Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

graspollen allergie wie heeft ervaring

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
noedels

graspollen allergie wie heeft ervaring

Ongelezen bericht door noedels »

hoi mensen,

ik zit met het volgende. de hond van mijn dochter schijnt een graspollen allergie te hebben. Nu is dat niet alles maar het arme beest heeft er ook nog es een puppyschurft bij. Haar vacht ziet er niet uit en is vrijwel aan de onderkant helemaal kaal en heeft al een olifantenhuid. De hond wordt elke week in de dierenkliniek gewassen met een spul wat nogal agressief is en dat doen ze daar omdat mn dochter zwanger is. Bloed onderzoek wees uit dat het om de graspollen enz allergie ging. Gisteren zeiden ze dat het nooit weer over zou gaan en ze nu levenslang dure medicijnen moet gaan slikken. Daar werden we met zn allen ff niet vrolijjk van. Nu is mijn vraag aan jullie : Wie heeft ervaring met die allergie en de oormijt die ook steeds heel heftig is en ook dat iedere keer weer terug zal komen. Wat gebruiken jullie voor je hond. Wel of geen medicijn en welke of is er nog een alternatief? Het is zo sneu voor de hond ook dat ze zich steeds helemaal openkrabt. En er totaal niet meer uitziet.

Wie heeft tips?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: graspollen allergie wie heeft ervaring

Ongelezen bericht door crutz »

noedels schreef:hoi mensen,

ik zit met het volgende. de hond van mijn dochter schijnt een graspollen allergie te hebben. Nu is dat niet alles maar het arme beest heeft er ook nog es een puppyschurft bij. Haar vacht ziet er niet uit en is vrijwel aan de onderkant helemaal kaal en heeft al een olifantenhuid. De hond wordt elke week in de dierenkliniek gewassen met een spul wat nogal agressief is en dat doen ze daar omdat mn dochter zwanger is. Bloed onderzoek wees uit dat het om de graspollen enz allergie ging. Gisteren zeiden ze dat het nooit weer over zou gaan en ze nu levenslang dure medicijnen moet gaan slikken. Daar werden we met zn allen ff niet vrolijjk van. Nu is mijn vraag aan jullie : Wie heeft ervaring met die allergie en de oormijt die ook steeds heel heftig is en ook dat iedere keer weer terug zal komen. Wat gebruiken jullie voor je hond. Wel of geen medicijn en welke of is er nog een alternatief? Het is zo sneu voor de hond ook dat ze zich steeds helemaal openkrabt. En er totaal niet meer uitziet.

Wie heeft tips?

Heb tussen m'n xhh pups een pup met dat probleem gehad en toen we bij de DA waren om hem in te laten slapen vanwege iets anders zei de DA (hond was vreemd voor hem) dat hij er al eerder voor gekozen had in te slapen omdat t zo lastig onder controle te houden is.

Xhh van een collega heeft tijd bij ons in pension gezeten en had dat probleem ook. Incl olifantenhuid in ontwikkeling etc. Deze hond op net 2 jaar in laten slapen dat het geen waardig leven was.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie heeft er 's winters gelukkig geen last van en het is ook niet heel extreem.
Sinds ik vlak bij zee woon, loopt ze de daar de rest van de tijd en ze heeft nog zelden last.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

wat het grote probleem voor de hond zal zijn, is de combinatie, de medicijnen tegen de allergie leggen namelijk het immuumsysteem grotendeels plat waardoor de demodex zijn gang kan gaan.

hier een teefje van nu 3 jaar met een gras allergie en het is een ware hel voor haar, we zijn nu bezig met een desensibilisatiekuur en als deze niet werkt zullen we toch hard gaan nadenken of inslapen niet eerlijker is tegen over haar.
vorig jaar had ze er tegen deze tijd geen last meer van omdat de graspollen zo goed als weg waren maar dit jaar is het nog erger en ik vermoed dat het komend jaar ook weer erger zal worden
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Als je je aanmeldt bij de gebruikersgroep 'vaste gebruikers' kan je overal op het forum posten;)

Aanmeldprocedure
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat vervelend zeg! Onze Hippo is ook allergisch voor bloeiend gras/graspollen. Wij proberen in het voorjaar en begin van de zomer bijv niet te veel over het gras te lopen en naar het strand te gaan. Zijn huid wordt rood en soms ook dik. Wat hier het beste helpt is zwemmen en insmeren met Sudocreme.

Demodex is vreselijk, vooral in combinatie met een grasallergie. De pup wordt waarschijnlijk gewassen met ectodex. Wij hebben hiervoor een Dobermann gehad met demodex, dat kregen we goed onder controle met Ivomec. Dat is echt een paardenmiddel, maar werkt veel beter dan ectodex.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”