Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opnieuw hondje aan boom - nu in A'dam - verwaarloosd

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Opnieuw hondje aan boom - nu in A'dam - verwaarloosd

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

http://www.at5.nl/artikelen/117111/zwaa ... brandtpark

In het Rembrandtpark is afgelopen nacht een hondje vastgebonden aan een boom en achtergelaten in de kou.

Het Dierenopvangcentrum is nu naarstig op zoek naar het onmens dat het hondje in de regen en wind heeft achtergelaten. Ze hebben de hond Klaasje genoemd, vanwege Sinterklaas.

'Klaasje is zwaar verwaarloosd zoals u kunt zien. Ze kan niet stilstaan, want dan valt ze om', laat het asiel weten. 'Haar nagels zijn veel te lang. Er is bijna geen tandje in haar bekkie te zien, want alles zit vol met tandsteen.'

Het opvangcentrum is op zoek naar mensen die de hond herkennen. Niet alleen om de eigenaar te achterhalen, maar ook in het geval dat het hondje bijvoorbeeld speciale medicijnen nodig heeft.Weet u iets? Bel dan naar 0900 2007 207 (20 cent p/m) of mail naar info@dierenasielamsterdam.nl.

wat ben je dan toch een verschrikkelijk hufterig onmens zeg :gvd: :cry:
mager, bibberig hondje meenemen naar het park, aan de boom binden en weglopen terwijl het berekoud is en sneeuwt en regent...
Je VERZINT het toch niet :19: :kotz:

wat een arm ding...

het rode vind ik wat onzinnig...
Alsof een eigenaar die zoiets doet ook maar een dag in zijn leven een pilletje aan zijn hond gegeven heeft..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Opnieuw hondje aan boom - nu in A'dam - verwaarloosd

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ach gunst... wat een hoopje ellende....
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ach. :jank:
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Dat hij door zijn eigenaar werd vast gebonden en achtergelaten is het beste wat dit hondje is overkomen in zijn leven.
Nu wordt er weer voor hem gezorgd en hoeft hij geen dag langer bij zijn ex-eigenaar te zijn.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb het gedeeld op Facebook. Het park ligt bij mij in de buurt (vier straten verder).

Arm ding.
Afbeelding
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Dit soort mensen zal ik nooit begrijpen..
Eefje is ooit ook gevonden aan een boom, ben blij dat ze nu bij ons is.

Werkelijk te gek voor woorden...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die hond heeft ergens opgesloten gezeten, gezien de toestand van zijn nagels. Hij zal ook wel geen bespiering meer hebben. Niemand heeft deze hond ooit gezien dus, want die kwam nooit buiten.

En de crimineel die dit op zijn geweten heeft, zal dit echt niet melden. Medicijnen heeft hij ook nooit gehad, want zo'n hond daar gaan zulke mensen niet mee naar de dierenarts.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Arm klein hoopje ellende :(:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het lijkt mij een hoogbejaard hondje en ik vind die nagels wel heel erg meevallen.
Ik hoop dat het hondje een fijne toekomst krijgt. Over de eigenaar kan ik niet oordelen wie weet in wat voor ellende diegene zelf verkeerd ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef:Het lijkt mij een hoogbejaard hondje en ik vind die nagels wel heel erg meevallen.
Ik hoop dat het hondje een fijne toekomst krijgt. Over de eigenaar kan ik niet oordelen wie weet in wat voor ellende diegene zelf verkeerd ?
Dank U. Ik wilde ook al posten dat die nagels prima zijn. Die zijn precies de lengte waarop ze bij deze teenstand zouden moeten afslijten. Ze raken met de punt de grond en kantelen niet. Deze hond heeft dus 0,0 last van deze nagels. Verder is het beestje op haar eind. Ze is denk ik stok en stok oud en wie weet kan de baas de kosten niet meer dragen voor evt DA bezoek. Laat je haar nog niet in de kou achter maar dat kan een noodgreep van een persoon zijn die het leven zelf niet eens trekt.

Wat veel mensen niet zien is dat deze hond minstens 14 jaar is als je het mij vraagt. Blijkbaar is er dus niet zo heel slecht voor gezorgd..... Je moet ze de kost niet willen geven waar een 14 jarig hondje er slechter uitziet. En als ze dan wandelen en en het dier ligt op de bank hoor je er niemand over. Ik denk dus dat het om een stokoud hondje gaat waarvan de eigenaars niet het geld hebben om het bekje te laten saneren. Heel erg, maar verder zie ik niks wat mij het vermoeden geeft dat het om een mishandeld of zwaar verwaarloosd dier gaat. Het gaat om een hoog bejaard dier.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

https://www.facebook.com/dierenasielamsterdam schreef:UPDATE VAN KLAASJE

De foto van Klaasje heeft u waarschijnlijk ook niet los kunnen laten dit weekend. Vorige week vrijdag kwam Klaasje bij ons terecht. Ze zou gevonden zijn in het Rembrandtpark, Amsterdam. Sinds we u hebben gevraagd om tips over dit lieve hondje, heeft de telefoon en de mailbox niet stil gestaan. We kregen erg veel lieve e-mails van mensen die zich graag over Klaasje zouden willen ontfermen als zij herplaatsbaar zou zijn.

Vorige week vertelden we ook dat we niks konden zeggen over de achtergrond van Klaasje en dat het daarom ook niet goed was om een oordeel klaar te hebben. Onderhand weten we nu wel iets meer.

Het baasje van Klaasje is vorige week overleden. Het baasje kon dus niet meer goed zorgen voor zijn hondje. Daardoor ging de gezondheid van Klaasje ook achteruit. Uiteindelijk hebben de nabestaanden zich over Klaasje ontfermd, maar zij konden niet voor haar zorgen. Uit radeloosheid hebben zij tegen de dierenambulance verteld dat zij Klaasje gevonden hadden in het Rembrandtpark. De dierenambulance heeft Klaasje toen opgehaald en naar ons toegebracht.

Zoals u ook weet was de conditie van Klaasje erg slecht. Ze was mager, had lange nagels en haar bekje zat vol met tandsteen. Wij hadden Klaasje direct in een warme kennel gelegd waar ze langzaam kon bijkomen van alle hectiek. Ze was erg van slag. Gisteren en vannacht is Klaasje erg achteruit gegaan. Ze at niet, dronk niet en was dus uitgedroogd. We hebben haar geprobeerd te dwangvoeren en geprobeerd haar aan het infuus te leggen. Het voer bleef niet binnen en het infuus lukte ook niet. Haar huid was te strak en ze had erg veel pijn. Daarbij werd ook duidelijk dat ze een zwaar ontstoken baarmoeder had. Een operatie in haar lichamelijk staat was onmogelijk. Klaasje was in de twee dagen dat ze bij ons was ook erg veel afgevallen. Ze was zwak en het was duidelijk dat Klaasje niet meer te redden was. Klaasje had pijn en we wilden haar het leed besparen. Vanmorgen hebben wij haar daarom in laten slapen. We konden haar helaas niet meer redden. Wij zijn er behoorlijk stuk van, want we hebben keihard ons best gedaan om Klaasje te redden. Voor Klaasje is dit het beste..... Wij willen u allen hartelijk bedanken voor het medeleven en de hulp die u, op welke manier dan ook, heeft gegeven. Klaasje, rust zacht en we hopen dat je nu eindelijk rust hebt.

Afbeelding
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ach, arm poppetje :(:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ach wat sneu, dat je leven zo moest eindigen.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Achossie, wat sneu. Beter voor Klaasje, dat wel.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Beter zo.
Ik vraag me wel af hoe oud ze nu was.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Beter zo idd...
Maar was "fijner" geweest als de nabestaanden van het baasje dit zelf gedaan hadden, in alle rust...
Zonder dat Klaasje nog een paar dagen, omringd door vreemden, op een vreemde plek, door moest brengen en het uiteindelijk ook zo eindigen moest..

Erg, erg rot...
Vraag me ook af of de oude eigenaar die overleden is hier nou nooit over nagedacht heeft,
Volgens mij doen veel mensen dat niet namelijk.
En ik ben geen roeptoeter die gilt; honden maar in laten slapen als het baasje doodgaat omdat niemmmmmand voor ze zorgen kan, maar
in dit geval is het beestje misschien toch wel deels kapoet gegaan van verdriet om wat niet meer was en een totaal ander leefritme nadat baasje overleed. Sommige dieren doe je het dan niet meer aan te verkassen..

het geld dat ik voor Klaasje overgemaakt had, is overgemaakt naar het nood potje van het asiel/ de ambu aldaar...
Doen ze vast voor een volgend dierjte wel wat goeds mee dus het is goed zo...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

vind ik ook Mercedess. en eigenlijk hadden die nabestaanden al veel eerder moeten ingrijpen, toen het baasje nog leefde.

Maar het hondje is nu goed af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Diep triest!!

Over de baas kan ik niet oordelen. Wel over het systeem (ons land).
Het is toch te erg dat in ons land geen kostendekkendesubsidies worden afgegeven voor dierenasiels.
Dan zouden de dierenasiels ook geen afstandskosten hoeven te vragen en dan zouden er een stuk minder aan een boom vastgeknoopte honden gevonden worden.
Afbeelding
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Ach gut dat koppie en die oogjes.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

mercedes2803 schreef:Beter zo idd...
Maar was "fijner" geweest als de nabestaanden van het baasje dit zelf gedaan hadden, in alle rust...
Zonder dat Klaasje nog een paar dagen, omringd door vreemden, op een vreemde plek, door moest brengen en het uiteindelijk ook zo eindigen moest..
Idd ontzettend triest :ugh:
zo onnodig en oneerlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”