Domor schreef:@mmartinn: eet je wel kip?
Het is absoluut zielig voor de dieren, maar ik verwacht inderdaad niet dat er iets tegen gedaan wordt totdat de mensenrechten beter op orde is. Op het moment dat mensen nog zelf veel leed doorgaan, heeft het leed van dieren gewoon geen prioriteit. En ik wil best eens hond of kat proeven, maar dan wel verdoofd geslacht, net als hier een gangbaar geslacht dier.
Ik eet vanwege het dierenleed hier geen konijn. Van halal geslachte dieren eet ik geen rund. Varken en kip probeer ik zoveel mogelijk met 2 sterren van de dierenbescherming te eten. Lam eet ik voornamelijk niet vanwege de duurdere prijsklasse, net als kalf, maar daar heb ik op zich niks op tegen.
Ik eet wel kip inderdaad, en weet waar je naartoe wil
Het is een bewuste keuze, ik eet alleen rund, kip en varken. Zou ook beter zijn om dat niet te doen.
Ik vind het persoonlijk onzin om elk dier maar te gaan eten, en ik eet geen jonge dieren omdat ik vind dat elk dier het recht heeft om volwassen te worden (ik eet om te leven en ik leef niet om te eten). Kindertijd is toch de mooiste tijd, ook voor dieren vind ik.
Ik vind mensenleed niet erger dan dierenleed, waarom hebben mensen voorrang op dieren?? of zeg ik nu iets heel ergs?