Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag ik jullie mening?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mag ik jullie mening?

Ongelezen bericht door Maeve »

rose schreef:Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Misschien ben ik daar heel hard in, ik weet het niet, maar naar mijn mening moet je niet alles koste wat het kost willen redden.
Maar in die conditie was ze al maanden. Vanaf dat ze gevonden werd kon het alleen maar beter worden. Haar problemen waren goed op te lossen zo te zien. Ik vind dit anders dan een hond die een poot mist of deels verlamd is ofzo, die zou ik wel laten gaan.

Prachtig filmpje vind ik dit :I:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat een schatje zeg :I: :I:

Ik vind het raar als ze deze hond in zouden laten slapen,
ze heeft nog hartstikke zin om te leven.
Goed dat ze haar hebben gered en dat ze is opgeknapt :ok:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

iones schreef:En waarom wordt er vaak doorgeslagen in het redden van dieren?

Hoe zit het dan met mensen?
Kinderen die van de diarree moeten worden gered in landen waar men niet aan geboortebeperking doet. De mensheid groeit en groeit, maar de voedselbronnen nemen niet toe. Hoe moet dat in de toekomst? Maar mensen moeten koste wat kost gered worden....

Dus waarom dan doorslaan in het redden van dieren?
Dit vind ik ook een rare vergelijking, maar gewoon dood laten gaan aan de diarree bedoel je?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

rose schreef:

Kinderen die van de diarree moeten worden gered in landen waar men niet aan geboortebeperking doet. De mensheid groeit en groeit, maar de voedselbronnen nemen niet toe. Hoe moet dat in de toekomst? Maar mensen moeten koste wat kost gered worden....

Dit vind ik ook een rare vergelijking, maar gewoon dood laten gaan aan de diarree bedoel je?
:U: valt toch niets mee te beginnen, dus vrees dat je het net zo goed kunt laten als je een beetje leuk topic wilt houden :roll:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind dat in sommige gevallen euthanasie humaner is dan in leven houden en dan bedoel ik dieren die zodanig verminkt zijn dat er ondanks talloze ingrepen en eindeloze revalidatie geen normaal leven meer geleid kan worden. Mensen en dieren wil ik niet vergelijken, dat is in mijn ogen niet hetzelfde, maar, diarree kan wel levensbedreigend zijn, maar is het zelden een levenslange, beperkende aandoening.
rose
Zeer actief

dagmar88 schreef:
rose schreef:

:U: valt toch niets mee te beginnen, dus vrees dat je het net zo goed kunt laten als je een beetje leuk topic wilt houden :roll:
Dat is ook weer zo :wink:
rose
Zeer actief

Bedankt allemaal voor het geven jullie mening :ok:

Ik vond het fijn om te zien hoe zij is geworden in de link van Dagmar, maar het heeft mijn mening niet gewijzigd, hoeft ook niet, ieder heeft recht op een eigen mening :wink:
dagmar88
Zeer actief

:ok:

Voor mij gaat het trouwens om kwaliteit van leven in de toekomst en of dat opweegt tegen de revalidatieperiode.
Zo'n faith the wonderdog of die aziatische hond zonder snuit wordt ik dan wel weer behoorlijk onpasselijk van.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

dagmar88 schreef::ok:

Voor mij gaat het trouwens om kwaliteit van leven in de toekomst en of dat opweegt tegen de revalidatieperiode.
Zo'n faith the wonderdog of die aziatische hond zonder snuit wordt ik dan wel weer behoorlijk onpasselijk van.

Dit dus :ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier hield ik het ook niet droog zeg, wat was ze al weer flink opgeknapt na een paar dagen.
Ben zelf ook niet voor redding koste wat kost maar hier zie ik echt geen hondje wat "rijp" is voor de laatste spuit.
Heel aandoenlijk filmpje, nu nog een goed en liefhebbende baas/vrouwtje.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

rose schreef:het heeft mijn mening niet gewijzigd
Sekreet!
:mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
rose
Zeer actief

Jaap* schreef:
rose schreef:het heeft mijn mening niet gewijzigd
Sekreet!
:mrgreen: :wink:

:mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

rose schreef:

Nou ja, anders lijdt hij zo erg?

en jij dan?

Als jij iets mankeert, wil jij niet beter worden gemaakt?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

iones schreef: Als jij iets mankeert, wil jij niet beter worden gemaakt?

Toevallig gaat het hier over honden.
En inderdaad, als mijn levenskwaliteit er drastisch op achteruit gaat hoef ik niet "beter gemaakt" te worden, als dat al mogelijk zou zijn.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

dagmar88 schreef:
Dit is geen asiel, maar twee vrijwilligers die honden opvangen en oplappen. Denk niet dat je ze zomaar even in laat slapen vanwege kleine probleempjes wanneer ze bij je thuis wonen.
Ze blijven je verbazen, dat soort hondjes. Kijk hoe Fiona tijdens de ontmoeting verstijfd in haar eigen plas ligt en al een paar dagen later bij de mevrouw van het gastgezin kwispelend in haar armen staat :ok:
Potverdorie wat een lekker vrolijk ding.

http://www.hopeforpaws.org/
Ach ja die Fiona.
Ik weet niet of ik last heb van de tijd van het jaar of gewoon iets mankeer maar op het moment jank ik de ogen uit mijn kop bij dit soort filmpjes echt vreselijk kan er ook niet mee stoppen. Net zoals die Cadence, om te brullen dat filmpje :jank: :ugh: en wat een vreselijk lieve mensen zijn dat.

edit
Laatst gewijzigd door Brigitte op 19 dec 2013 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dagmar88 schreef:

En inderdaad, als mijn levenskwaliteit er drastisch op achteruit gaat hoef ik niet "beter gemaakt" te worden, als dat al mogelijk zou zijn.
Maakt niet uit of het over honden of over mensen gaat. Ik vind dat mensen ook recht hebben op sterven als ze niet meer kunnen.

Ik zie ook niet dat de levenskwaliteit van de hond in dit topic achteruit is gegaan. Mij lijkt eerder heel erg vóóruit. Hij is weer gezond immers.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kipo
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:

Maakt niet uit of het over honden of over mensen gaat. Ik vind dat mensen ook recht hebben op sterven als ze niet meer kunnen.

Ik zie ook niet dat de levenskwaliteit van de hond in dit topic achteruit is gegaan. Mij lijkt eerder heel erg vóóruit. Hij is weer gezond immers.
Van deze hond niet nee, volgens mij is er in dit topic ook maar 1 iemand die deze hond niet in leven had gelaten.
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef: Ach ja die Fiona.
Ik weet niet of ik last heb van de tijd van het jaar of gewoon iets mankeer maar op het moment jank ik de ogen uit mijn kop bij dit soort filmpjes echt vreselijk kan er ook niet mee stoppen. Net zoals die Cadence, om te brullen :ugh: wat een vreselijk lieve mensen.

:F: Wijven he...

ik ook hoor :tongue:
Brigitte
Zeer actief

dagmar88 schreef::ok:

:ok:
kipo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Brigitte schreef: Ach ja die Fiona.
Ik weet niet of ik last heb van de tijd van het jaar of gewoon iets mankeer maar op het moment jank ik de ogen uit mijn kop bij dit soort filmpjes echt vreselijk kan er ook niet mee stoppen. Net zoals die Cadence, om te brullen :ugh: wat een vreselijk lieve mensen.

:F: Wijven he...

ik ook hoor :tongue:
ik kijk niet eens, ik ben zo hormonaal een slangenmens op dit moment, ik jank om alles. :jank:
dagmar88
Zeer actief

kipo schreef: ik kijk niet eens, ik ben zo hormonaal een slangenmens op dit moment, ik jank om alles. :jank:

Vanaf drie minuten is ze fris gewassen en geknipt, kan ze weer met één oogje zien en is alleen maar vrolijk :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, als ik deze hond zou vinden zou ik er ook voor zorgen dat ze opknapte, wat het me ook zou kosten. Ze is niet terminaal of vreselijk gehandicapt, alleen enorm verwaarloosd. Daarbij heeft ze vertrouwen in mensen én kan ze vriendschap sluiten met een andere hond.
Ik zal wel een enorme emo-doos zijn maar ik vind het prachtig dat mensen zich zo inzetten voor een weerloos dier.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kipo schreef: ik kijk niet eens, ik ben zo hormonaal een slangenmens op dit moment, ik jank om alles. :jank:

Vanaf drie minuten is ze fris gewassen en geknipt, kan ze weer met één oogje zien en is alleen maar vrolijk :ok:
Ga ik janken van ontroering :oohja: :tongue:
Brigitte
Zeer actief

kipo schreef:
dagmar88 schreef:

Ga ik janken van ontroering :oohja: :tongue:
:mrgreen:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Tranen hier, en weet je waarom? Herkenbaar. Luna's huid zag er ook zo uit. Ook opgezette poten en bacteriële infectie's door de demodex. En ze is met heel veel wassen, medicijnen, goed voer en veel liefde ook weer opgeknapt al heeft ze af en toe weer een terugval.

Wazige foto maar duidelijk te zien. Afbeelding
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

rose schreef:Nou dan zullen jullie mij wel een sekreet vinden, maar als ik die opgezwollen rode poten van haar zie en de rest van de conditie waarin zij verkeert (voor wat ik kan zien) kunnen ze haar wat mij betreft beter laten gaan. Ik wil niet weten wat voor een pijn zij moet hebben gehad :ugh:

Misschien ben ik daar heel hard in, ik weet het niet, maar naar mijn mening moet je niet alles koste wat het kost willen redden.
Ik kan me jouw gevoel erbij wel voorstellen en ook ik ben van mening dat je niet alles koste wat het kost willen redden.
Maar in het geval van Miley is het niet koste wat kost, naar mijn mening.
Het is een hond die je een tweede kans 'moet' geven. De demodex is best goed te behandelen, het is een intensieve behandeling, maar wel te doen.

Kevin, mijn vorige schnauzer, is er heel veel slechter aan toe geweest door de demodex dan Miley en Luna van JYBD.
Maar hij noch wij wilden hem opgeven, hoewel we heel dicht bij die roze spuit zijn geweest. Probleem voor ons en diverse DA'en was dat er wel een verdacht naar demodex was, maar steeds niet aangetoond werd. Pas bij diepe biopten kwam die mijt naar voren. Toen we hem daartegen gingen behandelen ging het al snel veel beter en ruim een half jaar later was hij er helemaal van af. Nooit meer teruggekomen !!!!

Een hond als Miley zou ik zelf meteen in huis halen als die op mijn pad kwam en zelf behandelen. Komt wel goed met haar :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

JBK schreef:
Angelique. schreef:Zit gewoon te janken als een klein kind hier, wat een drol :I: op en top husky dat gedrag :I:

Gelukkig, ik ben niet de enige jankbal. :pffff:
Ik vond haar zoooo vertederend, hoe ze reageert op die man, de behandeling zo makkelijk laat doen... Ik ken te weinig huskies om daar iets over te zeggen, maar je zou haar toch zo gaan halen (als het niet aan de andere kant van de aardbol zou zijn)?!
Zeker niet de enige! Ik vond het ook erg vertederend, maar ook heel triest om te zien hoe moe ze leek. Ook snel weer terug naar haar vertrouwde ligplekje. Oh en hoe zacht ze dat eten aanneemt, terwijl ze ondervoed was :I:

En nee, ik had haar niet af laten maken. Het lijkt zo een makkelijk plaatsbaar hondje en als de pijn weggenomen kan worden en de wonden helen zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Liesbeth schreef:

Ik kan me jouw gevoel erbij wel voorstellen en ook ik ben van mening dat je niet alles koste wat het kost willen redden.
Maar in het geval van Miley is het niet koste wat kost, naar mijn mening.
Het is een hond die je een tweede kans 'moet' geven. De demodex is best goed te behandelen, het is een intensieve behandeling, maar wel te doen.

Kevin, mijn vorige schnauzer, is er heel veel slechter aan toe geweest door de demodex dan Miley en Luna van JYBD.
Maar hij noch wij wilden hem opgeven, hoewel we heel dicht bij die roze spuit zijn geweest. Probleem voor ons en diverse DA'en was dat er wel een verdacht naar demodex was, maar steeds niet aangetoond werd. Pas bij diepe biopten kwam die mijt naar voren. Toen we hem daartegen gingen behandelen ging het al snel veel beter en ruim een half jaar later was hij er helemaal van af. Nooit meer teruggekomen !!!!

Een hond als Miley zou ik zelf meteen in huis halen als die op mijn pad kwam en zelf behandelen. Komt wel goed met haar :pffff: .

Ik zou er ook meteen voor gaan, twijfelde geen seconde.

Wij zijn met Luna ook erg lang bezig geweest voor we de uiteindelijk oorzaak gevonden hadden. De foto die ik geplaatst heb was het begin, op een gegeven moment was haar hele lichaam zo, en ook is ze, toen de ontstekingen gingen genezen zowat totaal kaal geweest. Maar we zijn er voor gegaan en het resultaat mag er zijn. Als ik nu op de FB site kijk en zie hoe Miley er nu uit ziet dan zie ik een mooie blije hond die echt nog niet genoeg geleefd had maar gewoon een onbehandelde, behandelbare aandoening onder de leden had.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

klopt. maar een poging kun je in dit geval wel wagen.. mijn sam zag er een jaar of 6 geleden niet anders uit. achteraf gedacht hadden we hem dat niet mogen aandoen, maar inmiddels is hij al bijna langer soort van gezond dan ziek en dat is mij ook veel waard!

ik zeg best snel bij van die stumpers laat gaan, maar hier niet. ook niet eeuwig doormodderen, maar wel proberen
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Jaap* schreef:

Als ik zo'n hondje zou vinden zou ik er ook lekker mee gaan sleutelen.
Deze hond is met wat zorg en medicijnen weer bij de pinken. Ik zou minder moeite hebben met het afspuiten van een hond met agressieproblemen.
Zelfde zou ik schrijven (maar jij (Jaap)hebt het al zo mooi verwoord)... dit hondje is terecht goed geholpen. En wat een fijn karakter...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”