Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kalf
Moderator: moderatorteam
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
- Aantal honden: 1
kalf
Brr net terug en zo koud..Woon bij een rotonde en daar stonden ineens vrouw .... kind en KALF!!! Blijkt dat die vrouw daar over rotonde reed en een auto voor haar zomaar een kalf verloor uit veewagen zonder het te merken..Uiteindelijk kalf van de weg gekregen die enorm geschrokken en bang was. Steeds kwamen er meer mensen maar geen persoon die kalf verloren was. Ook nog de vraag of er meerdere kalveren in de kar stonden die mss ergens verderop er uit zouden kunnen vallen. Inmiddels had iemand de politie ingeschakeld maar was er na een half uur nog niet.. Na drie kwartier weer politie gebeld en na bijna een uur kwam er een auto met een (ander) aanhanger...van een slachterij eraan.. Kerels zaten beetje te grijnzen achter stuur maar iedereen was erg opgefokt natuurlijk na het gebeuren..schrik van vrouw en kind en verbaast dat ze dus pas na een uur kwamen .. De mevrouw maakte duidelijk dat ze behoorlijk geschrokken maar ook boos was. De mannen reageerden...we hebben er niks mee te maken maar we zijn op pas gestuurd door de baas die hem is kwijt geraakt en zoiets gebeurt wel vaker...waarop ook nog bewering kwam dat de deuren goed dicht waren van de aanhanger. Toen werd ik ook ff pissig ...vroeg hem mij dan uit te leggen hoe die kalf daar op rotonde komt...Ze wilden snel inladen en weg maar er stonden man of 10 die het daar niet mee eens waren..uiteindelijk bleek niet de baas maar een van die mannen hun moeder de kalf verloren te zijn.. Uiteindelijk na 5 kwartier en twee keer bellen..kwam er politie..sirene aan en met drie auto"s (ahum..spoedje na 5 kwartier)
Inmiddels was er al een dierenarts geweest en kalf bleek niks te hebben behalve schaafwondje. Maar goh wat heb ik me best wel ff staan opvreten om die opmerkingen van de heren...zoiets gebeurt vaker..deur was dicht..
enz...Uiteindelijk vond een van de heren dat ik bevooroordeeld was
Kon het wel waarderen trouwens dat hij dat recht op de man (vrouw) af zei..Zodoende had ik ook kans om te zeggen wat ik er van dacht..als hij niet gelijk die opmerkingen had gemaakt alsof het normaalste zaak van de wereld is dat je dieren achter uit een aanhanger vallen midden op de weg en niet had gelogen over baas wat zn moeder bleek te zijn en niet had volgehouden dat de deuren goed dicht zaten ..was de stemming minder erg geweest denk ik. Uiteindelijk toen politie er was ...werd verhaal anders..en waren de deuren misschien toch niet goed dicht.. Maar echt naar gezicht om die kalf op wegdek te zien liggen..
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Re: kalf
Wat erg! Gelukkig is het kalf er zonder verwondingen af gekomen.
Sent from my C6603 using Tapatalk
Sent from my C6603 using Tapatalk
-
johanna68
- Zeer actief
ja idd...vind gewoon erg dat het is gebeurt...waren vele die zich inderdaad lieten misleiden dor hun gevoel..veekar met titel slachterij erop en dan het zien van een kalfje...maar morgen wel een gehaktbal op hun bord...Vond zelf ergste de manier van doen en denken betreft de heren... vooral het zogenaamd niet inzien dat dit echt niet had mogen gebeuren...en doen alsof normaalste zaak van de wereld was
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tja die geven er geen drol om. Zijn voor hun gewoon 'dingen' hoor. Ipv levende wezens.johanna68 schreef:ja idd...vind gewoon erg dat het is gebeurt...waren vele die zich inderdaad lieten misleiden dor hun gevoel..veekar met titel slachterij erop en dan het zien van een kalfje...maar morgen wel een gehaktbal op hun bord...Vond zelf ergste de manier van doen en denken betreft de heren... vooral het zogenaamd niet inzien dat dit echt niet had mogen gebeuren...en doen alsof normaalste zaak van de wereld was
-
johanna68
- Zeer actief
Fafo schreef:Tja die geven er geen drol om. Zijn voor hun gewoon 'dingen' hoor. Ipv levende wezens.johanna68 schreef:ja idd...vind gewoon erg dat het is gebeurt...waren vele die zich inderdaad lieten misleiden dor hun gevoel..veekar met titel slachterij erop en dan het zien van een kalfje...maar morgen wel een gehaktbal op hun bord...Vond zelf ergste de manier van doen en denken betreft de heren... vooral het zogenaamd niet inzien dat dit echt niet had mogen gebeuren...en doen alsof normaalste zaak van de wereld was
ja idd ...toch wel erg dan?eet zelf ook vlees hoor..maar ben van mening zolang een dier (dus ook al is het voor de slacht) in leven is zorg je er voor en ga je er normaal mee om
Laatst gewijzigd door johanna68 op 26 nov 2013 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Zo is er op FB nu ook een 'rel' om een koe die uit het slachthuis gered moet worden
Ben het met jou eens dat ze niet uit de veewagen horen te rollen, maar verders is het niet anders (helaas).
Ben het met jou eens dat ze niet uit de veewagen horen te rollen, maar verders is het niet anders (helaas).
-
johanna68
- Zeer actief
nee idd met kerst hebben ze waarschijnlijk wel een jong stukje mals vlees op bord... maar wel sneu dat kalfje gewoon zoiets moet meemaken nog op de valreeprose schreef:Zo is er op FB nu ook een 'rel' om een koe die uit het slachthuis gered moet worden![]()
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
johanna68 schreef:nee idd met kerst hebben ze waarschijnlijk wel een jong stukje mals vlees op bord... maar wel sneu dat kalfje gewoon zoiets moet meemaken nog op de valreeprose schreef:Zo is er op FB nu ook een 'rel' om een koe die uit het slachthuis gered moet worden![]()
Ja dat is het ook
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ga er maar vanuit dat zee het niet expres hebben gedaan, beest brengt dood ook geen flikker op.
Iedereen maakt wel eens een foutje met zijn beesten dus waarom die man niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
johanna68
- Zeer actief
uh dat was "probleem "ook niet..idd waar gewerkt word worden fouten gemaakt...maar dit is wel erg naar om te zien hoor als je voor je ogen een kalf de weg op ziet rollen. Idd lieten sommige mensen hun erg ver gaan omdat combinatie ..kalfje...aanhanger slachterij wel erg hard aankwam..ding meer om de manier waarom de twee mannen pas na dikke uur de kalf kwamen zoeken...lachend aan kwamen rijden alsof alles een grote grap was...beweren dat baas had verloren en hun er voor liet opdraaien...ander aanhanger snel achter de wagen en dan beweren dat de deuren gesloten waren...en dan nog zeggen..ach ja..zoiets gebeurt wel vaker... en niet eens kijken of kalf nog wel kon lopen..maar zo de aanhanger in gesleept zou worden..Tja dan werk je zelf (de heren ) dus ook niet erg mee om begrip van andere mensen te hebben...helemaal niet als die mensen in totaal dus 1'5 uur met de kalf op straat hebben staan verkleumen...niet begrijpen waarom ze niet eerder terug kwamen (slachterij is vanaf hier 10 minuten rijden) . En ja fout...maar dacht..geef gewoon toe dat deur niet dicht zat.... maar ja..ze hadden pech...betreffende mevrouw die met kind achter hun reed was agent...toen ineens gaven ze wel toe en werden milder..bouvierpoedel schreef:Ga er maar vanuit dat zee het niet expres hebben gedaan, beest brengt dood ook geen flikker op.
- iones
- Zeer actief
Wel mooi dat mensen kwaad reageerden op de onverschilligheid van die lullo's. Dan weten ze gelijk dat hun houding toch niet helemaal de norm is....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen