Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rakker, Kiera & de targetstick...

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Rakker, Kiera & de targetstick...

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik heb net ff getraind met de targetstick. Had ik al een keer eerder met Rakker gedaan, maar ik ging nou eens op een andere manier trainen. Ik ging lekker zitten in de kamer, in een stoel, koekjes naast me, clicker en autoantenne (die gebruik ik ff als targetstick, er zit een dopje op de punt) in m'n hand ;) Ondertussen Dogs with Jobs kijken, dan kan ik meer geduld opbrengen namelijk, anders verveel ik me ;)

Eerst ff gewoon geoefend, zodat ze een beetje snapten wat de bedoeling was. Toen zitten, Kiera had het al heel snel door :d! Die ging mooi voor me zitten en kwijlen :w (dat doet ze dus als ze iets lekkers ziet :w) Elke keer als ze het puntje aanraakte, click, koekje. En dan mochten ze omstebeurten. Rakker ging naast me zitten, snapte er niet veel van. Kiera tikte hem aan, en click, je zag haar echt denken van, hee dat moet ik doen :D Dus die raakte hem telkens aan ;) Toen heb ik gekeken of Kiera het snapte, de antenne helemaal uitgestoken (1,5 meter?) en ja hoor, ze liep nar het puntje en tikte die aan :D Dus die snapt het :D! Tja, hond van mij he? :p Net zo slim als haar baas :D :p
Met Rakker ben ik nog niet verder gegaan, daar ga ik binnenkort nog een paar keer mee oefenen, die snapte het op het laatst wel een beetje, maar moest eerst ff nadenken ;)

Heel veel van Dogs with Jobs heb ik niet gezien, maar vind het wel een lekkere manier van trainen zo lekker lui in een stoel :D
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Oh je dit nog even ;)
Je moet niet te lang stil staan bij een fase. Als ze aan het eind van de dag nog steeds weten dat ze het puntje moeten aanraken, moet je morgen beginnen met het shapen van het langer aan raken (dus niet meer tikken) van de punt.
Hoelanger je wacht daarmee hoe moeilijker het wordt.

Wel leuk en volgens mij kan je het bij veel meer dingen gebruiken dan het volgen :p: (al zou ik niet weten hoe)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Wel leuk en volgens mij kan je het bij veel meer dingen gebruiken dan het volgen :p: (al zou ik niet weten hoe)[/quote]

oefeningen hulphond; bedienen lichtschakelaars, openen dueren oppakken van voorwerpen,etc.

doggy dance: twist, met pootjes tegen de baas op, etc.

GG vooruit sturen etc

:ok:

Jan
Jan
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:Oh je dit nog even ;)
Je moet niet te lang stil staan bij een fase. Als ze aan het eind van de dag nog steeds weten dat ze het puntje moeten aanraken, moet je morgen beginnen met het shapen van het langer aan raken (dus niet meer tikken) van de punt.
Hoelanger je wacht daarmee hoe moeilijker het wordt.

Wel leuk en volgens mij kan je het bij veel meer dingen gebruiken dan het volgen :p: (al zou ik niet weten hoe)
Ik ga pas verder als ze het helemaal snappen, anders heb je de kans dat je te snel gaat. Ik doe liever wat langer over iets, dan dat ik te snel ga namelijk ;) Ik moet er nou nog een commando aan verbinden, dat heb ik nog niet gedaan namelijk ;)
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef:Wel leuk en volgens mij kan je het bij veel meer dingen gebruiken dan het volgen :p: (al zou ik niet weten hoe)
Ik bedacht gister dat je het ook kan gebruiken als de doggydance doet. Dat je hond om je heen rent (op 3 meter afstand ofzow)
janinca2002 schreef: oefeningen hulphond; bedienen lichtschakelaars, openen dueren oppakken van voorwerpen,etc.

doggy dance: twist, met pootjes tegen de baas op, etc.

GG vooruit sturen etc

:ok:

Jan
Hihi, dat bedienen van het lichtknopje wou ik Kiera ook leren, maar dat mocht niet van mijn moeder :? Snap ik eigenlijk wel, want dan doet ze constant lichten aan en uit :roll: En deur opendoen mocht ook niet :roll: Dan denk ik dat ze zichzelf een keertje gaat uitlaten :mrgreen:

Maar hoe kan je de targetstick gebruiken bij het vooruitsturen dan?
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Maar hoe kan je de targetstick gebruiken bij het vooruitsturen dan?[/quote]

Als de hond bekent is met het aanraken van de targetstick kun je hem steeds verder van de hond afhouden. Dus eerste met gestrekte arm,l ater ga je verder van de hond afstaan. vervolgens zet je de targetstick in de grond ,rechtop en laat je hem weer aanraken. Dan weer op afstand, vooruit ;)

Jan
Jan
Afbeelding
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balou »

cindy1986 schreef:
Ik ga pas verder als ze het helemaal snappen, anders heb je de kans dat je te snel gaat. Ik doe liever wat langer over iets, dan dat ik te snel ga namelijk ;) Ik moet er nou nog een commando aan verbinden, dat heb ik nog niet gedaan namelijk ;)
Als je telang wacht met de volgende stap valt de uitdaging voor de hond weg en verliezen ze hun concentratie. Ga gewoon een stapje verder, is dat te moeilijk (ze mogen best even denken) dan ga je gewoon weer een stapje terug niet aan de hand, dat is nou precies he tleuke van clickeren ;)
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Als ik jou was zou ik er nog geen commando bij geven. Dat zou ik pas doen als ze de oefening kennen (volgen), dus nog niet als ze het aan het leren zijn.

En de target aan raken daar hebben ze geen commando voor nodig dat doen ze vanzelf wel, als ze 'm zien. :-D

Ik snap alleen niet hoe je met de target een hond de lichten aan en uit kan doen en de deur open. Je zorgt toch dat de neus een richting op gaat, niet de poten....
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap alleen niet hoe je met de target een hond de lichten aan en uit kan doen en de deur open. Je zorgt toch dat de neus een richting op gaat, niet de poten....[/quote]

lichten kun je uit met de neus, zolang de schakelaar maar op neushoogte zit. :pffff: Deuren kun je aanleren dor de target hoger te houden zodat omhoog moeten om de target aan te raken, toevaligerwijs ;) raken ze dan ook de deurklink aan. Dit gedrag wordt dan verder versterkt.
:P

Jan
Jan
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Hahaha, klinkt helemaal geweldig joh, zou een Engelse Bull Terrier dat ook kunnen leren???
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

MissTique schreef:Hahaha, klinkt helemaal geweldig joh, zou een Engelse Bull Terrier dat ook kunnen leren???
Elke hond kan het leren mits de juiste beloning er tegen voer staat ;)

Jan :ok:
Jan
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Ben je nog bezig met de targetstick, ben van het weekend begonnen met Blitz... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”