan de periferie ervan, en ik kan zó een lijstje geven van fokkers met práchtige websites, rónkende aanbevelingen van de rasvereniging en die (in mijn ogen althans) geen haar beter zijn dan de beruchte broodfokkers.
Voor een leek is het vaak heel erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.
Alleen vind ik het ook niet kloppen om alle rashondenfokkers over dezelfde negatieve kam te scheren en daarom geef ik even een weerwoord hier.
Dat het voor een leek erg moeilijk is het kaf van het koren te scheiden ben ik helemaal met je eens.
Meer dan je best doen, je inlezen en vooral vertrouwen hebben in de persoon waar je je pup vandaan haalt kun je ook niet. Maar als je vertrouwen hebt in de fokker en vice versa, dan denk ik dat je een deel al wel uitsluit en een ander deel bespreekbaar kunt laten zijn. Misschien naïef dat ik zo denk, omdat ik van mijzelf omga, dat zou kunnen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Heb je gelijk in, hoor. Het is geen zwart-wit gegeven en soms is het heel, heel moeilijk om er achter te komen of mensen nou echt de waarheid spreken.LongFields schreef:Dat weet ik ook, en weerspreek ik ook niet.lieke schreef: Suzanne, jij wel. En heel veel fokkers hier op het forum óók.
Voor een leek is het vaak heel erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.![]()
Alleen vind ik het ook niet kloppen om alle rashondenfokkers over dezelfde negatieve kam te scheren en daarom geef ik even een weerwoord hier.
Dat het voor een leek erg moeilijk is het kaf van het koren te scheiden ben ik helemaal met je eens.
Meer dan je best doen, je inlezen en vooral vertrouwen hebben in de persoon waar je je pup vandaan haalt kun je ook niet. Maar als je vertrouwen hebt in de fokker en vice versa, dan denk ik dat je een deel al wel uitsluit en een ander deel bespreekbaar kunt laten zijn. Misschien naïef dat ik zo denk, omdat ik van mijzelf omga, dat zou kunnen.
Geldt natuurlijk ook omgekeerd. Ik ken fokkers die al 20 jaar of meer fokken en dus aardig wat ervaring hebben in het inschatten van pupkopers en dan toch nog een keer een pup verkopen aan iemand die achteraf totaal ongeschikt blijkt te zijn.
En voor iemand die een pup wil kan het ook wel eens ontzettend lastig zijn om bij een fokker een pup te krijgen. Moet je zo ongeveer door een ballotagecommissie heen terwijl je zelf weet dat je heel erg geschikt zou zijn voor een hond.
Ik heb ooit een discussie met een herplaatsingsstichting gevoerd over mijn geschiktheid. Bleek dat zij per definitie geen hond plaatst bij iemand die meer dan 18 uur per week werkt. En dan heb ik het niet over een pup maar over een volwassen herplaatser.
Nou, jammer dan. Ga ik wel ergens anders heen. Jammer voor de hond. En veel succes in het vinden tegenwoordig van iemand die minder dan 20 uur per week werkt.

- yuki
- Zeer actief
Toen wij zo'n jaar of 16 terug eens naar sharpeipups gingen kijken wisten we, behalve wat info over het karakter en herkomst van het ras, nagenoeg niks van fokkers en fokkerij. Daarom dus vriendenstel meegenomen die ervaring hadden met rottweilers en wel die kennis hadden. Aangekomen kreeg ik een pup van maand of 3 in handen gedrukt die erg timide was en opgezet buikje (wormen?). Mijn vriendenpaar vroeg of we de moeder konden zien, die was heel toevallig de week ervoor onder een auto gelopen. Pa was er wel maar sommige honden zaten achter getimmerde schotten en mochten we niet zien. Het werd qua manier waarop de honden gehouden al heel snel duidelijk hoe de vork in de steel zat. Met tranen in mijn ogen ben ik vertrokken, ( mijn vrienden met rook uit de oren) en vervolgens thuis inspectiedienst ingeschakeld, waar bleek dat wij niet de eerste melders waren. Wellicht had ik zonder meeneming van ervaren mensen ook geen hondje meegenomen. Maar ben blij dat ze mee waren .
Er is geen pup gekomen. Toen niet, later ook niet trouwens.
Veel later, toen ik zelf meer bekend werd met het wereldje bleek dat persoon in kwestie ooit wel een gerennomeerd fokker was, maar toen haar man vertrokken was, met de nodige financiele problemen, mevrouw van het pad was gegaan . Ook vernam ik vele jaren later dat de boel er later is "leeggeruimd"
Toch kun je in deze tijden zoveel info zelf vinden , is er regelmatig op tv aandacht voor dit soort praktijken maar nog komt het voor.... Nooit gaan kijken bij twijfels, het is verdomd lastig je rug toe te keren aan zo'n klein hondje die er ook niet om gevraagd heeft. Ik heb er iig destijds een paar nachten slecht van geslapen.
Er is geen pup gekomen. Toen niet, later ook niet trouwens.
Veel later, toen ik zelf meer bekend werd met het wereldje bleek dat persoon in kwestie ooit wel een gerennomeerd fokker was, maar toen haar man vertrokken was, met de nodige financiele problemen, mevrouw van het pad was gegaan . Ook vernam ik vele jaren later dat de boel er later is "leeggeruimd"
Toch kun je in deze tijden zoveel info zelf vinden , is er regelmatig op tv aandacht voor dit soort praktijken maar nog komt het voor.... Nooit gaan kijken bij twijfels, het is verdomd lastig je rug toe te keren aan zo'n klein hondje die er ook niet om gevraagd heeft. Ik heb er iig destijds een paar nachten slecht van geslapen.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- iones
- Zeer actief
Omdat die fokker de mensen bedriegt. Ik vind best dat mensen elkaar mogen waarschuwen voor bedriegers.rose schreef:En waarom is hij/zij eerlijk? Om de desbetreffende fokker + woonplaats hier zwart proberen te maken en ook nog even te vermelden dat hij/zij dat op MP ook heeft gedaan....
Zeker op het verkoop van honden zijn er nauwelijks normen en wetten. En er wordt op dat vlak heel wat gebroodfokt en bedrogen. Het is juist goed als mensen elkaar daar tegen waarschuwen. Hoe moet je het anders aanpakken dan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Pakdebal
semmyboy schreef:Je kan toch 3 jaar hier zitten en weinig op het forum gezeten te hebben?
Ze heeft maar 34 posts gezet hier.
Iedereen kan in de broodfok intuinen.
Niemand is perfect, en niemand zal alles in zijn leven precies goed doen.
Inplaats dat jullie meteen weer zo bot klinken, kunnen jullie ook de topic starter helpen.
En anders reageer gewoon niet.
mee eens, heel veel leden zijn " slapende leden " , dat heb je ook bij een tennisclub , betalen wel, maar komen nooit spelen !
en
komen dan wel spelen als het gezellig, dus 1 maal per jaar
ik denk dat ze het echt niet wist , want in het tv-programma " Opgelicht " zijn het ook allemaal stuk voor stuk aardige mensen , die anderen oplichten
en
ja, ze weten wel , wat voor mensen er in tuimen en wie niet , die niet , daar blijven ze dan van af .
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wat je nog meer zou kunnen doen is dus wat yuki heeft gedaan.
Pup laten zitten en melding doen bij de daarvoor bestemde instanties.
De pup mee nemen zonder de moeder gezien te hebben en wetende dat de pup niet helemaal gezond is is te wijten aan je zelf als er dan wat mis mee is. Het was duidelijk dat het niet goed zat.
Het zwart maken van de ''broodfokker'' is dan ook niet helemaal eerlijk meer.
Het had eerlijk geweest als ze de pup had laten zitten en met iemand bekend in dat wereldje terug zou gaan en vervolgens melding zou doen daarvan dan bereik je misschien ook nog iets.
Nu is het gewoon afgeven op iemand terwijl je wist dat het niet goed zat.
De pup mee nemen zonder de moeder gezien te hebben en wetende dat de pup niet helemaal gezond is is te wijten aan je zelf als er dan wat mis mee is. Het was duidelijk dat het niet goed zat.
Het had eerlijk geweest als ze de pup had laten zitten en met iemand bekend in dat wereldje terug zou gaan en vervolgens melding zou doen daarvan dan bereik je misschien ook nog iets.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Maar dat is moeilijk hoor, die pup laten zitten. Ik denk niet dat ik dat kan, ik kon het ook niet bij Gol. Het beste is dus om gewoon niet te gaan kijken en gewaarschuwd worden door mensen zoals TS nu doet.toots schreef:Wat je nog meer zou kunnen doen is dus wat yuki heeft gedaan.
- dagmar88
- Zeer actief
iones schreef:Omdat die fokker de mensen bedriegt. Ik vind best dat mensen elkaar mogen waarschuwen voor bedriegers.rose schreef:En waarom is hij/zij eerlijk? Om de desbetreffende fokker + woonplaats hier zwart proberen te maken en ook nog even te vermelden dat hij/zij dat op MP ook heeft gedaan....
Zeker op het verkoop van honden zijn er nauwelijks normen en wetten. En er wordt op dat vlak heel wat gebroodfokt en bedrogen. Het is juist goed als mensen elkaar daar tegen waarschuwen. Hoe moet je het anders aanpakken dan?
Mensen die zichzelf en anderen proberen wijs te maken van niets te weten zijn de bedriegers.
- yuki
- Zeer actief
Ga ook niet lopen beweren dat het makkelijk was, 16 jaar terug (en nu als ik ervoor zou staan nog) maar ik was met mijn vriend en onze vrienden. Het moest onze eerste hond wordenGollum schreef:Maar dat is moeilijk hoor, die pup laten zitten. Ik denk niet dat ik dat kan, ik kon het ook niet bij Gol. Het beste is dus om gewoon niet te gaan kijken en gewaarschuwd worden door mensen zoals TS nu doet.toots schreef:Wat je nog meer zou kunnen doen is dus wat yuki heeft gedaan.
Als ik er alleen was geweest had ik ook de situatie wel doorzien, maar weet niet of ik zonder dat 3 maanden oude pupje was vertrokken, ik had het vast willen "redden" dan
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
He wat leuk dat je er weer bent!dagmar88 schreef:iones schreef:Omdat die fokker de mensen bedriegt. Ik vind best dat mensen elkaar mogen waarschuwen voor bedriegers.rose schreef:En waarom is hij/zij eerlijk? Om de desbetreffende fokker + woonplaats hier zwart proberen te maken en ook nog even te vermelden dat hij/zij dat op MP ook heeft gedaan....
Heb er naast gestaan toen de ene huilende pupkoper met een letterlijk doodziek bulldogje op de arm bedreigd werd door de handelaar en zijn maatjes. De volgende kijkt er naar, ziet ladingen antibiotica staan en stapt blij met de fijn geprijsde nieuwe pup naar buiten. Dat soort mensen valt niets aan het verstand te peuteren.
Mensen die zichzelf en anderen proberen wijs te maken van niets te weten zijn de bedriegers.
@yuki, ik zou ook nooit meer in zo'n positie willen staan. Ik vrees dat ik ook willens en wetens een pupje zou willen redden, zelfs met alle kennis die ik nu heb. Ik 'red' wel een herplaatser.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Maar ts is na 3 jaar ook nog niet genoeg gewaarschuwd.Gollum schreef:Maar dat is moeilijk hoor, die pup laten zitten. Ik denk niet dat ik dat kan, ik kon het ook niet bij Gol. Het beste is dus om gewoon niet te gaan kijken en gewaarschuwd worden door mensen zoals TS nu doet.toots schreef:Wat je nog meer zou kunnen doen is dus wat yuki heeft gedaan.
Mensen die op die manier naar een pup gaan kijken om die gelijk mee naar huis te willen nemen.
Want als je eerder gaat kijken dan weet je dat je nog zonder pup naar huis gaat die mensen willen niet gewaarschuwd worden.
Die willen makkelijk,snel en goedkoop een hondje.
Zo lang mensen snel een hondje willen blijven dit soort dingen altijd gebeuren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef: He wat leuk dat je er weer bent!
@yuki, ik zou ook nooit meer in zo'n positie willen staan. Ik vrees dat ik ook willens en wetens een pupje zou willen redden, zelfs met alle kennis die ik nu heb. Ik 'red' wel een herplaatser.
Weet ook niet wat ik gedaan zou hebben toen als ik geen hond had gehad. Het idee dat Charlie ziek van hem zou kunnen worden, maakte dat het gewoon geen optie was. Heb er nog lang van wakker gelegen dat we Vulkan (herplaatser met stamboom van de handelaar zelf) toen niet mee hebben genomen.
- iones
- Zeer actief
Onderkaak ligt hier op de grond.dagmar88 schreef:
Heb er naast gestaan toen de ene huilende pupkoper met een letterlijk doodziek bulldogje op de arm bedreigd werd door de handelaar en zijn maatjes. De volgende kijkt er naar, ziet ladingen antibiotica staan en stapt blij met de fijn geprijsde nieuwe pup naar buiten. Dat soort mensen valt niets aan het verstand te peuteren.
Ik snap mensen niet.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Het is niet zo moeilijk hoor om even op te zoeken wat een broodfokker is. Ik zat ook MP af te struinen en kwam als eerste bij de broodfokkers terecht, zonder dat ik dat wist. Maar goed, ik dacht gewoon, ik ga even informatie opzoeken over het opvoeden van een pup, want dat is wel zo handig. Nog geen 5 minuten later wist ik wat een broodfokker was, terwijl ik alleen informatie zocht over de opvoeding van een pup via google. Ik vind het zelf kul dat mensen er zgn. makkelijk intuimen en onschuldig zijn, want echt, dat laat alleen maar zien dat mensen hélemaal geen informatie opzoeken over opvoeden e.d.Pakdebal schreef:semmyboy schreef:Je kan toch 3 jaar hier zitten en weinig op het forum gezeten te hebben?
Ze heeft maar 34 posts gezet hier.
Iedereen kan in de broodfok intuinen.
Niemand is perfect, en niemand zal alles in zijn leven precies goed doen.
Inplaats dat jullie meteen weer zo bot klinken, kunnen jullie ook de topic starter helpen.
En anders reageer gewoon niet.
mee eens, heel veel leden zijn " slapende leden " , dat heb je ook bij een tennisclub , betalen wel, maar komen nooit spelen !
en
komen dan wel spelen als het gezellig, dus 1 maal per jaar
ik denk dat ze het echt niet wist , want in het tv-programma " Opgelicht " zijn het ook allemaal stuk voor stuk aardige mensen , die anderen oplichten
en
ja, ze weten wel , wat voor mensen er in tuimen en wie niet , die niet , daar blijven ze dan van af .

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Leuk dat ts zelf zoveel reageert zeg 
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Echt onzin hoor. Bij het kijken voor mijn eerste hond, allereerste fokker waar ik kwam - ja hoor, een broodfokker. Pretendeerde lid te zijn van de rasvereniging, maar ik vond het maar raar: pups van verschillende formaten en in mijn lekenogen niet van dezelfde leeftijd, in paardenboxen, vader en moeder kon ik niet te zien krijgen want het was donker. Ja dus? We staan hier verlicht. Als ik een stamboom wilde dan kon hij wel wat uitprinten. Nee bedankt. Dat was inmiddels alweer 13 jaar geleden. Pure stompzinnigheid als je je niet verdiept, het is de verantwoordelijkheid van de koper hoor.SannePP schreef:Dat is helemaal waar. Als je eenmaal dat pupje in je handen hebt ben je verkocht, zo werkt het en dat wéten die fokkers maar al te goed!bouvierpoedel schreef:Het is toch allemaal emotie als je een pup koopt en niet iedereen kan nog nuchter denken als ze een pup in de klauwen geduwd krijgen.
Leuke setting vann huisgezinnetje met kinderen en verhaaltje over moeders die geen afstand kan doen.Allemaal emo.
Niet iedereen kan dan standvastig blijven en hun nuchtere ratio nog in stand houden. Je wilt een puppie en die heb je op dat moment in je klauwen ,wat kwispeld en met zijn staartje kwispelt naar jou.
Daarom verkoopt het zogoed omdat je emotie koopt en het allemaal daarop gespeelt word..
Ik zou als ik jou was naar de DA gaan als je daar nog niet geweest bent ivm parvo. En ik zou de fokker om vergoeding vragen voor de gemaakte kosten. Eventueel kun je het pupje nog terug brengen. Dat doe je niet zomaar, dat snap ik ook wel. Maar pff...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja jij en nog wat anderen ,maar een groot deel van de mensen niet blijkt wel uit hoeveel die lui verkopen.Das allemaal op de emotie hoor .Je koopt geen bankstel of een koelkast ,je koopt emotie en dan gaan mensen voor de bijl omdat de ratio uitgeschakeld is.MirandaH schreef:Echt onzin hoor. Bij het kijken voor mijn eerste hond, allereerste fokker waar ik kwam - ja hoor, een broodfokker. Pretendeerde lid te zijn van de rasvereniging, maar ik vond het maar raar: pups van verschillende formaten en in mijn lekenogen niet van dezelfde leeftijd, in paardenboxen, vader en moeder kon ik niet te zien krijgen want het was donker. Ja dus? We staan hier verlicht. Als ik een stamboom wilde dan kon hij wel wat uitprinten. Nee bedankt. Dat was inmiddels alweer 13 jaar geleden. Pure stompzinnigheid als je je niet verdiept, het is de verantwoordelijkheid van de koper hoor.SannePP schreef:Dat is helemaal waar. Als je eenmaal dat pupje in je handen hebt ben je verkocht, zo werkt het en dat wéten die fokkers maar al te goed!bouvierpoedel schreef:Het is toch allemaal emotie als je een pup koopt en niet iedereen kan nog nuchter denken als ze een pup in de klauwen geduwd krijgen.
Leuke setting vann huisgezinnetje met kinderen en verhaaltje over moeders die geen afstand kan doen.Allemaal emo.
Niet iedereen kan dan standvastig blijven en hun nuchtere ratio nog in stand houden. Je wilt een puppie en die heb je op dat moment in je klauwen ,wat kwispeld en met zijn staartje kwispelt naar jou.
Daarom verkoopt het zogoed omdat je emotie koopt en het allemaal daarop gespeelt word..
Ik zou als ik jou was naar de DA gaan als je daar nog niet geweest bent ivm parvo. En ik zou de fokker om vergoeding vragen voor de gemaakte kosten. Eventueel kun je het pupje nog terug brengen. Dat doe je niet zomaar, dat snap ik ook wel. Maar pff...
Iedereen heeft dat wel eens bij het 1 of ander dat je later denkt ohhh kut hoe heb ik hier in kunnen trappen of mij zo laten verlijden.
Waarom verkopen artikelen zo goed met puppie's in de reklame en waarom word die meneer extra aantrekkelijk en begerenswaardig als hij een puppie op de arm heeft .?
We leven in een maatschappij waar we allemaal de bevredeging willen in wat een ander ook heeft omdat het gelukkig maakt.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar ik denk serieus dat jij je vergist. Mensen KIEZEN ervoor om te doen of hun neus bloed. Want ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat heeft niets met onwetendheid en voorlichting te maken. Het kan mensen gewoon niet schelen dat de moeder van hun hond wellicht een vreselijk leven heeft. Hun hondje is toch gezond? En stambomen betekenen ook niks zeggen ze dan. Ik heb dat echt meerdere keren gehoord van mensen. Dus ik vind het vreselijk voor de honden wiens leven zo uitgebuit wordt en natuurlijk ook sneu voor de pups, maar de kopers zelf? Nee hoor, daar kan ik echt geen medelijden voor opbrengen. Zelfs op marktplaats leren ze je dat als het wellicht 'to good to be true' lijkt, het dat waarschijnlijk ook is.bouvierpoedel schreef:Ja jij en nog wat anderen ,maar een groot deel van de mensen niet blijkt wel uit hoeveel die lui verkopen.Das allemaal op de emotie hoor .Je koopt geen bankstel of een koelkast ,je koopt emotie en dan gaan mensen voor de bijl omdat de ratio uitgeschakeld is.MirandaH schreef:Echt onzin hoor. Bij het kijken voor mijn eerste hond, allereerste fokker waar ik kwam - ja hoor, een broodfokker. Pretendeerde lid te zijn van de rasvereniging, maar ik vond het maar raar: pups van verschillende formaten en in mijn lekenogen niet van dezelfde leeftijd, in paardenboxen, vader en moeder kon ik niet te zien krijgen want het was donker. Ja dus? We staan hier verlicht. Als ik een stamboom wilde dan kon hij wel wat uitprinten. Nee bedankt. Dat was inmiddels alweer 13 jaar geleden. Pure stompzinnigheid als je je niet verdiept, het is de verantwoordelijkheid van de koper hoor.SannePP schreef:Dat is helemaal waar. Als je eenmaal dat pupje in je handen hebt ben je verkocht, zo werkt het en dat wéten die fokkers maar al te goed!bouvierpoedel schreef:Het is toch allemaal emotie als je een pup koopt en niet iedereen kan nog nuchter denken als ze een pup in de klauwen geduwd krijgen.
Iedereen heeft dat wel eens bij het 1 of ander dat je later denkt ohhh kut hoe heb ik hier in kunnen trappen of mij zo laten verlijden.
Waarom verkopen artikelen zo goed met puppie's in de reklame en waarom word die meneer extra aantrekkelijk en begerenswaardig als hij een puppie op de arm heeft .?
We leven in een maatschappij waar we allemaal de bevredeging willen in wat een ander ook heeft omdat het gelukkig maakt.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn eerste hondje was een impulsaankoop van - jawel - een broodfukkert. Kwam met drie pups naar schoonzus, zij nam er twee, bleef er één over... die heb ik voor 350 guldens gekocht van de enigszins onverschillige meneer. Beest is fluitend 17 jaar & drie dagen oud geworden zonder ooit ziek te zijn geweest. Was ook sociaal een superdier... je kan maar mazzel hebben 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh die zitten er ook bij hoor die het geen ruk kan schelen.
Er zitten verschillende soorten publiek bij dat soort kopers.
Net als al de kopers van rashonden bij zogenaamde goede fokkers niet allemaal hetzelfde zijn.
Net zogoed dat een goede fokker zijn klanten bespeeld doet een broodfokker dat ook. Allebei op hun eigen manier.
Voor jou en vele ander gesneden koek om die scheiding aan te kunnen brengen tusen uitstekende, zeer goed, minder goed, slecht en belabberde fokkers ,maar voor het grootste gedeelte van het publiek wat op zoek is naar een pup 1 groot ?
Plaatjes op internet die gaan over broodfokkers zijn toch wel zieke pups en half dode uitgemergelde moeders ,viese hokken en honden in kleine kooien om mensen te waarschuwen. Maar als ze ergens voor de deur staan en ze worden binnnen gelaten zien ze al die ellende niet dus dat geeft geen beeld van wat ze op foto's hebben gezien van broodfikellende.
Er zitten verschillende soorten publiek bij dat soort kopers.
Net als al de kopers van rashonden bij zogenaamde goede fokkers niet allemaal hetzelfde zijn.
Net zogoed dat een goede fokker zijn klanten bespeeld doet een broodfokker dat ook. Allebei op hun eigen manier.
Voor jou en vele ander gesneden koek om die scheiding aan te kunnen brengen tusen uitstekende, zeer goed, minder goed, slecht en belabberde fokkers ,maar voor het grootste gedeelte van het publiek wat op zoek is naar een pup 1 groot ?
Plaatjes op internet die gaan over broodfokkers zijn toch wel zieke pups en half dode uitgemergelde moeders ,viese hokken en honden in kleine kooien om mensen te waarschuwen. Maar als ze ergens voor de deur staan en ze worden binnnen gelaten zien ze al die ellende niet dus dat geeft geen beeld van wat ze op foto's hebben gezien van broodfikellende.

[/url]